Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Ruotsissa ollaan tohkeissaan, kun rokotefirma ilmoitti, että nyt rokotteita ei toimitetakaan luvatussa tahdissa.
Koronatestit alkavat Venäjän rajalla – lisäksi rajavartijoiden valitsemat henkilöt joutuvat antamaan kirjallisen selvityksen terveydestään
Uusia toimintamalleja kokeillaan Kaakkois-Suomen raja-asemilla kolmen viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli aloitus ja ketju Norjassa rokotukseen kuolleista yli 80 v.
Ketju lensi nopeasti kuin pieru Saharaan ja katosi.Kerro tarkemmin! Onko linkkiä?
https://nationworldnews.com/more-than-20-dead-in-norway-after-pfizer-va…
Oisko toi ollu?
Vierailija kirjoitti:
Oikein koirille
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutisten-saama-video-nayttaa-ju…
– Kyllä lyötiin ihan kunnolla. Nyrkein käytiin päälle, Sipilä kuvaili välikohtausta.
Taas nähään kuin paljon noi kusettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju lensi nopeasti kuin pieru Saharaan ja katosi.Kerro tarkemmin! Onko linkkiä?
Oisko toi ollu?
Ei vaikuttanut kovin luotettavalta sivustolta. Kovid-19? Death can cause side effects? Bioentech? Rokote esitetään vaarallisena ja kiinalaiset ovat tarinan hyviksiä varoittaessaan mRNA-rokotteista. Epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein koirille
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutisten-saama-video-nayttaa-ju…
– Kyllä lyötiin ihan kunnolla. Nyrkein käytiin päälle, Sipilä kuvaili välikohtausta.
Taas nähään kuin paljon noi kusettaa.
Toihan on ihan verilöyly, etkö muka näe videolra. Henki oli hiuskarvan varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11731112?fbclid=IwAR3i3asMlWTgfBvkZVJCt3-bpcOl…
Tampereen Rauhaniemen sairaalassa jo 11 vanhusta kuollut koronan seurauksena: Epidemia ollut mysteeri asiantuntijoillekin.
Henkilökuntaa ja vanhuksia jo rokotettu mutta sairastumiset jatkuu ja kuolemia tullut. Eli rokote pahentaa tilannetta ja tappaa? Levittääkö rokotetut jotain virusta myös?
Voiko olla niin, että tauti tulee pahempana, jos saa rokotteen sellaisena aikana, että on jo saanut tartunnan tai saa sen pian? (mulle sanoi n infektiolääkäri niin, että en olisi saanut hommata lapselleni puutiaisaivokuumerokotusta, kun punkki oli jo purrut. Hän sanoi, että puutiaisaivokjumeessa on se vaarallisin se kehon oma puolustusreaktio. Tosin toinen (tavislääkäri) oli sitä ensin mulle suositellut ja siksi se otettiin)
Virologien ohjelmassa suositeltiin muistaakseni kuukauden odotusaikaa, jos on sairastanut juuri koronan. Eli ei mielellään heti rokotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olemme vaarallisen korkealla tasolla"
- Olisimme toivoneet, että potilasmäärät olisivat nykyistä alhaisemmat. Olemme vaarallisen korkealla tasolla, johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi sanoo.Ööö, näitäkö te kuuntelette? Ei ihme että teillä on paniikki päällä ja pelko pers...
Sairaaloissa on normi flunssakauden verran potilaita. Ei ihan menny ennustukset näillä putkeen ni ei auta ku pelotella sanoin 😂https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007741107.html?fbclid=IwAR1V9Ebu6W_8p…
Me, jotka osaamme laskea ja lukea ennusteita, jos mitään ei aleta tehdä, olemme kyllä huolissamme. Se joka osaa lukea vain päivän tulokset, ei osaa ajatella tulevaisuutta. Ja toivon totisesti, että olet oikeassa siinä, että pahin ei toteudukaan.
Te ootte jo vuoden ennustanu ja laskenu mutta mitään ei oo tapahtunu. Pahin ei toteudu. Pahin on se kun ihmisiä sairastuu rokotteista ja kuolee.
Mika Salmisella on vissiin dementia tai joku alzheimer.
On raukka menettänyt muistinsa.
Ruotsi | Sitran koronamuistio nousi uutiseksi Ruotsissa – THL:n Salminen: ”Ainakaan minä en muista, että Ruotsin kollegat olisivat meitä painostaneet”: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007741735.html?share=260d7a20724fbc9…
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta vanhukset voivat kuolla koronaan. Saadaan rajoitukset pois!
Sikamainen mielipide. Sitä paitsi rajoituksilla suojellaan meitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi ollu?
Ei vaikuttanut kovin luotettavalta sivustolta. Kovid-19? Death can cause side effects? Bioentech? Rokote esitetään vaarallisena ja kiinalaiset ovat tarinan hyviksiä varoittaessaan mRNA-rokotteista. Epäilyttävää.
No toi nyt oli eka minkä löysin. On siitä muitakin uutisia :D ettekö ite osaa ettiä mitään vaan pitää sit vinkua "ei toi nyt kovin luotettavaa ole" ku jotain teille valmiiksi laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Mika Salmisella on vissiin dementia tai joku alzheimer.
On raukka menettänyt muistinsa.Ruotsi | Sitran koronamuistio nousi uutiseksi Ruotsissa – THL:n Salminen: ”Ainakaan minä en muista, että Ruotsin kollegat olisivat meitä painostaneet”: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007741735.html?share=260d7a20724fbc9…
Salminen alkoi jo syksyllä muistella kevään asioita - varsinkin omia tekemisiään ja sanomisiaan - eri tavoin kuin oikeasti tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mättää pk-seudulla kun maski ei (enää) nappaa. Kauppareissulla tuli liikaa maskittomia vastaan, etenkin kesi-ikäisiä äijiä ei näytä kiinnostavan.
Kirurginen suu-nenämaski EI SUOJAA käyttäjäänsä aerosoleilta
Kangasmaski EI SUOJAA käyttäjäänsä aerosoleilta
Jos siis on korona-negatiivinen, ei kiinnosta kulkea rätti naamalla
Kirurginen 2r hengityssuojain suojaa pärskeiltä eli vaikka puheen, yskän tai aivastamisen seurauksena ilmaan lentävistä pieniltä virusta sisältävistä pisaroilta . Samalla kun käytät maskia suojaat myös muita ja myös sitä kautta itseäsi.
Ja vaikka tuo maski ei tietenkään suojaa joka ikiseltä aerosolihiukkaselta (lisäksi ne kun menee joka tapauksessa silmiin ilman suojalaseja) niin kyllä tuokin suojaus on tyhjää parempi. Lisäksi kun sillä toisellakin on maski joka estää ja ainakin hidastaa niitä hengittäessä ja puhuessakin pölähteleviä viruspartikkeleja leviämästä niin parin metrin turvavälillä on jo ainakin ihan kohtuullisen suojassa tältä originaalilta versiolta kunhan kummallakin se maski on.
Tietenkin tartuntariski on ihan aina kun menee etenkin samoihin sisätiloihin muiden ihmisten kanssa, mutta maskilla ja turvavälillä sitä voi hurjasti pienentää vaikkei sitä nolliin saakaan. Ja sitä suurinta riskiä eli julkisissa sisätiloissa luuhaamista taas jokainen voi ainakin vapaa-ajallaan vähentää ihan itse ja laskea sen vaikka ihan nolliin.
Olen huomannut, että eteenkin maskeja käyttävät ihmiset tulevat iholle ja eivät välitä turvaväleistä. He myös luulevat, että kun maski on naamassa, voi yskiä, laittamatta kättä suun eteen. Valtaosa käyttää maskia väärin. Aivan nauretttavaa ja kun käyttää väärin, on maskista enemmän haittaa. Voitteko te maskinkäyttäjät olla heiluttamatta sitä maskia toisten nenän edessä, kun poistatte sen? Siihen kun kertyy katsos viruspartikkeleita. Siksi maskia kosketaan vain nauhoista ja laitetaan hitaasti ja varovaisesti roskiin. Näistä, ketkä vetävät sen leuan alle ja sit takas, en edes puhuu. Hölmöjä.
Meillä on autossa rasia, mihin käytetty maski riisutaan, ja käsidesiä sitten sen jälkeen käsiin. Käyn pienessä marketissa, ja siellä ei ole sellaista isoa roskista, joku tupakannatsoille tarkoitetty pönttö vain pihalla. Jos pistäytyy kaupassa kävellen, se sama pussi, josta maskin otan käy myös sen poiskuljettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi ollu?
No toi nyt oli eka minkä löysin. On siitä muitakin uutisia :D ettekö ite osaa ettiä mitään vaan pitää sit vinkua "ei toi nyt kovin luotettavaa ole" ku jotain teille valmiiksi laittaa?
Kiitos linkistä. Olen se kysyjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuolla edellä ihmetellään sitä että jossain vanhaikodissa tarttuu ja kuolee vaikka rokotettu.
Eikös se rokotuksen pitänyt olla voi saa vasta sen toisen piikin jälkeen.Eli Nythän kai ketää ei Suomessa ole vielä tuplapiikitetty.
Se suoja muodostuu vähitellen. Kaksi viikkoa rokostuksesta on jonkinlainen suoja, ja neljän viikon päästä hyvä suoja (vissiin sen tehostepiikin jälkeen). Eikä sekään ole 100-prosenttinen, esimerkiksi hyvin lihaville muodostuu puolet pienempi suoja (koska lihavuus sinänsä nostaa immuunivastetta elimistöttä, niin ei ole yhtä paljon boostausvaraa (eli ei rokotus annat tarpeeksi vahvaa immuunireaktiota)). Kokonaisuutena on kuitenkin merkitystä taudin levinnäisyydelle piennelläkin suojalla (mikä on myös maskien käytöllä, ei aina estä, mutta sen verran, että auttaa leviämistä hillitsemään.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vanhojen tanssien siirtäminen (toivottavasti voidaan pitää toukokuussa) ja penkkarien peruuntuminen ovat oikeita linjauksia tautia ajatellen, onhan tuo ihan hirveä pettymys nuorille ja sukupolvikokemus. Itse olen lukioikäisen (vasta ekalla) äiti ja tiedän kuinka kovasti hänkin noita odottaa. Ja omanianikin muistelen edelleen lämpimästi.
Hemmetti, kun tätä ei voitu tukahduttaa pois ajoissa.
Sukupolvikokemuksia on monenlaisia. Isoisäni lähti vapaaehtoisena rintamalla 17-vuotiaana eli lukiolaisen ikäisenä. Hän kuoli sodassa saamiinsa vammoihin 25-vuotiaana.
Harmi, että penkkarit peruuntuu, mutta vähän nyt nuorille suhteellisuuden tajua. Toivotaan, ettei heidän sukupolvikokemuksena ole tätä vakavampi.
No voi että mikä nyyhkytarina. Eiköhän kaikkien isovanhempien ja heidän vanhempiensa elämässä ollut noita sotakokemuksia. Nyt kuitenkin eletään modernin historian pisintä rauhan aikaa ja kyllä tämä korona on yksi isoimpia koettelemuksia tässä ajassa. Ei minun nuoruudessani noin 25-30 vuotta sitten ollut mitään vastaavia, no 90-luvun lama koitteli joitakin, mutta oma perheeni esim selvisi siitä ihan kuivin jaloin.
Niin että jos ei ole kokenut sotia, ei saa olla surullinen nuorison perinteiden peruuntumisesta omalla kohdalla? Mainio logiikka, ei sitten nykyaikuistenkaan tarvitse olla mistään surullisia tai allapäin, kun ei meidän ole tarvinnut sodissa olla.
Korona on yksi rauhan ajan pahimpia kriisejä monellakin mittarilla. Se vaikuttaa meidän nuoriimme niin monilla tasoilla vielä pitkään, niin terveyden, tulevaisuuden, mielenterveyden kuin ihmissuhteiden ja monilla tavoilla mitä emme vielä edes tajua. On varsin kylmää vähätellä nuorten tuskaa omien traditioidensa peruuntumisesta.
Kyllä tämä olisi pitänyt tukahduttaa ajat sitten, nuoretkin olisivat saaneet juhlansa, turvalliset opiskelut, yo-kirjoitukset, jatko-opintoihin valmistautumiset ja niin edelleen. Mutta kun katsotaan vain se muutama päivä aina kerrallaan, ja tuntuu niin ylitsepääsemättömän isolta tehdä välttämättömiä päätöksiä, jotka kantavat hedelmää hieman pidemmällä tähtäimellä.
Olen pettynyt ja surullinen nuorten puolesta. Itse jaksan kyllä, mutta minulla onkin elämä kaikinpuolin jo "valmis" eikä vuosi sinne tai tänne juuri arkea hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi ollu?
Kiitos linkistä. Olen se kysyjä.
Ole hyvä:)
https://norwaytoday.info/news/norwegian-medicines-agency-links-13-death… tossa vielä toinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko toi ollu?
Oliko tämä?
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-15/norway-warns-of-vacc…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, jos koronaan kuolee porukkaa, kunhan oma perhe säilyy!
Alan vähitellen mukautumaan tähän samaan, oma perhe tärkein, haistakaa muut mitä haluatte. Oikeastaan jopa toivon, että kaikki, jotka eivät ota muita huomioon saisivat koronan ja sen vaarallisimman muodon mahdollisimman nopeasti, jotta sen vaarallisuus valkenisi myös niille, jotka eivät sitä vielä ymmärrä.
Mitä nopeammin tämä ymmärretään, sitä nopeammin raegoidaan - tai sitten ei. Nyt voitais järjestää juhlia ja tapaamisia laajasti ja laajoille ihmisjoukoille - jotkut ymmärtäisivät pysyä poissa, jotkut taas eivät. Minulle sopisi - juhlikaa pari kuukautta putkeen, kyllä joku lopulta tulee korjaamaan sadon.
Ootko ite sairastanu koronan tai joku läheinen? Vai ootko nähny vaan videoita siitä vaarallisesta koronasta.
On niin huono näkö, että hyttystä en näe saati sitä pienempää virusta, uskon silti, että hyttysiäkin on olemassa,
Herralla taitaa se UHKAROKKO. Sen saa magn-uutisia lukemalla.
Minun puolesta vanhukset voivat kuolla koronaan. Saadaan rajoitukset pois!