Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
51081/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lähteä huomenna aamusta kauppaan. Nyt viimeinen rytistys.

Vierailija
51082/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu etätyö ja lomapäiviä ei ole. Eli mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun viedä lapset päiväkotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51083/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännössä siis käy ulkomailta lomalta palaavalle. Kun sanottiin, että ”ohjataan” karanteeniin..?

Niille lähetetään textari!

Vierailija
51084/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAUANKO KOULUT ON KIINNI????????

Rajapyykki oli pääsiäisen jälkeen näille, mutta jatkuu siitä ilman muuta, epidemia ei ole ohi hetkessä. 

Vierailija
51085/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa palauttaa mieliin mitä Torkku-THL:n asian-, aasian- ja aasientuntija Mika Salminen lausui syvällä rintaäänellä 24.2.:

"Vaikka tilanne on Euroopassa muuttunut, THL:n terveysturvallisuusosaston johtaja Mika Salminen pitää Italian määräämiä rajoituksia ylimitoitettuna.

– Luulen, että italialaiset tulivat tässä aika pahasti yllätetyiksi. Siellä on nyt tehty toimia, joiden kohdalla olisi ollut hyvä harkita kaksi kertaa miten toimitaan, sanoo Salminen.

Salminen arvioi, että ihmisten liikkumisen rajottaminen – paitsi silloin kun oikeasti tiedetään, että he todella ovat altistuneet tautiin – ei johda hyviin lopputuloksiin.

Salmisen mukaan Italian väkimäärään suhteutettuna kyse on kuitenkin edelleen kohtuullisen pienestä määrästä ihmisiä."

https://yle.fi/uutiset/3-11225142

Jösses minkälainen lauma pösilöitä THL on ollut.

Liemessä ollaan.

Mm. THL:n typeryyden takia.

Vierailija
51086/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö tämä loppuu?

Minä olin aina kuvitellut, että jos tulee tällainen tilanne niin suurvallat ydinpommittavat kraateriksi sen paikan missä joku äärimmäisen tarttuva ja tappava tauti alkaa levitä. Jotta se pysähtyisi niille sijoilleen. Siksi uhrataan joku rajattu alue. Ihmiskunnan tulevaisuuden turvaamiseksi. 

Ilmeisesti suurvaltajohtajat eivät olekaan psykopaatteja eikä kellään ole munaa tällaiseen. Se olikin vain elokuvaa. 

Vierailija
51087/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hoitohenkilökunta kuin esimerkiksi laitoshuoltajat saavat varautua siihen että aamuvuoroon töihin mennessä ei enää mitään takuuta mihin aikaan pääsee töistä kotiin. Saati tietoa seuraavasta vapaapäivästä. Elämä pelkkää työtä siihen asti kunnes monella sairastuminen joko koronaan itsekin tai muutoin ei enää vain jaksa. Jo kaupassa käynti voi tuottaa hankaluuksia jos vapaa-aikaa ei enää ole eikä puolisoa tai tämäkin samalla alalla töissä raatamassa pitkiä päiviä toinen toisensa perään. 

Vierailija
51088/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka sitä lomaa eniten kaipaavat eli hoitajat, joutuvat venymään vain entistä enemmän.

Miten he nyt taas sitä lomaa tarvitsevat, kun vasta olivat joukolla Italiassa lomailemassa?

Vierailija
51089/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joukkoliikenteessä on business as usual? Keskivertobussiin mene kirkkaasti yli 10 hlö, juniin sitäkin enemmän?

Vierailija
51090/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt Marin sentään puhuu kansalaisille kuten olisi pitänyt puhua jo viikkoja sitten. Vaikuttaa ihan siltä, että on nyt itse säikähtänyt kunnolla koska vähättely on jäänyt suurimmaksi osaksi pois. Harmi, ettei tehnyt tätä kaikkea aiemmin.

Taitaa olla Saulikin jyrähtänyt, että nyt loppuu pelleily.

Vierailija
51091/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää epämukavaa kaikille mutta nämä oli oikeat ratkaisut HYVÄ SUOMI!

Vierailija
51092/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännössä siis käy ulkomailta lomalta palaavalle. Kun sanottiin, että ”ohjataan” karanteeniin..?

Niille lähetetään textari!

Jep, ja sitten parin viikon päästä uusi: ”Ooxä parantunu?”

Vierailija
51093/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Suomi!

Vierailija
51094/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joukkoliikenteessä on business as usual? Keskivertobussiin mene kirkkaasti yli 10 hlö, juniin sitäkin enemmän?

Minkä takia ihmiset nyt menisivät ehdoin tahdoin busseihin suurella joukolla, kun enin osa työpaikoistas, kouluísta, harrasteista jne, joihin bussilla tavataan mennä, on kiinni?

Tilaa taitaa olla ihan mukavasti turvaväleihin.

Vierailija
51095/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian myöhään, mutta tulihan se odottettu päätös. Vuoden päästä voidaan todeta tehosivatko toimenpiteet. Itse en usko ja olen jo asennoitunut siihen, että virus leviää aikansa. Olen jo tähänkin saakka noudattanut käytäntöä, että jos tuntee itsensä esim. flunssaiseksi niin en mene vanhainkotiin vierailulle. Nyt tulee sitten vähän pidempi pakollinen vierailutauko. Noh onneksi puhelin vielä toimii hoitokotiin, jottei vanhusta joudu ihan yksikseen ilman tuttujen kontakteja jättämään kuukaudeksi. Toivottavasti tästä ei tule joka vuotinen ongelma. Toimenpiteillähän voi olla myös sellaisia seurauksia, että omaisuusrikokset vähentyvät ihmisten ollessa kotona sekä kaiken maailman hämärähemmoet eivät enää pääse mökki-ja asuntomurtosaaliineen muutamassa tunnissa lautalla pois maasta esimerkiksi baltiaan.

Vierailija
51096/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin.

Nämä määräykset olisi pitänyt litraa jo paljon aiemmin.

Samat tyypit vähätteli tätä asiaa.

"emme halua pelotella ihmisiä" "tämä ei ole poliittinen kysymys"

Vierailija
51097/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ME! Me, jotka tiesimme tämän jo kuukausi sitten, jotka vaadimme väsymiseen asti toimenpiteitä, jotka saimme kuulla jopa läheisiltä tai työkavereilta olevamme hysteerikkoja. ME olimme vain aikaamme edellä. Tämä on työvoitto. Hengähdetään edes tänään hetki. Taistelu vasta alkaa, mutta nyt ei tarvitse taistella koko maan johtoakin vastaan. Ollaan samassa tilanteessa muun Euroopan kanssa. Siskoni, jota jo kuukausi sitten kehotin hankkimaan lääkkeitä ennen saatavuusongelmia, sanoi nyt, "toivoin, että olisit ollut väärässä". Minä: "Niin minäkin." :(

Vierailija
51098/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän täällä on vaadittu jo hyvän aikaa. Nyt sitten on suut nurpassa, kun oikeasti alkaa tapahtua.

Mielenkiintoista totisesti nähdä kuinka lähtee sujumaan, kun Suomessa on totuttu siihen että jokainen voi tehdä suunnilleen mitä itse haluaa ja silloin kun haluaa.

Vierailija
51099/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis voinut tehdä jo aiemmin . Katotaan miten käy.

Vierailija
51100/176779 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ TARKOITTAA VÄLTTÄKÄÄ TURHAA OLESKELUA JULKISILLA PAIKOILLA ESIM KAUPPAKESKUKSISSA?

Olen vilkkaassa kauppakeskuksessa vaateliikkeessä töissä, pysyykö liikkeet siis auki vai meneekö kiinni? 

vaateliikkeessä ihmiset usein "oleskelevat" turhaan, koskettelevat kaikkea, vaihtavat vaatteita eli tartunnan voi saada helposti , eikä vaateliike myöskään ole tarpeellinen kuten ruokakauppa tai apteekki. 

Ei ole järkeä jos liikkeiden pitää olla auki mutta ihmisiä kielletään menemästä sinne?!

Ketju on lukittu.