Lapsuutesi suosikkianimaatio?
Mikä oli lapsuutesi suosikkianimaatio?
Minun suosikkini oli Smurffit.
Kommentit (300)
Flipper & Lopaka ja Tabaluga <3
Aidot vanhat Disneyn animaatiot, joita yleensä näki vain jouluaaton spesiaalissa. Tyylin Aku Ankka saa raivarin, Tiku ja Taku kiusaavat Mikki hiirtä jne. Näissä se animaatio oli niin kaunista ja täydellistä, ja huumori hauskaa eikä lainkaan opettavaista kuten jossain Neuvostoliiton ja itä-blokin nukkeanimaatioissa. Aku ja kumppanit olivat anarkistisen hauskoja ja järjettömiä, kukapa lapsi ei sellaisesta pitäisi.
Tapanamme oli huokailla aina syvään ja valittaa "kommunismista" kun jouluaaton lähetyksissä tuli näitä huonoja ja kaameita nukkeanimaatioita missä joku pelottava rasputin-nukke selitti jotain, ja mennä porukalla hakemaan lisää kinkkua, pipareita, konvehteja tms ja palata takaisin kun tuli "hyvä animaatio". Tai sitten koottiin palapeliä sillä aikaa kun tuli "roskaa".
En vieläkään näe mitään viehättävää edes pikkukakkosen nukkumatissa. Ainoa slaavilainen asia mikä silmääni viehättää on selkeästi sieltä inspiraatiota saanut Taika-astiasto :D
Lisätään listalle Tao Tao, Peukaloisen retket
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taotao
ja siinä satu jossa oli tulikärpäsiä
Mitä taotaossa edes tapahtui? On vaan se laulu, taao taao pieni pandakarhu oon.
Joka jaksossa TaoTaon äiti(?) kertoi jonkin opettavaisen tarinan.
Tykkäsin Tao Taosta lapsena ihan hirveästi. Kun omat lapseni olivat pieniä, ostin yhden cd:n ajatuksella, että olisipa kiva fiilistellä sitä lasten kanssa. Vielä mitä! Se tarina oli ihan uskomattoman brutaali, en enää muista juonta tarkkaan, mutta lopputulema oli se, että paha voitti ja viattomien typeryydelle naureskeltiin. Olin ihan järkyttynyt ja pöyristynyt, lapset taas olivat hämillään, että oliko tää äiti tosiaan sun lempiohjelma lapsena. Sitä cd:tä ei enää kukaan halunnut katsoa toista kertaa.
Tao Tao:ssa tosiaan muistaakseni oli erilaisia kertomuksia ja loppuja. Oma suosikkini oli tarina valkoisesta kamelista joka oli koppava ja pinnallinen mutta muuttui kun sai poikasen. Siinä oli surua kun joutuivat eroon toisistaan mutta onnellinen loppu. Valkoinen kameli lopulta olikin tyytyväinen vähempään koska sai sentään pitää lapsensa.
Muumit
Sandokan
Richard Scarryn touhukas maailma
Bambukarhut
Olipa kerran Amerikka oli niin hyvä. Hyvin dubattu myös.
Vierailija kirjoitti:
Candy
ja tottakai,rakastin Peukolaisen retkiä, Vuk-kettua, Taotaota , Muori pIppuria jne.
Mutta Candysta näin vain yhden jakson, ja jäi "suloisesti " mystisesti mitä Candylle tapahtui.
Muumipeikko.
Hopeanuoli.
Viidakkovekara Juuso.
Tykkäsin sellaisista missä oli ihmishahmoja, esim. Muori Pippuri ja kaapelikanavalla esitetyt Jem, Lady Lovely Locks ja Inspector Gadget.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taotao
ja siinä satu jossa oli tulikärpäsiä
Mitä taotaossa edes tapahtui? On vaan se laulu, taao taao pieni pandakarhu oon.
Joka jaksossa TaoTaon äiti(?) kertoi jonkin opettavaisen tarinan.
Tykkäsin Tao Taosta lapsena ihan hirveästi. Kun omat lapseni olivat pieniä, ostin yhden cd:n ajatuksella, että olisipa kiva fiilistellä sitä lasten kanssa. Vielä mitä! Se tarina oli ihan uskomattoman brutaali, en enää muista juonta tarkkaan, mutta lopputulema oli se, että paha voitti ja viattomien typeryydelle naureskeltiin. Olin ihan järkyttynyt ja pöyristynyt, lapset taas olivat hämillään, että oliko tää äiti tosiaan sun lempiohjelma lapsena. Sitä cd:tä ei enää kukaan halunnut katsoa toista kertaa.
Cd:tä??? Cd:ltä kuunnellaan musiikkia.
Vaaleanpunainen pantteri, Samu-Sirkan joulutervehdys ( katsottiin Ruotsin TV:stä, joten en muista millä nimellä sitä esitettiin 1970-luvulla) sekä Professori Balthasar.
Muskettikoirat-sarjassa olin ihastunut kuningas Ludwigiin ja jollain tapaa myös hänen pahaan kaksoisveljeensä. Jotenkin oudolla tavalla kiihotuin siitä jaksosta, jossa kunkku oli myrkytetty.
Normaalimmalla tavalla tykkäsin etenkin Nikke Knattertonista ja Muumeista.
Tykkäsin tosi monesta, Muumit, Alfred J Kwak, Hopeanuoli, lady Oscar, Matka maailman ympäri, Muskettikoirien paluu, Taavi-tonttu (jostain syystä tässä oli Taavilla naisen ääni), Turtles, Prätkähiiret, Tao Tao, Peukaloisen retket, My little pony, Seikkailumetsä, Mowgli-anime, Arttu, Tiny Toons, jne.😊 Kummikarhut ja Ankronikka englanniksi 😄Onneksi vanhemmat nauhoittivat lastenohjelmia ja kirjastossa oli hyvä valikoima, osa aika pelottaviakin...