Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Koronan takia sairaalahoidossa koko maassa 135 eilen 148 teholla tänään 24 eilen th 27 yhteensä kuollut 633, eileinen tilanne 621
Vierailija kirjoitti:
Laitilassa vihannespakkaamosta peräisin.
Kiitos tiedosta!
Suomalaiset työttömät Laitilaan munia pakkaamaan ettei tarvi ottaa vierastyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Oulussa ihmisiä joutuu sairaalaan ennätystahtia koronan takia vaikka koronatartunnat ovat laskussa?
https://www.kaleva.fi/oulussa-maanantain-aikana-ilmi-9-uutta-koronatart…
Jos jossain hoivalaitoksessa on ollut altistuminen viime viikon lopulla, eivät nämä ihmiset voi vielä täyttää sairaaloita. Jos taudin itämisaika on muutamasta päivästä kahteen viikkoon, niin ensimmäiset alkavat vasta nyt sairastumaan.
Kerätäänkö nyt salailun ja testien välttelyiden satoa?
Kuinka paljon siellä on nyt oireettomia tartuttajia, jotka kokevat testissä käymisen turhaksi kun "eivät ole itse sairaana".
Joku taho siellä näyttää aktiivisesti levittävän sellaista viestiä että testissä ei kannata käydä jos ei ole oireita.Miksi oireeton menisi testiin? Kaikkienhan siellä sitten pitäisi käydä. En ymmärrä tätä oireettomien syyllistämistä!
Jos on todennetusti altistunut, koronatestissä on mun mielestä ihan hyvä käydä, mikäli on altistumisensa jälkeen ollut tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Ihan vain siksi, että jos onkin koronatartunta, voidaan sen jälkeen varoittaa niitä, jotka on tietämättään altistanut. Sen sijaan se, että oireeton ihminen kävisi jokaisen kauppareissun, joukkoliikennevälineessä matkustamisen, työpaikalla olemisen jne jälkeen varmuuden vuoksi koronatestissä, olisi täysin turhaa. Silloinhan joutuisi käymään koronatestissä joka päivä, mieluiten useamman kerran päivässä.
Koronaa voi tartuttaa, vaikka olisi altistunut tietämättään ja ilman todentamista, ja vielä sairastunutkin oireettomasti.
Tartuntoja on löydetty yllättävän suuria määriä kun työpaikoilla ja kouluissa on testattu myös sitä porukkaa joka ei ole todennetusti altistunut koronalle.
Kyllähän tämä karanteeneilla ja testaamisella saataisiin vieläkin hallintaan. Briteissäkin tartuntamäärät vähenevät rajusti nyt kun ovat aloittaneet tiukat koronatoimet.
Mutta toki on parempi vetää vaikka nokka maata viistäen kuin Ellun Kanat. Kun ison joukon testaaminen on niiiin vaikeaa. Siksi tilannetta kannattaa pitkittää.
Mitä kauemmin tämä kestää, sitä parempi? Niinkö se menee? Vain hysteerikot haluavat eroon koronasta? Kaikki muut kannattavat tilanteen pitkittämistä? Ei haittaa jos vähän tulee mutaatioita? Ne voi päästää huoletta leviämään? Testaaminen olisi hankalaa. Varmaan haluatte nyt sen uuden saksa-mutaationkin mahdollisimman nopeasti Suomeen.
Montako kertaa viikossa sinä käyt koronatestissä? Miten työnantajasi suhtautuu jatkuvaan koronatesteissä ramppaamiseen?
Niimpä. Täällä monet huutelee, että miksi ihmiset ei käy testeissä mutta eivät ite taida edes käydä. Huutelevat vaan niitä ohjeita muille miten pitäis toimia 🙄 enkä ymmärrä tuota oireettomien testausta. Turhaan pistetään karanteeniin ku pitää niitä hiton tuloksia odottaa monta päivää ja palkkaki sit huonompi.
Ainakin osa huutelijoista ei tunnu tajuavan, että joka ainoa kerta, kun menee aamulla töihin, saattaa altistua koronavirukselle. Koko päivän, kun on töissä, saattaa altistua koronavirukselle. Ja kun tulee taas töistä kotiin, matkalla saattaa altistua koronavirukselle. On täysin mahdotonta käydä joka päivä varmuuden vuoksi koronatestissä.
Minun puolestani saatte leikkiä laumasuojaleikkejänne niin pitkään kuin tahdotte ja levittää vaikka kuinka monia variantteja ihan kaikille.
Ei minua haittaa pysytellä eristyksissä. En edes oikeasti odota että tätä alettaisiin tukahduttamaan. Tämä pandemia on aivan liian herkullinen tutkimuskohde THL:lle.
Ikävämpi juttu vaan niiden puolesta jotka haluaisivat taudilta välttyä mutta eivät pysty terveysvaranomaisten lanseeraaman laumasuojapelleilyn takia.
Se, että sinä olet survivalisti ja sinulla on kotona pariksi vuodeksi elintarvikkeita, vettä, lääkkeitä yms, ei tarkoita, että kaikilla muilla olisi mahdollisuus samaan. Joidenkin kun pitää ihan oikeasti käydä töissäkin. Käydä valmistamassa, kuljettamassa ja myymässä tarvikkeita niille, joilla ei ole ollut mahdollisuutta varautua parin vuoden eristyksissä olemiseen. Niitä, jotka keräävät ja kuskaavat elintarvikkeita niille, jotka eivät voi tai uskalla mennä itse kauppaan mutta joilla ei ole asunnossaan tilaa parin vuoden varmuusvarastoille. Niitä, joiden täytyy huolehtia vanhuksista, joista omaiset eivät huolehdi. Niitä, joiden täytyy hoitaa muiden työssäkäyvien lapsia, jotta nämä ihmiset pääsevät töihin sairaaloihin, kauppoihin, apteekkeihin, tehtaisiin, vesi- ja sähkölaitoksiin, kuljetusalalle jne.
Minunko vikani se nyt yhtäkkiä on että THL haluaa leikkiä laumasuojaleikkiä?
Survivalisti en ole ollut missään vaiheessa. Välillä tuntuu että ehkä kannattaisi olla.
Halusin estää koronan levittämisen Suomeen ja ympäri maailman, mutta minulla kerrottiin että en ymmärrä kokonaisuutta. Hullu, missä sun foliohattu.
Halusin tukahduttaa koronan, mutta minulle kerrottiin että ei se kannata. Olet koronahysteerikko. Haluan silti vieläkin tukahduttaa koronan.
Halusin selvittää testaamalla missä koronaa on, jotta ihmiset voisivat varoa sitä. Sain hirveät haukut päälleni. Kerrottiin ettei niin voida tehdä. Etkö sinä ymmärrä..
Kun kerroin ettei minua haittaa teidän leikit, mutta harmittaa niiden puolesta jotka eivät pysty suojautumaan, sain entistä isommat haukut päälleni. Nyt on jotenkin oudosti minun syyräni että kaikki eivät pysty suojautumaan 😳
Minäkö tässä nyt suurin pahis olen?
Jos edellytät, että jokainen, joka käy kodin ulkopuolella töissä, käy joka päivä (koska joka päivä voi altistua koronavirukselle) koronatestissä, et ole pahis vaan tyhmä. Anteeksi nyt vaan.
Ei täällä kukaan ole päivittäisiä tekstejä vaatinut. Sinä niistä täällä yksinäsi höpötät.
En voi auttaa jos et ymmärrä sitä että taudin levittäminen on mahdollista lopettaa jos tahtoa löytyy.
Onnistui Uudessa Seelannissa ja näyttää onnistuvan Briteissäkin vaikka päästivät tolanteen ensin pahaksi.
Niin mikä onnistuu Briteissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19.1.2021
Eilisen tiedotteemme jälkeen Kuopiossa on todettu 13 uutta positiivista koronatartuntaa. Näistä seitsemän liittyy Pyörön koulun altistukseen ja kolme on perheen sisäistä tartuntaa. Kolmen tartunnan osalta tartunnan lähteestä ei ole tietoa.
Koronatartunnalle on saattanut altistua
Rastaantien Teboililla 11.1 klo 12-12.30
Kuopion Motonetissä 11.1. klo 12.30-13
ravintola Isä Camillossa 12.1 klo 12-13
Tenniskeskus Rauhalahdessa 12.1 klo 17-18
Pinarilla 13.1 klo 19-20.30.
Torstain ja tiistain välisenä aikana tämän yhden koulun osalta on mainittu 22 tartuntaa. Onneksi suurin osa kyseisen koulun oppilaista on nyt siirtynyt etäopetukseen, mutta näin lyhyellä ajalla tartuntoja ilmeni hämmästyttävän paljon. Jos kyseessä oli vanha viruskanta, niin millaista jälkeä herkemmin tarttuva britti- tai etelä-afrikkalaiskanta tekisikään?
Ei liene salaliittoteoriaa väittää, että media piilottelee suomalaisten sankarihoitajien kuolemantapauksia keväältä, ja nyt?
Britanniasta on raportoitu WHO:lle ja Amnesty Internationalille SADOISTA, kuolleista sankarihoitajista yksin kevään aikana. Suomi, THL, ja HUS, sekä valtamedia Suomessa ovat katveessa ja hämärissä tämän osalta?, vaikka ESPANJAKIN muisti keväällä valtavalla muistotilaisuudella KORONAN UHREJA! Ja Armeija oli läsnä. Ilmeisesti, mahdollisesti aurinko paistoi, ei hämärää, ei pelkoa.
Mietin, jos painan Donate napulaa Amnestylle, niin saavatko silloin Suomalaisten Sankarihoitajien omaiset ja asia avustusta, vai miten tämä toimisi?
Monet sanovat, että Amnesty International on hyvä asia.
Mikään ei indikoi sitä, että Suomessa olisi useita hoitajien kuolintapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://needtoknow.news/2021/01/a-nursing-home-had-zero-coronavirus-dea…
Tässä nyt taas yksi tapaus maailmalta:
Palvelutalossa aloitettiin henkilökunnan ja asukkaiden koronarokotukset 22.12. Tässä New Yorkissa sijaisevassa hoitokodissa ei ollut kukaan kuollut covid19 virukseen koko aikana. Siis ei ketään kuollut koronaan.
29.12 lähtien porukkaa on alkanut kuolemaan ja kuolleita on jo 24.
Että kyllä se rokote näyttäisi olevan vaarallisempi, kuin itse virus.Minun isoisäni hoitokodissa ei ollut kukaan kuollut koronaan koko aikana, mutta kun yhtenä päivänä oli lounaaksi janssoninkiusausta niin sen jälkeen on kuollut jo useita. Että kyllä näyttäisi se janssoninkiusaus olevan vaarallisempi kuin itse virus.
Kannattaisi kuitenkin testata hoivakodin henkilökunta, joka on ollut valmistamassa ja jakamassa sitä janssonin kiusausta. Voi olla, että vuorossa on ollut vaikka sijainen, joka on tartunnan tuonut mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa 13 tartuntaa niistä 7 koulussa
Kuopiossa on todettu maanantain jälkeen 13 uutta koronavirustartuntaa.
Niistä seitsemän liittyy Pyörön koululla tapahtuneisiin altistumisiin. Kolme on perheen sisäistä tartuntaa ja kolmen tartunnan lähteestä ei ole tässä vaiheessa tietoa.
Kuopiossa on voinut altistua koronavirukselle maanantaina 11. tammikuuta kello 12–12.30 Rastaantien Teboililla ja kello 12.30–13 Motonetissä, tiistaina 12. tammikuuta kello 12–13 ravintola Isä Camillossa ja kello 17–18 Rauhalahden Tenniskeskuksella sekä keskiviikkona 13. tammikuuta kello 19–20.30 nuorisokeskus Pinarilla Petosella.
Levisikö se tänne niistä hoitokodista tartunnan saaneista hoitajista.
Itse olen kuullut, että useampi hoitaja on saanut tartunnan potilaasta, kuin potilas hoitajastaan?
Tietääkö kukaan, mikä olisi Helsingin sairaaloiden geriatristen osastojen tilanne?
Yritän vielä katsoa
Surkuhupaisaa THL:n toiminta. Nyt siellä ei osata prosenttilaskua. Jo aikaisemmin totesin, että peruskoulun käynyt ihminen saisi kynällä ja paperilla laskettua sairaanhoitopiirien ilmoittamat tartuntamäärät, kun THL:llä oli "teknisiä ongelmia".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f731751-ebe4-4745-b67d-7571fefe948f
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007704111.html
Hiekkaharjun koulussa todettu kuusi uutta koronatartuntaa
Hiekkaharjun koulussa on todettu kuusi uutta koronavirustartuntaa, tiedottaa Vantaan kaupunki. Yhteensä tartuntoja on todettu koulussa lyhyen ajanjakson sisällä kahdeksan.
Hirmuinen määrä. Aivan kuten siellä Kuopiossakin.Huomaatteko, nyt puhutaan tartunnoista, ei altistuksista.
Kyllähän tällaiset tartuntamäärät kouluissa viittaavat brittimuunnokseen. Mutta hei, meille ei kerrota, vaikka se sitä olisikin.
Joko ei testata lainkaan tai tulos tulee joskus keväällä tai tieto kerrotaan koko maan kokonaisluvussa, joka voi olla sata tai tuhat tällä hetkellä.
MIelestäni sitten voidaan puhua hirmuisesta, kun tauti leviää kuin vaikka rokot eli suurin piirtein koko luokka saa sen rokon, jos kuusi oppilasta koulussa on saanut sen niin se on vielä melkoisen vähän ja tauti tarttuu aika heikosti ellei kyseessä ole kymmenen oppilaan kyläkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL: Suomessa on todettu 217 uutta koronavirustartuntaa.
- Helsinki: 28 tartuntaa
- Espoo: 24 tartuntaa
- Vantaa: 20 tartuntaa
- Oulu: 17 tartuntaa
- Laitila: 16 tartuntaa
- Turku: 15 tartuntaa
- Seinäjoki: 14 tartuntaa
- Vaasa: 9 tartuntaa
- Tampere: 7 tartuntaa
- Kouvola: 4 tartuntaa
- Kajaani: 4 tartuntaa
- Lahti: 3 tartuntaa
- Pori: 2 tartuntaa
- Hämeenlinna: 2 tartuntaa
- Kaustinen: 2 tartuntaa
- Kaarina: 2 tartuntaa
- Tuusula: 2 tartuntaa
- Kotka: 2 tartuntaa
- Kempele: 2 tartuntaa
- Kirkkonummi: 2 tartuntaa
- Petäjävesi: 2 tartuntaa
- Uusikaupunki: 2 tartuntaa
- Valkeakoski: 2 tartuntaa
- Pöytyä: 1 tartunta
- Aura: 1 tartunta
- Lappeenranta: 1 tartunta
- Askola: 1 tartunta
- Jyväskylä: 1 tartunta
- Oulainen: 1 tartunta
- Loviisa: 1 tartunta
- Rauma: 1 tartunta
- Karkkila: 1 tartunta
- Kolari: 1 tartunta
- Porvoo: 1 tartunta
- Kontiolahti: 1 tartunta
- Soini: 1 tartunta
- Pudasjärvi: 1 tartunta
- Hamina: 1 tartunta
- Korsnäs: 1 tartunta
- Närpiö: 1 tartunta
- Tyrnävä: 1 tartunta
- Kauhava: 1 tartunta
- Parainen: 1 tartunta
- Rovaniemi: 1 tartunta
- Alavus: 1 tartunta
- Eura: 1 tartunta
- Pedersören kunta: 1 tartunta
- Kerava: 1 tartunta
- Mikkeli: 1 tartunta
- Raisio: 1 tartunta
- Salo: 1 tartunta
- Lempäälä: 1 tartunta
- Joensuu: 1 tartunta
- Kangasala: 1 tartunta
- Kannus: 1 tartunta
Miksi... ihmiset... ei... käy... testeissä?
Jos....ihmiset... eivät ...ole... kipeitä?
Ihan varmasti on. Mutta nyt ei pikkuoireiden takai mennä testiin.
Vai miten muuten tartunnat yhtäkkiä laskivat 600 - 800 tasolta johonkin 200 - 300? Niinpä. Siellä sitä huidellaan tartuttamasa muita, ja kaiken lisäksi on ärhäkämmät variantit valloillaan. Kohta rytisee.
Ennen nuita korkeita lukuja annettiin influenssarokotteet ja nehän nyt väliaikaisesti laskee vastustuskykyä että oisko niillä jotain tekemistä sen kanssa että ihmiset alkoi sairastumaan kun heihin helpommin tarttui? Viime vuonna oli sama keväällä kun sitä ennen oli olleet rokotukset ja vanhukset tais saada vielä isomman satsin sitä influenssarokotetta mitä ennen. Nyt voi taas tosiaan pompata luvut kun rokotetaan ja vastustuskyky laskee..
hoitokodeissa on sairaita ihmisiä, muutenhan ne eläis kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vaasan sairaanhoitopiirissä todettu jo 5 koronan muuntovirustapausta
Tuorein muuntovirustartunta todettiin henkilöllä, joka matkusti Pohjanmaalle Espanjasta.
Tämä onkin ainoa sairaanhoitopiiri, jossa näitä muunnoksia todetaan. Kaikki muut muunnokset häviävät kuin ilmaan. Kansa ei ilmeisesti tarvitse tätä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Oulussa ihmisiä joutuu sairaalaan ennätystahtia koronan takia vaikka koronatartunnat ovat laskussa?
Jos jossain hoivalaitoksessa on ollut altistuminen viime viikon lopulla, eivät nämä ihmiset voi vielä täyttää sairaaloita. Jos taudin itämisaika on muutamasta päivästä kahteen viikkoon, niin ensimmäiset alkavat vasta nyt sairastumaan.
Kuinka paljon siellä on nyt oireettomia tartuttajia, jotka kokevat testissä käymisen turhaksi kun "eivät ole itse sairaana".
Joku taho siellä näyttää aktiivisesti levittävän sellaista viestiä että testissä ei kannata käydä jos ei ole oireita.Miksi oireeton menisi testiin? Kaikkienhan siellä sitten pitäisi käydä. En ymmärrä tätä oireettomien syyllistämistä!
Jos on todennetusti altistunut, koronatestissä on mun mielestä ihan hyvä käydä, mikäli on altistumisensa jälkeen ollut tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Ihan vain siksi, että jos onkin koronatartunta, voidaan sen jälkeen varoittaa niitä, jotka on tietämättään altistanut. Sen sijaan se, että oireeton ihminen kävisi jokaisen kauppareissun, joukkoliikennevälineessä matkustamisen, työpaikalla olemisen jne jälkeen varmuuden vuoksi koronatestissä, olisi täysin turhaa. Silloinhan joutuisi käymään koronatestissä joka päivä, mieluiten useamman kerran päivässä.
Koronaa voi tartuttaa, vaikka olisi altistunut tietämättään ja ilman todentamista, ja vielä sairastunutkin oireettomasti.
Tartuntoja on löydetty yllättävän suuria määriä kun työpaikoilla ja kouluissa on testattu myös sitä porukkaa joka ei ole todennetusti altistunut koronalle.
Kyllähän tämä karanteeneilla ja testaamisella saataisiin vieläkin hallintaan. Briteissäkin tartuntamäärät vähenevät rajusti nyt kun ovat aloittaneet tiukat koronatoimet.
Mutta toki on parempi vetää vaikka nokka maata viistäen kuin Ellun Kanat. Kun ison joukon testaaminen on niiiin vaikeaa. Siksi tilannetta kannattaa pitkittää.
Mitä kauemmin tämä kestää, sitä parempi? Niinkö se menee? Vain hysteerikot haluavat eroon koronasta? Kaikki muut kannattavat tilanteen pitkittämistä? Ei haittaa jos vähän tulee mutaatioita? Ne voi päästää huoletta leviämään? Testaaminen olisi hankalaa. Varmaan haluatte nyt sen uuden saksa-mutaationkin mahdollisimman nopeasti Suomeen.
Montako kertaa viikossa sinä käyt koronatestissä? Miten työnantajasi suhtautuu jatkuvaan koronatesteissä ramppaamiseen?
Niimpä. Täällä monet huutelee, että miksi ihmiset ei käy testeissä mutta eivät ite taida edes käydä. Huutelevat vaan niitä ohjeita muille miten pitäis toimia 🙄 enkä ymmärrä tuota oireettomien testausta. Turhaan pistetään karanteeniin ku pitää niitä hiton tuloksia odottaa monta päivää ja palkkaki sit huonompi.
Ainakin osa huutelijoista ei tunnu tajuavan, että joka ainoa kerta, kun menee aamulla töihin, saattaa altistua koronavirukselle. Koko päivän, kun on töissä, saattaa altistua koronavirukselle. Ja kun tulee taas töistä kotiin, matkalla saattaa altistua koronavirukselle. On täysin mahdotonta käydä joka päivä varmuuden vuoksi koronatestissä.
Minun puolestani saatte leikkiä laumasuojaleikkejänne niin pitkään kuin tahdotte ja levittää vaikka kuinka monia variantteja ihan kaikille.
Ei minua haittaa pysytellä eristyksissä. En edes oikeasti odota että tätä alettaisiin tukahduttamaan. Tämä pandemia on aivan liian herkullinen tutkimuskohde THL:lle.
Ikävämpi juttu vaan niiden puolesta jotka haluaisivat taudilta välttyä mutta eivät pysty terveysvaranomaisten lanseeraaman laumasuojapelleilyn takia.
Se, että sinä olet survivalisti ja sinulla on kotona pariksi vuodeksi elintarvikkeita, vettä, lääkkeitä yms, ei tarkoita, että kaikilla muilla olisi mahdollisuus samaan. Joidenkin kun pitää ihan oikeasti käydä töissäkin. Käydä valmistamassa, kuljettamassa ja myymässä tarvikkeita niille, joilla ei ole ollut mahdollisuutta varautua parin vuoden eristyksissä olemiseen. Niitä, jotka keräävät ja kuskaavat elintarvikkeita niille, jotka eivät voi tai uskalla mennä itse kauppaan mutta joilla ei ole asunnossaan tilaa parin vuoden varmuusvarastoille. Niitä, joiden täytyy huolehtia vanhuksista, joista omaiset eivät huolehdi. Niitä, joiden täytyy hoitaa muiden työssäkäyvien lapsia, jotta nämä ihmiset pääsevät töihin sairaaloihin, kauppoihin, apteekkeihin, tehtaisiin, vesi- ja sähkölaitoksiin, kuljetusalalle jne.
Survivalisti en ole ollut missään vaiheessa. Välillä tuntuu että ehkä kannattaisi olla.
Halusin estää koronan levittämisen Suomeen ja ympäri maailman, mutta minulla kerrottiin että en ymmärrä kokonaisuutta. Hullu, missä sun foliohattu.
Halusin tukahduttaa koronan, mutta minulle kerrottiin että ei se kannata. Olet koronahysteerikko. Haluan silti vieläkin tukahduttaa koronan.
Halusin selvittää testaamalla missä koronaa on, jotta ihmiset voisivat varoa sitä. Sain hirveät haukut päälleni. Kerrottiin ettei niin voida tehdä. Etkö sinä ymmärrä..
Kun kerroin ettei minua haittaa teidän leikit, mutta harmittaa niiden puolesta jotka eivät pysty suojautumaan, sain entistä isommat haukut päälleni. Nyt on jotenkin oudosti minun syyräni että kaikki eivät pysty suojautumaan 😳
Jos edellytät, että jokainen, joka käy kodin ulkopuolella töissä, käy joka päivä (koska joka päivä voi altistua koronavirukselle) koronatestissä, et ole pahis vaan tyhmä. Anteeksi nyt vaan.
Ei täällä kukaan ole päivittäisiä tekstejä vaatinut. Sinä niistä täällä yksinäsi höpötät.
En voi auttaa jos et ymmärrä sitä että taudin levittäminen on mahdollista lopettaa jos tahtoa löytyy.
Onnistui Uudessa Seelannissa ja näyttää onnistuvan Briteissäkin vaikka päästivät tolanteen ensin pahaksi.
No lue vaikka kommmentti nro 161161, joka alkaa "Koronaa voi tartuttaa, vaikka olisi altistunut tietämättään ja ilman todentamista, ja vielä sairastunutkin oireettomasti." Se on vastaus mun kommenttiini, jossa mielestäni oireettomanakin olisi hyvä käydä testissä, jos on todennetusti altistunut. Tuo mulle vastannut taas kirjoittaa, että altistua voi tietämättäänkin ja siten levittää virusta muihin. Mikä on aivan totta, mutta kun kodin ulkopuolella töissä käyvä voi altistua tietämättään ihan joka ainoa päivä. Monta kertaa päivässä. Jos sinäkin olet sitä mieltä, että tietämättään altistuneiden eli työssäkäyvien ihmisten pitää käydä testissä, mikä olisi sun mielestäsi sopiva testissäkäymistiheys? Kerran viikossa? Mutta sittenhän on voinut jo ehtiä viikon aikana levittää virusta.
Se, ettei hallitus eikä viranomaiset halua tukahduttaa pandemiaa, on ihan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset työttömät Laitilaan munia pakkaamaan ettei tarvi ottaa vierastyövoimaa.
Ei suomalainen työtön osaa. Vai voiko sitä tehdä kännykän tai läppärin kautta? Työhön perehdytyskin vaatii aikaa ja päivärytmikin täytyisi sovittaa - ei toimi, ei onnistu. Paljon helpompaa hankkia ulkomaalaisia, jotka ovat tottuneet sopeutumaan erilaisiin olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
https://needtoknow.news/2021/01/a-nursing-home-had-zero-coronavirus-dea…
Tässä nyt taas yksi tapaus maailmalta:
Palvelutalossa aloitettiin henkilökunnan ja asukkaiden koronarokotukset 22.12. Tässä New Yorkissa sijaisevassa hoitokodissa ei ollut kukaan kuollut covid19 virukseen koko aikana. Siis ei ketään kuollut koronaan.
29.12 lähtien porukkaa on alkanut kuolemaan ja kuolleita on jo 24.
Että kyllä se rokote näyttäisi olevan vaarallisempi, kuin itse virus.
Nämä tuntuvat sijoittuvan aina näiden kahden rokoteannoksen väliin. Heikentääkö ensimmäinen jotenkin vastustuskykyä, kun vasta toinen suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Koronan takia sairaalahoidossa koko maassa 135 eilen 148 teholla tänään 24 eilen th 27 yhteensä kuollut 633, eileinen tilanne 621
Eilen on siis kuollut koronaan 12 ihmistä. Tuosta voisi päätellä, että sairaalasta ja teholta on lähdetty lähinnä jalat edellä, kun sairaalassa ja teholla on potilaita 16 vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä onnistuu Briteissä?
Taudin levittämisen lopettaminen.
Laitilassa vihannespakkaamosta peräisin.