Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Hui laitoin nukkumaan tuossa 3 h sitten ja siitä Italian korovavirustilanne on noussut yli 2000 ihmisellä..
Vierailija kirjoitti:
Mitä toimenpiteitä luulette että nyt aletaan suomessa puuhaamaan kun WHO on virallisesti luokitellut tämän pandemiaksi?
THL ja hallitus voinee todeta että tämä oli tässä, ei voi enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisten ja italialaisten terveydessä ja elintavoissa suuria eroja? En ole käynyt Italiassa koskaan.
Suomessa ainakin runsaasti ylipainoa, korkeaa verenpainetta, diabetesta, alkoholin suurkulutusta tupakointia, liikkumattomuutta ja huonoa yleiskuntoa. Eli en kutsuisi tätä terveelliseksi kansaksi millään tavalla...
Italialaiset ei ole yhtä lihavia kuin suomalaiset, ja välimerellinen ruokavalio on yleisesti terveellisempi kuin suomalainen. Italialaiset saavat myös tasaisemmin auringonvalosta D-vitamiinia. Tiheän asutuksen vuoksi yleinen vastustuskyky saattaa olla parempi, mutta siitähän ei nyt koronan kanssa ollut niinkään hyötyä kuin haittaa. Mutta se, mikä voi tehdä koronasta erityisen kohtalokkaan suomalaisille on, että meillä on niin paljon astmaa, homeoireilua ja muita hengitysteiden ongelmia osin ehkä ilmastostammekin johtuen. Osa alttiudesta voi olla geneettistä.
Suomessa voi olla ylipainoisia keskimääräistä enemmän, mutta ei sekään vielä yksin mitään ratkaise. Ilmanlaatu on Suomessa parhaimmistoa, ja silläkin luulisi olevan merkitystä, kun joka päivä sitä keuhkoihin vedämme.
Italialaiset myös tupakoivat edelleen suomalaisia enemmän, vaikka siellä on ollut asiassa myönteistäkin kehitystä kieltojen seurauksena. Italiassa on myös vaikka mitä myrkkyskandaaleja vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä toimenpiteitä luulette että nyt aletaan suomessa puuhaamaan kun WHO on virallisesti luokitellut tämän pandemiaksi?
Odotellaan tapauksia ja seurataan muiden temppuja. Se sujuu kuin strömsössä.
59 tapausta 2 kuukaudessa? Tätä tahtia kaikki suomalaiset saavat sen 17 891 vuodessa, joten parempi aloittaa paniikkihamstraus! 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, nyt laitettu kaikkien kolmen lapsen rektoreille (alakoulu, yläkoulu ja lukio) kysymystä etäopetuksen järjestämisestä. Laittakaa kaikki vaan, ehkä jollekin rehtorille osuu useampi viesti ja alkaa jotain tapahtua.
Ajattelitko pitää lapset etäopetuksessa seuraavat 6 kuukautta?
Oletko itse puoli vuotta etätöissä?
Koska kansainvälisten asiantuntijoiden mukaan ennen talvea tai ensi vuotta tämä ei ainakaan ole ohitse...
Tää on kyllä hyvä pointti. Nyt kun alkaa tehdä etätöitä, niin kuinka kauan näitä nyt sitten tekee. Ei taida olla juuri hyötyä, että tekee muutaman päivän viikossa tai tekee pari viikkoa putkeen, vaan sitä täytyy sitten olla seuraavat 4 kuukautta ainakin pois töistä ja hoitaa kaikki etänä.
Meillä töissä kehoitettiin etätöihin, silloin kun se on mahdollista. No minä päätin, että nyt se on sitten mahdollista ja alan tehdä kotoa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nyt 61 tartuntaa! ensiviikolla mennään varmaan 300 yli.
Mulla ensi perjantaihin vielä ylioppilaskirjotukset, toivon että ees siihen asti mennään ilman suurempia karanteeneja.
Tartuntojen määrä tuplaantuu 4 päivän välein.
Ensi viikon sunnuntaina lukema on noin 500.
Italianlomalla käyneet hoitsut ja lekurit palkitaan lisälomalla.
Reilua, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa muuten, että nyt selvästi iski suomalaisiin pelko. Täällä palstalla ei enää kukaan naureskele. Sen sijaan kumman kiinnostuneita ollaan tässä vaiheessa italialaisten elämäntavoista.
Se olin minä joka kyseli noista elintavoista ja olen alusta asti ollut erittäin huolissani ja kiinnostunut koronan ollessa jo vielä vain Wuhanissa. Eli en ole uusi pelokas todellakaan. Ennemmin "mitä minä sanoin".
Vierailija kirjoitti:
Denialistit, menkää läksyttämään WHO:ta paniikin lietsomisesta. (Ja pysykää pois täältä.)
Onhan se toki teidän mielestä kumma kun harmittoman pikkunuhan takia kaivetaan P-sanakin naftaliinista.
WHO ja Saksa lisätty epäluotettavien lähteiden listalle.
Arvoisat kanssamatkustajat, Amerikan pörssi-indeksit yli neljän prosentin laskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL ja hallitus voinee todeta että tämä oli tässä, ei voi enää mitään.
ja paeta Suomen lähiluodoille odottelemaan.
Työpaikan ryhmächatissa ihmiset on vihaisia tästä pandemiajulistuksesta. Turhaa hysteriaa heidän mielestään. Suuttuivat myös työnantajan ohjeistuksesta käyttää saippuaa ja käsidesiä, sekä olla tulematta kipäenä töihin. Kollegan mukaan todennäköisempää, että meteoriitti iskee päähän kuin saada korona. Mistä näitä denialisteja sikiää. Olen 25 henkilön tiimissämme ainoa, joka ainakin myöntään ottavansa tämän vakavasti. Muiden mielestä tämä median muotihössötys pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Italia +2513 tartuntaa ja +196 kuolemaa tänään
Ihan hirveetä... nousee luvut vaan kuolleissa
SUOMI MAINITTU no okei, ei nimeltä, mutta WHOlta kysyttiin maita, jotka eivät ole noudattaneet WHO:n suosituksia eikä tee tarpeeksi.
WHO:n edustaja sanoi, että ei nyt nimeltä sanota, kyllä te itse tiedätte keitä te olette, mutta sanotaan nyt vaikka maat, jotka EIVÄT TESTAA TARPEEKSI JA JOIDEN VIESTINTÄ KANSALLE ON OLLUT EPÄLUOTETTAVAA, EPÄSELVÄÄ JA KANSASSA HUOLTA AIHEUTTAVAA, näihin asioihin tulee puuttua ja ne tulee korjata.
Me tiedetään, että yksi niistä maista on Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, nyt laitettu kaikkien kolmen lapsen rektoreille (alakoulu, yläkoulu ja lukio) kysymystä etäopetuksen järjestämisestä. Laittakaa kaikki vaan, ehkä jollekin rehtorille osuu useampi viesti ja alkaa jotain tapahtua.
Ajattelitko pitää lapset etäopetuksessa seuraavat 6 kuukautta?
Oletko itse puoli vuotta etätöissä?
Koska kansainvälisten asiantuntijoiden mukaan ennen talvea tai ensi vuotta tämä ei ainakaan ole ohitse...
Okei Sanna Marin! Tiesitkö, että se on ohi jos me halutaan, että se on ohi. Barbietkin sen tietää. Tässä pari vinkkiä:
Hupi- ja työmatkailu seis
Pakollinen matkailu sallittu ainoastaan valvotun karanteenin kautta
Koulut kiinni
Kaikki tapahtumat perutaan
Kaikki etätöihin ketkä pystyvät
Hyvä hygienia ja suojautuminen niille, ketkä joutuvat käymään töissä
Ulkona liikkuminen rajoitetusti ja tietyin ehdoin ja ankara 100 000 euron sakko tämän kiellon rikkomistesta
Ei ole vaikeaa jos on järki päässä. Mut feministeillä ei taida olla....
T. I’m A Barbie girl in A Barbie World... Barbiet rules, feministit ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nyt 61 tartuntaa! ensiviikolla mennään varmaan 300 yli.
Mulla ensi perjantaihin vielä ylioppilaskirjotukset, toivon että ees siihen asti mennään ilman suurempia karanteeneja.
Sunnuntaina tulee 300 uutta tartuntaa käppyröiden mukaan. Maanantaina jo 600.
Joo ei tarvitse odotella huhtikuulle että menee 1000:n tartunnan raja rikki.
Ruotsissahan menee tuhat rikki tällä viikolla vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kehoitetaan pesemään kädet sen jälkeen kun niistää nenän flunssapöpön takia.
Vierailija kirjoitti:
59 tapausta 2 kuukaudessa? Tätä tahtia kaikki suomalaiset saavat sen 17 891 vuodessa, joten parempi aloittaa paniikkihamstraus! 😅
Pelle idiootti. Kahdessa päivässä tullut suunnilleen 90 % tuosta sun 2 kuukauden määrästäs. Hyytyy se hymy vielä sullakin.
Berliinissä 2-vuotias teho-osastolla coronaviruksen vuoksi :-(