Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
CTV news doctor on treating covid19 patients:
Käytämme kombinaatiota hiv lääke ptoteaasiestäjää plus klorokiiniä lääkkeenä.
Huomionarvoista on että yli 50 vuotiaita on nopeasti huonontuneiden covid19
potilaiden joukossa.
alkkohol runnellut sisuskaluja, tupakkaa vedetty ku korsteenit, kenties lääkkeitä syöty liikaa, runsasta rasvasta atriaa liikaa syöty, vähän liikuttu, miehiähän kuoli Kiinassa enemmän ku naisia. Suomessa nainenkin osaa juopotella, syöpötellä, poltella
Juu kyselin itsekkin noita mökkejä pohjoisesta..kuulema aika tiuhaan on etelän ihmiset niitä varailleet,mutta vapaitakin löytyy kyllä ja tilaa on.
Eppu-- kirjoitti:
Nyt etelän ihmiset kannattaa varailla mökkilomia Kainuusta ja pohjoisesta yleensä..tartunta vapaata aluetta..näin tuetaan alueen yrittäjiä.
Niin, että kun siellä ei ole vielä tartuntoja niin viedään sinne niitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa lääkkeiden säännöstely? Viime kesänä vasta osa lääkkeistä loppui apteekeista ja siinä oli monella tukalat paikat jo silloin, vaikka ei oltu tällaisessa tilanteessa. Suomen saatavuusvaikeuksien takia on aikaisemminkin ollut pulaa lääkkeistä. Mm.lehdissä ollut juttuja kroonisesti sairaista, jotka ovat joutuneet lähtemään toiselle paikkakunnalle etsimään ja hakemaan apteekeista elintärkeitä lääkkeitä. Nyt pikkasen hirvittää.
Säännöstelyn tarkoitus on juuri se, että lääkkeitä riittää kaikille :) Ettei saatavuuteen tule sen vuoksi taukoja, että lääkkeitä säilötään ihmisten kodeissa sillä aikaa kun joku toinen oikeasti tarvitsisi sitä juuri silloin. Tämä on siis vain hyvä asia :)
En halua haastaa riitaa enkä sitä että ketju suljetaan siksi että aletaan uskonasioista nyt riitelemään.
Mutta ei ole reilua yrittää hiljentää Jumalasta puhuvia sillä että se olisi epäkohteliasta tai että kaikki ei usko jne.
Täällä saa esittää kaikenlaisia mielipiteitä, myös salaliittoteorioita koronaan ja ties mihin liittyen ym.
Miksi juuri Jumalaan uskomisesta puhuminen on nyt niin erityisen loukkaavaa? Ja jos et itse usko, miksi se menee sinulla tunteisiin?
Koitetaan olla sovussa ja antaa kaikkien ilmaista itseään.
Yxxi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki keinot käyttöön kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupasin raportoida tänne jos sairastun. Olen seurannut tätä ketjua alusta alkaen ja tiedän mitä tuhoja virus voi aiheuttaa kehossa. Olen ollut monta päivää pois tältä palstalta koska en vaan pysty enää näitä lukemaan. Minulla on oireina viikon kestänyt kurkkukipu ja yskä, nyt kolmatta päivää hengitysvaikeuksia. Kylmän ilman hengittäminen on ainoa joka helpottaa oloa (luojalle kiitos, ettei ole kesähelle). Sairaalassa on ruuhka ja minua kehotettiin olemaan kotona niin kauan kuin mahdollista. Oikeesti ihmiset, tehkää kaikkenne, ettette sairastuisi... Tukehtuminen ei ole minulle ainakaan se paras kuolintapa minkä valitsisin. Tsemppiä kaikille, liityn taas lukijaksi kun/jos tästä toivun.
Pakko kirjoittaa keinoja. Kannattaa kokeilla kaikkea. Aasialaisilta ohje: kannattaa juoda kuumaa noin 15 - 30 minuutin välein. Sauna olisi myös hyvä.
Kiinassa C - vitamiini on nyt koronan virallinen hoitomuoto.
No tuo kuuman veden juominen ei auta. Tämä on debunkattu mediaa myöten, nämä "aasialaisten lääkärien" antamat ohjeet ja pyydetty, että virheellisiä neuvoja ei jaettaisi. Samoin kuin tämä "hengityksen pidättäminen koronan testaamiseksi". Jotain rajaa nyt!
Kuuman veden juominen on aasialainen tapa. He kokevat sen virkistäväksi sillä ovat tottuneet juomaan veden kuumana. Länsimaiset eivät ole tottuneet siihen eivätkä saa siitä sanaa tunnetta.
Sellaisia väitteitä olen kuullut, että lämmin vesi imeytyisi elimistöön paremmin kuin kylmä. En tiedä onko se oikea tieto vai pelkkä uskomus. Aasiassa uskovat siihen ja siksi juovat lämmintä vettä.
Nesteytys on varmasti hyväksi, niinkuin yleensäkin sairastaessa.
Suomessa sama ohje voisi kuulua, että kannattaa juoda paljon 🥤
Ihan sama onko juoma lämmintä vai kylmää, kunhan juo riittävästi.Kyllä siinä keitetyssä vedessä joku juttu on.
He juovat keitettyä vettä, sillä siellä vedenlaatu ei ole välttämättä niin hyvä. Keittäminen tappaa pöpöt. Lisäksi lämmin vesi tukee ruoansulatusta.
aamulla suositellaan juoda huonelämmintä vettä, itse kulauttelen välillä puolet sitruunasta ja siihen öljy, puhdistaa googlen mukaan maksaa, ei sen puoleen että tässä ois viinaa juonut, tänä vuonna viinia 12 cl. Hyvä minä!
Vierailija kirjoitti:
Maija Vilkkumaa kaikessa neroudessaan ennustanut vallitsevan tilanteen mielialan jo vuosia aikaisemmin? Tässä Lottovoitto -kappaleen nasevan osuvat sanat:
Tänään ihmiset kyräilee,
Naapurit hurskastelee.
Lähikaupan myyjä tuntee sun mummon,
Se kutsuu kylään sä et mee.Sullon kassissa passi ja vaatteet jo,
Sukkikset, hammasharja, lompakko.
Kirjoitit kirjeisiin: "Maailma soi,
Mä lehden kun jäädä en voi."Tänä yönä vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Täällä miehet tappaa toisiaan
Ja sit sanotaan et olishan se hienoo jos näin ei ois,
Tää on silti lottovoitto, torvensoitto, aamunkoitto kaiken korjaa,
Koeta unohtaa.Tänään selvemmin sä tiedät sä et tuu takaisin.
Tänne jääkööt muut ja tehkööt kaiken
Niinkuin esi-isät aiemmin.
Joo täällä sua haukuttiin, huudeltiin,
Hellittiin, kaulailtiin, suudeltiin.
Kuule kun maailma kaukaa soi,
Sä lähdet kun jäädä et voi.Tänä yönä vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Täällä naiset tappaa toisiaan
Koeta unohtaa.Kumarrat siniristii,
Saat olla juoppo, et nisti.
Jos huudat sä oot ehkä terroristi.
Ei saa vaivata ketään,
Pitää kätellä setää,
Väsyneet hävitetään, älä luovu mistään.Vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Täällä lapset tappaa toisiaan
Koeta unohtaa.Sä pääset pois tästä paskamaasta,
Koeta unohtaa.
Tässä tilanteessa kuuntelisin ennemmin Juicea.
"Kuule istuta vielä se omenapuu
Vaikka tuli jo tukkaasi nuolee
Vaikka huomenna saaste jo laskeutuu
Vaikka huomenna aurinko kuolee
Hyvin mielin voin vierelläs vilkuttaa
Kun maailma hautaansa nilkuttaa"
Iranin valtiollinen TV-kanava: tautivvoi tappaa Iranissa miljoonia : https://globalnews.ca/news/6688317/coronaviris-iran-warning/
Tässä lueskellut lietsontaa ja mahdollisesti myös faktaperäistä tietoa, jotka jollain tavalla lisää omaa ahdistusta. Samalla huomasin, että tässä tilanteessa on ollut omat hyvät puolensa.
Nyt kun olen tehnyt muutaman päivän etätöitä, niin huomasin että voin oikeasti keskittyä paremmin omien lapsieni opettamiseen. Sen sijaan, että aikaa menee tunteja työmatkoihin niin onnistuu ajan käyttö paremmin omien lasten opettamisen suhteen.
Olen jaksanut myös paremmin ruuan tekoa lasten kanssa ja käymään metsässä kävelyllä. Tämä on jotain, johon en ole osannut panostaa aiemmin.
Toki olisin voinut sen sijaan haukkua turisteja tästä taudista tai jäädä neljän seinän sisään tuhansien vessapaperien muurin sisälle. Päätin ottaa jotain hyvää tästä irti. Näillä näkymin on tulossa todella paha lama, enkä tiedä onko sairaus edes lähellekään niin pelottava kuin lama. Mutta en myöskään halua olla pinttynyt ja synkkä. Se ei tiedä itselleni hyvää eikä lähimmäisilleni.
Vierailija kirjoitti:
Tässä lueskellut lietsontaa ja mahdollisesti myös faktaperäistä tietoa, jotka jollain tavalla lisää omaa ahdistusta. Samalla huomasin, että tässä tilanteessa on ollut omat hyvät puolensa.
Nyt kun olen tehnyt muutaman päivän etätöitä, niin huomasin että voin oikeasti keskittyä paremmin omien lapsieni opettamiseen. Sen sijaan, että aikaa menee tunteja työmatkoihin niin onnistuu ajan käyttö paremmin omien lasten opettamisen suhteen.
Olen jaksanut myös paremmin ruuan tekoa lasten kanssa ja käymään metsässä kävelyllä. Tämä on jotain, johon en ole osannut panostaa aiemmin.
Toki olisin voinut sen sijaan haukkua turisteja tästä taudista tai jäädä neljän seinän sisään tuhansien vessapaperien muurin sisälle. Päätin ottaa jotain hyvää tästä irti. Näillä näkymin on tulossa todella paha lama, enkä tiedä onko sairaus edes lähellekään niin pelottava kuin lama. Mutta en myöskään halua olla pinttynyt ja synkkä. Se ei tiedä itselleni hyvää eikä lähimmäisilleni.
Mikä on tämän pointti? Lapset levittää tuota sairautta !
Tässä yksi positiivinen sivuvaikutus Italian tilanteella:
Huh,onneks ei oo vielä maan sisällä rajoitettu liikkumista,meillä on jo mökkiloma varattuna Vuokatissa,pääsee pois pahimmilta alueilta 😀
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi positiivinen sivuvaikutus Italian tilanteella:
Seems like Corona is the vaccine and we are virus of the nature!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maija Vilkkumaa kaikessa neroudessaan ennustanut vallitsevan tilanteen mielialan jo vuosia aikaisemmin? Tässä Lottovoitto -kappaleen nasevan osuvat sanat:
Tänään ihmiset kyräilee,
Naapurit hurskastelee.
Lähikaupan myyjä tuntee sun mummon,
Se kutsuu kylään sä et mee.Sullon kassissa passi ja vaatteet jo,
Sukkikset, hammasharja, lompakko.
Kirjoitit kirjeisiin: "Maailma soi,
Mä lehden kun jäädä en voi."Tänä yönä vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Koeta unohtaa.Tänään selvemmin sä tiedät sä et tuu takaisin.
Tänne jääkööt muut ja tehkööt kaiken
Niinkuin esi-isät aiemmin.
Joo täällä sua haukuttiin, huudeltiin,
Hellittiin, kaulailtiin, suudeltiin.
Kuule kun maailma kaukaa soi,
Sä lähdet kun jäädä et voi.Tänä yönä vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Täällä naiset tappaa toisiaan
Koeta unohtaa.Kumarrat siniristii,
Saat olla juoppo, et nisti.
Jos huudat sä oot ehkä terroristi.
Ei saa vaivata ketään,
Pitää kätellä setää,
Väsyneet hävitetään, älä luovu mistään.Vihdoin sä pääset pois tästä paskamaasta,
Täällä lapset tappaa toisiaan
Koeta unohtaa.Sä pääset pois tästä paskamaasta,
Koeta unohtaa.Nää sanoitukset on pääosin typeriä. Aito livemusiikki on ok, mutta kapeakaistainen digitaalinen tallennne"musiiki" ei ole oikeasti musiikkia ollenkaan. Jokainen, joka oikeasti rakastaa musiikkia, ymmärtää, että sitä ei muutamalla raidalla voi vangita.
Älkää kuunnelko sähköisiä tallenteita. Saatte täysin väärän käsityksen musiikista ja sen voimasta. Anteeksi negatiivisuuteni, mutta tämä on totuus. Älkää tuhotko vähäistä aivokudostanne.
Jaa että keikoilla sähköisyys ei haittaa?
Sähköisyys haittaa. Eikö se nyt jo tullut selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän pointti? Lapset levittää tuota sairautta !
Pointti oli, että keskitytään kaikkeen hyvään kaiken pahan sijaan. Höpsökki ;)
Vierailija kirjoitti:
En halua haastaa riitaa enkä sitä että ketju suljetaan siksi että aletaan uskonasioista nyt riitelemään.
Mutta ei ole reilua yrittää hiljentää Jumalasta puhuvia sillä että se olisi epäkohteliasta tai että kaikki ei usko jne.
Täällä saa esittää kaikenlaisia mielipiteitä, myös salaliittoteorioita koronaan ja ties mihin liittyen ym.
Miksi juuri Jumalaan uskomisesta puhuminen on nyt niin erityisen loukkaavaa? Ja jos et itse usko, miksi se menee sinulla tunteisiin?
Koitetaan olla sovussa ja antaa kaikkien ilmaista itseään.
Tämän ketjun aihe ei ole sinun uskosi ja jumalasi, vaan korona. Hakeudu muualle julistamaan sanomaasi. Kiitos.
Toistuvasti hoetaan koronaviruskeskustelun yhteydessä että Suomi on laadukkaan terveydenhuollon maa.
Sairaalat ovat laadukkaita ja henkilökunta on osaavaa, laitteisto on nykyaikaista jne.
Unohtakaa nuo höpinät koska epidemiahuipun aikana ei ole välttämättä hoitoa, sairaalahoitoa tai tehostettua hoitoa sitä tarvitsevalle tarjolla lainkaan.
Jos sitä hoitoa ei ole saatavissa, on herttaisen yhdentekevää onko se hyvää vai ei.
Mielenkiintoista dataa eri lääkkeiden tehosta:
https://www.nature.com/articles/d41587-020-00003-1