Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
53901/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset tottele näitä suosituksia ja linjauksia. Seuraavaksi ulkonaliikkumiskielto 

Kannatan. Poliisit kaduille ja jollei se auta niin armeija.

Vierailija
53902/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä sauma Suomen yrittäjillä tehdä hyvää, esim Ranskassa hajuvesi tehdas on alkanut valmistaa käsidesiä, josta on huutava pula.

Tekstiili tehdas voisi ainakin osana tuotantoa tuottaa naamasuojia ja mitä muuta sairaalat tarvitsevat?

Joku kone tehdas niitä hengitys koneen osia.

Kosmetiikka valmistaja käsidesiä.

Meidän on oltava omavaraisia, kukaan ei tule meitä jeesaan, kun kaikki on samassa pulassa.

Zara on ilmoittanut että alkaa valmistaa hengityssuojia ja muitakin suojia joita hoitohenkilöstö tarvitsee. Ihan huippu juttu 👍

Toimittavat aluksi kaikki suojat Espanjaan, mikä on täysin ymmärrettävää, mutta aikomus on toimittaa suojia myös muualle.

Finlayson ja Marimekko voisivat ottaa mallia. Olisi iso apu, ja lisäksi todella hyvää mainosta. Voisi jopa silottaa kolhiintunutta mainetta.

Yksi pieni panimohan meillä on jo aloittanut käsidesin valmistamisen 😃

Se myy nettikaupassa ja ilmeisesti omassa myymälässä. Valitettavasti en muista firman nimeä, mutta varmasti löytyy googlaamalla. Siitä on ollut juttua iltapäivälehdissä.

Finlayson ja Marimekko teettävät rättinsä Kiinassa. Sielläkö ne hengityssuojatkin teetettäisi?

Lopetin jo aikoja sitten kaiken kiinasta ja intiasta tulevan syötävän ostamisen.

Tämän jälkeen en osta lumpun lumppua kummastakaan maasta, enkä muutakaan rojua.

Mitä intialaista tai kiinalaista syötävää suomalaisissa kaupoissa on? Kiinnostaa, en ole huomannut kuin kiinalaista valkosipulia ja omenoita. Enkä siis osta myöskään, toivottavasti en edes vahingossa.

Kaikenlaista kuivatavaraa ja säilykkeitä.

Mutta esim. pähkinöistä ja kuivatuista hedelmistä ilmoitetaan usein vain, että tuotettu EU:n ulkopuolella.

Eli en osta.

Tai Lidl ilmoittaa "pakattu Saksassa" niin kuin se olisi relevanttia.

Mutta Lidlistä nyt ei kukaan itseään arvostava ruokiaan osta muutenkaan.

Ei taida kovin suuri riski sitten minulla onneksi olla, en syö säilykkeitä enkä kauheasti kuivatavaraakaan. Pähkinöitä kyllä syön paljonkin, Pirkka-sarjan pähkinöissä lukee aina alkuperämaa ja pakkausmaa. Samoin Sallisella. Kotimaista suosin niin paljon kuin voin, Lidlin kierrän kaukaa.

Ai kotimaisia pähkinöitä ja kuivahedelmiä?

Entäs banaaneja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53903/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Italian kansallisen terveysinstituutin ISS:n tiedoista koottu tuore raportti paljastaa, että koronavirustartunnan saaneiden terveydenhuollon ammattilaisten määrä maassa oli viime tiistaihin mennessä 2 629. Näin ollen heidän osuutensa kaikista tartunnan saaneista italialaisista on 8,3 prosenttia."

Tässä yksi suuri syy miksi kannattaisi olla ehdoin tahdoin olla hankkimatta koronaa. Suomessa tulee käymään samoin eikä henkilökuntaa normaalitilanteessakaan ole tarpeeksi. Ulkonaliikkumiskielto vain voimaan niin loppuu ylimääräinen hölmöily.

Vierailija
53904/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanoi että Suomessa tehdään nyt 1500 testiä päivässä. Pian alkaa tulla vähän luotettavampia lukuja.

Vierailija
53905/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskellessa huomasin että joku täällä epäii aikaisemmin mainittua väitettä siitä, että Italiassa armeija kuskaa ruumiita.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/136f37d8-1c8c-4206-90ff-d5a47db0…

Tavallaan totta. Bergamosta alkaa ruumishuoneilta loppumaan tila, ja koska ruumiit on jo arkutettu, tarvitaan isompia autoja että saadaan tarpeeksi nopeasti ja tehokkaasti kuljetettua suuri määrä niitä arkkuja naapurikaupunkien ja -kylien ruumishuoneille. Armeija hoitaa operaatiota.

Vierailija
53906/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitten niin vihainen ja kiukkuinen sekä näille +70 vuotiaille, joilla on "suositeltu" kotona pysymistä, ja niille keekoilijoille, jotka mistään muista suosituksista piittaamatta jatkavat yleistä vaellustaan todeten, että "jos tauti tarttuu ja on kuolemaksi, niin sitten on".

Perhana, juuri nämä tyypit kuormittavat terveydenhuoltoa, sillä meillä Suomessa ei KETÄÄN jätetä hoitamatta (huom! toistaiseksi). Eli nuokin ikääntyneet, jotka lällättelevät, että sama tästä on jo kuolla pois, ja jatkavat tästä syystä avointa parveiluaan, tulevat hoidetuksi parhaamme mukaan terveydenhuollossa, kun heidät sinne kärrätään (jos eivät jo itse muuta sairastuessaan mieltään ja hakeudu sinne itse).

Ja sitten me, jotka viimeiseen asti yritetään suojautua virukselta ja pysyä terveinä.. Eristäydytään koteihimme ja toivotaan, ettei juuri tämä "lottovoitto" osu kohdalle. Ja sitten kun se pska osuukin tuulettimeen ja dg osuu omalle kohdalle, niin siellä on sitten nämä "sama tässä on jo kuolla jo osuma tulee-tyypit" teholla/osastolla hoidettavana.

Eikö ne perhana käsitä, että ne vie paikat (tahtomattaankin, koska EDELLEEN meillä Suomessa hoidetaan KAIKKI) myös niiltä, jotka oikeasti haluavat elää ja toivovat tulevansa hoidetuksi niin, että siellä riittää sekä resurssit ja hoitotilat, -laitteista puhumattakaan :(. Että mua korpee!!

Tekisivät hoitotahdon, ripustaisivat kaulaansa roikkumaan kyltin, jossa sitten lukisi, että "jättäkää hoitamatta ja antakaa kuolla coronaan, jos se arpaonni suosi". ARGH!

Vierailija
53907/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan lähdetty omaan karanteeniin mökille. Ei huolta, ihan ollaan saman sairaanhoidon piirissä Varsinais-Suomessa. Kotivarat on pakattu mukaan ja tarkoituksena on käydä maissa (mökkimme on saarella) kerran kuussa ellei välttämätöntä tarvetta ole. Meillä on mökillä ruokaa pakkasessa ja ruokakomerossa niin paljon, ettei kuukaudessa lopu kesken vaikka kaiken söisi ja laitoin eilen erilaisia versoja tulemaan. Vihannesten käyttöikää saa pidennettyä hyvin pitämällä niitä jääkaapissa. Kotonakin esim tomaatit pysyy hyvinä pari viikkoa kun pitää pääosan ajasta ne jääkaapissa ja nostaa niitä ulos pari päivää ennen käyttön sen verran mitä tarvitsee kerralla.

Itse olen äitiyslomalla, lapset 7kk ja 5v. Mies yrittäjä, mutta alalla, jossa työt väheni puoleen ja ne voi tehdä etänä. Me aiotaan olla täällä mökillä kesän yli jos tarve vaatii. Kalastellaan muutenkin täällä aina lomilla n. joka toinen päivä ja kasvihuoneeseen ja kasvimaalle saa kasvamaan uutta jo ensi kuussa.

La dolche vita

La dolce vita leffa. Ohjannut Fellini. Eräs kohtaus Roomassa Fontana di Trevi . Oon käynyt monia kertoja. Oi Rooma. ❤

Vierailija
53908/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvä sauma Suomen yrittäjillä tehdä hyvää, esim Ranskassa hajuvesi tehdas on alkanut valmistaa käsidesiä, josta on huutava pula.

Tekstiili tehdas voisi ainakin osana tuotantoa tuottaa naamasuojia ja mitä muuta sairaalat tarvitsevat?

Joku kone tehdas niitä hengitys koneen osia.

Kosmetiikka valmistaja käsidesiä.

Meidän on oltava omavaraisia, kukaan ei tule meitä jeesaan, kun kaikki on samassa pulassa.

Zara on ilmoittanut että alkaa valmistaa hengityssuojia ja muitakin suojia joita hoitohenkilöstö tarvitsee. Ihan huippu juttu 👍

Toimittavat aluksi kaikki suojat Espanjaan, mikä on täysin ymmärrettävää, mutta aikomus on toimittaa suojia myös muualle.

Finlayson ja Marimekko voisivat ottaa mallia. Olisi iso apu, ja lisäksi todella hyvää mainosta. Voisi jopa silottaa kolhiintunutta mainetta.

Yksi pieni panimohan meillä on jo aloittanut käsidesin valmistamisen 😃

Se myy nettikaupassa ja ilmeisesti omassa myymälässä. Valitettavasti en muista firman nimeä, mutta varmasti löytyy googlaamalla. Siitä on ollut juttua iltapäivälehdissä.

Finlayson ja Marimekko teettävät rättinsä Kiinassa. Sielläkö ne hengityssuojatkin teetettäisi?

Lopetin jo aikoja sitten kaiken kiinasta ja intiasta tulevan syötävän ostamisen.

Tämän jälkeen en osta lumpun lumppua kummastakaan maasta, enkä muutakaan rojua.

Mitä intialaista tai kiinalaista syötävää suomalaisissa kaupoissa on? Kiinnostaa, en ole huomannut kuin kiinalaista valkosipulia ja omenoita. Enkä siis osta myöskään, toivottavasti en edes vahingossa.

Intialaisia viinirypäleitä

Oikeesti kaupassa kuulin ohimennen, kun joku kyseli oliko tonnikala suomalaista. Kiinalainen tonnikala olisi vaarallista perheelleen. AIVAN suomalaista tonnikalaa...sitähän suomesta

Vierailija
53909/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää vaan vetoamuksia päättäjille jos tahdotte.

Se on hyvä jos ihmisillä on jotakin tapoja vaikuttaa asioihin.

"Avoin kirje Suomen päättäjille" oli mainitsemistani muutamista asioista

huolimatta parempi kuin itse saisin tehdyksi.

Toivon, etten pahoittanut kirjen tekijän mieltä, jos niin tein, pyydän heti anteeksi.

https://www.vauva.fi/comment/41732394#comment-41732394

Vierailija
53910/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin mahdotonta ymmärtää Suomen terveysviranomaisten ja päättäjien toimintaa.

Pitääkö rajat sulkea ja matkusrajoitukset ja karanteenit asettaa voimaan jotta virusepidemialta voitaisiin välttyä?

a) Kun virusta ei vielä ole maassa tai sitä on erittäin vähän

b) Vasta sen jälkeen kun virusta on saatu tuotua maahan matkailijoiden mukana niin runsaasti että rajojen sulkemisesta ja matkustusrajoituksista ei ole enää mitään olennaista hyötyä

Suomen viranomaiset ja päättäjät valitsivat vaihtoehdon b).

EN HITTO SOIKOON PYSTY YMMÄRTÄMÄÄN MIKSI!

Olisi ollut helppoa saattaa matkustuskiellot ja karanteenit voimaan jo helmikuussa.

(Tilanne (mm. viruksen vaarallisuus ja tartuntamäärien eksponentiaalinen kasvu) oli selvä jo silloin myös Euroopan osalta.)

Tiukoin ja ripein toimin olisi vältetty epidemia jopa lähes täydellisesti tai ainakin saatu lisäaikaa ennen sen eskaloitumista ja esim. pystytty saamaan viruslääkkeitä ajoissa.

Ei voi mitenkään ymmärtää kuinka viranomaiset, joiden pitäisi olla tartuntatautien leviämisen ehkäisemisen huippuasiantuntijoita, voivat toimia täysin järjettömällä ja vahingollisella tavalla ja täysin Suomen kansalaisten terveydestä piittaamatta.

Syytän tästä painajaisesta THL:ää ja muita terveysviranomaisia joiden täysin kyseenalaiseen ammattitaitoon päättäjätkin sokeasti luottivat.

Teen sen nyt kun vielä olen elossa.

Meidän työpaikalla oli jo helmikuussa ohjeistus, että ulkomailta palaaville 2vk etätyökaranteeni, toimistolle ei ole asiaa. Outoa, että yksityisellä yrityksellä oli jo viikkoja sitten tiukemmat ohjeet kuin THL:llä vieläkään!

Yksityisellä sektorilla on tulosvastuu.

Vierailija
53911/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tilastot on niin vääristyneitä. Ei voi luottaa. Muka Husissa tänään reilut parikyt, ehkä parituhatta tänään olisi oikea luku.

Mutta saatana ku ei testata vaikka oireita on ja käyty pari kertaa lääkärissä parin viikon aikana.

Lähipiiri ja työkaverit sairaana myöskin.

Lääkärissä ei nimenomaan pidä rampata jos epäilee koronaa. Nyt on sitten 1-2 lääkäriä altistettu?

Flunssahan tämä vain on, miksi pitäisi varoa?

Lääkäreillä on hyvä vastustuskyky, kun tapaavat päivittäin sairastuneita. Jos ei hyväksytä testaukseen, ei ole koronaa - tämä on fakta, kunnes toisin todistetaan. Kaikki vaan, joita ei hyväksytä testaukseen ja oireet vakavat, vastaanotolle mars!

Ehkä pelleily loppuu, kun toimitaan. Nyt on toiminnan aika!

Unohdit, että tälle virukselle ei ole kellään vastustuskykyä.

Tuo kehotuksesi on kehotus levittää tautia.

En unohtanut, jos ei pääse testiin, ei ole tautia - näinhän se on tulkittava.

Suomessa on terveydenhoitolain perusteella kaikilla on oikeus terveydenhoitoon. Ei ainoastaan vakavissa tilanteissa vaan aina kun sitä tarvitaan. Tässä yhteydessä mainitsin, "kun oireet vakavat". Tarkoittaa tietysti sitä, että kun henkilö tarvitsee hoitoa, ei sitä voi evätä sen perusteella, ettei ole päässyt testiin. Testi suojaisi henkilöstöä, mutta jos et pääse testiin ... pitäisikö jäädä kotiin pelaamaan venäläistä rulettia? Kiitos ei!

---------------------

Se orinaali, johon vastasit:

Flunssahan tämä vain on, miksi pitäisi varoa?

Lääkäreillä on hyvä vastustuskyky, kun tapaavat päivittäin sairastuneita. Jos ei hyväksytä testaukseen, ei ole koronaa - tämä on fakta, kunnes toisin todistetaan. Kaikki vaan, joita ei hyväksytä testaukseen ja oireet vakavat, vastaanotolle mars!

Ehkä pelleily loppuu, kun toimitaan. Nyt on toiminnan aika!

Vierailija
53912/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP kirjoitti:

Minä olen sitten niin vihainen ja kiukkuinen sekä näille +70 vuotiaille, joilla on "suositeltu" kotona pysymistä, ja niille keekoilijoille, jotka mistään muista suosituksista piittaamatta jatkavat yleistä vaellustaan todeten, että "jos tauti tarttuu ja on kuolemaksi, niin sitten on".

Perhana, juuri nämä tyypit kuormittavat terveydenhuoltoa, sillä meillä Suomessa ei KETÄÄN jätetä hoitamatta (huom! toistaiseksi). Eli nuokin ikääntyneet, jotka lällättelevät, että sama tästä on jo kuolla pois, ja jatkavat tästä syystä avointa parveiluaan, tulevat hoidetuksi parhaamme mukaan terveydenhuollossa, kun heidät sinne kärrätään (jos eivät jo itse muuta sairastuessaan mieltään ja hakeudu sinne itse).

Ja sitten me, jotka viimeiseen asti yritetään suojautua virukselta ja pysyä terveinä.. Eristäydytään koteihimme ja toivotaan, ettei juuri tämä "lottovoitto" osu kohdalle. Ja sitten kun se pska osuukin tuulettimeen ja dg osuu omalle kohdalle, niin siellä on sitten nämä "sama tässä on jo kuolla jo osuma tulee-tyypit" teholla/osastolla hoidettavana.

Eikö ne perhana käsitä, että ne vie paikat (tahtomattaankin, koska EDELLEEN meillä Suomessa hoidetaan KAIKKI) myös niiltä, jotka oikeasti haluavat elää ja toivovat tulevansa hoidetuksi niin, että siellä riittää sekä resurssit ja hoitotilat, -laitteista puhumattakaan :(. Että mua korpee!!

Tekisivät hoitotahdon, ripustaisivat kaulaansa roikkumaan kyltin, jossa sitten lukisi, että "jättäkää hoitamatta ja antakaa kuolla coronaan, jos se arpaonni suosi". ARGH!

En tunne ketään joka olisi edes saanut sairauden. Tuo on vaan kiinalaisten juttu, eikä se pidättele meitä ulkoilemasta. En usko digiaikaan että sisällä saisin aikaiseksi paremman elämän.

53913/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP kirjoitti:

Minä olen sitten niin ovihainen ja kiukkuinen sekä näille +70 vuotiaille, joilla on "suositeltu" kotona pysymistä, ja niille keekoilijoille, jotka mistään muista suosituksista piittaamatta jatkavat yleistä vaellustaan todeten, että "jos tauti tarttuu ja on kuolemaksi, niin sitten on".

Sanoo tartuttaja alppinisti. Paraskin alullepanija suhahtelija.

53914/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan lähdetty omaan karanteeniin mökille. Ei huolta, ihan ollaan saman sairaanhoidon piirissä Varsinais-Suomessa. Kotivarat on pakattu mukaan ja tarkoituksena on käydä maissa (mökkimme on saarella) kerran kuussa ellei välttämätöntä tarvetta ole. Meillä on mökillä ruokaa pakkasessa ja ruokakomerossa niin paljon, ettei kuukaudessa lopu kesken vaikka kaiken söisi ja laitoin eilen erilaisia versoja tulemaan. Vihannesten käyttöikää saa pidennettyä hyvin pitämällä niitä jääkaapissa. Kotonakin esim tomaatit pysyy hyvinä pari viikkoa kun pitää pääosan ajasta ne jääkaapissa ja nostaa niitä ulos pari päivää ennen käyttön sen verran mitä tarvitsee kerralla.

Itse olen äitiyslomalla, lapset 7kk ja 5v. Mies yrittäjä, mutta alalla, jossa työt väheni puoleen ja ne voi tehdä etänä. Me aiotaan olla täällä mökillä kesän yli jos tarve vaatii. Kalastellaan muutenkin täällä aina lomilla n. joka toinen päivä ja kasvihuoneeseen ja kasvimaalle saa kasvamaan uutta jo ensi kuussa.

La dolche vita

La dolce vita leffa. Ohjannut Fellini. Eräs kohtaus Roomassa Fontana di Trevi . Oon käynyt monia kertoja. Oi Rooma. ❤

Häpeämättömiä vielä. Häpyä kehiin.

Vierailija
53915/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS:

"Infektioylilääkäri Asko Järvinen vahvistaa, että nuorin potilaista on alle 40-vuotias ja muut iäkkäämpiä.

Järvinen ei kerro potilaiden sukupuolta, sitä, onko heillä perussairauksia tai missä kunnossa he tarkemmin ovat.

Husissa oli torstaiaamuna tehohoidossa Järvisen mukaan neljä koronapotilasta ja tämän lisäksi sairaalahoidossa hieman alle kymmenen koronapotilasta.

"En tiedä tarkkaan, mikä tilanne on nyt", Järvinen sanoi hieman ennen kello kolmea iltapäivällä."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006444843.html

:'(

Vierailija
53916/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP kirjoitti:

Missä olet kohdannut useamman? Olisi parempi jättää nyt ikäihmiset rauhaan jotta selviävät sairastumatta. 

Vierailija
53917/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore inkivääri tulee Kiinasta.

Vierailija
53918/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa nuorin tehohoidossa oleva on 27-vuotias.

Vierailija
53919/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33343 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdissä jo kirjoitetaan, että koronaan on jo lääke löydetty ja lisää tulossa.

...mutta eihän vielä ole mitään lääkettä, vaan pelkästään testejä tehty. Lääke ei tule varmaan vielä moniin kuukausiin.. Nyt saadaan vaan ihmiset elämään sellaisessa haaveessa, ettei ongelmaa ole kun lääkekin jo löytyi ja tauti eiku leviää.

Maailmalla on jo käytetty/kokeiltu mm.HIV-lääkkeitä ja Ebolaan kehitettyä lääkettä, joka ei Ebolaan tehonnut merkittävästi. Jossain oli taulukko ihan lääkkeiden nimillä, mutta en muista missä.

Nyt on myös löydetty jo olemassa oleva lääke, joka tehoaa lupaavasti viruksen saaneisiin, joilla oireet eivät vielä ole äityneet pahoiksi. Heillä virus on saatu positiiviesta negatiiviseksi keskimäärin 4 vrk:ssa.  Se on siinä mielessä merkityksellistä, että sen avulla saadaan estettyä taudin pahenemista yksilötasolla ja kokonaistasolla se vähentää taudin leviämistä. Vaikka tilanne on paha, ei ole mitään syytä sammuttaa toivon valoja. Niillä on suuri merkitys tällaisena aikana.

Mitä hyötyä siitä on, kun Suomessa ketään ei testata, ennen kuin joutuu sairaalahoitoon. Silloin tuo varhain annettava lääke on jo myöhäistä.

T. Jo 2 viikkoa kuumeettomasta keuhkokuumeesta kärsinyt alle 70 v kotihoidossa oleva astmaatikko, joka ei pääse testiin Helsingissä

Tuo vaan ei pidä paikkaansa. Suomessa testausmäärät on nostettiin tuhanteen (1000) vuorokaudessa, tänään jo 1500 vuorokaudessa, joka on maksimi. Meinaatko, että meillä on jo tuhansia koronaviruspotilaita sairaaloissa? Olisi ihan hyvä tämän kamaluuden keskellä rauhoittua sen verran, että puhutaan oikeista asioista ja tiedetään missä mennään..

Miten testausmääriä nyt yhtäkkiä noin saatiin nostettua? Testkittejä ei ollut, ei voitu testata kuin jotain THL:n pomoa, lisätoimituksista neuvoteltiin, ja nyt testattiinkin jo eilen 1000? Tänään 1500? Haloo!?

Testikittien puutehan oli vain nettitotuus jolla harvoin on tekoa oikean totuuden kanssa. Alusta asti on sanottu, että testaamista rajoittaa resurssien puute = ihmiset, ei testikittien. Nyt kun resurrseja on vähän uudelleen organisoitu on mahdollista testata kattavammin. Älä usko kaikkea mitä av:lta luet.

Seinäjoella otettiin käyttöön viime viikolla

kone, joka tekee 1000 testiä päivässä automatisoidusti. Mitä oikein höpiset

ihmisten puutteesta. Ota selvää asioista ennenkuin kirjoitat.

Se, että kone käsittelee vaikka 50 000 testiä kerralla ei auta jos niitä ihmisiä, jotka tunkee sitä tikkua nenään ei ole! Se kone kun ei sitä testiä fyysisteti, käsittelee vain. 

Sisko hyvä, ihminen pystyy ihmeisiin

vaikka ottamaan dna näytteen puikkoon

tai pelottavan napapiikin tosi kipeenä

ja maallikkona.

Tai hampaan poisto purjehduksella.

Tässä on viruksen dna näyte siis kyseessä ei verikoe.

Joo, varmasti oppii.

Monet ovat joutuneet opettelemaan pistämään sen napapiikin ja mittaamaan verensokerinsa. Jotkut pistävät itse lihaksensisäisen lääkkeen (itse sain siihen puolen tunnin koulutuksen ja hyvin menee vaikka en tykkää pitämisestä).

Monenlaisia operaatioita osataan opettaa ihan maallikoillekin. Varmasti maallikko voi oppia muutaman päivän koulutuksella ottamaan yhden pumpulipuikkonäytteen jos mitään muuta ei tarvitse osata tehdä.

Huutelin jo tammikuussa että työttömiä pitäisi kouluttaa avuksi hoitajille 😒

Vierailija
53920/176779 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lopussa Suomessa oli vain yksi tartunta. Samoihin aikoihin Kiinan tilanteesta uutisoitiin kaikkialla (https://www.youtube.com/watch?v=V0qxJzv3ssc) ja varoitettiin viruksen leviämisestä. Miten reagoi THL?

Ketju on lukittu.