Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006436071.html
Ammattikorkeakoulut sulkevat ovensa ja opetus etätyötä.
Peruskouluihin ja 2.asteen opetukseen tehtävä sama!
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kaatuu tämän sotkun seurauksena. Eivät pysty suojelemaan kansalaisiaan kuten muut maat! Thl johtajalle patsas ja kaikki istumaan päälle seuraavan mm lätkä mestaruuden jälkeen.
Jep. On selvää, että hallitus pitää kaataa kun epidemia on ohi.
Eikö oppositiolla ole nyt muuta mietittävää kuin hallituksen kaataminen ja koronaepidemialla ratsastaminen?
Mihin oppositioon minä muka kuulun? Olen ihan tavallinen kansalainen.
Tottakai se harmittaa, että pitää uhrata jonkin verran perussairaita laumaimmuniteetin rakentamiseen. Tuhannet miehet uhrautui myös Tsernobylin tilanteessa. Koitan ajatella tästä samoin.
Tuosta viruksen säilymisestä.
Ymmärrän että se tykkää kylmästä eiä pakkanen tuhoa sitä. Mutta kai se jossain vaiheessa siellä pakkasessakin tuhoutuu?
Jos joku asiasta tietävä osais selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus kaatuu tämän sotkun seurauksena. Eivät pysty suojelemaan kansalaisiaan kuten muut maat! Thl johtajalle patsas ja kaikki istumaan päälle seuraavan mm lätkä mestaruuden jälkeen.
Niinhän siellä valtiosetämiesten fantasioissa tapahtuisi. Mitta sitten on se vallitseva todellisuus, jossa me miut elämme.
Kyllä se sinun todellisuutesi näyttää olevan fantasiaa ja siu olet siellä ihan ypöyksin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että se tykkää kylmästä eiä pakkanen tuhoa sitä. Mutta kai se jossain vaiheessa siellä pakkasessakin tuhoutuu?
Ei se kyllä taida pakkasessa tuhoutua kun noita viiruksia joita tutkitaan säilytetään laboratorioissakin vissiin tosi kovissa pakkasissa.
Vierailija kirjoitti:
Viruksiahan siis nimenomaan säilötään pakkasessa laboratorioissa. Samahan on esimerkiksi ikiroudan sulamisessa ongelma ilmastovaikutusten lisäksi, ettei todellakaan tiedä mitä sinne on säilöytynyt aikojen saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa tänäänkin opettajia flunssassa töissä, vaikka yleisohje on, ettei flunssaisena tulla kouluun :(
T. Astmaa ja syöpää sairastava ope
Myös oppilaita yskii ja pärskii jatkuvasti. Älkää lähettäkö lapsia sairaana kouluun!!!
Valmiuslakia valmistellaan. Näin olin lukevinani. Eikö silloin koulut suljeta?
m.
”Olen lisäksi käynnistänyt valmiuslain käyttöönottoasetuksen valmistelun, jotta tarvittaessa asetus voidaan antaa nopeasti. Valmiuslaki ei ole maanantaina hallituksen käsittelyssä. Varaudumme kuitenkin kaikkeen”, Marin sanoo.
Opetusministeri Li Andersson (vas) kertoo, että maanantaina päivitetään myös linjaukset päiväkotien, koulujen ja oppilaitosten sekä korkeakoulujen osalta.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marin-juuri-nyt-olen-kaynnistany…
Vierailija kirjoitti:
Maailman vaarallisin virus ja thl ylilekuri pitää talviflunssana:) sydänkirurgeja myöden haetaan tämä ruttotuliainen.
Tosiaan sille patsas ja kaikkien vähättelijöiden nimet patsaaseen kaiverrettuna.
Eipä ajoissa yksikään poliitikko kaiketi vaatinut mitään järjellisiä toimenpiteitä. Eli täällä ihan kaikki uskoo thl ylilääkäriä vaikka hän satulilisi mitä vaan.
Olivat pitäneet koronaa labrapakkasessa - 80 asteen kylmyydessä, selvisi elossa muistaakseni 2vk, eikä siis senkään jälkeen kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyl on hiljasta.
Porista tämä tilannepäivitys.
Nehän Porista antaa koko viikonlopun potin maanantaina
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. On selvää, että hallitus pitää kaataa kun epidemia on ohi.
Hallitus kompuroi ihan itse turvalleen jo lähiaikoina, kenenkään ei sitä tarvitse kaataa mitenkään. Hallitusta ei kaada korona, vaan talous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just että ehkä itse jo sairastin todella oireettomana coronaa? Koska heräsin yks päivä siihen, että olo oli kuin olisi ollut ihan järkyttävässä krapulassa.. Sitten päähän koski koko päivän ja palelsi ihan saatanasti - vieläkin on palellut. En ole mitannut kuumetta, koska ei ole kuumemittaria.
Itselläni on kans lieviä oireita, kuten päänsärkyä, voimakas väsymys ja kurkkukipu. Minulla ei ole kuumetta tai päänsärkyyn otetun buranan takia sitä ei ole. Aluksi olin ihan satavarma, ettei tämä ole koronaa, mutta kun luin ilta-sanomista Petri Hollmenin haastattelun, niin tulin toisiin aatoksiin.
Jos suurin osa meistä keski-ikäisistä sairastaa näin kevyenä tämän, minulla käy tosissaan surku yrittäjiä ja ihmisiä, jotka menettävät tämän paniikin takia työpaikkansa. Itsekkin olen miettinyt, onko minulla työpaikkaa enää muutaman viikon kuluttua.. onhan tämä ikäihmisille vakava tauti, mutta olisiko riittänyt että olisimme huolehtineet näiden riskiryhmien turvallisuudesta. Tuntuu, että nämä jotka eivät kuulu riskiryhmään panikoivat pahiten.
Toppuutellaan vielä sen verran, että emme tiedä kaikkea tällä hetkellä.
Kiinan todellisuudesta on monenlaisia juttuja. Ja ottihan ne jopa diktatuuriksi sangen voimakkaat keinot käyttöön siellä silloin. Ihmisiä oikeasti teljettiin koteihinsa. Ei mikään suomalainen karanteeni.
Italian tilanne on kaikkea muuta kuin ohi. Maan terveydenhuolto on romahtanut. Aamu valkenee aikanaan ja silloin tarkistetaan tuhojen laajuus.
Iranissa on ilmeisesti ihan maailmanlopun tunnelmat. Useita hallinnnon korkeita päättäjiä kuollut. 300 000 miestä määrätty desinfioimaan katuja ja julkisia tiloja. Joukkohautojen kaivamisesta on väitteitä.
USA on julistanut poikkeustilan, mikä mm. lisää presidentin toimivaltaa asianhoidossa.
Venäjällä on kulisseissa ryhdytty ilmeisen kovanluokan toimiin. Viitaten kommentteihin rahtiliikenteen lisääntymisestä sotilaslentokentillä ja kuviin tuomiopäivän asuissa koneita vastaanottavista ihmisistä.
Päivitystä klo 14 k market. Olin ainoa asiakas. Kangasala, lähikunta. 3000 tuhatta asukasta.
Heitin kaikki Valion tuotteet roskiin, meni monta pakettia juustoa. Osasta jo ehdittiin syödä koko perhe, voi helvetti!!
Marin ei ole ottamassa poikkeuslakia esille, kunhan vain pohdiskelee sitä ja yrittää nopeuttaa käyttöönottoa jos se otetaan joskus käyttöön. Uutinen tänään.
Siis mikä tää juttu Valiosta on, selasin monta sivua mut en löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin just että ehkä itse jo sairastin todella oireettomana coronaa? Koska heräsin yks päivä siihen, että olo oli kuin olisi ollut ihan järkyttävässä krapulassa.. Sitten päähän koski koko päivän ja palelsi ihan saatanasti - vieläkin on palellut. En ole mitannut kuumetta, koska ei ole kuumemittaria.
Itselläni on kans lieviä oireita, kuten päänsärkyä, voimakas väsymys ja kurkkukipu. Minulla ei ole kuumetta tai päänsärkyyn otetun buranan takia sitä ei ole. Aluksi olin ihan satavarma, ettei tämä ole koronaa, mutta kun luin ilta-sanomista Petri Hollmenin haastattelun, niin tulin toisiin aatoksiin.
Jos suurin osa meistä keski-ikäisistä sairastaa näin kevyenä tämän, minulla käy tosissaan surku yrittäjiä ja ihmisiä, jotka menettävät tämän paniikin takia työpaikkansa. Itsekkin olen miettinyt, onko minulla työpaikkaa enää muutaman viikon kuluttua.. onhan tämä ikäihmisille vakava tauti, mutta olisiko riittänyt että olisimme huolehtineet näiden riskiryhmien turvallisuudesta. Tuntuu, että nämä jotka eivät kuulu riskiryhmään panikoivat pahiten.
Toppuutellaan vielä sen verran, että emme tiedä kaikkea tällä hetkellä.
Kiinan todellisuudesta on monenlaisia juttuja. Ja ottihan ne jopa diktatuuriksi sangen voimakkaat keinot käyttöön siellä silloin. Ihmisiä oikeasti teljettiin koteihinsa. Ei mikään suomalainen karanteeni.
Italian tilanne on kaikkea muuta kuin ohi. Maan terveydenhuolto on romahtanut. Aamu valkenee aikanaan ja silloin tarkistetaan tuhojen laajuus.
Iranissa on ilmeisesti ihan maailmanlopun tunnelmat. Useita hallinnnon korkeita päättäjiä kuollut. 300 000 miestä määrätty desinfioimaan katuja ja julkisia tiloja. Joukkohautojen kaivamisesta on väitteitä.
USA on julistanut poikkeustilan, mikä mm. lisää presidentin toimivaltaa asianhoidossa.
Venäjällä on kulisseissa ryhdytty ilmeisen kovanluokan toimiin. Viitaten kommentteihin rahtiliikenteen lisääntymisestä sotilaslentokentillä ja kuviin tuomiopäivän asuissa koneita vastaanottavista ihmisistä.
Näin.
Jopa piinkovana talousmiehenä tunnettu presidentti Niinistö sanoi, että tässä tilanteessa talous on kuitenkin vain taloutta. Nyt on tehtävä se mikä tehtävissä on ihmishenkien pelastamiseksi.
Nähdäkseni Niinistö on informoitu ja tietää asioiden todellisen tolan. Viittaa siihen, että joukkohautoja saatetaan olla näkemässä muuallakin kuin Iranissa.
Minulla alkoivat juuri nämä oireet tänään. Ihan kuin olisi krapula tai takana uneton yö.
En ole ollut matkoilla enkä tietääkseni tavannut tartunnan saaneita.