Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/94bda098-1ca1-466e-a55b-b467e901d013
Suomessa, Helsingissä, on todettu perjantaina toinen suomalaisen saama koronatartunta.
Käykää ostamassa corona-olutta ja rentoutukaa. Itsellä nyt karhu kolmonen, kun mies ei halua Coronaa.
Olen melkoisen varma että työnantajani pistää liikkeen kiinni jos korona alkaisi ympäristössä rajuna pyöriä. Ei asiakkaita enää kävisi joten minulla silloin lomapäiviä ja tai lomautusta. Jos olisin kotona niin tottakai silloin myös lapseni olisi kotona eikä päiväkodissa. Puolisoni taas kävisi töissä kuten ennenkin koska hänen työnsä eivät vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, Helsingissä, on todettu perjantaina toinen suomalaisen saama koronatartunta.
Siis 2 suomalaista jo? TORILLE!
Vierailija kirjoitti:
Tilanne Italiassa nyt: 821 tartunnan saanutta, 21 kuollutta, ja 46 on parantunut. 56 on tehohoidossa, joten heidän kohdallaan tilanne on nopan heittelyä vielä.
Siitä vaan todennäköisyyksiä laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne Italiassa nyt: 821 tartunnan saanutta, 21 kuollutta, ja 46 on parantunut. 56 on tehohoidossa, joten heidän kohdallaan tilanne on nopan heittelyä vielä.
Jos edes lähes kaikki noista tehopotilaista kuoleet, asettuu Italian lusikan nurkkaan heittämisen prosentti noilla tartunnan saaneille lähelle sitä maagista 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikin on liikaa. Kaikki suuri lähtee pienestä liikkeelle.
Suomalaisten suosimassa Fugessa myös todettu tartuntoja: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/bf17e49b-a8cc-431e-ad2d-8b04a3307058
Me kuollaan taas kaikki!!!! Nyt pitää varautua ja varoa naapureita. Kannattaa toimia ennen kuin on myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon kuluttua vielä ehkä alle 10, mutta 2-3 kuukauden kuluttua jo tuhansia. Kiinassakin oli pitkään joulukuussa vain yksi sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kotiinsa linnoittuvat uhoajat ja hamstraajat voisivat miettiä entäpä jos me sairaaloissa työskentelevät tekisimme samoin? Miettikää lähipiiristänne, tuttavistanne ja työpaikoiltanne ihmisiä jotka jäisivät mahdollista akuuttia hoitoa vaille (muissakin kuin tartuntataudeissa)?
Niin? Itsenä Empaattinen sh ei tuomitse ihmisiä jotka yrittävät torjua koronaan sairastumista. Mikä lie sinä olet.
Entäpä kun sh itse omaa astman ja läheisissä on perussairaita? Epäitsekkyys voittaa, töihin on silti mentävä!
Se on sh:n itsensä valitsema tie. Riskit on kai olleet tiedossa ammattia valitessa.
Joka tapauksessa sh:lla on vähemmän työtä ja riskiä sairastua itsekin jos mahdollisimman moni muu välttää viruksen. Vai haluaako sh siis epidemian leviävän vai mikä on pointti?
Ymmärrätkö että tässä pointti oli aivan eri, eikä kukaan täysissä järjissä oleva ihminen toivo vaarallisia epidemioita. Eikä luulisi kenenkään oikeasti toivovan sairaalahenkilökunnalle virusta, koska ammatinvalinnan riskit ovat tiedossa. Kas kun on muitakin sairaita joita pitää hoitaa. Tarkoitus oli alleviivata näitä ihmisiä jotka haluavat kaikkien linnoittautuvan mökkeihin ja kaikkien yhteiskunnan toimien tekevän stopin. Ei vain ole ihan realistista.
No sanoinko että toivon hänelle virusta!?
Hän itse syytti ihmisiä jotka jäävät kotiin etteivät saa tartuntaa. Minä sanoin että on hänen oma valintansa olla sh, koska hän sillä ylpeili.
Mikä hel..tin järki on lähteä ketään syyttelemään omista valinnoistaan kun kaikki (ainakin lähes) yrittävät parhaansa ettei virus leviäisi?
Minä näen parhaaksi jäädä kotiin koska jos kuolen, lapset jäävät ilman äitiä ja en silloin ainakaan sairastu ja levitä virusta muille!
Kukaan ei mua nyt juuri tarvitse missään koska en osaa hoitaa muita enkä osaa pitää mitään tarpeellista järjestelmää yllä.
Jos joku kokee voivansa arvostella tätä ja ylentää itsensä niin en voi sanoa siihen mitään enempää.
Rauhoitu hyvä ihminen. Keskustella voi ilman kiroiluakin. Taustatietoa myös puuttui miksi ajattelet kuolevasi. Jos sinulla on sairaus, toivot varmaan että tietyt yhteiskunnan rattaat pyörivät ja lääkkeitä saa, hätänumerossa vastataan ja se ambulanssi tarvittaessa saapuu. Jos pimahdat lasten kanssa neljän seinän sisällä ei ole kenenkään etu.
Joo pyydän anteeksi, kaduin jo heti kilahtamista kun viestin lähetin.
Mulla ei vaan riitä ymmärrys yleistämiselle ja tahallaan väärinymmärtämiselle.
Sh siis syyttää muita siitä että jäävät kotiin. Minä toki arvostan todella hoithenkilökuntaa ja olen kiitollinen siitä että on ihmisiä joiden ansiosta maailma pyörii. Mutta he ovat itse ammattinsa valinneet eivätkä voi sillä perusteella syyttää muita siitä että joutuvat ottaa riskin.
Se taas että joku ei halua kenenkään jäävän kotiin estämään tartuntaa ei mene mun järkeen. Niin kuin joku jo kysyi, pitäisikö jonkun jotai ei missään tarvita, ehdoin tahdoin tunkea ihmisjoukkoihin tartuttamaan itsensä ja näin ollen lisätä sh:n taakkaa?
Ja omasta taustasta, uskon että mainitsemani keuhkovaivat kertovat olennaisen.
En viitsi enempää vääntää, en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Toivon vain ymmärrystä jokaiselta jokaiselle. Kaikki tehköön parhaansa. Siihen kuuluu myös se että ne jotka voivat, pysykööt poissa ihmisten ilmoilta.
Sairaalan henkilökuntakin pelkää ja pelko kulkee käsi kädessä aggression tunteiden kanssa. Kyllä me hoitohenkilökunta sairaat hoidamme, mutta on ehkä kohtuutonta sanoa, että sen 18-vuotiaan alaa harkitsevan olisi pitänyt ennustaa, että jonain päivänä tämä alavalinta voi johtaa omaan tai perheen kuolemaan. Meissä hoitajissakin kun on äitejä, yksinhuoltajia, sairauksista kärsiviä, raskaana olevia, kuolemanpelkoisia, sairaita vanhempia hoitavia jne. Ei tämä ole helppo tilanne kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuota koronaa testattu muiltakin kuin "altistuneilta"? Meillä sairastettiin samalla taudinkuvalla (nopeasti noussut kuume, lihassäryt, kuiva yskä, ei nuhaa, ei kurkkukipua) muutama viikko sitten. Influenssarokotettuja kaikki. Ei yhteyttä Kiinaan tai kiinalaisiin. Italiassahan yksi mystinen positiivinen tauti löytyi, oliko se nyt Sisiliassa, ei mitään yhteyttä Kiinaan eikä Lombardiaan. Jos testattaisiin laajasti muitakin kuin riskiyksilöitä, selviäisikö, että tauti on levinnyt jo aiemmin?
Mutta mitä väliä sillä on oliko se normaali flunssa vai korona? Jos potilas on tervehtynyt eikä ole tartuttanut muita niin eikö se ole ihan sama mikä nimi taudilla on?
Flunssa taas on eri asia kuin influenssa.
Flunssaa eli nuhakuumetta aiheuttavia viruksia on ainakin parisataa erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikin on liikaa. Kaikki suuri lähtee pienestä liikkeelle.
Höpö höpö. Peskää käsiänne. Se leviää ilmasta.
Venäjällä 2 todettua tapausta!
Italialaisessa jalkapallojoukkueessa 3 pelaajaa on saanut tartunnan: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-28-20-in…
Ei mennyt päivä ilman lottovoittoa maahamme.
Abt 3% kuolleisuus. Se on aika kova lukema. Tosin sitten kun tartunnan saaneet lasketaan miljoonissa ja hoitopaikat loppu, niin tuohon voidaan laittaa nolla perään.