20 lasta ja lisää tulossa nyt Avalla - Tuo ruokamäärä- ja laatu! Kärry täynnä punaista lihaa ja höttömuroja + "jokainen lapsi syö pussin sipsiä päivässä"
Äly hoi älä jätä. Tuolla budjetilla saisi niin paljon terveellisempää ruokaa. Ja missä perheessä on normaalia että lapsi vetää joka päivä pussin sipsejä napaan?
Kommentit (20)
Ilmeisesti brittikulttuuri ei ole tuttu ap:lle.
Ihan normaalia ruokaa siellä. Joo tiedän, ei kovin terveellistä. Mulla oli Briteissä aikoinaan koulussa eväänä pieni sipsipussi, valkoista paahtoleipää, tölkkilimu ja omena JOKA päivä. Koulun piti viedä omat eväät. Hengissä olen edelleen ja ihan normaalipainoinen näin aikuisena.
Ja vanhemmat kirkkain silmin väittävät että vanhemmat lapset (teinit) eivät kaipaa omaa tilaa :D Uskotaan!
Kokolattiamatto tuollaiseen perheeseen on ehkä typerin keksintö ikinä, varsinkin kun noilla on vielä koiriakin.
Luoja että otti pannuun katsoa tuota vanhempien lässytystä "lellimme poikia" ja tytöt hoitavat siivoamisen...
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti brittikulttuuri ei ole tuttu ap:lle.
Ihan normaalia ruokaa siellä. Joo tiedän, ei kovin terveellistä. Mulla oli Briteissä aikoinaan koulussa eväänä pieni sipsipussi, valkoista paahtoleipää, tölkkilimu ja omena JOKA päivä. Koulun piti viedä omat eväät. Hengissä olen edelleen ja ihan normaalipainoinen näin aikuisena.[/quot
Oliko ne sipsit oikeaa koko perunaa, siis ohuita perunaviipaleita vai tätä höttöä, jossa on enempi ilmaa kuin perunaa.
Vauvalla ikää muutama viikko ja ei muuta kuin toiselle puolen palloa reissuun, jep jep.
Briteissä ei ole samanlaiset ruokakaupat kuin Suomessa. Hämmästyin itse kun kävin Lontoossa, siellä on se "health foods"-käytävä josta saa suomalaisille tuttua moniviljaleipää ja kasviksia. Valtava määrä roskaruokaa halvalla ja sitten tavallinen ruoka maksaa maltaita. Halpaa ulkona syömistä oli pizza ja hampurilaiset, vaihtoehtona oli ehkä salaattia. Aamulla valtava annos pekonia lautasella.
Ei ole ihmekään että noin suuri perhe ei pysty elättämään lapsia terveellisellä ruoalla. Suomessa olisi ihan eri asia.
Veljenpoika kävi tokanluokan kunnallista koulua briteissä. Hänen lisäkseen vain yksi toinen poika tunnisti paprikan ja herneen kuvasta. Niillä on vähän erilaiset eväät siellä.
Kannattaa ottaa huomioon, että Briteissä sipsipussit ei ole sellaisia säkkejä kuin täällä, vaan ne painaa yleensä 20-30 g/pussi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että Briteissä sipsipussit ei ole sellaisia säkkejä kuin täällä, vaan ne painaa yleensä 20-30 g/pussi.
Jep. Isoin Briteissä näkemäni sipsipussi on ollut 175 g painoinen ns. "sharing pack" eli jaettavaksi tarkoitettu sipsipussi. Sellaista en kyllä kenelläkään ole koskaan nähnyt, vaan kaikilla on niitä pikkupusseja. Niitähän myydään useamman kappaleen pakkauksissa (6-24 pikkupussia per pakkaus), eikä ne maksa montaa puntaa, etenkin jos ostaa jotain muuta merkkiä kuin Walkersia. (Esim. Asdan oman merkin pakkaus, jossa on 6 kpl 25 g painoisia pikkupusseja, maksaa 0.77 puntaa =0.91 euroa.)
Oli pussi minkä kokoinen hyvänsä niin ei meillä ainakaan lapset syö sipsejä päivittäin. Viikonloppuisin joskus ja juhlissa. Outoa, että niitä pitäisi syödä joka päivä.
Mistäköhän muuten on lähtenyt tuo tapa, että britit syövät sipsejä päivittäin lounaansa kanssa/osana sitä? Ja tosiaan, sipsit eivät ole osa terveellistä ruokavaliota, jos niitä syödään päivittäin. Ymmärtäisin jos esim. perjantaisin herkkuna joku 25g pussi lounaalla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän muuten on lähtenyt tuo tapa, että britit syövät sipsejä päivittäin lounaansa kanssa/osana sitä? Ja tosiaan, sipsit eivät ole osa terveellistä ruokavaliota, jos niitä syödään päivittäin. Ymmärtäisin jos esim. perjantaisin herkkuna joku 25g pussi lounaalla mukana.
Eväitä ei tarvitse laittaa jääkaappiin. Hellekään ei ole sipsipussille ja limsatölkille ongelma. Siksi.
Brittieväät ei tarvitse jääkaappia tai lämmittämistä.
Niin no eivät tarvitse juu jääkaappia, mutta onhan kasa muutakin, fiksumpaa syötävää, joka säilyisi huoneenlämmössä?
Vierailija kirjoitti:
Oli pussi minkä kokoinen hyvänsä niin ei meillä ainakaan lapset syö sipsejä päivittäin. Viikonloppuisin joskus ja juhlissa. Outoa, että niitä pitäisi syödä joka päivä.
No te ette olekaan brittiläisiä. Miten voi olla niin vaikea käsittää, että eri maissa on erilaiset ruokailupreferenssit? Se, mikä sinusta on outoa, on briteissä ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No te ette olekaan brittiläisiä. Miten voi olla niin vaikea käsittää, että eri maissa on erilaiset ruokailupreferenssit? Se, mikä sinusta on outoa, on briteissä ihan normaalia.
Onko siellä myös tapana paapoa poikalapset (aikuisiksi saakka) täysin uusavuttomiksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin no eivät tarvitse juu jääkaappia, mutta onhan kasa muutakin, fiksumpaa syötävää, joka säilyisi huoneenlämmössä?
Onko työelämässä kaikilla aina eväät? Luulisi, että etenkin vähän etelämpänä Euroopassa harrastettaisiin enemmän työpaikkalounaita ravintolassa.
Mä ihmettelen myös sitä miten on puskenut pihalle noin monta siis miten kroppa kestänyt. Mulla kolme lasta ja niidenkin jälkeen kremppoja.