Hääpäivän valinta päivämäärän mukaan
En ihan täysin ymmärrä tätä että esim 22.2. 2020 valitaan hääpäiväksi, kun näyttää kivalta sormuksessa. Mun mielestä päivämäärällä sinänsä ei ole mitään väliä, vain itse tapahtumalla. Ihan sama mikä päivämäärä on, jos on on aikonut naimisiin mennä.
Kommentit (10)
22.2 on seurusteluvuosipäivämme. Siksi haluttiin 10v plakkariin tultua samalle päivämäärälle häät
Vierailija kirjoitti:
Eikös siinä ole kyse vaan siitä, että muuten ei ehkä muistaisi sitä naimisiinmenonsa päivämäärää, ellei se olisi joku tuollainen helposti mieleen jäävä?
Voihan sen sieltä sormuksesta tarkistaa, jos ei muista.
Meidän hääpäivä oli 11022011. Viehätyn edelleen tuosta päivästä ja päivämäärästä.
Olisipa ollut näin kaukaa viisas. En välittänyt, miltä päivämäärä näyttää enkä ole koskaan saanut aikaiseksi kaiverruttaa sitä sormukseenkaan, joka ei sekään ollut minulle niin tärkeä. Lopputuloksena se, että unohdan mokoman vuosipäivän joka ikinen vuosi.
Meillä olisi kihlapäiväksi tullut tuollainen yhteensopiva numeroyhdistelmä. Oltiin siis sovittu, että mennään kihlat ostamaan sinä päivänä ja vasta jälkeenpäin hoksasin päivämäärän. Halusin siirtää kihlautumista päivällä ihan vaan että ei tulisi sitä päivämäärää.
Meillä ei ole erikoista päivämäärää, muistan silti päivämäärän.
Meidän hääpäivänä yksi suuri maa juhlii aina.
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi kihlapäiväksi tullut tuollainen yhteensopiva numeroyhdistelmä. Oltiin siis sovittu, että mennään kihlat ostamaan sinä päivänä ja vasta jälkeenpäin hoksasin päivämäärän. Halusin siirtää kihlautumista päivällä ihan vaan että ei tulisi sitä päivämäärää.
Miksi ette vaan kaivertaneet sitä päivämäärää, kun oikeasti menitte kihloihin (= se päivä, kun sovitte, että aiotte kihlautua)? Kihlapäivä on se päivä, kun on sovittu naimisiinmenosta, ei se päivä, jolloin on sovittu lähteä sormuskaupoille.
Eikös siinä ole kyse vaan siitä, että muuten ei ehkä muistaisi sitä naimisiinmenonsa päivämäärää, ellei se olisi joku tuollainen helposti mieleen jäävä?