Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
47621/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just että ehkä itse jo sairastin todella oireettomana coronaa? Koska heräsin yks päivä siihen, että olo oli kuin olisi ollut ihan järkyttävässä krapulassa.. Sitten päähän koski koko päivän ja palelsi ihan saatanasti - vieläkin on palellut. En ole mitannut kuumetta, koska ei ole kuumemittaria.

Vierailija
47622/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901…

Mummini ei pääse tarvittavaan koronatestiin ikärajan ollessa 70v..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47623/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Valiolla on joku ollut sairaana töissä? Ja tuotteet saastuneita?

Laitoin muuten muutama päivä sitten voi paketinkin folion sisään ja pakastepussiin kaupan jälkeen. Onneksi.

Eikös folio ole just sellanen kiva metallinen pinta jossa virus elää pitkään? Nauttii myös viileästä.

Noin on. Koronavirus ei kuole 80 asteen pakkasessakaan. Kuolee n 60- 70 asteen kuumuudessa.

Vierailija
47624/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vahvasti saaneeni tämän viruksen, sillä antibioottikuuri ei ole auttanut keuhkokuumeeseeni. Myös lapseni sairasti siihen sopivat ohjeet, hänellä oireet olivst todells lievät.

Huomaan tulevani vihaiseksi, kun viranomaiset eivät ota edes testeihin, kun en ole käynyt matkoilla ja täytä niitä muita ehtoja. Tunnistan itsessäni sellaisia ajatuksia, että pitäisikö lähteä jonnekin lääkäriin yrittämään saamaan jotain hoitoa. Olen käynyt kaupassakin, vaikka siitä oli huono omatunto. Selitin asian itselleni niin, että jos kerran en ole yhteiskunnan silmissä koronasairas, niin ei siitä voi virallisesti syyttäkään.

Jos moni alkaa kokea olevansa tällä lailla terveydenhoitojärjestelmän hylkäämä, niin siitä kootuu vielä potentiaalisia ongelmia. Sitä tulee sekä vihaiseksi että myös välinpitämättömäksi, kun ajattelee jo saaneensa tartunnan, ettei sitä tarvitse enää varoa.

Ja tällainen tilanne on jo siis nyt, Helsingissä, missä ei muka virallisesti ole myönnetty THL:n toimesta edes vielä epidemiaa. Ja jossa terveydenhuollon pitäisi toimia loistavasti tällä hetkellä ilman mitään resurssiongelmia ja koronapotilaitakin on vasta muka kourallinen.

Vierailija
47625/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus poistetusta ketjusta:

THL väitti vielä vajaa viikko sitten että Suomessa ei tarvita toimenpiteitä koska korona ei ole erityisen helposti leviävä! Ihmisiä lennätettiin Finnairin ja Ryanairin siivillä pahimmilta alueilta Italiasta Suomeen vielä alkuviikosta eikä näissä matkaavia ohjattu kotikaranteeniin. Se kertonee miten pihalla THL on ollut asiassa ja antaa aihetta miettiä, että miten hyvin THL:n sanaan voi jatkossakaan asiassa luottaa.

Vierailija
47626/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä kurkku on kipeänä itselläkin. 

Vierailija
47627/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmetyttää tämä Thl:n toiminta? Miksi ei noudateta Who:n ohjeita ja suosituksia? Pääjohtajakin entinen kunnanjohtaja, kyllä hänellä talouteen liittyvät asiat on hallussa?!?

Mitä tiedät WHO:sta?

Vierailija
47628/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalainen ruokatehdas? Siis Valio?

Valio nimenomaan. Kohta näkyy kauppojen hyllyllä. Olen allekirjoittanut paperin, jossa lupaan olla hiljaa. En vain voi olla.

Et nyt viitsisi. Mikään NDA ei estä puhumasta siitä, jos työpaikkalla on todettu koronavirus ja "puolet henkilökunnasta" on karanteenissa. Se on enemmän kuin nopeasti julkista tietoa, eikä sellaisesta puhumista mikään laki kiellä. Ja jos tuo olisi totta, mitä se ei siis ole, miten yritys pystyisi tuhannen henkilöon firmasta löytämään sen, kenet pistetään pihalle juoruilusta, kun se puolet henkilökunnasta on karanteenissa. Heillä on omaisia. Vai onko samalla paperilla kenties velvoitettu työntekijää valehtelemaan perheelleen olevansa yllättävällä kevätlomalla :D

Oli totta tai ei niin tämä tulee varmasti olemaan ihan todellisuus jossain kohtaa. Ehkä hyvinkin pian.

Vierailija
47629/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin lenkiltä kotiin. Oli kyllä tyhjää kaduilla. Huvitti kun kuulin rappukäytävässä toisesta saman kerroksen asunnosta rakastelun ääniä ja naisen äänekästä voihkintaa. Tuota se kotona jumittaminen taitaa teettää. 

Vaikka nyt on tämä koronajuttu päällä niin silti tunnen kateutta kun luen tuollaista...

T: Kiltti mies

Vierailija
47630/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kaatuu tämän sotkun seurauksena. Eivät pysty suojelemaan kansalaisiaan kuten muut maat! Thl johtajalle patsas ja kaikki istumaan päälle seuraavan mm lätkä mestaruuden jälkeen.

Niinhän siellä valtiosetämiesten fantasioissa tapahtuisi. Mitta sitten on se vallitseva todellisuus, jossa me miut elämme.

Vierailija
47631/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa niin hyssyttelijöiden riekunta on täälläkin vaihtunut kauhistuneeseen hiljaisuuteen.

Jep, oma hysteria taas on vaihtunut hiljaiseen hyväksyntään, kun nyt on liian myöhäistä. Yritin varoittaa, mutta jos ei pysty varoittamaan nousevan sosialismin uhasta, niin miten pystyisin varoittamaan meitä nopeasti uhkaavasta viruksesta.

Historia toistaa itseään, eikä fiksut voi sille yhtään mitään.

Mä olen vielä/taas tuossa raivovaiheessa. Olen siis jo käynyt koko skaalan läpi reilu kuukausi sitten ja olin hyväksynyt tilanteen, koska luotin (hölmöyttäni) siihen että suomalaispäättäjät hoitaa oman tonttinsa eikä kukaan tule sairastumaan saati ku¤lemaan turhaan. 

Nyt tämä edelleen jatkuva vähättely ja hallituksen täydellinen saamattomuus sai minut takaisin raivovaiheeseen. Asioita ei jum¤lauta voi hoitaa näin!

Vierailija
47632/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koulussa tänäänkin opettajia flunssassa töissä, vaikka yleisohje on, ettei flunssaisena tulla kouluun :(

T. Astmaa ja syöpää sairastava ope

Myös oppilaita yskii ja pärskii jatkuvasti. Älkää lähettäkö lapsia sairaana kouluun!!!

Valmiuslakia valmistellaan. Näin olin lukevinani. Eikö silloin koulut suljeta?

m.

Vierailija
47633/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä kurkku on kipeänä itselläkin. 

Onko ihme? Kukaan ei ole tuolla suojattuna. Minusta ei näy yhtään ihoa kun käy ulkona pelkästään koiran kanssa! Torstaina kaupassa oli vielä illalla eläintarha käynnissä. Olin ainoa suojattu. Ihmiset pärski ja yski siellä. Oli vielä ennen yhdeksää pienten lasten perheitä siellä. Lapsethan on potenttiaalisimpia tartuttajia kun huutavat suu auki koko ajan ja heiluvat.

Vierailija
47634/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on hiljasta. 

Porista tämä tilannepäivitys. 

Vierailija
47635/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just että ehkä itse jo sairastin todella oireettomana coronaa? Koska heräsin yks päivä siihen, että olo oli kuin olisi ollut ihan järkyttävässä krapulassa.. Sitten päähän koski koko päivän ja palelsi ihan saatanasti - vieläkin on palellut. En ole mitannut kuumetta, koska ei ole kuumemittaria.

Itselläni on kans lieviä oireita, kuten päänsärkyä, voimakas väsymys ja kurkkukipu. Minulla ei ole kuumetta tai päänsärkyyn otetun buranan takia sitä ei ole. Aluksi olin ihan satavarma, ettei tämä ole koronaa, mutta kun luin ilta-sanomista Petri Hollmenin haastattelun, niin tulin toisiin aatoksiin.

Jos suurin osa meistä keski-ikäisistä sairastaa näin kevyenä tämän, minulla käy tosissaan surku yrittäjiä ja ihmisiä, jotka menettävät tämän paniikin takia työpaikkansa. Itsekkin olen miettinyt, onko minulla työpaikkaa enää muutaman viikon kuluttua.. onhan tämä ikäihmisille vakava tauti, mutta olisiko riittänyt että olisimme huolehtineet näiden riskiryhmien turvallisuudesta. Tuntuu, että nämä jotka eivät kuulu riskiryhmään panikoivat pahiten.

Vierailija
47636/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kaatuu tämän sotkun seurauksena. Eivät pysty suojelemaan kansalaisiaan kuten muut maat! Thl johtajalle patsas ja kaikki istumaan päälle seuraavan mm lätkä mestaruuden jälkeen.

Jep. On selvää, että hallitus pitää kaataa kun epidemia on ohi.  

Eikö oppositiolla ole nyt muuta mietittävää kuin hallituksen kaataminen ja koronaepidemialla ratsastaminen?

Vierailija
47637/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Valiolla on joku ollut sairaana töissä? Ja tuotteet saastuneita?

Laitoin muuten muutama päivä sitten voi paketinkin folion sisään ja pakastepussiin kaupan jälkeen. Onneksi.

Eikös folio ole just sellanen kiva metallinen pinta jossa virus elää pitkään? Nauttii myös viileästä.

No tuo folio oli kotona. Ostettu joskus monta kuukautta sitten. Voita nyt ei voi säilyttää huoneenlämmössäkään. Ei tässä pysty 100% suojautua, mutta kyllä nämä tuotteiden uudelleen pakkaukset varmasti auttaa jos käy suojattuna kaupassa, pesee vaatteet heti ja käy suihkussa.

Vierailija
47638/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli edellisen viikon kurkku kipeä ja ääni käheänä, keuhkoputkessa asti tuntui. Päänsärkyä jonkin verran. Outoa oli ettei olo ollut oikeastaan nuhainen, yleensä mulla menee heti nenä tukkoon flunssassa niin että pakko käyttää nenäsuihkeita. Nyt ei ole enää ollut oireita paitsi nenästä on vuotanut paljon vetistä räkää. Tuskin tämä koronaa on ollut mutta jotenkin vainoharhainen olo.

47639/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin lenkiltä kotiin. Oli kyllä tyhjää kaduilla. Huvitti kun kuulin rappukäytävässä toisesta saman kerroksen asunnosta rakastelun ääniä ja naisen äänekästä voihkintaa. Tuota se kotona jumittaminen taitaa teettää. 

Vaikka nyt on tämä koronajuttu päällä niin silti tunnen kateutta kun luen tuollaista...

T: Kiltti mies

Minäkin sain ihan hiljakkoin.

Vierailija
47640/176779 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarinalainen Petri Hollmen kertoo Ylen sivuilla korna oiridensa olevan flunssaakin lievempiä: "Minulla on sellainen olo, että olisin nukkunut huonosti. En urheilemaan lähtisi, mutta nuutuneisuuden lisäksi ei ole mitään oireita, vaikka kuinka koetan tutkiskella kaikkia kehon tuntoja."

Tästä epäilen itsekin sairastaneeni koronan tajuamatta sitä itse ollenkaan. Oli vaan tosi väsynyt olo, ei muita oireita. Kaikki muut töissä olivat tavallisessa flunssassa, mutta kukaan ei edes sairaslomalla. Aika lievää siis oli.

Suurun osahan tulee saamaan tämän tosi lievänä. Toivottavasti tästä hysteriasta otetaa nyt opiksi seuraavaa kertaa varten.

Ensin tämä alkaakin lievänä, mutta oireet voi muuttua viikon kahden sairastamisen jälkeen vähemmän lieviksi ihan perusterveelläkin. Yleensä vielä menee niin, että oireet lievenee aiemmastakin ja sitten pahenee ihan silmänräpäyksessä.

Kukaan ei voi sanoa miten omalla kohdalla käy ennen kuin on sairastanut taudin läpi. Senkin jälkeen jää nähtäväksi mitä jälkiseuraamuksia lievästäkin versiosta on.

Suurin osa sairastaa lievänä.

Älä nyt viitsi pilata hyvää hysteriaa. Netistä löytyy vaikka millä mitalla sairaskertomuksia jo englanniksi, ja nekin, joilla on ollut vakavampi versio taudista ovat kertoneet lähipiiristään lähes kaikkien tai ihan kaikkien tyyliin vaan saaneen kuumetta ja yskää pariksi päiväksi. Ja nämä on sairastuneet jo 3-4 viikkoa sitten, eli se ”kamala pahenemisvaihe” olisi jo pitänyt tulla. Tosin tuo yksi mies (ilmeisesti amerikkalainen sotilas Italiassa) vielä pelkäsi mahdollista bakteerijälkitautia, joka voi vakavissa tapauksissa iskeä vielä tässä vaiheessa.

Samoin suosittelen kaikkia katsomaan YLE Areenasta Ykkösaamun ja HUS:n Asko Järvinen haastattelun. Koronaa ei esim. ole todennäköisesti tarjolla ruokatavaroissa, mutta erilaisissa kahvoissa, kaiteissa yms. Sitä voi olla jos siivous ei ole kunnossa (koska niihin kosketaan koko ajan).

Eikö siis ole ollut yhtään kuolleiden kertomuksia? No uskottava se sitten on, ei ole vakava ja tappava tauti.

Ketju on lukittu.