Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TAYS. Kohta kiireitä riittää. Lehdet seuraavat tilannetta 24/7
Mitä taysissa
Ei varmaan mitään.
Isoisä on kuollut koronavirukseen ja makaa raatona kodissa ja pieni 6 vuotias poika, ei voi lähteä asunnosta, koska karanteenisäännöt ehdottomasti kieltävät sen. Isoisä oli kuollut joitakin päiviä aikaisemmin, poika söi keksejä ruuakseen. Isoisä oli ennen kuolemaansa kieltänyt poikaa lähtemästä ulos, koska siellä vaanii koronavirus. Paikalliset sosiaalityöntekijät löysivät heidät. Tämä on herättänyt yleistä suuttumista ihmisten keskuudessa, viranomaiset ovat kiistäneet kertomuksen, siltä osin, että poika olisi ollut joitakin päiviä yksin kuolleen isoisän kanssa, tämän johdosta jotkut ovat sanoneet, etteivät luota viranomaisten tiedotukseen.
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/26/china-child-found-home-al…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä haluaa hölöttää koronasta, siirtykää tuohon Koronasta kevyemmin -ketjuun. Sellainen aiheesta chattailu voisi olla siellä. En tarkoita, että pitäisi vähätellä tai mitään, mutta jos haluaa puhua "tunteistaan" ym. Ja tähän ketjuun FAKTA-ASIAA. Täältä muu hölötys pois. Toivon, että viranomaisetkin todella löytäisivät täältä näitä tiedonjyviä mitä tänne laitetaan - tämä on toimittajienkin keskuudessa tunnettu keskustelu. Ja esim. ministerien avustajakaartilla voi olla aikaa seurata nettikeskustelua - pitäisi ainakin. Ja toki ministereilläkin. Ja THL:llä ym.
Nostelkaa tätä viestiä aika ajoin, että tämä pyyntö menisi ihmisten tietoon.
Anteeksi nyt vaan, mutta mikäli viranomaiset ja mediat käyttävät AV:tä primäärilähteenään niin helekutin kiireesti perseet ylös ja tekemään oikeita töitä!
Edelleen missä ovat suomalaisten tekemät tutkimukset korona-viruksen ominaisuuksista? Eivät ehdi tutkimaan kun selaavat tätä ketjua... Painukaa töihin siitä ja tuottamaan tietoa meille ketjulaisille!
Tämä on ollut ehdottomasti paras tiedonlähde Suomessa koronaviruksesta. Samaten kertoo paljon osallistujien peloista ja luuloista ja joistain harhaluuloistakin. Asiallisiakin kannanottoja ja pohdintoja on paljon. Voisi melkein suositella hallitukselle iltaluettavaksi.
Kävin katselemassa muiden maiden keskusteluja ja ihan samat virret taitaa olla joka paikassa, oikein kotoisalta tuntui.
Onkohan myös lääkkeillä kuntoon saatu korkea verenpaine riskitekijä sairastuneelle..?
Ihan selvää että lähtee nyt leviämään Jyväskylän tartuttajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä haluaa hölöttää koronasta, siirtykää tuohon Koronasta kevyemmin -ketjuun. Sellainen aiheesta chattailu voisi olla siellä. En tarkoita, että pitäisi vähätellä tai mitään, mutta jos haluaa puhua "tunteistaan" ym. Ja tähän ketjuun FAKTA-ASIAA. Täältä muu hölötys pois. Toivon, että viranomaisetkin todella löytäisivät täältä näitä tiedonjyviä mitä tänne laitetaan - tämä on toimittajienkin keskuudessa tunnettu keskustelu. Ja esim. ministerien avustajakaartilla voi olla aikaa seurata nettikeskustelua - pitäisi ainakin. Ja toki ministereilläkin. Ja THL:llä ym.
Nostelkaa tätä viestiä aika ajoin, että tämä pyyntö menisi ihmisten tietoon.
up
Loistavaa!!
Sote-valiokunnan puheenjohtaja Vehviläinen kaipaa nyt suoraa puhetta koronasta: ”Pitää kertoa avoimesti, miten meillä on varauduttu tilanteeseen” https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006419874.html
Mikä suojus se piti olla. Oon kaupassa ja täällä on FFP3 NR D honeywell
Vierailija kirjoitti:
Taas kostautui Suomen lepsu asenne. Jyväskylän corona tapauksella oireet alkoivat matkalla, lentokentällä olisi jo jäänyt kiinni lämpökameralla mutta ei niin ei, nyt pääsi juniin levittämään lisää. Tänään Lappeenrannassa THLn Taneli kyselee Bergamosta saapuvilta "onko ollut oikeita, haluatko vapaaetoisesti karenteeniin", kuinka moni haluaa?
🙋♀️minä haluan, mutta tiedän kuuluvani hyvin pieneen vähemmistöön.
Olen introvertti ja vähän autistinen ja tykkään olla yksin. Viihdykkeeksi riittää kasa kirjoja.
Ymmärrän että suurin osa porukasta kokisi sellaisen tilanteen yhtä hirveänä painajaisena kuin minä jotkut työpaikan ryhmäkekkerit ja virkistäytymispäivän leikit 😱
Ei taida vapaaehtoinen karanteeni keskimäärin toimia kovin hyvin.
THL:n asiantuntija Ylen aamussa: Todennäköisyys kasvaa, että uusia koronavirustapauksia leviää Suomeen
Sosiaali- ja terveysministeriö on perustanut kansanterveysuhkaan varautumista koordinoivan ryhmän. Ryhmä käy läpi Suomen varautumisen tilannetta kuntatasolla ja sairaaloissa sekä lääkevarautumisen osalta.
Tapauksia löytyy, kun niitä aletaan etsiä. Kun Italiassa löydettiin ensimmäiset tapaukset, niin muuallakin Euroopassa osattiin epäillä Pohjois-Italiasta tulleita ihmisiä, Sane sanoi.
Sanen mielestä koronaviruksesta on syytä huolestua siinä mielessä, että tapauksia todetaan koko ajan lisää. Toisaalta toimet, joita tartunnan estämiseksi voidaan tehdä, ovat samoja kuin tavallisen influenssan suhteen.
– Ihan tarkkaa vertailua vakavuuden suhteen ei voida vielä tehdä. Raportoiduista tapauksista valtaosa on ollut lieviä. Kuolemantapaukset keskittyvät tiettyihin riskiryhmiin, kuten iäkkäisiin tai perussairaisiin, mutta aina on poikkeuksia ja huonoa tuuria.
Maksakaa kaupoissa itsepalvelukassoilla...
Uutena Kreikka mukana korona-lotossa.
Oon osa aika sosiaalinen mutta viihdyn oikein hyvin yksinkin. Ei mene sormi suuhun helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas kostautui Suomen lepsu asenne. Jyväskylän corona tapauksella oireet alkoivat matkalla, lentokentällä olisi jo jäänyt kiinni lämpökameralla mutta ei niin ei, nyt pääsi juniin levittämään lisää. Tänään Lappeenrannassa THLn Taneli kyselee Bergamosta saapuvilta "onko ollut oikeita, haluatko vapaaetoisesti karenteeniin", kuinka moni haluaa?
🙋♀️minä haluan, mutta tiedän kuuluvani hyvin pieneen vähemmistöön.
Olen introvertti ja vähän autistinen ja tykkään olla yksin. Viihdykkeeksi riittää kasa kirjoja.Ymmärrän että suurin osa porukasta kokisi sellaisen tilanteen yhtä hirveänä painajaisena kuin minä jotkut työpaikan ryhmäkekkerit ja virkistäytymispäivän leikit 😱
Ei taida vapaaehtoinen karanteeni keskimäärin toimia kovin hyvin.
Iltapaskan historiakatsaus vuodelta 2050:
Korona tuhosi ekstrovertit vuonna 2020
Vierailija kirjoitti:
Ja lähmikää kosketusnäyttöä ja maksupäätettä.
Vierailija kirjoitti:
Korttilaitteen nappuloihin koskee jokainen joka niitä käyttää..
Mä oikeastaan nyt vaan odotan, että korona tulee ja menee. Että se nyt möyhisi, mitä möyhii ja sit se ois ohi. Odottaminen on rasittavaa, että joko joko ja mitä nyt. Kun tilanne ois kunnolla päällä kaikki toimisi tilanteen mukaan ja se siitä. Jotkut kuolee aiemmin ja toiset myöhemmin, se on ikävää, mutta elämää. Mä luulen, et meidän virkamiehet on samaa mieltä, siksi sitä ei edes yritetä pysäyttää.
Eikö Teneriffan hotellikaranteenilaisille ole toimitettu maskeja vai eivätkö välitä käyttää, ihan hullua. Ei ole välitetty hankkia maskia lomalle lähdettäessäkään. Yhtä välinpitämättömin seurauksin saattoi korona levitä Princess laivalla. Ja leviää lentokokoneissa, junissa, kouluissa jne. Hotellin henkilökunnalla näyttää olevan maskit ja ulkona olevilla poliiseilla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/04efcea3-2201-4b45-932b-6db4a45b784f
Vierailija kirjoitti:
Uutena Kreikka mukana korona-lotossa.
Sieltäkös niitä uusia Suomen asukkeja piti lennättää?
Itse asiassa Suomessa ei edes polttohaudata ketään ilman standardien mukaista arkkua. Ja noille uurnillekin on tarkat säännökset minkälaiset niiden pitää olla.
Itse asiassa ulkomailla tartunnan saaneet kansalaiset palautetaan kompaktissa muodossa. Ja hei, toki saa ohjetta katsoa, jos haluaa uurnan askarrella.