Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
https://yle.fi/uutiset/3-11257377
Kaarinalainen Petri Hollmén sai koronatartunnan: Älysormus herätti epäilyksen tartunnasta
Hollmén epäilee tuoneensa ikävän tuliaisen Itävallasta.
koronavirus
14.3.2020 klo 15.12
Reissukaverit kipeinä myös
Hollmén on ollut yhteydessä reissukavereidensa kanssa. Hän arvelee, että kymmenkunta muutakin seurueesta on sairastunut. Kaikilla koronaa ei ole diagnosoitu.
– Suurimmalla osalla on pientä köhää. Vain yhdellä kunnon flunssan oireet. Kaikki ovat 40–50-vuotiaita perusterveitä ihmisiä.
Nyt on tehtävä kansalaisaloite, jolla huomenna kokoontuva viisikko painostetaan noudattamaan WHO:n ohjeistusta.
Jes, pomo sanoi että kaikki saa ottaa kaksi hengityssuojaa/maskia kotiin.
Olen siis teollisuudessa töissä missä käytetään maskeja tehtaalla.
Onkohan mitään hyötyä? On noissa oikein semmoinen "suodatinyksikkö" siinä.
Ebola tappoi yli 11 000 henkeä, erittäin vakava verenvuotokuume.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeillaanpa tällaista kun muuten tietoa ei saa. Missä tiedät olevan koronaa tarjolla?
Jotta tietää välttää aluetta.Mainitse isojen kaupunkien kanssa kaupunginosa ja jos kyseessä pieni paikkakunta niin paikkakunnan nimi riittää. Tietoa varmasti tällaisessa porukassa on.
Mediastahan olemme saaneet jo lukea, että:
Viikki, Helsinki
Tapiola, Espoo
LaitilaMissä muualla?
Kaarina (mediasta)
Kivistö, Vantaa (lapsen luokkakaverin vanhempi)
Ja lisään tähän, että tämä luokkakaveri on siis otettu pois koulusta, mutta mitään tarvetta kuulemma ei ole varoittaa luokan oppilaita tai kehoittaa heitä jäämään pois koulusta. Oman lapsen pidän nyt pois kyllä, mutta veikkaan että monessa perheessä asiasta ei edes tiedetä.
Voiko tämä olla edes todellista? :O
Ainakin Tampereella tämä on hyvin todellista, satoja lapsia altistuneina.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ymmärrän tuon linjan että sairastetaan hiljaa kotosalla eikä ilmoitella siitä minnekään saati mennä terveydenhoidon riesaksi sairaalaan.
Toisaalta pelottaa... Asun yksin , minulla ei ole ketään läheisiä ja suomalaisten tapaan en juurikaan tunne naapureitani, saati oli heidän kanssaan missään tekemisissä.
Oletetaan että sairastun. Lievässä tapauksessa pystyn ehkä käymään vessassa ja hakemaan juotavaa, ehkä lämmittämäänkin pussikeiton. Kovassa kuumeessa ja voimattomana jään sängyn pohjalle eikä kukaan tiedä sairastamisestani. Oireet pahenivat ja siinä vaiheessa kun tulee hengitysvaikeuksia, tuskin pystyn enää soittamaan apua, vaikka siinä vaiheessa olisi jo siihen lupakin.
Ihmeteletkö, että olen hieman huolissani ja peloissanikin?
Mulla on sama tilanne, mutta en ole perusterve. Tai siis virallisten paperien mukaan olen kun ei ole diagnoosia, mutta on sekä jonkin asteinen keuhkoahtauma että astma. Tähän päälle vielä kilpirauhasongelmaa joka on hyppinyt ensin liikatoiminnasta vajaukseen ja nyt sitten on normaali. Tai oli normaali siis vajaa vuosi sitten. Tästä toki on merkintää papereissakin mutta kilpirauhassairaus ei vissiin merkkaa mitään tässä koronassa? Eikä siis ainakaan kun sattui viimeksi testissä olemaan normi eli olen siinä käsityksessä että olen perusterve enkä riskiryhmää vaikka todellisuus onkin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Kirsi Varhila STM:stä:
Suomessa on nyt kymmenkunta ihmistä koronan vuoksi sairaalahoidossa.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kansliapaallikko-varhila-viela-ei…
Nämä pitäisi muuten näkyä siellä worldometers-sivuilla sarakkeessa vakavat/kriittiset. Eli vakava on silloin, jos tarvitsee sairaalahoitoa, kriittinen, jos tarvitsee tehohoitoa. Eikös se näin mene?
Ei huolta - heh.
Montako tapausta oli 2 viikkoa sitten, vasta kahden viikon jälkeen tiedetään miten sairaus etenee - pääseekö pois vai meneekö huonompaan suuntaan. Meillä on nyt reilu 200 lähiaikana todettua tartuntaa, tästä kahden viikon päästä tiedetään moniko näistä tarvii tehostettua hoitoa. Vasta tämä antaa jonkinasteisia viitteitä kuinka paljon hoitoja tarvitaan. Tosin suurin osa näistäkin on vielä ns hyväkuntoisia ja ilmeisesti myös kohtuullisen perusterveitäkin, koska tartunnat on hankittu matkoilta. Siinä vaiheessa kun vanhempaa väestöä saadaan tartutettua enemmän, saadaan parempi kuva hoitopaikkojen riittävyydestä.
Mutta ei huolta, kolmen tai viimeistään neljän viikon kuluttua tiedämme paljon, paljon enemmän. Italia odottaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006439416.html
Lukekaapa tämä jos ette vielä ole. THL:n asiantuntijat eivät tietenkään voineet olla ennustajia, mutta tuo ylimieleisyys ja suorastaan naureskelu "ylimitoituista toimista" näyttää nyt todella surkealle. THL:n asiantuntijat vois kattoa peiliin. Onko MIKÄÄN THL:n "arvio" pitänyt paikkaansa? Hallitus menee THL:n taakse mikä ei ole onnistunut muussa kun huumorin tuottamisessa, jos tästä huumoria haluaa löytää.
Talouselämän puolella sellainen strategi, jonka arviot menevt toistuvasti metsään saa aika äkkiä kenkää, ja tilalle otetaan sellainen, jolla on erilainen näkemys.
Pelkään, että poliittiselta johdolta puuttuu nyt uskallusta tehdä todennetuista virheellisistä näkemyksistä johtopäätöksiä.
Joo, tänään lisääntynyt maailman väkiluku jo 149 000 ihmisellä. Ei ole porukka tältä pallolta häviimässä koronan vuoksi...
Kertokaa nyt meille kaikille, mikä hus:in uusi linjaus henkilökunnan testaamisesta on!
Oma veikkaus: ei enää testata.
Ei hyvä jumala, en tiedä itkeä vai nauraa, nyt uutisissa että Finnair peruu lentoja mm. Prahaan. No ei kai nyt sentään, kun koko Tsekki on sulussa, eikä sinne pääse enää kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ymmärrän tuon linjan että sairastetaan hiljaa kotosalla eikä ilmoitella siitä minnekään saati mennä terveydenhoidon riesaksi sairaalaan.
Toisaalta pelottaa... Asun yksin , minulla ei ole ketään läheisiä ja suomalaisten tapaan en juurikaan tunne naapureitani, saati oli heidän kanssaan missään tekemisissä.
Oletetaan että sairastun. Lievässä tapauksessa pystyn ehkä käymään vessassa ja hakemaan juotavaa, ehkä lämmittämäänkin pussikeiton. Kovassa kuumeessa ja voimattomana jään sängyn pohjalle eikä kukaan tiedä sairastamisestani. Oireet pahenivat ja siinä vaiheessa kun tulee hengitysvaikeuksia, tuskin pystyn enää soittamaan apua, vaikka siinä vaiheessa olisi jo siihen lupakin.
Ihmeteletkö, että olen hieman huolissani ja peloissanikin?
Asenna nyt ainakin 112 appi.
Olen eri, mutta ihan sama tilanne ja ei mulla ole älykännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ebola tappoi yli 11 000 henkeä, erittäin vakava verenvuotokuume.
Tuo virus muuten muistuttaa ainakin miten herkästi se tarttuu Ebolaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.ess.fi/paikalliset/871367
Lahdessa tartunta ja useita altistuneita! Näillä näkymin ei edes mitään kytköksiä Italiaan. Hups, eihän tän pitänyt tarttua suomessa ilman vierailua riskimaihin.
Eli tuolla muusikolla on täytynyt olla niin kovat oireet, että on otettu sairaalaan sisään! Muuten ei olisi testattu, kun ei ollut mitään tartuntaketjua tai matkahistoriaa.
Ehdittäisiinkö laatia joku adressi, jossa vaadittaisiin hallitusta noudattamaan WHO:n ohjeita? Tätä kautta nimiä voisi kertyä paljon lyhyessäkin ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Missä on Suome Leijona?? Herää!!!
Tällä hetkellä Suomen hallitus on laiskiainen, joka liikkuu, kuin hidastetussa filmissä.
Tämän kansan identiteetti on leijona. Leijonaa mä metsästän, missä se luuraa?
Leijonaa mä metsästän, Leijonaa mä metsästän , enkä pelkää ollenkaan.........m
Vierailija kirjoitti:
Joo, tänään lisääntynyt maailman väkiluku jo 149 000 ihmisellä. Ei ole porukka tältä pallolta häviimässä koronan vuoksi...
Laumakaan uusia ei korvaa yhtä vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä jo 13 kuolemantapausta. Nuoren, 32-vuotiaan naisen oikeudenkäyntiin johtaneesta tapauksesta on kerrottu sen verran lisää, että hänen kolme koronatestiään ennen menehtymistä olivat negatiivisia.
Tämä on ensimmäinen Suomen kannalta huolestuttava uutinen koko pandemian aikana.
Svetisi on selvinnyt maailmansivun kaikesta naarmuitta, jopa maailmansodasta. Ja on lisäksi hyvin valkoinen maa! Italialaista (arabi) perimää siellä toki lienee jonkin verran.
Sveitsissä on toinenkin nuori, 26-vuotias mies, tehohoidossa yliopistollisessa sairaalassa. Myös hänen koronatestinsä oli negatiivinen, kunnes kunto romahti vakqavaksi. Mies siirrettiin isosta yksityissairaalasta.
Sairastanut vähän aikaa sitten sydänlihastulehduksen,
Näillä nuorilla on kaikilla jotain muuta eivät ole olleet ihan terveitä!!!!!!
Onko tällaiset ihmiset, joilla on "jotain muuta", sitten jotenkin vähempiarvoisia? Jos parikymppisellä on influenssa ja päälle tulee korona, ja joutuu kriittiseen tilaan, niin tough luck, mitäs menit sairastumaan väärään aikaan?
Itselläni on autoimmuunisairaus, mikä on hallinnassa ja mistä huolimatta elän ihan normaalia elämää. Nyt 38-vuotiaana eläisin varmaan normaalitilanteessa (jos luoja suo) vielä ainakin 30 vuotta, mutta korona voisi saada sellaisen myrskyn aikaiseksi, että tuo autoimmuunisairauskin hyökkäisi munuaisiin ja voisin ihan hyvin kuolla siihen. Perussairaus ei tarkoita sitä, että ihminen on koko ajan toinen jalka haudassa.
Vantaalla on paljon ruokatehtaita. Ainakin Fazer ja HK.
Kaarina