Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla hakea töitä

Vierailija
25.01.2020 |

Koska pelkään että perinteiseen tapaan teen kuitenkin jonkun virheen hakemuksessa tai haastattelussa. Enkä sitten kuitenkaan pääse mihinkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä logiikka tuossa on.. jos et edes tee hakemusta niin et kyllä pääse silloinkaan. Etkä myöskään opi tekemään parempaa hakemusta tai selviämään paremmin haastattelussa.

Vierailija
2/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkia muitakin jännittää välillä samalla tavalla.

Eli anna palaa ja sukella sekaan vaan . Et sä ainakaan surkein voi olla. Surkeimmat on kato jo luovuttanu eikä ees hae.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jo luovuttanut. En vaan jaksa sitä teatteria ja hakemusrumbaa ja mahdollista haastattelupelleilyä, jos nyt edes pääsee mihinkään haastatteluun. En vaan jaksa enää esittää mitään. Teen sitten vaan jotain hanttihommia ylikoulutettuna ja -kokeneena. Helpommalla pääsee kun vaan luovuttaa areenan sujuville supliikki-ihmisille.

Vierailija
4/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en uskalla hakea siksi, että pelkään joutuvani töihin. Hoitoalalle.

Vierailija
5/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. En jaksaisi valehdella, enkä tykkää siitä, että yhteiskunta edellyttää valehtelua. Toisekseen en kuitenkaan saa töitä, edes kesätöitä, kun kirkkaat nuoret kilpailevat niistä myös.

Vierailija
6/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tästä poistui asiallinen näkemys siitä, kuinka todella moni hakee aivan pokkana kaikkia töitä, vaikka rahkeet eivät heillä todellakaan riitä? Se on paljon suurempi ongelma kuin se, että pitää terveen itsekritiikin mukana.

Vierailija
7/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lykännyt töidenhakua, koska olen ollut monta vuotta työttömänä ja kaiken lisäksi sain edellisestä työpaikasta potkut oman mokan takia enkä tiedä miten ihmeessä selitän sen niin että olisi mahdollista saada hakemani paikka. Olen siis todella surkea puhuja ja jännitän työhaastatteluja muutenkin hirveästi, ja yleensä vaikka hakemukseni olisi kuinka hyvä niin se kaatuu juuri työhaastatteluun.

Pitäisihän sitä silti hakea ja yrittää, kun vain jotenkin saisi rohkeutta ja pääsisi eroon siitä valtavasta ahdistuksesta joka iskee aina kun vähänkin miettii työnhakua :(

Vierailija
8/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te pääse mihinkään töihin nyt kun ette hae. Miten tilanne muuttuisi, jos hakisitte ettekä pääsisi sittenkään?

Ymmärrän, että eri tilanteet aiheuttavat jännitystä ja jopa ahdistusta. Siedätys on hyvä keino silloin, kun se ei vielä pahenna tilannetta entisestään.

Uskokaa tai älkää, mutta olen useamman kerran tavannut työhaastattelijoita, jotka ovat jännittäneet sitä tilannetta paljon enemmän kuin minä.

Vierailija
9/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yksi iso ongelma on myös se, että työnhausta on saatu muovattua helvetinmoinen prosessi, ja riskaabeli kaikille osapuolille. Työmarkkinatilanne paranisi huomattavasti, jos sekä rekrytoinnista että työpaikan vaihtamisesta ja irtisanomisesta tehtäisiin helpompaa. Kuulen kyllä soraäänet jotka huutelevat saavutettujen etujen ja suojaisien työpaikkojen perään, mutta siltikin. Mielelläni näkisin että tässä asiassa joskus järki voittaa ja työnhakuprosessi saadaan suoraviivaisemmaksi ja vähemmän komplisoituneeksi.

Vierailija
10/10 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en uskalla hakea siksi, että pelkään joutuvani töihin. Hoitoalalle.

Älä hae hoitoalalle vaan jollekin muulle alalle. Varmin tapa olla joutumatta jollekin alalle on työskennellä kokonaan toisella alalla. Kun olet työsuhteessa, ei te-keskuksellakaan ole mitään valtaa sinuun.