Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
I will stay. kirjoitti:
"I will stay by your side now and forever i will always only in love with you..."
Tämä. Michael Monroen esittämänä.
"Maan korvessa kulkevi lapsosen tie"
Kari Rydman niin kaunis on maa ja varpunen jouluaamuna
Luokkakaveri kuoli liikenneonnettomuudessa kun oltiin 10v. Hautajaisissa esitettiin koko koulun voimin (kyläkoulu, tais olla vähän alle 30 oppilasta) tämä Kari Rydmanin laulu. Edelleenkään en voi liikuttumatta kuunnella vaikka aikaa tästä jo 25 vuotta.
Tämä sama kuollut luokkakaveri tulee mieleen aina kun Varpunen jouluaamuna kuuluu jossain. Juontaa juurensa varmasti siihen, että eläessään tuo poika oli maailman suurin varpusten ystävä ja hän sai "lemmikiksi" varpusen joka jollain ällistyttävällä tavalla kesyyntyi ja otti kaverin omakseen.
Vierailija kirjoitti:
"Maan korvessa kulkevi lapsosen tie"
maan korvessa setämies enkelin näkee.
Tää Hectorin biisi, hyvät sanat. Kertosäe menee näin:
Niin kuinka siis voit edes väittää,
sä että yksinäinen oot?
Jos kuljet kanssain halki slummin
puhut ehkä harkitummin:
huomaat että sentään lähes onnellinen oot.
Anneli Saaristo - Evakon laulu
Johanna Kurkela - Prinsessalle
Tätä en pysty enää edes kuuntelemaan 😭
Kai Hyttinen: Nosta lippu salkoon
Vierailija kirjoitti:
Koulussa 1970-luvulla itketti Nälkämaan laulun ja Tuima on tuuli ja pimeä on raivo -laulun laulaminen. Koko luokka lauloi ja minä pieni tyttö nieleskelin kyyneliä.
Ihan sama juttu, Nälkämaan laulu meni minullekin todella syvälle tunteisiin pikkukoululaisena, en oikein tiedä, miksi. Samoin Sylvian joululaulu.
En tunne mitään, tai ainakaan myönnä. Vain raskas tai huumorimusiikki liikuttaa. Muu on naurettavaa, ainakin jos osaisi nauraa.
Vierailija kirjoitti:
On suuri sun rantas autius
Sitä sentään ikävöin
Miten villin sorsan valitus
Soi kaislikossa öin
Miten villin sorsan valitus
Soi kaislikossa öinJoku yksinäinen eksynyt
Joka viluaan vaikeroi
Jok' on kaislikossa kierrellyt
Ei emoa löytää voi
Jok' on kaislikossa kierrellyt
Ei emoa löytää voi
Tämä. Äitini lauloi tätä kun olin pieni. Liikuttaa yhä. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin noista edellä mainituista.
Lisäksi ns kansakoululaulut:
Lapsoset ketterät kotohaasta, Jäi toiset aamulla nukkumaan, Taas leivoset ilmassa leikkiä lyö, Tuuli hiljaa henkäilee...Moni joululaulu: Sylvia, Taas kaikki kauniit muistot, So this is Christmas...
Oikeasti!! Minä luulin että minussa on jokin kumma vika kun tuo Saunavihdat eli Lapsoset ketterät kotihaasta saa minua aina itkemään, ihanaa että se koskettaa jotakuta muutakin <3
Höh. Varmaan monen mielestä liikuttava, etenkin se kohta: jospahan säilyis äidin lapset kylmältä maailmassa... voiko äiti kauniimmin ajatella?
Älä höhhittele. Minäkin kuulun noihin ko laulusta liikuttujiin mutta kukaan lähipiiristäni ei sitä ole koskaan ymmärtänyt. Ehkä ei tuonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin noista edellä mainituista.
Lisäksi ns kansakoululaulut:
Lapsoset ketterät kotohaasta, Jäi toiset aamulla nukkumaan, Taas leivoset ilmassa leikkiä lyö, Tuuli hiljaa henkäilee...Moni joululaulu: Sylvia, Taas kaikki kauniit muistot, So this is Christmas...
Oikeasti!! Minä luulin että minussa on jokin kumma vika kun tuo Saunavihdat eli Lapsoset ketterät kotihaasta saa minua aina itkemään, ihanaa että se koskettaa jotakuta muutakin <3
Höh. Varmaan monen mielestä liikuttava, etenkin se kohta: jospahan säilyis äidin lapset kylmältä maailmassa... voiko äiti kauniimmin ajatella?
Älä höhhittele. Minäkin kuulun noihin ko laulusta liikuttujiin mutta kukaan lähipiiristäni ei sitä ole koskaan ymmärtänyt. Ehkä ei tuonkaan.
Lisään että olen lapseton ja oma äitini ei todellakaan ole minulle ollut läheinen tai tärkeä ja hellä.
Aivan mahtava tulkinta slipknotin hitistä.
Olkaa hyvä!
Perseitä perseitä perseitä. Kari Peitsamo.
Palua Vesala: Sinuun minä jään.
Samuli Edelman tai Vesala: Miten ja Miksi
Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face
Pave Maijanen Ikävä
Liittyy keskenmenoon
PAIMENEN SYYSLAULU itketti kun olin kansakoulun alaluokalla. Ja vieläkin.
Sanat:
Lehti puusta variseepi
päivä yötä pakenee.
Lintu pieni syksyn tieltä
kesämaille rientelee.
Minä, pieni paimentyttö
lentohon en pääsekään.
Tänne, tänne jäädä täytyy
syksyhyn ja ikävään.