Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
23681/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013

Suomessa, Helsingissä, on todettu perjantaina toinen suomalaisen saama koronatartunta.

Kaksi on hyvin pian kaksi tuhatta ja sitten todella nopeasti 200 000!!

Vierailija
23682/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kotiinsa linnoittuvat uhoajat ja hamstraajat voisivat miettiä entäpä jos me sairaaloissa työskentelevät tekisimme samoin? Miettikää lähipiiristänne, tuttavistanne ja työpaikoiltanne ihmisiä jotka jäisivät mahdollista akuuttia hoitoa vaille (muissakin kuin tartuntataudeissa)?

Niin? Itsenä Empaattinen sh ei tuomitse ihmisiä jotka yrittävät torjua koronaan sairastumista. Mikä lie sinä olet.

Entäpä kun sh itse omaa astman ja läheisissä on perussairaita? Epäitsekkyys voittaa, töihin on silti mentävä!

Se on sh:n itsensä valitsema tie. Riskit on kai olleet tiedossa ammattia valitessa.

Joka tapauksessa sh:lla on vähemmän työtä ja riskiä sairastua itsekin jos mahdollisimman moni muu välttää viruksen. Vai haluaako sh siis epidemian leviävän vai mikä on pointti?

Ymmärrätkö että tässä pointti oli aivan eri, eikä kukaan täysissä järjissä oleva ihminen toivo vaarallisia epidemioita. Eikä luulisi kenenkään oikeasti toivovan sairaalahenkilökunnalle virusta, koska ammatinvalinnan riskit ovat tiedossa. Kas kun on muitakin sairaita joita pitää hoitaa. Tarkoitus oli alleviivata näitä ihmisiä jotka haluavat kaikkien linnoittautuvan mökkeihin ja kaikkien yhteiskunnan toimien tekevän stopin. Ei vain ole ihan realistista.

No sanoinko että toivon hänelle virusta!?

Hän itse syytti ihmisiä jotka jäävät kotiin etteivät saa tartuntaa. Minä sanoin että on hänen oma valintansa olla sh, koska hän sillä ylpeili.

Mikä hel..tin järki on lähteä ketään syyttelemään omista valinnoistaan kun kaikki (ainakin lähes) yrittävät parhaansa ettei virus leviäisi? Voin olla kotona ja käydä fillaroimassa ja kävelyllä. Oon työni tehnyt.

Minä näen parhaaksi jäädä kotiin koska jos kuolen, lapset jäävät ilman äitiä ja en silloin ainakaan sairastu ja levitä virusta muille! 

Kukaan ei mua nyt juuri tarvitse missään koska en osaa hoitaa muita enkä osaa pitää mitään tarpeellista järjestelmää yllä.

Jos joku kokee voivansa arvostella tätä ja ylentää itsensä niin en voi sanoa siihen mitään enempää.

Rauhoitu hyvä ihminen. Keskustella voi ilman kiroiluakin. Taustatietoa myös puuttui miksi ajattelet kuolevasi. Jos sinulla on sairaus, toivot varmaan että tietyt yhteiskunnan rattaat pyörivät ja lääkkeitä saa, hätänumerossa vastataan ja se ambulanssi tarvittaessa saapuu. Jos pimahdat lasten kanssa neljän seinän sisällä ei ole kenenkään etu.

Joo pyydän anteeksi, kaduin jo heti kilahtamista kun viestin lähetin.

Mulla ei vaan riitä ymmärrys yleistämiselle ja tahallaan väärinymmärtämiselle.

Sh siis syyttää muita siitä että jäävät kotiin. Minä toki arvostan todella hoithenkilökuntaa ja olen kiitollinen siitä että on ihmisiä joiden ansiosta maailma pyörii. Mutta he ovat itse ammattinsa valinneet eivätkä voi sillä perusteella syyttää muita siitä että joutuvat ottaa riskin.

Se taas että joku ei halua kenenkään jäävän kotiin estämään tartuntaa ei mene mun järkeen. Niin kuin joku jo kysyi, pitäisikö jonkun jotai ei missään tarvita, ehdoin tahdoin tunkea ihmisjoukkoihin tartuttamaan itsensä ja näin ollen lisätä sh:n taakkaa?

Ja omasta taustasta, uskon että mainitsemani keuhkovaivat kertovat olennaisen.

En viitsi enempää vääntää, en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Toivon vain ymmärrystä jokaiselta jokaiselle. Kaikki tehköön parhaansa. Siihen kuuluu myös se että ne jotka voivat, pysykööt poissa ihmisten ilmoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23683/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lopari

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kotiinsa linnoittuvat uhoajat ja hamstraajat voisivat miettiä entäpä jos me sairaaloissa työskentelevät tekisimme samoin? Miettikää lähipiiristänne, tuttavistanne ja työpaikoiltanne ihmisiä jotka jäisivät mahdollista akuuttia hoitoa vaille (muissakin kuin tartuntataudeissa)?

Niin? Itsenä Empaattinen sh ei tuomitse ihmisiä jotka yrittävät torjua koronaan sairastumista. Mikä lie sinä olet.

Entäpä kun sh itse omaa astman ja läheisissä on perussairaita? Epäitsekkyys voittaa, töihin on silti mentävä!

Se on sh:n itsensä valitsema tie. Riskit on kai olleet tiedossa ammattia valitessa.

Joka tapauksessa sh:lla on vähemmän työtä ja riskiä sairastua itsekin jos mahdollisimman moni muu välttää viruksen. Vai haluaako sh siis epidemian leviävän vai mikä on pointti?

Ymmärrätkö että tässä pointti oli aivan eri, eikä kukaan täysissä järjissä oleva ihminen toivo vaarallisia epidemioita. Eikä luulisi kenenkään oikeasti toivovan sairaalahenkilökunnalle virusta, koska ammatinvalinnan riskit ovat tiedossa. Kas kun on muitakin sairaita joita pitää hoitaa. Tarkoitus oli alleviivata näitä ihmisiä jotka haluavat kaikkien linnoittautuvan mökkeihin ja kaikkien yhteiskunnan toimien tekevän stopin. Ei vain ole ihan realistista.

Hän itse syytti ihmisiä jotka jäävät kotiin etteivät saa tartuntaa. Minä sanoin että on hänen oma valintansa olla sh, koska hän sillä ylpeili.

Mikä hel..tin järki on lähteä ketään syyttelemään omista valinnoistaan kun kaikki (ainakin lähes) yrittävät parhaansa ettei virus leviäisi?

Minä näen parhaaksi jäädä kotiin koska jos kuolen, lapset jäävät ilman äitiä ja en silloin ainakaan sairastu ja levitä virusta muille! 

Kukaan ei mua nyt juuri tarvitse missään koska en osaa hoitaa muita enkä osaa pitää mitään tarpeellista järjestelmää yllä.

Jos joku kokee voivansa arvostella tätä ja ylentää itsensä niin en voi sanoa siihen mitään enempää.

Rauhoitu hyvä ihminen. Keskustella voi ilman kiroiluakin. Taustatietoa myös puuttui miksi ajattelet kuolevasi. Jos sinulla on sairaus, toivot varmaan että tietyt yhteiskunnan rattaat pyörivät ja lääkkeitä saa, hätänumerossa vastataan ja se ambulanssi tarvittaessa saapuu. Jos pimahdat lasten kanssa neljän seinän sisällä ei ole kenenkään etu.

Sh siis syyttää muita siitä että jäävät kotiin. Minä toki arvostan todella hoithenkilökuntaa ja olen kiitollinen siitä että on ihmisiä joiden ansiosta maailma pyörii. Mutta he ovat itse ammattinsa valinneet eivätkä voi sillä perusteella syyttää muita siitä että joutuvat ottaa riskin.

Se taas että joku ei halua kenenkään jäävän kotiin estämään tartuntaa ei mene mun järkeen. Niin kuin joku jo kysyi, pitäisikö jonkun jotai ei missään tarvita, ehdoin tahdoin tunkea ihmisjoukkoihin tartuttamaan itsensä ja näin ollen lisätä sh:n taakkaa?

En viitsi enempää vääntää, en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Toivon vain ymmärrystä jokaiselta jokaiselle. Kaikki tehköön parhaansa. Siihen kuuluu myös se että ne jotka voivat, pysykööt poissa ihmisten ilmoilta.

Sairaalan henkilökuntakin pelkää ja pelko kulkee käsi kädessä aggression tunteiden kanssa. Kyllä me hoitohenkilökunta sairaat hoidamme, mutta on ehkä kohtuutonta sanoa, että sen 18-vuotiaan alaa harkitsevan olisi pitänyt ennustaa, että jonain päivänä tämä alavalinta voi johtaa omaan tai perheen kuolemaan. Meissä hoitajissakin kun on äitejä, yksinhuoltajia, sairauksista kärsiviä, raskaana olevia, kuolemanpelkoisia, sairaita vanhempia hoitavia jne. Ei tämä ole helppo tilanne kenellekään.

Taasko hoitajat ruikuttaa? Täällä laitoshuoltaja ja urhoollisesti meinaan hyökätä koronan kimppuun. Kävi miten kävi. Desinfioidaan.

Vierailija
23684/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema tullee.

Vierailija
23685/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Azerbaidžanissakin on vahvistettu ensimmäinen tartunta ja Georgiassa heidän toinen.

https://www.thejakartapost.com/news/2020/02/28/belarus-azerbaijan-repor…

Venäjä on karkottanut maasta 88 ulkomaalaista, jotka ovat rikkoneet karanteenimääräyksiä. Venäjällä on satoja ihmisiä karanteenissa. https://www.reuters.com/article/us-china-health-moscow-deportation/mosc…

Vierailija
23686/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lopari

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hel..tin järki on lähteä ketään syyttelemään omista valinnoistaan kun kaikki (ainakin lähes) yrittävät parhaansa ettei virus leviäisi?

Sairaalan henkilökuntakin pelkää ja pelko kulkee käsi kädessä aggression tunteiden kanssa. Kyllä me hoitohenkilökunta sairaat hoidamme, mutta on ehkä kohtuutonta sanoa, että sen 18-vuotiaan alaa harkitsevan olisi pitänyt ennustaa, että jonain päivänä tämä alavalinta voi johtaa omaan tai perheen kuolemaan. Meissä hoitajissakin kun on äitejä, yksinhuoltajia, sairauksista kärsiviä, raskaana olevia, kuolemanpelkoisia, sairaita vanhempia hoitavia jne. Ei tämä ole helppo tilanne kenellekään.

Taasko hoitajat ruikuttaa? Täällä laitoshuoltaja ja urhoollisesti meinaan hyökätä koronan kimppuun. Kävi miten kävi. Desinfioidaan.

Mitalinko haluat?

Vierailija
23687/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin Italiasta. Ollaanko Suomessa nyt varmoja, että näistä maista tulevia EI kannattas kuitenkin testata ja määrätä karanteeniin? Supertartuttajat kun eivät itse oireile mitenkään :((.

Vierailija
23688/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surmanajaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia panttaa päivän lukuja vielä jostain syystä?

Yrittävät miettiä kuumeisesti (pun intended), miten 5 000 uudesta tämänpäiväisestä tautitapauksesta saa luotettavan oloisesti 153. Ja 98 kuolleesta 3.

Aika nappiin meni :)

Vierailija
23689/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013

Suomessa, Helsingissä, on todettu perjantaina toinen suomalaisen saama koronatartunta.

Kaksi on hyvin pian kaksi tuhatta ja sitten todella nopeasti 200 000!!

Kuinka monta vuosittain sairastuu kausiflunssaan?

23690/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviflunssa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia 821  (+166) sairastunutta, kuolleita 21 (+4).

Abt 3% kuolleisuus. Se on aika kova lukema. Tosin sitten kun tartunnan saaneet lasketaan miljoonissa ja hoitopaikat loppu, niin tuohon voidaan laittaa nolla perään.

Tarkka luku tähän mennessä todetuista tartunnan saaneista on 3,4%, mutta kuitenkin vain noin kolmasosa SARSin lukemista.

Vierailija
23691/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi omasta puolestani, en huomannut kommenttia että kärsit keuhkovaivoista - tähän kun ovat muutkin lähteneet kommentoimaan ja tällä palstalla valitettavasti paljon trollaillaan. Sulla on täysi oikeus jäädä kotiin ja suojella itseäsi ja lapsiasi. Oikeasti kommentti ei ollut missään nimessä suunnattu oikeasti huolestuneille ja sairaille, vaan lähinnä itsekkyydelle yleisesti. Ei sinun kohdalla kertomasi mukaan siitä todellakaan kyse. Itsekkyyttä tässä edustavat tyypit jotka kertovat eivät todellakaan aio auttaa ketään ja toisaalta ne toiset ääripäät "mähän lähden prkl lomalle kun on maksettu tulkoon vaikka ebola". Niitä sitten kohtaa sairaalan henkilökunta, ja itselläkin huoli läheisistä.

Ollaan sujut, kukaan ei toivo tällaista.

Toivottavasti tilanne ei eskaloidu.

Ps. Voimia!

Vierailija
23692/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä oo mitään hätää. Kykaan ei oo kuollut koronaan Suomessa. Pestään käsiä ja ei yskitä toisia kohti. Yhtään korona ruumista ei oo.

Vierailija
23693/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSin mukaan tämä uusin tartunnan saanut on matkustanut Pohjois-Italiasta EIKÄ OLE ALTISTANUT KETÄÄN matkallaan. Heh, kävelikö se sieltä Suomeen eikä käynyt kaupassa, vessassa tms. matkalla?

Vierailija
23694/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta yhtäaikaista tapahtumaa, coronavirus, pörssien lasku, Syyrian sodan uhka, uudet pakolaistulvat. Ei voi enää edes murehtia, seurata vain.

Vierailija
23695/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään sillä, mitä on ja tehdään sillä paras mahdollinen. Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
23696/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko vaikka pikakouluttaa parissa viikossa hoitajille apulaisia? Tekisivät sellaisia avustushommia, johon ei paljon vaadita. Sairaanhoitajille vapautuisi sitten aikaa hoitoon, missä tarvitaan enemmän tietoutta.

Ottaa sairaanhoito/ensihoito/Kätilöopiskelijat töihin kouluista ja lääkiksestä lääkäriopiskelijat. Nuo kaikki kolme voivat tehdä myös hoitajan hommia. Lääkiksestä varmaan löytyisi suht päteviä lääkäreitä hätätilanteessa

Totta, nyt tuli hyvä idea mistä saadaan lisäresursseja. Mutta pitää varmasti laittaa valmiuslaki voimaan.

Vierailija
23697/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Argentiinassa on ollut flunssaa ja nuhakuumetta.

Vierailija
23698/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päiväinen tapaus oli myös saanut tartunnat todennäköisesti Pohjois-Italiasta. Ovatko nämä tulleet Ryanairin lennolla, josta tulleita matkustajia ei tarkistettu lennon jälkeen eikä heitä laitettu karanteeniin?

Vierailija
23699/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!

Vierailija
23700/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki mukaan!

Ketju on lukittu.