Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Itselläni on "Pidä itsestäsi huolta."
Manowar- Master of the wind
En aiemmin tiennyt biisin taustalla olevaa tarina siitä, että eräs nuori poika joka oli vakavasti sairas lähetti kirjeen bändille ja kertoi haluavansa tavata bändin vielä ennen kuin kuolee. Bändi meni sairaalaan tapaamaan poikaa ja poika oli huonossa kunnossa ja oli sanottu, että hän elää vaan pari viikkoa enää. Juuri sinä hetkenä bändi oli tekemässä tätä kyseistä biisiä ja he antoivat pojan kuunnella sitä kasetilta. Poika sanoi biisin olevan todella hyvä ja että jokaisen pitäisi kuulla se. Poika ei elänyt kauaa enää sen jälkeen.
Taivas sylissäni - oman tyttäreni laulamana joulukirkossa
Romanssi - Leif Wager
Meille laulettiin tämä kirkossa meidän häissä. Takuuitkut!
Under Grey Skies - Kamelot
Toisaalta tää on myös niin seksikäs, ettei aina itketä.
LOHTU - Live Aid Uusi Lastensairaala 2017
Paint it Black.
Varsinkin nyt. Rolling Stones oli maailmankiertueella ja Keith Richardsin vaimo, Anita Pallenberg odotti lasta.
Keith sai viestin:
Lapsi syntyi..kuolleena.
Keith Richards veti kierueen läpi, täysin kivikasvona. Myöhemmin hän on kertonut, että oli täysin shokissa.
Keith Richardsin kappale..
Vierailija kirjoitti:
Paint it Black.
Varsinkin nyt. Rolling Stones oli maailmankiertueella ja Keith Richardsin vaimo, Anita Pallenberg odotti lasta.
Keith sai viestin:
Lapsi syntyi..kuolleena.
Keith Richards veti kierueen läpi, täysin kivikasvona. Myöhemmin hän on kertonut, että oli täysin shokissa.
Keith Richardsin kappale..
Ihan hyvä vaan lapselle ettei saanut huumehörhöä tahi mustaa magiaa harjoittavaa noitaa vanhemmikseen.
Juha Tapion Kelpaat Kelle Vaan. Ilmestyi just silloin kun olin jäänyt leskeksi ja ystäväni linkkasi tuon mulle viestillä: Sä tuut tästä mulle niin mieleen <3
Vierailija kirjoitti:
Trees of Eternityn My Requiem ja A milloin tears .
Bändin laulaja, Aleah, sairasti parantumatonta syöpää ja tiesi kuolevansa, kun ko. levyä tehtiin. Hän ehtikin menehtyä jo ennen kuin levy ilmestyi. Musiikki ja lyriikat heijastelevat hänen tuntemuksiaan lähestyvästä lähdöstä ja sairaudesta. Aleahilla on lisäksi aavemaisen kaunis ääni.
"Too late,
You're calling out my name
To raise me up out of my grave
Alive in memory I'll stay
If you shun these waters where I lay"Ja
"Like a circle around me
As the prison of this boundary
I need a storm to break it down
Shield you eyes from the fire light
But please don't turn away from my side
I am not that - which I fightPlease stay here with me
Just hold me as I bleed myself dry"
Onpa mielenkiintoista, suorastaan yliluonnollista.
Kuulin Aleahista ekan kerran pääsiäisenä (ystävä diggaa Raiviosta), luin heidän tarinansa. Kuuntelin Juhan bändejä.
Pari päivää sitten, kun oli ekaa kertaa kahteen viikkoon ulkona, mua vastaan käveli poika jolla oli Hallatar-paita, heti tuli Aleah ja Juha mieleen. Nyt tulen lukemaan tätä ketjua ja ensimmäinen sivu jota luen käsittelee Aleahia. 🎼
Vierailija kirjoitti:
Jenni Vartiaisen Missä muruseni on . Pikkuveljeni soitti tätä kitaralla ja lauloi, itki laulaessaan. Minä itkin kun tätä laulettiin veljeni hautajaisissa.
On kyllä hienosti sävelletty ja sanoitettu. Ja Jennin ääni sopii tähän .
Vierailija kirjoitti:
Miliza Korjus: Warum?
Miehetkin tunnustavat itkevänsä, kun tämän kuulevat.
Vaikkei edes sanoja ymmärrä.
En juurikaan kuuntele klassista (pitäisi varmaan). Tässä on se jokin. Naisen ääni, huh huh, kylmät väreet. Niin upea . Mun äiti bongasi tämän Estonia-dokumentista ja etsin sen sitten YouTubesta.
Syysmarja kirjoitti:
Taivas sylissäni - oman tyttäreni laulamana joulukirkossa
Sama. Mutta vielä enemmän alkuperäisversio koskettaa https://www.youtube.com/watch?v=SE-bDIYlDXo&list=RDSE-bDIYlDXo&start_ra…
Matti ja Teppo - missäs sitä on oltu. (Sleepy Sleepersin versio). Se on niin omakohtainen.