Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
49961/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa ja Espanjassa koronaan sairastuu ja kuolee paljon ikäihmisiä, koska vanhemmat laittavat omat vanhempansa lastenkaitsijoiksi. Muutenkin monia sukupolvia voi asua saman katon alla. Sellaisia meille tuttuja päivähoitosysteemejä näissä maissa ei ole. Lapset taas levittävät koronaa isovanhempiinsa oireettomasti. Kierre on valmis.

Toivon Italian ja Espanjan kansoille voimia näinä aikoina.

Juuri tuon takia meillä homma tulee toimimaan paljon paremmin. Italiassa havahduttiin ongelmaan kauan sen jälkeen kun virus oli jo riehunut siellä ympäriinsä. Porukka elää tiiviisti ja käy mamman luona joka päivä puhumattakaan muista sosiaalisista kontakteista, niin sehän levisi kuin kulovalkea. Nyt sitten testaillaan ja paikkaillaan epätoivoisesti jälkiä.

Meillä puolestaan eletään muutenkin itsenäisemmin, soitetaan joskus äidille, hoidetaan lapset itse. Ei kerennyt paljon levitä virus ja nyt se hidastuu entisestään, kun toimiin on ryhdytty.

Vierailija
49962/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään tietoa, miksi Norjassa on liian kova luku? Luulisi rikkaalla maalla olevan enemmän resursseja ehkäisyyn.

Siellä on varakkaita eläkeläisiä ja ihmisiä, jotka matkustelevat paljon. Käyhän siellä turistejakin. Isommissa kaupungeissa levinnyt sitten ihan kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49963/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa muuten, kun 35-vuotiaat "nuoret" käyttää "ok boomer"-kommenttia. Ihan kuin itse olisivat nuoria. :D :D :D 

Huvittavaa tosiaan, koska olen 21-vuotias vaikka valtiosetämieheksi just nimiteltiinkin.  Ja ai niin, nainen ja vihreä. En tosin kannata Ohisaloa.

Terveisin 53 vuotias smegmantuoksuinen valtiosetämies ”nuori nainen” -larpilla.

Ok boomer.

Minä sanon puolestani, että ookoo puumeri, koska olen 38 v. nuori puuma!

OB boomer

Vierailija
49964/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa ja Espanjassa koronaan sairastuu ja kuolee paljon ikäihmisiä, koska vanhemmat laittavat omat vanhempansa lastenkaitsijoiksi. Muutenkin monia sukupolvia voi asua saman katon alla. Sellaisia meille tuttuja päivähoitosysteemejä näissä maissa ei ole. Lapset taas levittävät koronaa isovanhempiinsa oireettomasti. Kierre on valmis.

Juuri tuon takia meillä homma tulee toimimaan paljon paremmin. Italiassa havahduttiin ongelmaan kauan sen jälkeen kun virus oli jo riehunut siellä ympäriinsä. Porukka elää tiiviisti ja käy mamman luona joka päivä puhumattakaan muista sosiaalisista kontakteista, niin sehän levisi kuin kulovalkea. Nyt sitten testaillaan ja paikkaillaan epätoivoisesti jälkiä.

Meillä puolestaan eletään muutenkin itsenäisemmin, soitetaan joskus äidille, hoidetaan lapset itse. Ei kerennyt paljon levitä virus ja nyt se hidastuu entisestään, kun toimiin on ryhdytty.

Harvalla on lapsia ja vielä harvempi hoitaa ne itse.

Vierailija
49965/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee ihmiselle tarpeen kieltää tämän koko asian. ”Ei meille käy samalla tavalla kuin Italiassa.” ”Tosi hyvin on hallitus ja THL hoitanut hommansa.” ”Kaikki kuolleet ovat olleet sairaita vanhuksia.” Ja elämää jatketaan ihan normaalisti. Näin siis tekee akateemisesti koulutettu, älykkäänä pitämäni kaveri. Miksi?

Koska todellisuus ärsyttää. Näillä ei kasetti kestä ja pitää tyytyä käsittelemään asiaa noin.

Mutta mitä se auttaa? Miten se muuttaa tilannetta? Voi vielä hetken elää lintukodossa miettimättä yhtään mitään?

Vierailija
49966/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittänyt kolmen viikon rajun yrittämisen jälkeen lähes luotettavan korona testin. Alan huomenna testaamaan kaikilta halukkailta koronaa ilmaiseksi. Olen paikalla Ala-Malmin torilla klo 10 eteenpäin. Todettuja haittavaikutuksia ei ole, mutta testatun suussa saattaa maistua hieman fairy. Ja jos röyhtäyttää testin jälkeen, voi pari kuplaakin tulla.

Vierailija
49967/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä:

https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/world/corona-simulator/

ja osoittaa miksi koulut kiinni ja kaikki kotiin on hyvä.

Ei näy, maksullinen.

Vierailija
49968/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7kuolemansyntiä

Vierailija
49969/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on lapsia ja vielä harvempi hoitaa ne itse.

Jos harvalla on lapsia, niin entistä parempi. Ja pääsääntöisesti lapset hoidetaan itse päiväkodin tai koulun ulkopuolelle jäävä aika.

Vierailija
49970/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa muuten, kun 35-vuotiaat "nuoret" käyttää "ok boomer"-kommenttia. Ihan kuin itse olisivat nuoria. :D :D :D 

Jos ne on kokoomus-nuoria

Valitettavasti näitä vanhoja kokoomusnuoria ei ole, koska idiootit äänestää nämä boomerit eduskuntaan.

Persuissa ja demareissa on kyllä 50-vuotiaita nuoria.

Siinä taas yksi, joka ei tiedä, mitä boomer tarkoittaa.

Minä tiedän, mikä puumeri on!!111 Keksin sen juuri itse!

T: 21-v shemale, vihreä joka ei äänestä Ohisaloa

Vierailija
49971/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko koronaepidemiaan on taha mennassa kuollut vaivaiset 6000 ihmista.

Se on ihan jarkyttavan vahan

Koska esim. ihmisisa kuolee parasta aikaa, vuoden alusta:

Flunssaan: 99 549 ihmista 

Aids:           334 371

Malaria:    200 942

Luvut ovat talta vuodelta, ja siis nousevat paivittyvat jatkuvasti

https://www.worldometers.info/

Korona on siis aivan turha vouhotus, ja jos jouku siihen kuolee, niin kuolisi jo pian muutenkin. Paasee vain pois, ja kuolee luonnollisella ja helpolla tavalla. Kuolisivat vaikka kotona. Mita se haittaisi?

Ihmiset ovat omituisia, mita he kerjaavat?

Korronavirus on sitapaitsi kaunis, sanotaaan nyt vaikka ironiaksi taudille, kun  siita suotta talla tavalla meuhutaan.

Seasonal flu ei ole flunssa, vaan influenssa.

No ei ole. Mutta silti koronaan on kuollut todella VAHAN.

SIIS VUODEN ALUSTA, SAMASSA AJASSA 1/10 verrattuna siihen, mita tavalliseen INFLUENSSAAN

Ja jos virus on laajemmalle levinnyt, niin myos kuolleisuusprosentti jaa tosi alas.

Italia tosin hiukan mietityttaa, mutta onhan siella populaa, ja vanhoja ihmisia, joilla sairauksia, ja jotka jo valmiiksi hoidossa.

Kuoleeko Italiassa samalla tavalla yhtä paljon ihmisiä influenssankin nyt samaan aikaan ja siis yleensäkin, Ja muissa maissa myös? Miksi tästä koronasta jauhetaan sitten näin paljon ja koko maailma on sen takia aivan sekaisin? Jos kerran ihmisiä kuolee paljon enemmän influenssan koko ajan. Voisiko joku kertoa sillä ymmärryskykyni ei riitä.

Vierailija
49972/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien masentavien "asiantuntijalausuntojen" lukemisen jälkeen oli ihan lohdullista oli huomata Twitterissä, että ainakin Sebastian Tynkkynen on siellä ruotnut hallituksen toimimattomuutta myös tässä korona-asiassa: https://mobile.twitter.com/SebastianTyne

Toivottavasti useampikin kansanedustaja saisi äänensä kuuluviin...

Tällä hetkellä järkyttävintä on tuo testien vähentäminen, ja toivoisin, että hallitukselta vaadittaisiin toimia testauskapasiteetin lisäämiseksi ihan jo tartuntatautilain nojalla. Ihmisillä on oikein tietää, sairastavatko tätä vai jotakin muuta....

Vierailija
49973/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/p/B9t_J65hG9D/

Helsingissä voi Woltilla tilata meksikolaisesta ravintolasta vessapaperia eurolla per rulla. Jotenkin vähän suututtaakin tällainen keinottelu.

Vierailija
49974/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSin alueella ei ole yhtään koronapotilasta tehohoidossa.

Vierailija
49975/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa otetaan nyt vähän liian tosissaan italialaisten, espanjalaisten ja ranskalaisten vouhkaaminen. On totta, että korona on siellä levinnyt ja siihen on kuoltu, mutta latinomaissa asioita myös käsitellään suurieleisesti, eikä siinä melskeessä muisteta tehdä oikeita asioita. Toiveissa on toki myös saada taas rahaa EU:ltä sillä verukkeella, että juuri meihin on osunut pahiten.

Katsokaa Saksaa: heidän sairastuneitaan ja kuolleitaan. Saksalaiset on se oikea viiteryhmä suomalaisille. Saksassa toimitaan terveydenhuollossa samaan tapaan, raportoidaan asiat oikein ja annetaan oikea-aikaista oikein mitoitettua hoitoa eikä meuhkata ja dramatisoida.

Vierailija
49976/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/B9t_J65hG9D/

Helsingissä voi Woltilla tilata meksikolaisesta ravintolasta vessapaperia eurolla per rulla. Jotenkin vähän suututtaakin tällainen keinottelu.

Jätän kyllä menemättä tuohon ravintolaan ja jätän negatiivisen arvostelun. Ei tuo ole edes leikin asia.

Vierailija
49977/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, että Suomi tiedottaa rehellisesti kuolemista?

Vierailija
49978/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasse Lehtosen tviitti tänään:

Suomen testauskapasiteetti on 500-600 per päivä. Testauskitit täysin tuontitavaraa, joiden saatavuus maailmalta huononee koko ajan.

Vierailija
49979/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, että nyt tapahtuu sen mittaluokan globaalia historiaa, että tästä tehdään aikanaan kasa kirjoja, tv-sarjoja ja elokuvia. Nuorempi polvi joskus sitten katsoo ja kysyy, että oliko se oikeasti tuollaista, samaan tapaan kuin nykyään kysytään sotaelokuvista tai Tsernobyl-sarjasta.

Tai sitten jälkeen jääneet muistelevat meitä, jotka emme siitä selvinneet...

Vierailija
49980/176779 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään tietoa, miksi Norjassa on liian kova luku? Luulisi rikkaalla maalla olevan enemmän resursseja ehkäisyyn.

Huonoja kumeja.

Ketju on lukittu.