Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Pieni mies Kuoppamäen esittämänä
Vierailija kirjoitti:
En muista laulajaa enkä kappaleen nimeä mutta alkoi ” hyvästi jää se päättyi näin ” ja kertoo nuorena kuolleesta puolisosta. Ahdistuneena teininä nyyhkin tuota kuunnellessa.
Oliko esittäjä Markus
Dido: Here with me
Dido: White flag
Tauski: viideltä saunaan ja kuudelta putkaan
Pieni tytön tylleröinen. Etenkin sen jälkeen kun kuulin, että laulu itseasiassa kertoo lapsen kuolemasta.
Elettiin siis kesää 1985. Olin 19 vuotias ja tyttöystävä oli 16. Hän oli lähdössä toiselle paikkakunnalle kesätöihin. Vein hänet autollani bussiasemalle. Menimme kahvilaan, ostin kahvit ja viinerit. Jukeboxista tuli Karjalaisen Ankkurinappi. Joimme kahvit vaitonaisina. Me molemmat tiesimme, että tämä oli sitten tässä, mutta kumpikaan ei voinut sanoa sitä ääneen.
Menimme ulos, halaukset ja suudelmat. Luvattiin kirjoitella puolin ja toisin. Hän jäi odottelemaan bussia ja minä hyppäsin autoon. Kaarsin aseman pihasta pois. Autoni peilistä näin hänet viimeisen kerran.
Vieläkin, 35:n vuoden jälkeen Karjalaisen Ankkurinappi nostaa kyyneleet silmiin, minulle, perheelliselle ja kaiken kokeneelle miehelle. Missähän lienet, tummakutrinen P? Toivottavasti elämä on kohdellut Sinua hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Finlandia
Vanhan tuntemattoman lopussa soi Finlandia. En voi lasten läsnäollessa katsoa elokuvaa loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Sentenced Autumn leaves
Sentenced No one there
Metallica Nothing else matters
Sonata Arctica Paid in full
Sonata Arctica Tallulah
Sonata Arctica Shy
Nightwish Sleeping Sun
Tähän tuli virhe eli biisi on :
Sentenced We are but falling leaves. Saman bändin You are the one on myös hieno.
Käykäämme nyt Jerusalemiin
M37
Ain laulain työtäs tee, avaa aina puutarhaletkut ;(
Motörhead: Motörhead.
Niiiin, tunteellinen veto
Jos sellainen päivä sattuu kohdalle niin liikutun mistä vain musiikista. Mutta mikäköhän sais aina ja aina pillittämään.. hmm.. les miserablesin melkein kaikki biisit ainakin.
Sentenced Autumn leaves
Sentenced No one there
Metallica Nothing else matters
Sonata Arctica Paid in full
Sonata Arctica Tallulah
Sonata Arctica Shy
Nightwish Sleeping Sun