Mitä mieltä? Mies pilasi koko päivän ryyppäämällä.
Mies lähti eilen ryyppäämään extemporee. Tänään oli hirveästi ohjelmaa, esim lapsen harrastuksia, lapsen kavereiden synttäreitä (2!) ja piti vielä kotona käydä siivoamassa ja laittamassa ruokaa, ennen synttäreille lähtöä. Aamulla 8 aikoihin harkat ja siitä ohjelmaa sinne 19 asti illalla. Tämä viikonloppu oli vähän poikkeuksellinen ja Oli näin paljon ohjelmaa. Siispä sanoin miehelle, että jos lähtee niin ei juo paljoa, ettei kaikki jää taas minun vastuulle. Noh edelleen mies nukkui kun lähdimme synttäreille klo 14. Eniten se ottaa päähän kun rymysi 4 aikaa kotiin ja enkä saanut enää unta ja lapsi heräsi 6 aikaan, ettei edes mahdollista olisi ollut pidempää nukkua. Kaikki siis jäi kokonaan vastuulleni taaas.. nyt juuri tuli viestiä, että anteeksi, älä oo vihainen. Nyt ei oikein anteeksipyynnöt lämmitä ja ei oikein huvita anteeksi antaa, kun tiesi jo etukäteen, että minkälainen päivä tiedossa.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä uskalla lisääntyä kun näitä tarinoita kuulee vähän väliä - miten perheellinen mies ei voi yhtään ajatella perhettään vaan on pakko päästä juomaan juuri silloin kun olisi kiireinen päivä tiedossa? Näiden nykyajan vastuuttomien vätysten kanssa en lapsia tee. Pitääköhän alkaa katselemaan miehiä muualta Euroopasta, siellä on varmasti vielä perhekeskeisiä, vastuullisia oikeita miehiä.
Autossa ja Hoplopissa istuminen ja av-palstalla makaaminen on mielestäsi raskasta ja kiireistä uurastamista?
Lapsia pitää vahtia koko ajan, myös siellä synttäreillä ja HopLopissa. Autolla ajaminenkin on muuta kuin pelkkää istumista, samoin kuin siivoaminen. Sinun kaltaisellesi mieslapsivätykselle hengittäminenkin on varmasti raskasta. Ainoa mitä sinä osaat, on animelle runk***s, kaljan kittaaminen ja naisten solvaaminen netissä 24/7.
Äläkä ala akka käymään noille edellämainituille !
Kun laitetaan ed. mainitut ja suomalainen Nais-otus rinnakkain, niin Otus jää jo lähdossä telineisiin, mitä tulee kiinostavuuteen.
Sinä taidat sitten olla homo, tuttuun Ylis-tyyliin vaikket olekaan ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä uskalla lisääntyä kun näitä tarinoita kuulee vähän väliä - miten perheellinen mies ei voi yhtään ajatella perhettään vaan on pakko päästä juomaan juuri silloin kun olisi kiireinen päivä tiedossa? Näiden nykyajan vastuuttomien vätysten kanssa en lapsia tee. Pitääköhän alkaa katselemaan miehiä muualta Euroopasta, siellä on varmasti vielä perhekeskeisiä, vastuullisia oikeita miehiä.
Autossa ja Hoplopissa istuminen ja av-palstalla makaaminen on mielestäsi raskasta ja kiireistä uurastamista?
Lapsia pitää vahtia koko ajan, myös siellä synttäreillä ja HopLopissa. Autolla ajaminenkin on muuta kuin pelkkää istumista, samoin kuin siivoaminen. Sinun kaltaisellesi mieslapsivätykselle hengittäminenkin on varmasti raskasta. Ainoa mitä sinä osaat, on animelle runk***s, kaljan kittaaminen ja naisten solvaaminen netissä 24/7.
Ap kehuu juuri siivonneensa. Miksi tänään pitäisi siivota, jos aloittajakin istuu autossa ja Hoplopissa ja ulisee palstalla? Hienot miesten lokeroinnit taas sieltä. Olisko joskus jotain oikeatakin argumenttia esittää?
Onko SINULLA mitään oikeaa argumenttia vai pelkkiä luuloja naisista? Ap kertoi siivonnensa itse kun mies makasi perse homeessa krapulassa eikä tietenkään kyennyt osallistumaan. KAIKKI jäi ap:n harteille, huomasitko? Meanwhile, mies nukkuu krapulaansa pois.
Opettele sinä lukemaan. Miesvihakiima vie tietysti ymmärryksesikin raiteiltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläkä ala akka käymään noille edellämainituille !
Kun laitetaan ed. mainitut ja suomalainen Nais-otus rinnakkain, niin Otus jää jo lähdossä telineisiin, mitä tulee kiinostavuuteen.
Sinä taidat sitten olla homo, tuttuun Ylis-tyyliin vaikket olekaan ap :)
Ja tuollaisella "huumorintajulla" varustetut naiset sitten vielä ihmettelevät, miksi ei kakaroita haluta ?
Kukaan ei pidä näsäviisaista, vielä vähemmän näsäviisaista naisista.
Oikeesti nyt miettikää, jos roolit kääntäis toistepäin, niin mies olis jumalan lahja, kun kaiken hoitaa ja nainen olis kelvoton äiti ja huono vaimo. Ja niinkun aiemmin sanottiin niin vaikka asia on nyt niin että nainen hoitanut kaiken, niin se saa silti kakkaa niskaan. Hyvä tasa-arvo!
Naisten pitää aina keksiä niin helvetisti tekemistä, miksi ei vain voisi rentoutua viikonloppuna?
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitää aina keksiä niin helvetisti tekemistä, miksi ei vain voisi rentoutua viikonloppuna?
Koska joku muukin on keksinyt tekemistä. Lasten kanssa tehdään nykyään kaikenlaista. Ei heitä enää lykätä ulos niin, että aikuinen voi välillä katsoa ikkunasta jos edes muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan keksimällä keksi toisten lasten synttäreitä tai harrastusta. Joskus on tälläsiä päiviä
Sun päivän pakollinen ohjelmasi oli siis klo 8 lapsi harkkoihin ja sitten klo 14 synttäreille. Just.
Vierailija kirjoitti:
Eli av-mammat uupuu istumisesta ja syömisestä.
Ja persuäijät makaamisesta ja juomisesta.
Vierailija kirjoitti:
no 3 vuotiaalla ei ole tasan mitään pakollista menoa.
eikä ole tasan mitään pakko siivota ja kokkailla neuroottisesti.
ap:lla ocd selvästi.
Täytyy muistaa syödäkin välillä, ei kaikki elä kaljalla ja lonkerolla. Etenkään 3-vuotiaat.
Ei tuosta seuraa mitään hyvää. Noin ei kunnon aviomies ja isä käyttäydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku muukin on keksinyt tekemistä. Lasten kanssa tehdään nykyään kaikenlaista. Ei heitä enää lykätä ulos niin, että aikuinen voi välillä katsoa ikkunasta jos edes muistaa.
Kyllä se nyt on kautta historian onnistunut tähän asti, on perkele kumma ettei se nyt muka enää onnistuisi ?
Jos teidän päivänne on noin kiireisiä niin...mä voin lähtä sen miehes kanssa dokaamaan. Ymmärrän häntä.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen miehen pitäisi istua kanssasi Hoplopissa? Kutsuttiinko miehesi niille lasten synttäreille?
No ei tarvitse istua, mutta ajattelin, että voisi vähän jakaa tehtäviä, esim olisi voinut hoitaa ruoan laiton ja siivoamisen, tai harkkoihin viennin ja minä synttäri, tai sitten toistepäin, ettei kaikki jää toisen vastuulle.
Tässähän se tulikin. SÄ olit ajatellut.
Ehkä mies ymmärtäisi enemmän, jos hänelle myös annettaisiin mahdollisuus puhua ja osallistua suunnitteluunkin.
Kello on vasta neljä. Kyllä se mies ehtii kummasti vielä osallistua siivouksiin ja ruuanlaittoon. Ehkä sun hemmotteluun huomenna -> vinkkaas tästäkin ääneen nätisti, että huomenna onkin sun lepopäivä.
Jonkunhan siinä parisuhteessa on ajateltavakin.
No niin , sitten itse asiaan. Mistäs sinä voit tietää, että tuosta ole torstaina yhteisesti keskusteltukin?
Ja jos toisen ihmisen suunnitelma on juuri sille viikonlopulle se, että menenpä juomaan liikaa ja makaan sitten seuraavan päivän krapulassa kotona vaikka tiedän, että lapsi pitää viedä harkkoihin ja synttäreille. Ja pakko sitä on joskus siivotakin kunnolla, koska arkena ei juurikaan ehdi, niin onko vika sitten sen, joka kaiken yksin hoitaa.
Eiköhän tuossa kohtaa tämän viihteelle meno viikonloppu olisi pitänyt siirtää jollekin toiselle viikonlopulle. Ei perheellinen lähde tuosta vaan juhlimaan ja jätä toista selviytymään kaikesta ennalta sovitusta tekemisestä. Sitä juuri on se vastuuntunto, joka perheellisellä ihmisellä pitää olla perhettään kohtaan.
Yksinäinen ihminen voi tehdä ihan mitä itse haluaa , mutta perheellinen ei. Perhe on yhteinen yritys, eikä siinä toinen voi kovin usein sooloilla.
Mä tiedän asian siitä, ettei ole keskusteltu edes torstaina, kun AP sanoi tuossa myöhemmässä viestissään. "hän kun oli ajatellut asioiden menevän näin..." Ei ne omat ajatukset ja suunnitelmat mieheen vaan ilmiinny.
Oksettavan itsekeskeistä ja vahingollista käytöstä. Miehen on parempi laittaa itseään likoon pyytämättä, tai luottamus on kuollut, ja sitä myöten seksi, ja sitä myöten koko parisuhde.
Jos lapsi tosiaan on kolme, niin hän olisi voinut näin kiireisenä päivänä jättää harrastuksen väliin. Tai toiset synttärit.
Jos toiset synttärit Hopploppissa järjestettiin, niin eikö järjestäjä järkkää kuljetuksen ja valvonnan?
Meilläpäin viedään lapset synttärisankarin ovelle ja siitä he huolehtivat loput ja parin tunnin päästä nouto samasta paikasta.
Nää on näitä helppoja porvoolaisia, kun mies dokaa, muttei olekaan holisti ja silti ihan paska.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kehuu juuri siivonneensa. Miksi tänään pitäisi siivota, jos aloittajakin istuu autossa ja Hoplopissa ja ulisee palstalla? Hienot miesten lokeroinnit taas sieltä. Olisko joskus jotain oikeatakin argumenttia esittää?
Onko SINULLA mitään oikeaa argumenttia vai pelkkiä luuloja naisista? Ap kertoi siivonnensa itse kun mies makasi perse homeessa krapulassa eikä tietenkään kyennyt osallistumaan. KAIKKI jäi ap:n harteille, huomasitko? Meanwhile, mies nukkuu krapulaansa pois.
Onko sulla ollut koskaan oikein mojovaa krapulaa? Siitä on leikki kaukana, miehellä on ollut varmasti rankempi päivä.
Montako orkkua ap sai roplattua miesvihaketjustaan?
Ap tässä. Kotiin pääsin ja mies makaa edelleen sohvalla. Ei ole voinut tyhjentää pesukonetta edes tai laittaa pyykkejä kuivumaan ja nekin siellä koko päivän ummehtumaan jäänyt. Sen verran puolustautua täytyy, että tosiaan rankka viikko takana vuorotyötä, ei kunnollisia yöunia. Lapsella oli 2h harrastuspäivä aamulla ja ajomatkoihin menee 1h yhteensä. Ehdimme kotona olla n. 2h kun siivosin ja tein ruoan, vaihdoin lapselle juhlavaatteet. Ekat synttärit oli hoplopissa ja seuraavat kaverin kotona. Molemmat kaverit lapselle tärkeitä ja harmitus olisi tarhassa tullut kun muut kaverit mennyt ja itse ei olisi päässyt. En oo provo ja mua ärsyttää nyt niin paljon! Jotkut täällä ymmärtää ja kiitos siitä<3 mutta monet täällä lannistaa ja haukkuu, vaikka minä nimenomaan haluan vaan lapsen parasta ja hoitaa asiat niinkuin kuuluu. Olen samaa mieltä että joskus pitää rentoutua ja päästä tuulettaa, mutta sillekkin on oikea hetki. Moni huutelija voisi itse kokeilla vuorotyötä, ilman yöunia ja hoitaa kaikki asiat itse, kun toinen möllöttää sohvalla, eikä tee mitään, vaikka olisi voinut vaikka tämän päivän jälkeen lähteä juhlimaan ja sitten tulla ja levätä miten haluaa. Nyt melkein tulee itku, kun on niin väsyny ja kiukkuinen ja toinen ei näköjään ymmärrä, että mitä kaikkea myös HÄNEN lapsensa eteen olen tehnyt ja mitä myös HÄNEN velvollisuuksiaan olen hoitanut. Katotaan ensi kerralla, että kuinka naurattaa kun itse päätän mennä ryyppäämään kun on tällainen päivä edessä ja itse makaan prse homeessa koko päivän krapulassa.