Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
54801/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jodelista, että ainoastaan sellaiset flunssaiset hoitajat, joilla on oma auto tai kaveri antaa kyydin, testataan. Liekö tämä totta?

Vierailija
54802/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sanottiin, että kuolleista ei välttämättä ilmoiteta - että loukkaa yksityisyyttä. Miten jos sanotaan, että Suomessa on kuollut joku - ei tarvitse sanoa, että missä paikkakunnalla. 

Missä sanottiin näin? Voi h*lvetti, jos tämä on totta.

Kirsi Varhila sanoi. Selitti taas yksityisyyden suojasta ja että heidän täytyy kyllä pyytää menehtynyt ihmisen läheisiltä lupaa, että voiko ilmoittaa. Mitä helvettiä? Miten se loukkaa jonkun yksityisyyttä, kun sanotaan vaan numero ja ei tarvitse tietää mitään paikkakuntaa tai että onko joku mies tai nainen ja sun muuta.  Taas pimittämistä. Kyllä kuolleiden määrä antaa yleisen kuvan hetken tilanteesta. 

Jännästi ne puhelinsoitolla parantuneeksi todetut kuitenkin pystyi paljastamaan ihan sairaanhoitopiirin tarkkuudella.

Eikö se sama yksityisyydensuoja koskekaan kaikkia sairastuneita?

Ja ei, en kannata minkäänlaista salailua vaan julkisesti pitää kertoa niin testattujen määrä per pv, todetut tartunnat, lievät, sairaalahoitoa vaativat, tehohoitoa vaativat ja mahdolliset kuolonuhrit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
54803/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hlvetin vttua taas? Hiihtokeskukset suljetaan vasta ensi viikon aikana eikä heti vaikka nyt on jo todettu tartuntaketjuja nimenomaan noissa. Nuohan olisi pitänyt sulkea jo viikko kaksi sitten kun kävi ilmi että keski-euroopan hiihtokeskuksetkin on viruslinkoja. Nyt sitten samaan aikaan vielä 1-3.luokkalaiset päästetään takaisin kouluun vaikka päinvastoin pitäisi sulkea päiväkoditkin että tartuntamäärät ei lisääntyisi.

Vttu mikä hölmölä.

Mielestäni on aika selvää, että suomi toteuttaa nyt salaa sitä niiden laamaimmuniteetti suunnitelmaa.

Taas tyypillistä suomea, molempien mahdollisuuksien huonoimmat puolet, eli laamaimmuniteetti, mutta samaan aikaan yhteiskunnan sulkeminen (konkurssit, taantuma jne).

Muissa paikoissa mennään joko talouskasvu mielessä (ruotsi), tai väestön suojaaminen ja eristys (suurin osa muista paikoista).

Dorkasuomi menee taas sillä tavalla, että saadaan molempien huonoimmat tulokset.

Mihin sitä laamaimmuniteettia tarvitaan?

Suojellaan laamoja <3

Vierailija
54804/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa: "Better be isolated than dead". Nimenomaan!

Vierailija
54805/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapland kirjoitti:

Kyllä Hesalaisten pitää nyt pysyä siellä pääkaupunki seudulla ettei muut sairastu teidän takia..Nyt jo 2 sairastunut pohjosessa :( Älkää tuoko sitä tänne....

Tuotiin jo...

Vierailija
54806/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Espanjassa jo yli 1000 kuollutta.

Vierailija
54807/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Menet ulos ja saat 25 000 € sakon. Uhka päällä Saksassa.

Niinkö? Asun Saksassa.

Vierailija
54808/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas asiasta tietävät voisko tää olla koronaa:

Matkustettiin pakon sanelemana viime viikon maanantaina Helsinkiin, oltiin siellä tiistaihin ja sit kotiin (Länsi-Suomessa). Oltiin erittäin tarkkoja, pestiin käsiä, ei kosketeltu kasvoja, käytettiin käsidesiä. Ja jäätiin vapaaehtoiseen karanteeniin tiistaina, meillä oli siis lomaa viime viikko ja nyt etänä.

Torstaina sekä mulla että vaimolla alkoi ihan lievät oireet. Mua alkoi aivastuttaa ja kurkkua kutittaa, vaimo sanoi että keuhkojen kohdalla kutittaa että aivan kuin astman huononeminen (hänellä hyvässä hoidossa oleva astma). Multa meni ihan yllättäen maha sekaisin. Vaimollakin jotain mahavaivaa.

Perjantaina tuli molemmille yskä, varsinkin vaimolle. Lisäksi hänelle tuli inhottavia lihas- ja nivelkipuja mutta ei kuumetta kuten ei mullekaan. Tähän astihan oli hoettu että kuume tärkein oire, joten ei ajateltu koronaa. Vaimolla tuli myös kova niska- ja päänsärky.

Seuraavana päivänä yskä jatkui molemmilla ja vaimolla tuntemukset keuhkoissa. Mut iltaa kohti vaimon oireet alkoi mennä ohi ja hän oli aivan että mitä ihmettä miten voi mennä flunssa näin helpolla, hänellä tulee aina kauhea nuha-kurkkukipu normiflunssassa.

Vaimon oireet alkoivat hiipua ja enää satunnainen yskä ja kuiva kurkku. Mulla taas tuli nuha. Joka jatkuu ja jatkuu. Ja tuli helvetillinen väsymys. Kuumetta ei mut olen ihan sippi. Nukun päivästä toiseen. Nokka ei enää vuoda mut kevyt yskä yhä, kylmät väreet menee mut ei kuumetta ja veto veks.

Korona-ajatus tuli siirä kun luin että koronapotilaalla voikin olla nuhaa. Sopisiko oireet ja taudinkuva koronaan? Onko odotettavissa että tää tästä vielä pahenisi yllättäen?

Vierailija
54809/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jodelista, että ainoastaan sellaiset flunssaiset hoitajat, joilla on oma auto tai kaveri antaa kyydin, testataan. Liekö tämä totta?

Mitä ihmettä? Miksi olisi näin?

Vierailija
54810/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustettiin pakon sanelemana viime viikon maanantaina Helsinkiin, oltiin siellä tiistaihin ja sit kotiin (Länsi-Suomessa). Oltiin erittäin tarkkoja, pestiin käsiä, ei kosketeltu kasvoja, käytettiin käsidesiä. Ja jäätiin vapaaehtoiseen karanteeniin tiistaina, meillä oli siis lomaa viime viikko ja nyt etänä.

Torstaina sekä mulla että vaimolla alkoi ihan lievät oireet. Mua alkoi aivastuttaa ja kurkkua kutittaa, vaimo sanoi että keuhkojen kohdalla kutittaa että aivan kuin astman huononeminen (hänellä hyvässä hoidossa oleva astma). Multa meni ihan yllättäen maha sekaisin. Vaimollakin jotain mahavaivaa.

Perjantaina tuli molemmille yskä, varsinkin vaimolle. Lisäksi hänelle tuli inhottavia lihas- ja nivelkipuja mutta ei kuumetta kuten ei mullekaan. Tähän astihan oli hoettu että kuume tärkein oire, joten ei ajateltu koronaa. Vaimolla tuli myös kova niska- ja päänsärky.

Seuraavana päivänä yskä jatkui molemmilla ja vaimolla tuntemukset keuhkoissa. Mut iltaa kohti vaimon oireet alkoi mennä ohi ja hän oli aivan että mitä ihmettä miten voi mennä flunssa näin helpolla, hänellä tulee aina kauhea nuha-kurkkukipu normiflunssassa.

Vaimon oireet alkoivat hiipua ja enää satunnainen yskä ja kuiva kurkku. Mulla taas tuli nuha. Joka jatkuu ja jatkuu. Ja tuli helvetillinen väsymys. Kuumetta ei mut olen ihan sippi. Nukun päivästä toiseen. Nokka ei enää vuoda mut kevyt yskä yhä, kylmät väreet menee mut ei kuumetta ja veto veks.

Korona-ajatus tuli siirä kun luin että koronapotilaalla voikin olla nuhaa. Sopisiko oireet ja taudinkuva koronaan? Onko odotettavissa että tää tästä vielä pahenisi yllättäen?

Mahdoton sanoa, voi olla että on, voi olla ettei

Vierailija
54811/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hlvetin vttua taas? Hiihtokeskukset suljetaan vasta ensi viikon aikana eikä heti vaikka nyt on jo todettu tartuntaketjuja nimenomaan noissa. Nuohan olisi pitänyt sulkea jo viikko kaksi sitten kun kävi ilmi että keski-euroopan hiihtokeskuksetkin on viruslinkoja. Nyt sitten samaan aikaan vielä 1-3.luokkalaiset päästetään takaisin kouluun vaikka päinvastoin pitäisi sulkea päiväkoditkin että tartuntamäärät ei lisääntyisi.

Vttu mikä hölmölä.

Ota huomioon että ihmisillä saattaa olla maksetut lomat kesken ja se yrittäjän asema myöskin.

Vierailija
54812/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt vanhemmat painostaneet, että lapset pitää saada takaisin kouluun. Ne eivät kestäneet omia kersojaan ja niiden ohjausta paria päivää pidempään. Täälläkin vaikka kuinka monta ketjua ja kommettia asiasta. Päätökseen ei kyetty sopeutumaan, vaikka oli kyse siitä että vanhemmat huolehtisi omasta jälkikasvustaan poikkeusolojen ja pandemian aikana. Onneksi ei ole sota päällä.

Ensin halutaan, että ryhdytään toimiin. Mutta sitten kun se vaikuttaa omaan elämään jollain tavalla, laumaimmuniteetin tavoitteleminen ja tuhannet kuolleet ovatkin ihan jees, kunhan ei tarvitse kaitsea omia lapsia tai keskeyttää laskettelulomaa.

Vierailija
54813/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olympiatuli on saapunut Japaniin: https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-20-20-i…

Ei näytä kauhean urheilulliselta ja tervehenkiseltä, kun paikalla olevat ihmiset on noissa kuvissa maskit kasvoillaan. Urheilijatkin ympäri maailmaa pitää tilannetta absurdina, kun Tokiossa halutaan jääräpäisesti pitää kiinni alkuperäisestä aikataulusta. 

Turhaa synkistelyä. Itse uskon että tauti on noihin aikoihin jo selätetty ja näen nuo olympialaiset todella suurena mahdollisuutena: symbolinen uuden ajan alku, kesä kauneimmillaan ja suuri riemujuhla koko maailmalle ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa, kun kaikkien yhteinen uhka on viimein selätetty <3  Toki kuolleita surraan, se on selvä juttu,  mutta lopulta pinnalle nousee kuitenkin se pohjaton riemun tunne että jes, me selvisimme.

Vierailija
54814/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliseksi flunssaksi vähän erikoinen eteneminen ja oireisto. Huom kuumetta ei kaikilla koronapotilailla ole. Myös vatsaoireita raportoitu, tässä (ja sarsissa). Joillekin on ikävä kyllä tulleet kovimmat oireet vasta kaksi viikkoa taudin alkamisesta, joten viikon vielä joudut olemaan varpaillaan miten käy

Vierailija
54815/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu mikä hölmölä.

Ota huomioon että ihmisillä saattaa olla maksetut lomat kesken ja se yrittäjän asema myöskin.

Vai että maksettu loma kesken.

Tärkeämpää on terveys kuin raha.

Vierailija
54816/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ohjeessa korostetaan kuitenkin erikseen, ettei elinajanodotteella viitata pelkästään potilaan ikään. Sisäänottoarviota tehtäessä tulee tarkastella myös laajasti potilaan terveydentilaa, tämän hoitoon vaadittavien ihmisten määrää ja jopa potilaan ”sosiaalista arvoa”"

Tässäpä on hyvä esimerkki siitä, että kun suomessa aletaan kieltäytymään hoitamasta potilaita, niin kyse ei ole enää iästä tai niistä "yli 70-vuotiaista vanhuksista".

Mikä hiton sosiaalinen arvo?

Muut paikat on ottaneet ohjeeksi sota-ajan ns. triagen, eli ne hoidetaan, joilla on isoin mahdollisuus parantua, eikä mitään kummallisia sosiaalisia arvoja.

Sota-ajoilla ei ajateltu, että se alkoholisti Tuomo vaikka onkin nuorempi kuin Paavo, ei tuo mitään hyötyä yhteiskunnalle, niinkuin Paavo, joka ei juo ja käy töissä. Siksi se sosiaalinen asema on myös tärkeä. 

Ei saatana. Onko täällä joku puhdistus meneillään 😲

Se THL:n idiootti on oikeasti mengele 😫

Vierailija
54817/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olympiatuli on saapunut Japaniin: https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-20-20-i…

Ei näytä kauhean urheilulliselta ja tervehenkiseltä, kun paikalla olevat ihmiset on noissa kuvissa maskit kasvoillaan. Urheilijatkin ympäri maailmaa pitää tilannetta absurdina, kun Tokiossa halutaan jääräpäisesti pitää kiinni alkuperäisestä aikataulusta. 

Turhaa synkistelyä. Itse uskon että tauti on noihin aikoihin jo selätetty ja näen nuo olympialaiset todella suurena mahdollisuutena: symbolinen uuden ajan alku, kesä kauneimmillaan ja suuri riemujuhla koko maailmalle ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa, kun kaikkien yhteinen uhka on viimein selätetty <3  Toki kuolleita surraan, se on selvä juttu,  mutta lopulta pinnalle nousee kuitenkin se pohjaton riemun tunne että jes, me selvisimme.

Mitään tuollaista selviytymisriemua ei yleensä tule, olen lukenut useita elämänkertoja ja historiallisia kirjoja isoista kriiseistä, pandemioista jne.

Selviytyneillä tulee usein se selviytyneiden syyllisyys, ja niille jää loppuelämäksi se traumaperäinen stressihäiriö.

Vierailija
54818/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mikä hölmölä.

vielä ehtii skimpaamaan ja pitää hauskaa

Vierailija
54819/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos hänelle joka vinkkasi NYT:lle Mika Salmisen ja THL:n sekoilusta. Tuskin sillä mitään vaikutusta on mihinkään, mutta kuitenkin.

Vierailija
54820/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut tismalleen samankaltainen sairaus, kuin teillä molemmilla. Minulla nousi lämpö 0,5 astetta, mutta ei tullut kuumepiikkiä. Nenä oli tukossa! Yskää vähän, muttei paljoa, päätä särki ja kroppaa. Ja väsymys oli ihan hirveä. Luulen sairastaneeni Koronan...vaikka mistäpä sen tietää, kun ei testata.

Ketju on lukittu.