Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Pohjois-Italiassa yleensä riittää boilerien vesi ja pystyy pesemään kädet kuumalla vedellä, siksi ihmetyttää miten nopeasti+helposti virus leviää tuollapäin, hanasta saa myös kiehuvan kuumaa vettä. Entäs muut etelän maat joissa tulee usein vain kylmää vettä hanasta, no silloin loppuu ellei ole jo loppunut käsidesit kaupoista. Etelämmässä on yleistä ja tavallista että kuuma vesi voi kestää esim. 5-15 minuutin ajan ja sen jälkeen tulee kylmää vettä hanasta. Kädet tulisi pestä mahdollisimman kuumalla, ellei käytä myös käsidesiä.
Vertailu Corona vs. SARS vääristää siinä, että nykyinen Coronavirus leviää sata kertaisesti, vaikka toipuneita on määrällisesti enemmän, niin myös kuolleita tulee reilusti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. nyt jo 11 kuollut italiassa.... Mutaatio tapahtunut?
Kyllä ärhäkkäältä alkaa vaikuttamaan. Eikö Italiassa ihan ok sairaanhoito? Ei kyllä kotona sairastella tuota virusta.
Suomessa yhteensä reilu 200 tehohoitopaikkaa.
Vaan ei eristettyjä. Valvontahuonekkin voi olla sellainen, että verho vain välissä.
Worldometersin mukaan nyt on Algeriassa. Paha juttu...
Noniin Algeria lisätty Koronakekkereihin. Lähde tää
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa tämä sairaus koska molemmilla vanhemmillani on perussairaus.. Omasta puolesta ei lainkaan pelota, vaan heidän. :( Onneksi he asuvat pienemmässä kaupungissa, eivätkä täällä pääkaupunkiseudulla. Pitää katsoa, miten virus leviää Suomeen, ja välttää sitten mahdollisesti käyntejä siellä...
Jos miettii, että kuinka paljon väkeä maapalossa on. Kuinka paljon väkeä on saanut tuon tartunnan reilut 4kk aikana? Aika epätodennäköiseltä näyttää, että riski olisi helsingissä kovinkaan iso.
https://www.eturbonews.com/542533/coronavirus-risk-for-asians-africans-…
Myöskin tuo riski ei taida olla kovin suuri suomalaisen geeniperimällä, ellei sit oo tuo mongoligeeni kovin dominoiva
Tähän asti olen ajatellut varmasti monen muun tavoin, että ei hätää, se on tuolla kaukana jossain. No, nyt olen aika varma, että huomisen tulevan Bergamon lennon mukana virus leviää Lappeenrantaan, koska matkustajien vain annetaan lähteä kentältä ihan normaalisti. En siltikään ole huolissani itsestäni, vaan lähinnä siitä, että jos saankin viruksen ja tartutan sen tietämättäni sellaiseen ihmiseen, joka sitä ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee influenssaan vuosittain n. 0,001% väestöstä, joka tekee n. 60 ihmistä. Uuteen korona-virukseen on KOKO Kiinassa kuollut 2664 ihmistä, joka ei ole edes 0,01% HUBEIN väestöstä. 0,01% lukuun päästäkseen Hubeissa olisi kuollut 5800 ihmistä.
Taisi mennä laskutoimitus pieleen. Näin äkkiseltään laskin Kiinan osalta kuolleisuudeksi 3,4 % eli ottaen huomioon tähän päivään mennessä sairastuneet ja kuolleet. Ei sitä kuolleisuutta lasketa koko väestöstä vaan tautiin sairastuneista.
Itseasiassa kyllä tuo Suomen influenssakuolleisuus lasketaan koko väestöstä! n. 60 varmistettua kuolemantapausta on vuosittain Suomessa, joka tekee väestötasolla 0.001%. Ja tuo 0.001% on virallisesti ilmoitettu influenssakuolemien määrä.
Jos tuo 0.001% kuolleisuus olisi vain sairastuneista, olisi silloin kuollut ainoastaan 0,36 ihmistä ja tämähän on täysin mahdoton skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan uskalla edes Viroon mennä. Harmi kun on matka varattu loppuviikolle. Silloin tammikuun alussa, kun koronasta ei vielä uutisoitu Suomessa mitään.
Mutta nyt ahdistaa ihan järjettömästi enkä halua lähteä... Varmaan perun koko matkan.Meinaako joku mennä laivalle lähiaikoina?
Minä kävin Tallinnassa päiväristeilyllä juuri viime perjantaina. En tosiaankaan olisi halunnut lähteä, mutta kun viina- ja tupakkavarastoon oli pakko saada täydennystä, niin kauan kun sinne matkaaminen oli vielä mahdollisuuden rajamailla. Laivalla oli sekä meno- että paluumatkalla muutama kiinalaisseurue. Ehkä yhteensä n. 30 kiinalaista/laiva. Osalla näistä hengitysmaskit päällä. En tosin huomannut että kukaan olisi aivastellut.
Olin ihan paniikissa joka kerta kun joku kiinalaisen näköinen käveli ohi. Pidin huolen etten missään tapauksessa koske mihinkään missä virus voisi olla. Esim. ovenkahvaan tartuin hanskat kädessä ja portaissa kuljin keskellä koskematta kaiteisiin. Vessassa kävin jatkuvasti saippuaoimassa käsiäni, enkä missään tapauksessa hieronut silmiäni tai kaivanut nenääni. No nyt on sentään neljä päivää tuosta risteilystä, eikä ainakaan vielä ole mitään oireita. Jos selvisin ilman tartuntaa, niin sainpahan ainakin vähän jännitystä elämään.
Minua ärsyttää aina kun joku sinunlaisesi kävelee ohi rööki huulessa tai alkaa polttaa bussipysäkillä toisten keskellä. Keuhkoni altistuvat tupakansavullesi tahtomattani.
Vierailija kirjoitti:
Vertailu Corona vs. SARS vääristää siinä, että nykyinen Coronavirus leviää sata kertaisesti, vaikka toipuneita on määrällisesti enemmän, niin myös kuolleita tulee reilusti enemmän.
Coronaa pitäisikin siis verrata enemmän tuohon influenssaan vaikka eri viruksesta kyse. Influenssa sairastuttaa kymmeniä miljoonia vuosittain ja kuolleisuuskin siksi iso.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti olen ajatellut varmasti monen muun tavoin, että ei hätää, se on tuolla kaukana jossain. No, nyt olen aika varma, että huomisen tulevan Bergamon lennon mukana virus leviää Lappeenrantaan, koska matkustajien vain annetaan lähteä kentältä ihan normaalisti. En siltikään ole huolissani itsestäni, vaan lähinnä siitä, että jos saankin viruksen ja tartutan sen tietämättäni sellaiseen ihmiseen, joka sitä ei kestä.
Kahden viikon kuluttua on Lappeenranta otsikoissa.
Pelkään, koska lapsellani on astma ja on joutunut useasti sairaalahoitoon sen takia ihan ilman mitään koronaviruksiakin. Lisäksi vanhempani ovat 7-kymppisiä ja isälläni sydänvika.
Vierailija kirjoitti:
Noniin Algeria lisätty Koronakekkereihin. Lähde tää
Joku muuten sanoi tuolla kommenteissa et Romaniassa olisi 6 tapausra ei 1. Mahtaakohan pitää paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan uskalla edes Viroon mennä. Harmi kun on matka varattu loppuviikolle. Silloin tammikuun alussa, kun koronasta ei vielä uutisoitu Suomessa mitään.
Mutta nyt ahdistaa ihan järjettömästi enkä halua lähteä... Varmaan perun koko matkan.Meinaako joku mennä laivalle lähiaikoina?
Minä kävin Tallinnassa päiväristeilyllä juuri viime perjantaina. En tosiaankaan olisi halunnut lähteä, mutta kun viina- ja tupakkavarastoon oli pakko saada täydennystä, niin kauan kun sinne matkaaminen oli vielä mahdollisuuden rajamailla. Laivalla oli sekä meno- että paluumatkalla muutama kiinalaisseurue. Ehkä yhteensä n. 30 kiinalaista/laiva. Osalla näistä hengitysmaskit päällä. En tosin huomannut että kukaan olisi aivastellut.
Olin ihan paniikissa joka kerta kun joku kiinalaisen näköinen käveli ohi. Pidin huolen etten missään tapauksessa koske mihinkään missä virus voisi olla. Esim. ovenkahvaan tartuin hanskat kädessä ja portaissa kuljin keskellä koskematta kaiteisiin. Vessassa kävin jatkuvasti saippuaoimassa käsiäni, enkä missään tapauksessa hieronut silmiäni tai kaivanut nenääni. No nyt on sentään neljä päivää tuosta risteilystä, eikä ainakaan vielä ole mitään oireita. Jos selvisin ilman tartuntaa, niin sainpahan ainakin vähän jännitystä elämään.
Minua ärsyttää aina kun joku sinunlaisesi kävelee ohi rööki huulessa tai alkaa polttaa bussipysäkillä toisten keskellä. Keuhkoni altistuvat tupakansavullesi tahtomattani.
Minua ärsyttää aina kun joku sinunlaisesi ajaa autolla tai käyttää autoaan tyhjäkäynnillä. Keuhkoni altistuvat autosi pakokaasuille tahtomattani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee influenssaan vuosittain n. 0,001% väestöstä, joka tekee n. 60 ihmistä. Uuteen korona-virukseen on KOKO Kiinassa kuollut 2664 ihmistä, joka ei ole edes 0,01% HUBEIN väestöstä. 0,01% lukuun päästäkseen Hubeissa olisi kuollut 5800 ihmistä.
Taisi mennä laskutoimitus pieleen. Näin äkkiseltään laskin Kiinan osalta kuolleisuudeksi 3,4 % eli ottaen huomioon tähän päivään mennessä sairastuneet ja kuolleet. Ei sitä kuolleisuutta lasketa koko väestöstä vaan tautiin sairastuneista.
Itseasiassa kyllä tuo Suomen influenssakuolleisuus lasketaan koko väestöstä! n. 60 varmistettua kuolemantapausta on vuosittain Suomessa, joka tekee väestötasolla 0.001%. Ja tuo 0.001% on virallisesti ilmoitettu influenssakuolemien määrä.
Jos tuo 0.001% kuolleisuus olisi vain sairastuneista, olisi silloin kuollut ainoastaan 0,36 ihmistä ja tämähän on täysin mahdoton skenaario.
Taas päästään ketjussa syklin siihen kohtaan, jossa puhutaan sekaisin tapauskuolleisuudesta ja kuolleisuudesta koko populaatiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen aivan samoin. Ja tuo on järjetöntä vain päästää ihmiset lähtemään. Pitäisi oikeasti mennä karanteeniin. Ihan jokaisen. Ei kukaan edes oikeasti halua estää tämän taudin leviämistä. Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas päästään ketjussa syklin siihen kohtaan, jossa puhutaan sekaisin tapauskuolleisuudesta ja kuolleisuudesta koko populaatiossa.
Niin miksihän tuota alkuperäistä siteerattua on edes pitänyt lähteä korjaamaan? Kun eri asioista on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon kuluttua on Lappeenranta otsikoissa.
Pidetään tälle peukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää aina kun joku sinunlaisesi ajaa autolla tai käyttää autoaan tyhjäkäynnillä. Keuhkoni altistuvat autosi pakokaasuille tahtomattani.
Mutta minä en olekaan siellä autossa vaan siellä bussipysäkillä... aivan viaton sekä autojen että tupakoijien tuottamiin saasteisiin.
Kuten ETYK -75 Helsingissä?