Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
42981/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa olla varovainen eikä rasittaa itteään liikaa, sillä puolet Husin aikuisten sydänkirurgeista on kotikaranteenissa :(

Vierailija
42982/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jokainen, joka on mölissyt rokotekriittisille laumasuojasta, muistaa omat sanansa ja kantaa vastuunsa ja liikkuu mahdollisimman vähän missään ja huolehtii hygieniastaan ja yskimisistään ja pistää itsensä omaehtoiseen karanteeniin, jos on mitään oireita. 

Kun ei ole rokotetta, laumasuoja syntyy vasta, kun tarpeeksi moni on sairastanut ja saanut immuniteetin.

Korona ei ole influenssa, vaan SARSin ja MERSin sukulainen. Niihin ei ole kurmetty kehittämään rokotetta, eikä hoitoa, eikä niihin sairastunut saa immuniteettia, sillä ne ovat viruksia, jotka muuntautuvat ahkerasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
42983/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuon Asko Järvisen virnuilu ja kuittaileva tapa vastata. "Kuten jo sanoin niin 28 ja siihen päälle itse kirurgi niin sehän tekee 29.....", ja koko ajan hymyilyttää!!

Hymyily voi olla myös stressireaktio.

Omalla kohdallani olen huomannut, että silloin jos stressi on niin paha että tuntuu että voi alkaa itkemään hetkenä minä hyvänsä, tulee hymy viimeisenä keinona selviytyä tilanteesta. Se ei ole tietoinen valinta, vaan joku reaktio jolle ei mahda mitään. Se on vaan selviytymiskeino. Valitettavasti se helposti tulkitaan väärin.

Ihmisillä on erilaisia selviytymiskeinoja eikä niihin välttämättä pysty vaikuttamaan vaikka kuinka yrittäisi.

Mulla sama. Mitä hankalampi tilanne sitä enemmän virnuilen. Jokin suojamekanismi.

Vierailija
42984/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ottaa päähän tuo matkustuksen mahdollinen rajaaminen. Olen jo sairastanut koronan ja haluan palata kakkoskotiini Italiaan.

Vierailija
42985/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa HUS tiedotustilaisuus.

Huono kuuluvuus.

Asko Järvinen, infektiolääkäri. Kertoo, että se kirurgi oli saanut tartunnan Itävallasta.

28 yht. kontaktia, 3 potilasta ja yksi omainen tämän myötä altistuneet. Ovat karanteenissa nuo hoitohenkilöstö siis.

Kiireiset potilaat leikataan, muut saa odottaa.

Siis nämä 3 kertovat tästä sairastuneista kirurgista pohjamutia myöten.

Kiireettömät tapaukset: ohjaavat potilaita toisiin yksiköihin.

THL:n rooli ? Alkuviikosta ollut "joku kuvitelma".

30 hussin työntekijää karanteenissa. Näistä 15 lääkäreitä.

Tilanne Suomessa etenemässä.

Kekkosta lainatakseni: ”Saatan#n tunarit”!

Ei ollut Kekkonen. 

No olihan. Myllykirje, 1975.

Eikä ollut aikakirjojen mukaan. Se toinen on kuuluisampi. 

Vierailija
42986/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden lappiin. Varmaan turvallisempaa kuin täällä etelässä, vaikka turisteja onkin.

Täällä Oulussakaan ei ole todettu kuin 1 tartunta ja sekin Iranista. Kemi-Tornio-alueella ei vielä yhtään.

Ollaanko täällä perspohjolassa ihmiset sittenkin viisaampia, eivät ole matkustaneet epidemia-alueille, tai jos ovat niin laittaneet itsensä karanteeniin ja ymmärtävät olla pois töistä jos tuntevat olevansa vähänkään kipeitä? 

Ei vaan pohjoisen talvilomista on alle viikko aikaa. Etelä-Suomen lukemissa (~50) ollaan viimeistään kahden viikon päästä.

Vierailija
42987/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.15 kannatta laittaa telkkarista ykkönen päälle. Siellä hallituksen tiedonanto.

Vierailija
42988/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkä tässä hyökätään noiden lääkärien kimppuun niin miettikää vähän. He toimivat ohjeistusten mukaan. On aika iso kynnys tehdä omia päätöksiä varmuuden vuoksi kun ohjeistus on jotain ihan muuta.

Mulla ainakin säilyy arvostus lääkäreitä ja kirurgeja ja hoitajia kohtaan. he tekevät hienoa työtä ja ovat silti vain ihmisiä hekin.

Pelastavat ihmishenkiä päivittäin ja ovat nytkin maailmalla sankareita.

Tämä on hallituksen ja THL:n ja päättäjien vastuulla!

Vierailija
42989/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään tämän tännekin hysteerikoille:

Ja tuo 3% kuolleisuuskin perustuu vain siihen jotka ovat lähteneet tarkistamaan mikä viirus niitä oireita aiheuttaa, eli todetut tapaukset ja sitten todetut kuolemat. Todellisuudessa se ei ole noin korkea, koska ne jotka tautia kantavat, mutta ei oireile tai oireilee vain vähän tuskin menevät varmuuden vuoksi tarkistuksiin. Eli ihan turhaa vouhotusta.

Noin sanottiin muuten SARS:nkin alkuaikoina. WHO kertoi kuukausien ajan kuolleisuuden olevan 3 %.

Sitten seuraavina vuosina kun epidemia oli jo ohi, tehtiin tutkimukset ja laskettiin oikea kuolleisuusluku. Se oli 9 %.

Vierailija
42990/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista. Ihan kuin koronassa ei olisi tarpeeksi p*skaa, täälläkin monen torven ihannoima puupää Trump meni sitten tuhoamaan maailman talouden lopullisesti. Jos tämä ei olisi totta, tämä olisi hauskaa.

Ei ole kyllä 90-luvun lama enää mitään kun koronalama alkaa tosissaan.

Vierailija
42991/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tätä, että kouluja ei saada kiinni.

Modernilla tekniikalla mikään ei ole helpompaa kuin etäluentojen järjestäminen. Vuorovaikutteisuus vaatii joo vähän jo miettimistä ja harjoittelua, mutta sitten kuitenkin se on myös yksi opetussuunnitelman kohta - monipuoliset digitaidot. 

Koulujen siirtymisestä etäopetukseen ei siis edes seuraisi mitään pahaa.

Sen ymmärrän, että päiväkodit ovat jo astetta hankalampi tapaus.

Tulin viikonloppuna Italiasta. Siellä koulut on suljettu ja lapset tekevät tehtävät etänä kotoa verkossa. Vanhemmat saavat olla 2-3 päivää viikossa etätöissä lasten kanssa kotona.

Suomessa tätä ei ole edes hallituksen taholta esitetty?

Kai olet karantoinut itsesi?

Karanteenista päättää viranomainen. Siihen tarvitaan todettu sairaus tai todettu altistus.

Minulle ei ole kumpaakaan. Olen kyllä etätyössä kotona. Yriykseni seuraa WHOn ohjeita, ei THL suosituksia.

Vierailija
42992/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asetin itseni tänään karanteeniin, kaksi viikkoa. Katsotaan miten se onnistuu. Kotivara on hankittu ja en aio poistua asunnostani. Seuraan uutisia netistä.

Tämä on testi. Helppo on sanoa, että ollaan karanteenissa. Mutta onko se helppoa? Tämä selviää vain kokeilemalla

Sama täällä. Eilen hankin 3 viikon tarvittavat ruuat sun muut. Katson mitä toi Marin höpisee ja sitten käyn vielä sen vikan kerran kaupassa. sitten en mene mihinkään. Seuraan mitä kolmen viikon aikana mitä tapahtuu. Ja meille ei saa tulla myöskään.

Vierailija
42993/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu. Olen henkeen ja vereen vasemmistolainen monessa sukupolvessa mutta epätoivoissani otan yhtyettä Kokoomuksen kansanedustajiin jotta yleisötapahtumien rajoituksia vaadittaisiin. Myös hallituksen edustajiin olen ollut yhteydessä mutta oppositio vaatii rajoituksia äänekkäämmin.

Sama juttu minulla. Hallituspuolueet pitävät nyt yhtä ja heillä mennyt jotenkin sekaisin nyt kaikki kun ovat vastustaneet sitä "rajat kiinni"-menoa, että on menossa suomen terveys, ns lapsi pesuveden mukana kun pelkäävät rajoittaa oikein yhtään mitään.

Heiltä puuttuu johtajuus. Jostain syystä Sanna Marin esiintyy täysin tunteettomana, ilmeettömänä kuin robotti. Hymyilee kohdissa jolloin ei tule hymyillä, kuten puhuessaan ketkä kuolonriskissä korona suhteen. Kadun äänestyspäätöstäni. 

HUS näytti vähän esimerkkiä, toivon että hallitukselta löytyisi tänään järkeä. 

Vierailija
42994/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuon Asko Järvisen virnuilu ja kuittaileva tapa vastata. "Kuten jo sanoin niin 28 ja siihen päälle itse kirurgi niin sehän tekee 29.....", ja koko ajan hymyilyttää!!

Hymyily voi olla myös stressireaktio.

Omalla kohdallani olen huomannut, että silloin jos stressi on niin paha että tuntuu että voi alkaa itkemään hetkenä minä hyvänsä, tulee hymy viimeisenä keinona selviytyä tilanteesta. Se ei ole tietoinen valinta, vaan joku reaktio jolle ei mahda mitään. Se on vaan selviytymiskeino. Valitettavasti se helposti tulkitaan väärin.

Ihmisillä on erilaisia selviytymiskeinoja eikä niihin välttämättä pysty vaikuttamaan vaikka kuinka yrittäisi.

Katso saksan vastaavia, silmät mustina hymy piukassa.

Me ollaan tämmöinen hymykansa muutenkin, onnellisuus paistaa läpi.

Lottovoitot osui kohdalle

Vierailija
42995/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin infektiolääkäri totesi koronan olevan ovela virus, liikkuville ja harrastaville se tulee todella lievänä. Huonompikuntoisille taas rajumpana.

Itsellä ja koko perheellämme ollut lievän kausiflunssan oireita, joten lienee korona jo sairastettu. Isovanhemmatkin saaneet vain lievät oireet, mutta ovatkin aktiivisia ja hyväkuntoisia vakavistakin perussairauksistaan huolimatta.

Meilläkin oli varmasti jo toi tauti, pientä flunssapoikasta oli. Nyt jännitetään miten käy lomamatka me Eurooppaan. Ainakin konsertti jo peruttu, mikä harmittaa kyllä.

Vierailija
42996/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin.

Nyt ne HUSisssa ihmettelee, kun on sydänkirurgi tuonut viruksen Tirolista.

Hän palasi töihin, ja altisti 30 kollegaa.

Nyt on koko sakki karanteenissa.

"Ei me voitu tietää", perustelee HUSin edustava lääkäri tiedotustilaiduudessa.

Miten lääkärit ei tiedä tämmöstä?

Kun minäkin tiedän ja moni muu.

Matkoille piti lähteä. Nyt on tauti Suomessa.

Tuleeko nyt halvemmaksi ja helpommaksi?

Ihmisiä kuolee ja vammautuu.

En kestä noiden päättäjien tyhmyyttä.

Vierailija
42997/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoittaisin kaikkia kiinnittämään huomiota siihen, kuinka paljon täällä palstalla on tällä hetkellä ketjuja, joissa yritetään lietsoa epäluottamusta ja suoranaista vihaa viranomaisia, terveysviranomaisia ja päättäjiä kohtaan (kohteena erityisesti hallituksen naisministerit). Koronavirus on asia, joka on otettava vakavasti. Kuitenkin vakavan tilanteen käyttäminen oman poliittisen agendan edistämiseen, yhteiskuntajärjestyksen heikentämiseen ja epäluottamuksen lietsomiseen viranomaisia kohtaan on vähintään yhtä vakava uhka Suomelle kuin korona. 

#trollit #hybridivaikuttaminen 

Tämä. Kaikkien pitäisi tutustua palkitun kyberturvallisuusasiantuntija Jessikka Aron kirjaan, jotta silmät aukeasivat sille, että venäjäntrollit ja kaikenmaailman persut tässä lietsovat paniikkia.

Meinaatte siis että ihmisillä ei ole omia hoksottimia ja mielipiteitä ja valtakoneistoon ei saa olla tyytymätön?

Että jos on eri mieltä jostain niin se on ihan vaan propagandaa ja vaikuttamista?

Vierailija
42998/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä liioittele.

Järvinen on sympaattisen oloinen lääkäri. Pitäisikö hänen itkeä ja huokailla? Varmasti Järvistä ottaa Husin tilanne aivoon, mutta sille ei nyt voi mitään jälkikäteen vaikka kuinka harmittaa. Luuletko, ettei sairastunutta sydänkirurgia harmita?

Vierailija
42999/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiasia oli kyllä hyvin perusteltua, mutta tuli vähän huono mieli siitä, että pian mennään Ruotsin malliin. Emme siis tule koskaan saamaan luotettavaa tietoa todellisista tartunnoista ja näin tilastot pysyvät nättinä.

Vierailija
43000/176779 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden lappiin. Varmaan turvallisempaa kuin täällä etelässä, vaikka turisteja onkin.

Täällä Oulussakaan ei ole todettu kuin 1 tartunta ja sekin Iranista. Kemi-Tornio-alueella ei vielä yhtään.

Ollaanko täällä perspohjolassa ihmiset sittenkin viisaampia, eivät ole matkustaneet epidemia-alueille, tai jos ovat niin laittaneet itsensä karanteeniin ja ymmärtävät olla pois töistä jos tuntevat olevansa vähänkään kipeitä? 

Tämä on vasta alkamassa. Eilen tuli vielä yksi lentokone suoraan Italian pahimmalta korona vyöhykkeeltä.

Ketju on lukittu.