Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Aivai kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/67bf6dc6-a248-4e1e-9e7b-f17a13339bc9
Pettilän mukaan Suomessa on hyvät mahdollisuudet selviytyä koronaviruspotilaiden hoidossa.
– Korostaisin, että suomalainen infektio- ja tehohoito on pystynyt aiemmin hoitamaan erinomaisesti sikainfluenssapandemian. Sairaalapotilailla on nykyään myös parempi suoja influenssaa vastaan erinomaisen rokotuskattavuuden ansiosta.
Suomessa on tällä hetkellä yhteensä noin 230 tehohoitopaikkaa.
Jos tehohoitoa tarvitsevia koronaviruspotilaita tulisi yhtaikaa suuria määriä, on sairaaloissa voidaan muuttaa leikkaussaleja ja vuodeosastoja teho-osastoiksi.
mitä ihmeen influenssapuhetta. Mikä olisi nyt se järkevä syy tähän massiiviseen ku*etukseen?
Tarvitaanko päiviä johonkin muuhun.. paniikki jotaisi hamstaamiseen...?
paniikki johtaisi....?
Onko pienempi paha nyt juuri hetki valehdella, ja miksi? kertokaa? Tämä on taktista.
Hölmölän lääkärikunnan tietämys kyllä häikäisee.
Mielestäni ei mennyt kuin Strömssissä, kun matkailijoita ei pistetä eristeisiin, vaikka tulokset näkyvät jo!
Vierailija kirjoitti:
Mua niin suututtaa nämä ihmiset, jotka nyt matkustaa! Näiden takia koko Suomi joutuu kärsimään ja ihmiset sairastuu! Mutta ei voi ajatella muita, kun pitää omahyväisenä reissuun lähteä!
Toisaalta tämä virus on äärimmäisen vaarallinen, jopa letaali, ja kukaan ei tiedä milloin siihen kuolee. Kuolisitko mieluummin aurinkorannalla vai karanteenissa? Jos jotain olisi pitänyt tehdä, se olisi jo pitänyt tehdä Tammikuussa. Eli koko maailma karanteeniin lukuunottamatta rahtia ja välttämättömiä bisneksiä. Nyt on jo vähän myöhäistä:)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette ihan paniikissa painukaa sinne kellariin nyt jo ettei tartte jatkuvasti lietsoa kaikkea paskaa tehän ootte varmaan jo saanut sen👍
Te, jotka olette ihan deniaalissa, painukaa sinne Pohjois-Italiaan nyt jo, ettei tartte jatkuvasti täällä vähätellä, tehän ette varmaan voi sitä saada.
"It’s important to note in this context that authorities have taken wide-ranging measures, e.g. the quarantine of individuals returning from infected areas, isolation of diagnosed cases and early testing."
There are now 380 people quarantined in Iceland and the country is working on increasing the capacity of diagnosis at Landspitali hospital in Reykjavik.
An Icelandair flight to Italy on Saturday will collect 70 Icelanders stranded there, and the 12 Icelandic nationals who have been quarantined in Tenerife are also expected to return on Saturday, according to state media.
All four crew on the flight to Verona are nurses and will be dressed in protective clothing.
“This is clearly unusual but this is the most responsible and safe way to get these people home," said Haukur Reynisson, head of operations for Icelandair.
Islanti, olet nyt virallisesti sankarimaani. Juuri näin. Kerrotaan avoimesti, ei peitellä. He tietävät lukumäärällisesti, kuinka moni on palaamassa kotimaahan ja miten heidät sieltä saadaan tuotua. Ainoa turvallinen tapa on, että tautialueilta palaavat asetetaan karanteeniin, HUOM oireita tai ei. Esimerkiksi Finnairin Milanon lennoilla tällä viikolla Suomeen palaavat saavat tulla kentälle, koneisiin, busseihin, kauppoihin jne. aivan vapaasti pyörimään. Sitten huomataan, että hups olisiko pitänyt eristää heitä paremmin... Naurettavaa pelleilyä!!
Minä en nyt ymmärrä yhtä juttua. Jos yksi tartunnan saaneista on lentänyt suomeen ja seuraavana päivänä on menty koronatesteihin?? Eli siis on lennetty suomeen täysin tietoisina siitä että a) ollaan sairaita ja b) on itsekin epäilty koronaa??
Wau. Karua, mutta silloin kun epäilet olevasi koronassa, niin ei sitä helvetti vie lähdetä lentokoneella matkustamaan. EI. Olisi kuulunut jäädä karanteeniin Italiassa!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006428699.html
oireettomat ei tartuta? onko tää äijä jotenkin sairas? onko tarkoitus aiheuttaa kuolemia?
Vierailija kirjoitti:
Käsidesejä ja hengityssuojaimia
Puhutaan, että ovat loppu monesta paikasta. Jos joku kokee tarpeelliseksi niitä hankkia, niitä voi tilata mm. Penlistä. Itse tilaan sieltä usein töihin käsidesejä, koska ne ovat siellä halvempia kuin kaupassa tai apteekissa. Tuolta voi tilata ihan kuka vaan, ei tarvitse olla yritys.
Ja ennen kun joku haluaa sanoa, että pitäisi jättää yhteiskunnalle nämä, niin sanon, että kansalaisten tehtävänä ei ole varmistaa, että viranomaiset huolehtivat riittävästä varmuusvarastosta - jonka he myös ovat selkeästi sanoneet jo olevan aivan riittävä, vaikka puoli Suomea puolisoineen sairastuisi tähän virukseen. Jos se taas on puppua, silloin vasta onkin syytä, että kansalaiset itse varautuvat, jos viranomaiset sitä eivät tee.
https://www.penli.fi/product/3324/medisoft-kasihuuhde
https://www.penli.fi/category/115/hengitysuojaustarvikkeet-suojaimet-ma…
FFP2 löytyy vielä monista myymälöistä. esim.
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011…
Onkos tämä jo ruodittu täällä? Juttu päivätty jo 18. helmikuuta.
China approves first anti-viral drug against coronavirus Covid-19
https://www.pharmaceutical-technology.com/news/china-approves-favilavir…
Tätä ei ole taidettu juuri noteerata missään? Miksi?
Ei vielä pohjoisessa hamstrausta näkynyt. No täällä ollaan vielä tietysti lomalla. Saas nähdä lomaviikon jälkeen. Nyt pitäis pikkuhiljaa Keski-Suomen lomalaisten taudit näkyä ja vasta maaliskuub lopussa pohjoisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina uskonut Jumalaan mutta nyt olen alkanut rukoilla ja luottaa vielä enemmän siihen että Jeesus ohjaa.
On jäänyt mieleen kun olin lapsi ja joku pappi kertoi että Suomi on timantti Jumalan kämmenellä, turvassa.
Rukoillaan yhdessä ja uskotaan <3
Ei se rukous haittaa, mutta kuitenkin kannattaisi tieteeseen luottaa. Vertaa Iranin tilanne, jossa uskonnollisten rituaaalien takia on paljon enemmän kuolleita kuin muuten olisi. Kirkostakin voi jäädä pois tartunnan estämämiseksi, jos sellainen vaara on.
Mä olen kristitty, en islaminuskoinen, joten en voi verrata omaa uskoani heidän uskoonsa, voin vain rukoilla heidän puolesta.
Ja myös kotona voi rukoilla, ihan missä vaan, ei tarvitse mennä kirkoon aina sitä varten.
Tiede selittää mulle asioita, Jeesus turvaa mut. Luotan Jeesukseen, hän on tieteen yläpuolella, vaikka tiede monessa asiassa olisikin oikeassa.
Jesselläkin kiirettä pukkaa lähiaikoina, kun normipäivänäkin taitaa sadattuhannet sielut koputella taivaan portilla. Siinä kalpenee jo Saulin itsenäisyyspäivän vastaanottokin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä yhtä juttua. Jos yksi tartunnan saaneista on lentänyt suomeen ja seuraavana päivänä on menty koronatesteihin?? Eli siis on lennetty suomeen täysin tietoisina siitä että a) ollaan sairaita ja b) on itsekin epäilty koronaa??
Wau. Karua, mutta silloin kun epäilet olevasi koronassa, niin ei sitä helvetti vie lähdetä lentokoneella matkustamaan. EI. Olisi kuulunut jäädä karanteeniin Italiassa!
Eivät halunneet jäädä Italiaan hoidettavaksi/karanteeniin.
Saksassa jo tähän mennessä tänään 87 uutta tartuntaa. Yhteensä 349.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa luvassa lähipäivät, koska Finnair palauttaa koko viikon edelleen Milanosta porukkaa Suomeen. JOkainen heistä voisi ystävällisesti asettaa itsensä vapaaehtoiseen karanteeniin, eikä lähteä töihin ja kouluun...
Hämeenlinnan perhe oli ollut omaehtoisessa karanteenissa, mutta yhden päivän ajan. Palasivat tiistaina ja testit seuraavana päivänä = sairaita jo paluumatkalla?
Pohjoisen hiihtoloma alkaa olla lopuillaan ja lapset maanantaina palaavat kouluun.
Moni on käynyt lomalla. Tyypillisiä lomakohteita ovat yleensä Italia, Espanja, Thaimaa, Ruotsi ja Norja. Moni matkustaa myös kotimaassa ja iso osa joko matkustaa jonnekin Helsingin kautta tai viettää koko loman Helsingissä.On erittäin todennäköistä, että seuraavien 2 viikon aikana alkaa kuulua koronauutisia pohjoisesta. Näillä nyt lomansa lopettavilla on suurempi riski tuoda tauti mukanaan lomalta kuin viikko tai kaksi viikkoa sitten lomailleilla.
Kuinkahan moni uskaltaa päästää lapsensa kouluun loman päätyttyä. Itse epäröin.
Joillakin työpaikoilla on neuvottu pysymään pois työpaikalta 14 vrk jos on käynyt epidemia-alueella. Kouluissa eivät kuitenkaan ole tästä käytännöstä innostuneet, vaikka se olisi tehokas tapa pitää pitää tautia edes vähän kurissa. Koulujen kauttahan kaikki taudit leviävät tehokkaasti.
Muutenkin kaikille epidemia-alueilta palaavat pitäisi määrätä karanteeniin. En ymmärrä mikä järki on päästää nämä ihmiset levittämään tautia. Niinkuin se Italiassa käynyt nainen on tehnyt.
Rahastahan siinä tietysti on kyse, mutta yleensä tämmöinen säästäminen tulee kalliimmaksi kuin se, että olisi tartuttu toimeen heti.
Tämä korona ihan varmasti 2 viikon sisään levinnyt koko maahan jos nyt ei oteta tiukempaa linjaa karanteenien kanssa.
Itse lähden kohta kaivamaan poteroa omalle perheelle jos virkamiehet jatkavat lepsuiluaan.
Suomen neropatit ovat päätelleet, että on edullisempaa säästää nyt testeissä ja olla kiusaamatta ihmisiä liikkumisrajoituksilla kuin hoitaa potilaita sairaalassa, kustantaa orvoiksi jääville ja muille traumatisoituville terapiaa ja eläkkeitä ja maksaa myöhemmin tarvittavasta sairaalahoidosta.
Ilmeisesti suojamaskien valmistaminen on Suomen kaltaiselle korkean teknologian maalle ylivoimainen tehtävä.
Niin ikään kauppojen, liikennevälineiden ja julkisten tilojen siivous on turhaa touhua.
Eihän puhtaus edistä millään lailla epidemian torjunnassa.
- yskikää hihaan, oli yskä tai ei!👍
Vierailija kirjoitti:
Olisitko itse jääny pienen, vaarallisesti sairastuneen lapsen kanssa maahan jossa tilanne on täysin hallitsemattomasti räjähtänyt käsiin? Minä en.
Ja mitä väliä? Nehän laitettiin suomessa heti karanteeniin, no harm done.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät halunneet jäädä Italiaan hoidettavaksi/karanteeniin.
Tälläisessä tilanteessa ei voi olla mikään "emmä haluu" kun omalla itsekkäällä toiminnalla altistettiin nyt lentokoneellinen ihmisiä monesta eri maasta.
Vierailija kirjoitti:
"It’s important to note in this context that authorities have taken wide-ranging measures, e.g. the quarantine of individuals returning from infected areas, isolation of diagnosed cases and early testing."
There are now 380 people quarantined in Iceland and the country is working on increasing the capacity of diagnosis at Landspitali hospital in Reykjavik.
An Icelandair flight to Italy on Saturday will collect 70 Icelanders stranded there, and the 12 Icelandic nationals who have been quarantined in Tenerife are also expected to return on Saturday, according to state media.
All four crew on the flight to Verona are nurses and will be dressed in protective clothing.
“This is clearly unusual but this is the most responsible and safe way to get these people home," said Haukur Reynisson, head of operations for Icelandair.
Islanti, olet nyt virallisesti sankarimaani. Juuri näin. Kerrotaan avoimesti, ei peitellä. He tietävät lukumäärällisesti, kuinka moni on palaamassa kotimaahan ja miten heidät sieltä saadaan tuotua. Ainoa turvallinen tapa on, että tautialueilta palaavat asetetaan karanteeniin, HUOM oireita tai ei. Esimerkiksi Finnairin Milanon lennoilla tällä viikolla Suomeen palaavat saavat tulla kentälle, koneisiin, busseihin, kauppoihin jne. aivan vapaasti pyörimään. Sitten huomataan, että hups olisiko pitänyt eristää heitä paremmin... Naurettavaa pelleilyä!!
Islanti - kuinka tehdä asiat paremmin kuin muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko itse jääny pienen, vaarallisesti sairastuneen lapsen kanssa maahan jossa tilanne on täysin hallitsemattomasti räjähtänyt käsiin? Minä en.
He ovat altistaneet melkoisen joukon muita matkustajia mm. lentokoneessa ennen kuin kotiin karanteeniin pääsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ne muut lentokoneessa olleet? Vai yksityiskoneellako tulivat, lentäjä avaruuspukuun pukeutuneena? Nyt ei hitto soikoon pidä kenenkään matkustaa Italiaan tai pitää olla varautunut jäämään sinne. Juuri näiden ihmisten takia tilanne räjähtää kohta täälläkin käsiin.
Onkos tämä jo ruodittu täällä? Juttu päivätty jo 18. helmikuuta.
China approves first anti-viral drug against coronavirus Covid-19
https://www.pharmaceutical-technology.com/news/china-approves-favilavir…