Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Long Covidista kärsiville
Mannetaan Suomessa "hullun paperit":
Kello 14.01 Covid-19 laukaisee usein psyykkisen häiriön / YLE
Tuore tieto isosta tutkimusmateriaalista on myös se, että koronavirusinfektio näyttäisi laukaisevan myös psyykkisiä häiriöitä taudun sairastamisen jälkeen, ylilääkäri Asko Järvinen sanoo.
– Isosta tietopankista oli katsottu potilaiden sairaskertomuksia ja havaitiin, että influenssaan verrattuna uuden psykiatrisen diagnoosin riski oli kaksinkertainen koronavirusinfektion sairastaneilla henkilöillä.
Järvinen lisää, että on huomattava, että myös muut hengitystieinfektiot on liitetty mahdolliseen psykiatrisen taudin laukeamiseen. Myös influenssan jälkeen voi näin käydä.
Myös psykiatrisista sairauksista kärsivät tuntuvat sairastavan helpommin koronavirusinfektion. Heillä on tutkimuksen mukaan noin puolitoistakertainen riski saada koronavirusinfektio verrattuna väestöön, jolla ei ollut psykiatrista diagnoosia.
Mitä nämä psykiatriset sairaudet on, joita on tullut. Masennus, ahdistus? Mielenkiintoista on, että jos on jo diagnoosi, korona olisi ns tarttuvampia.
Itsekin ihmettelin tuota, että korona olisi yleisempi psykiatrisen diagnoosin saaneilla. Ovatko he kenties ahkerampia testissä kävijöitä, siis sellaiset ahdistuneet ja/tai ylitunnolliset mielenterveysongelmaiset? Käyvät erilaisissa kuntoutusaktiviteeteissa ryhmissä ja altistuvat? Pahemmin mt-ongelmaiset eivät ymmärrä noudattaa suosituksia? Toisaalta osa heistä lienee aika yksinäisiä ja eristäytyviä... Erikoinen havainto kyseessä siis!
Ei kovin erikoista, myös SARS:n kohdalla oli psyykkisiä oireita paljon. Selittyy ihan tuolla siis, ei tarvi noin kaukaa hakea.
Joo, mutta kun tässä oli molemmat puolet: koronan sairastaneilla uusia psyykkisiä oireita, ja koronapotilaiden joukossa enemmän sellaisia, joilla oli psykiatrinen diagnoosi jo ennen koronaa. Ja tätä jälkimmäistä pohdiskelin, mistä ihmeestä se voisi johtua.
Psykososiaaliset ongelmat ehkä kasaantuvat myös tähän ryhmään (Suomessa ehkä yksin asumista, maailmalla enemmänkin asunnottomuutta, ruuhkaisia asuinolosuhteita jne), lisäksi myös sairaalaolosuhteissa voi taudit tarttua (vrt. vankilat, joiden asukkailla maailmalla paljon koronaa).
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli tieto, että työnantajani tarjoaa minulle koronarokotteen jo joulun välipäivinä. Minä pääsen siis viettämään uuttavuotta aivan niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Minä lupaan jo etukäteen juhlia kaikkien maaliskuun puolivälistä lähtien väliin jääneiden bileiden edestä. Myös monta matkaa on minulta jäänyt tekemättä, mutta enää minun ei tarvitse odottaa montaa päivää. On takaisinmaksun aika. On aika palata jälleen elämään.
Tämä. Olen ollut neljän seinän sisällä vuoden. En enää muista, miltä ulkoilma tuntuu. Lähden saman tien piikin ollessa vielä käsivarressa yhdessä Asko Järvisen ja Sanna Marinin kanssa bilelomalle Wuhaniin ja sieltä Tirolin kautta Tukholmaan. Täältä tullaan maailma!
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta - korona - karvat lähtee!
Omituisia oireita esittelee Järvisen Asko.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007690215.html
Se on harvahiuksiselle ikävämpi juttu. Toivottavasti kasvaa takas, kun on parantunut.
Tähän asti en ole koronasta ollut yhtään huolissani, mutta täytyy sanoa, että tämä karvanlähtöuutinen kyllä säikäytti. Meinaan, että lähteeköhän puskakin samalla.
Ruotsi: alkoholin myynti loppuu jo klo 20. Ravintolaporukan rajoitus 4 henkilöä. Kaikki mahdolliset etähommiin, lukiolaiset etäopetukseen... 24.1.2021 asti
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä järvinen nyt lätkäisee tiskiin vaikka kuinka paljon kaiken maailman oireita, vaikka ihsn vasta halusi koulut auki... siellähän se korona levisi...
Ja nyt sitten täytyy saada ihmiset piikille niin oho, tosi paljon oireita.
En muuten usko sanaakaan mitä Järvinen tai Marin sanovat.
Eipä noita Järvinen tai Marin ole keksinyt. On kyllä linkattu ulkomaisiin lähteisiin täälläkin moneen kertaan jo ajat sitten.
Iltalehti: Kuka tahansa voi saada koronarokotteesta allergisen reaktion.
Kiitän suuresti tuosta uutisesta <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli tieto, että työnantajani tarjoaa minulle koronarokotteen jo joulun välipäivinä. Minä pääsen siis viettämään uuttavuotta aivan niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Minä lupaan jo etukäteen juhlia kaikkien maaliskuun puolivälistä lähtien väliin jääneiden bileiden edestä. Myös monta matkaa on minulta jäänyt tekemättä, mutta enää minun ei tarvitse odottaa montaa päivää. On takaisinmaksun aika. On aika palata jälleen elämään.
Tämä. Olen ollut neljän seinän sisällä vuoden. En enää muista, miltä ulkoilma tuntuu. Lähden saman tien piikin ollessa vielä käsivarressa yhdessä Asko Järvisen ja Sanna Marinin kanssa bilelomalle Wuhaniin ja sieltä Tirolin kautta Tukholmaan. Täältä tullaan maailma!
Mä lähden teidän mukaan. Putin lupasi mulle Sputnik rokotteen, saan sen jo tänään.
Täältä tullaan Sanna,Asko ja ELÄMÄ!
Bailataan oikein kunnolla, halitaan, pusitaan lauletaan, tanssitaan. Varasin Sannalle ja Askollekin Sputnik rokoitteen. Muutkin halukkaat saa sen. Koska.Rokote.Pelastaa.Meidät!
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi: alkoholin myynti loppuu jo klo 20. Ravintolaporukan rajoitus 4 henkilöä. Kaikki mahdolliset etähommiin, lukiolaiset etäopetukseen... 24.1.2021 asti
Suositus olla järjestämättä kaupoissa joulun välipäivien perinteisiä alemyyntejä. Jos kaupoissa ruuhkaa, käyttöön jonotussysteemi ulkotiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä Sinulla on monta päivää aikaa saada itsellesi korona, ellet ole jo saanutkin. Koronaan liittyy usein myös psyykkisiä oireita, ja kuulostaakin siltä, että Sinulla on siellä jo voimakkaat psykoosit päällä. Voi toki olla pelkkää kroonista narsismiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä järvinen nyt lätkäisee tiskiin vaikka kuinka paljon kaiken maailman oireita, vaikka ihsn vasta halusi koulut auki... siellähän se korona levisi...
Ja nyt sitten täytyy saada ihmiset piikille niin oho, tosi paljon oireita.
En muuten usko sanaakaan mitä Järvinen tai Marin sanovat.
Eipä noita Järvinen tai Marin ole keksinyt. On kyllä linkattu ulkomaisiin lähteisiin täälläkin moneen kertaan jo ajat sitten.
Aivan. Kyse onkin ajoituksesta. Järvinen avasi suun nyt, ei silloin kun nuo oli tiedossa. Ajoitus.
Juuri tulleen tiedon mukaan rokotteet saa vaan "Kerma" ja vähä osaiset sitten jos niitä jää joskus ylimääräisiä vuonna 2021syksyllä...."Valtio laskee kuinka säästää Eläkkeissä ja muissa sairaala kuluissa"
Havainto: viesteistä päätellen hörhöt nukkuvat aamupäivät ja aktivoituvat iltaa kohti.
Talkkari edus..... kirjoitti:
Juuri tulleen tiedon mukaan rokotteet saa vaan "Kerma" ja vähä osaiset sitten jos niitä jää joskus ylimääräisiä vuonna 2021syksyllä...."Valtio laskee kuinka säästää Eläkkeissä ja muissa sairaala kuluissa"
Ei. Kermalle on paremmat hoitokeinot
Trumpin lakimies Giuliani sairastui koronaan ja sai erinomaista hoitoa. Parani 2 päivässä ja palasi työhön, yli 70-vuotias vielä.
Hän sanoi olevansa paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ja että tiedot ovat salaisia, mitkä olivat ne hoitokeinot. Kyseessä ei suinkaan ollut rokote.
Eliitti on erikseen kuin tavallinen rupusakki, rupusakille piikit joilla parempiosaiset tienaavat itselleen rahaa :D
Hehe.
Saatuani koronarokotteen joulun välipäivinä aion ensi töinäni kiinnittää maskin jokaiseen ampumaani uudenvuoden rakettiin. "Tänään naamiot riisutaan."
Vierailija kirjoitti:
Saatuani koronarokotteen joulun välipäivinä aion ensi töinäni kiinnittää maskin jokaiseen ampumaani uudenvuoden rakettiin. "Tänään naamiot riisutaan."
Hei, luulin, että hait jo rokotteen Lontoosta, kun riisuit maskisi... Viime viikolla?
Hienoa , että rokotetta tulee suomeen välipäivinä ensimmäinen erä, 5000 saa rokotuksen ja sitä jaetaan tasaisesti ympäri Suomea. Ja toinen erä tulee heti perään maahamme.
Mahtavaa, että tauti saadaan nyt kuriin ja kevään jälkeen koittaa parempi aika meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Havainto: viesteistä päätellen hörhöt nukkuvat aamupäivät ja aktivoituvat iltaa kohti.
Juu muuten kyllä pitää paikkansa mutta viime helmikuusta asti päivystäneet KORONA-SOTURIT aktiivisina säännöllisesti, suurin esiintymä tiedotustilaisuuksien jälkeen ja klo 12 aikoihin.
5 000 suomalaista saanee koronarokotteen heti joulun jälkeen – "Kyseessä symbolinen ele", arvioi STM:n Tuija Kumpulainen
AIVAN IHANAA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä Sinulla on monta päivää aikaa saada itsellesi korona, ellet ole jo saanutkin. Koronaan liittyy usein myös psyykkisiä oireita, ja kuulostaakin siltä, että Sinulla on siellä jo voimakkaat psykoosit päällä. Voi toki olla pelkkää kroonista narsismiakin.
Tai huumorintajua. :) Laji ilmeisesti ironia?