Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
3461/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävän samankaltaista kyllä viranomaisten toiminta kuin vuonna 2015. Turhia ja typeriä ohjeita ja vähättelyä.

Nythän on ollut mahdotonta sulkea rajoja monta vuotta. Hoettu joka diipadaapa ohjelmassa, miten eristäytyä ei vaan voi. Nyt ne on varmaan tiltanneet, kun nyt pitäisi eristäytyä ja muutkin niin tekee.

Vierailija
3462/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke on jo löytynyt!Hiv ja influenssalääkkeen yhdistelmä parantaa coronavirukseen sairastuneet.

HIV ei kyllä parane.

HIV ei parane, mutta siihen estolääkityksenä käytettävä antiviruscocktail yhdistettynä influenssan hoitoon käytettäviin lääkkeisiin on väitetysti nitistänyt koronan yhdellä potilaalla.

Eihän siinä niin sanottu että olisi parantunut, vaan että koronatesti näytti negatiivista.

En ole tuo joka alun perin uutisen tänne kirjoitti, enkä ole siis esittänyt väitettä että koronasta paranee HIV lääkkeellä. Suhtaudun itse tuohon varauksella. HIV lääkitys ei käsittääkseni ole ihan halpa tai riskitön, ja sen yhdistäminen flunssalääkkeisiin ei ainakaan tee sitä turvallisemmaksi. Jos paikkansa pitää, ja tuo sekoitus todellakin tepsii koronaan ja sairastut, taitaa valinta olla siinä vaiheessa vähän kuin ruton ja koleran välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3463/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kaksi uhria:

Wuhan virus can invade the heart and cause viral myocarditis. Due to the painless heart, it directly caused sudden death. Now all the people in the country who suddenly fell on the street are "not counted as cases of Wuhan pneumonia"

https://twitter.com/MgOqkzLBRPLCHyN/status/1223934289949020160?fbclid=I…

Toinen ei ole kuollut. Käsi liikkuu. Toisesta en tiedä

Vierailija
3464/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sellainen mielessä, että jos virus on samankaltainen hi-viruksen kanssa, niin mitä jos tulee ensin primääri- eli nyt tällä hetkellä sairastuneilla käynnissä oleva vaihe, sen jälkeen pidempi oireeton/vähäoireinen sekundaarivaihe ja lopuksi nk. "Aids" eli loppuvaihe! Toivon, että olen pahasti väärässä!

Vierailija
3465/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke on jo löytynyt!Hiv ja influenssalääkkeen yhdistelmä parantaa coronavirukseen sairastuneet.

Syy on se, että nCOVissa on HIVin ominaisuuksia. Tiedeyhteisössä kiistellään onko tämä sattumaa vai rakennettu virus.

Lähinnä kai siellä nyt kiistellään siitä, ovatko nuo "ominaisuudet" itseasiassa HIV, sen kaltaisia, vaiko ihan jotain muuta.

Vierailija
3466/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmx kirjoitti:

Chinese city outside coronavirus epicentre in Wuhan shuts down:

https://www.channelnewsasia.com/news/asia/china-city-wenzhou-outside-co…

Siis nyt on rannikkokaupunki eristetty. Mitähän siellä tapahtuu... toivottavasti olis "vaan Korona" eikä joku muu tauti...

Muu tauti sulla on perseessäs 🙈

Voi ekaks lainatulla sellanen olla sieläkin, mutta korvien välissä ainakin. Tokihan Kiinassa jyllää tällä hetkellä ainakin 43 tappavaa eri virusta, jokanen karannut sotilaslääketieteen laitoksilta... just. Jotain rajaa paniikkiinkin....

Miksi sinulla on niin kova tarve nimittää muiden ihmisten käymää keskustelua paniikiksi?

Vierailija
3467/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa huvikseen mitä Korona-airways vastaa fb-sivullaan kun joku kyselee miksi lennetään edelleen esim Nanjingista joka alle 100 km Wuhanista...Finnair on varautunut, koska miehistölle on käsidesiä tarjolla ja alkupaloja ei tarjoilla erikseen!! :D Ihan järkyttävän edesvastuuton farssi!

Olisi hyvä saada kommentteja tuonne ja asiakaspalautetta suoraan yhtiölle. Mikään muu kuin pelko huonosta julkisuuskuvasta ei vaikuta niiden päätöksiin. Eikä Suomessa ole semmoisia viranomaisia jotka menisivät mitään kieltämään.

Vierailija
3468/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa huvikseen mitä Korona-airways vastaa fb-sivullaan kun joku kyselee miksi lennetään edelleen esim Nanjingista joka alle 100 km Wuhanista...Finnair on varautunut, koska miehistölle on käsidesiä tarjolla ja alkupaloja ei tarjoilla erikseen!! :D Ihan järkyttävän edesvastuuton farssi!

😲 Mahtavaa! Tämä helpottaa tulevan kevään juhlien järjestelyä! Alkupaloja ei tarjoilla, koska korona. Nyt joutaa cocktailtikut roskiin!

Vierailija
3469/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tässä on kuitenkin se että kuolleiden virallinen määrä ei kasva päivä päivältä kiihtyvällä tahdilla, vaan kuolleiden määrän kasvu hidastuu koko ajan. Tässä kuolleiden määrän prosentuaalinen muutos edellisestä päivästä:

25.1: 115,4 %

26.1: 42,9 %

27.1: 33,8 %

28.1: 23,4 %

29.1: 28,8 %

30.1: 25,3 %

31.1: 21,6 %

1.2:  17,8 %

Jos hidastuminen jatkuu samaa tahtia, on pahin ohi parin viikon sisällä. Tämä siis olettaen että nuo Kiinan valtion ilmoittamat luvut pitävät paikkansa, mikä ei tietenkään ole itsestäänselvää.

No ei todellakaan pidä paikkaansa. Siellä resurssit alkaa olla loppumassa, mukaanlukien testit ja eihän koronakuolemaksi kirjata mitään muuta kun vaan kirjattu koronatapaus, joka kuolee. Sekin on jo enemmän mitä kiinalaisilta yleensä. Influenssakuolematkin kirjataan oireen mukaan mihin kuoli, ei influenssaan, ja siksi esim kiinassa influenssaluvutkin ovat suhteellisen pienet joka vuosi.

Kiinnostaisi nähdä luvut kiinan keuhkokuumeeseen kuolleista tällä hetkellä.

Tuskin kaikkia kuolleita edes ehditään kirjaamaan mihinkään.

Totta. Eilen näin videon missä ruumispusseja heitetään bussiin. Samainen jätkä, videon kuvaaja, keskeyttämättä videota käveli sisään sairaalaan ja sielläkin löytyi uusi ruumis. Tuntuu siltä että olen nähnyt nyt jo kaikki kiinan ilmoittamat ruumiit jos kerta niitä olisi se ~300. Siellä oikeesti porukkaa putoaa kovaa tahtia. Ihan kamalaa.

Älä mene klikkailemaan kaikenlaisia videoita kun ne näyttävät aiheuttavan ahdistusta.

Niin koska meitä Iik pelottaa ja ahdistaa niin kamalasti.

..... tai sitten me vaan halutaan tietää.

Voit miettiä mikä näiden ero on. :)

Mitä te panikoinnin kieltäjät itse panikoitte ja pelkäätte sitä että aiheesta keskustellaan? Sitä että stressi lisääntyy ja siitä koituu terveysriskejä? Onko "panikointi" niin vaarallista? Ja jos teitä ei kiinnosta, miksi tulette tänne keskustelemaan?

Mä ainakin itse olen täällä, koska pohdin, miten voin itse tehdä sekä omaksi yhteiseksi hyväksi ja estää leviämistä. Ymmärrän, ettei kaikkia kiinnosta muiden hyvinvointi eikä edes oma, mutta mitä se teitä häiritsee, mikä muita pelottaa?

Vierailija
3470/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tässä on kuitenkin se että kuolleiden virallinen määrä ei kasva päivä päivältä kiihtyvällä tahdilla, vaan kuolleiden määrän kasvu hidastuu koko ajan. Tässä kuolleiden määrän prosentuaalinen muutos edellisestä päivästä:

25.1: 115,4 %

26.1: 42,9 %

27.1: 33,8 %

28.1: 23,4 %

29.1: 28,8 %

30.1: 25,3 %

31.1: 21,6 %

1.2:  17,8 %

Jos hidastuminen jatkuu samaa tahtia, on pahin ohi parin viikon sisällä. Tämä siis olettaen että nuo Kiinan valtion ilmoittamat luvut pitävät paikkansa, mikä ei tietenkään ole itsestäänselvää.

No ei todellakaan pidä paikkaansa. Siellä resurssit alkaa olla loppumassa, mukaanlukien testit ja eihän koronakuolemaksi kirjata mitään muuta kun vaan kirjattu koronatapaus, joka kuolee. Sekin on jo enemmän mitä kiinalaisilta yleensä. Influenssakuolematkin kirjataan oireen mukaan mihin kuoli, ei influenssaan, ja siksi esim kiinassa influenssaluvutkin ovat suhteellisen pienet joka vuosi.

Kiinnostaisi nähdä luvut kiinan keuhkokuumeeseen kuolleista tällä hetkellä.

Tuskin kaikkia kuolleita edes ehditään kirjaamaan mihinkään.

Totta. Eilen näin videon missä ruumispusseja heitetään bussiin. Samainen jätkä, videon kuvaaja, keskeyttämättä videota käveli sisään sairaalaan ja sielläkin löytyi uusi ruumis. Tuntuu siltä että olen nähnyt nyt jo kaikki kiinan ilmoittamat ruumiit jos kerta niitä olisi se ~300. Siellä oikeesti porukkaa putoaa kovaa tahtia. Ihan kamalaa.

Älä mene klikkailemaan kaikenlaisia videoita kun ne näyttävät aiheuttavan ahdistusta.

Niin koska meitä Iik pelottaa ja ahdistaa niin kamalasti.

..... tai sitten me vaan halutaan tietää.

Voit miettiä mikä näiden ero on. :)

Mitä te panikoinnin kieltäjät itse panikoitte ja pelkäätte sitä että aiheesta keskustellaan? Sitä että stressi lisääntyy ja siitä koituu terveysriskejä? Onko "panikointi" niin vaarallista? Ja jos teitä ei kiinnosta, miksi tulette tänne keskustelemaan?

Mä ainakin itse olen täällä, koska pohdin, miten voin itse tehdä sekä omaksi yhteiseksi hyväksi ja estää leviämistä. Ymmärrän, ettei kaikkia kiinnosta muiden hyvinvointi eikä edes oma, mutta mitä se teitä häiritsee, mikä muita pelottaa?

Omaksi ja yhteiseksi hyväksi siis

Vierailija
3471/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä viihdyttävä ketju 😂

Vierailija
3472/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei muuten ole kuulunut lopuista suomen epäilyistä että onko koronaa. Miksiköhän. Osa on eristyksessä muualla mutta osa lapin keskussairaalassa... Kai ne on ne testannu?? Miksi mitään ei ole kuulunut?

Vierailija
3473/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt jo että mihin voi valittaa THLn epäeettisestä ja moraalittomasta toiminnasta?

Vierailija
3474/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä viihdyttävä ketju 😂

Nii, itku pitkästä ilosta ja pieru paljon nauramisesta!

Vierailija
3475/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei muuten ole kuulunut lopuista suomen epäilyistä että onko koronaa. Miksiköhän. Osa on eristyksessä muualla mutta osa lapin keskussairaalassa... Kai ne on ne testannu?? Miksi mitään ei ole kuulunut?

Joo ja entäpä ne opiskelija-testatut jotka olivat palanneet kiinasta?

Vierailija
3476/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra Sarkasmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi esimerkiksi THL:n porukka on PIKKUSEN kouluttautuneempaa ja älykkäämpää sakkia, kuin tämän ketjun kaiken netistä lukemansa ja katsomansa uskovat, yliherkät hysteerikot juntit. 😂

Onko ulkomaalaistutkijat ja -poliitikot myös mielestäsi juntteja? Vain suomalaiset tietää, vaikka meillä tätä virusta ei ole edes kai tutkittu eikä kunnolla kohdattu vielä vaan muualla päin maailmaa ollaan? Silti me täällä Suomessa muka tiedetään paremmin ja ollaan kaiken yläpuolella?

Se, jos mikä on junttia, on olla niin ylpeä, että kuvittelee, ettei tämä meitä kosketa..

Kukaan tutkija ei ole hysteerinen kuten sinä. Älä nyt viitsi olla naurettava 😂 tutkijat ovat toinen toisensa jälkeen todenneet että esim. influenssa on vaarallisempi eikä korona tule leviämään suuressa mittakaavassa Kiinan ulkopuolella.

Sinäpä sen sanoit! Anna minun itkeä ilosta! 😰

Kaikki nää auktoriteettiuskoiset, olisitte hyviä kandidaatteja Kiinan kansalaisiksi. Ootteko harkinneet? Kiina arvostaa uskollisia kansalaisia, kuulemma.

Edelleenkään en ole hysteerinen. Pidän loogisesta päättelystä. Monesti näen ennalta ongelmia, joita muut eivät. Heti kun kuulin tästä, suhtauduin eri tavalla kuin sikainfluenssaan.

Virukset yleensä kuulemma heikkenevät mutatoituessaan. Jos näin käy ja tauti tuleekin tänne lievempänä versiona, nää "ei mitään hätää"-jätkät toteavat että "mitä minä sanoin" silloinkin tajuamatta että toisinkin olis voinut käydä.

Itse en ymmärrä, miksi suojautua ollenkaan, jos suojautuu huonosti? Miksi tehdä asioille jotain vasta, kun maito on jo lattialla? Näitä ihmisiä tuntuu Suomessa riittävän. Samoille ihmisille tulee yllätyksenä, että liukkaalla voi päätyä ojaan (koska luulevat että hyvä kuski ei päädy ojaan), pikavipistä voi mennä luottotiedot, jne... koska toimivat ensin ja toteavat että "oho! Ai näinkin voi käydä". No kyllä, se voi koskea myös sinua. Niin hullulta kuin se tuntuukin, aina joku kuuluu siihen kuolleisuusprosenttiinkin. Ja ehkä se et ole sinä, mutta se voi olla joku, jonka sinä tartutit. Eikä se välttämättä ole mikään vanhus, vaan joku täysin lapsi tai nuori ihminen jonka sinä tartutit.

Itseä turhauttaa nimenomaan välinpitämättömät ihmiset. Ne pelottaa enemmän kuin yksikään corona.

Ootteko koskaan miettiny että kun ootte onnistuneet välttämään jonkun taudin, se on voinut johtua siitä että ne muut ihmiset on pitäneet hygieniasta huolta eikä siitä että sinulla itselläsi olisi ollut niin hyvä vastustuskyky?

Niin. Miettikää sitä.

Tästä sivusta kommentoin, että jonkinlainen hysteria on tässä kohtaa ymmärrettävää. Olen myös loogisen päättelyn ja realistisen arvioinnin kannalla. Ongelma on siinä, että emme etukäteen voi tietää, vaan lähinnä arvailla parhaan tietomme mukaan. Itse en pidä ylimitoitetusta varmistelusta, kuten nyt vaikka se sikainfluenssarokote. Se ei ole välinpitämättömyyttä, vaan tervettä skeptisyyttä. En ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos esim. olisi joku pikarokote saatavilla, ja menisin rokotuttamaan lapseni, ja hän saisi vaikka narkolepsian, joka pilaisi hänen elämänsä lopullisesti, kuten silloin sikainfluenssan tapauksissa kävi. Sitten jälkeenpäin selviäisi, että hups, ei olisi tarvittukaan mitään rokotteita, vaan koko epidemia olikin pienempi kuin luultiin. Siksi tämä on jatkuvaa tasapainoilua saadun tiedon varassa.

Vierailija
3477/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa varaudutaan pahimman varalle näin etukäteen ettei mahdollisesti tilanteen pahetessa olla aivan housut kintuissa valmistautumattomia. Suomessa ei tehdä toistaiseksi mitään vaan pohditaan sitten tilanteen mukaan mitä tarvitsee tehdä. Rauhallisesti sittenkin ensin pohtien ja seuraavaksi toimien minimimäärä virka-aikana. Toistaiseksi iloittu vain lottovoitosta. 

Vierailija
3478/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisissä vermeissä Sri Lankalaisen lentoyhtiön porukka haki kansalaisiaan Wuhanista ja sai kiitosta patrioottisuudestaan ja urheudestaan. Suomessa Finnairin henkilökunnalle riittää käsidesi :D :D

http://www.colombopage.com/archive_20A/Feb01_1580566770CH.php

Vierailija
3479/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siel viikonloppuna mitään tapahdu? Ei oo ennekään tapahtunu. LKS ei ole mikään tv-sarjojen dynaaminen hottis-sairaala.

Vierailija
3480/176779 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi on se joka etsii kaiken mahdollisen tiedon ja osaa varautua. Kuin siis se joka ei osaa kieliä, ei etsi tietoa, ja tuudittautuu ylimielisyyteen siitä että vaaraa ei ole, ja ehkä jop syyttelee tiedon etsijöitä ”hysteerisiksi”.

Olen saanut luonnontieteellisen koulutuksen enkö ole tippakaan hysteerinen, vaikka etsin joka tutkimuksen aiheesta. Paino sanalla tutkimus.

Ketju on lukittu.