Lapsuutesi suosikkianimaatio?
Mikä oli lapsuutesi suosikkianimaatio?
Minun suosikkini oli Smurffit.
Kommentit (300)
Mun ihan ykkönen oli Pokemon.
Myös Maailman ympäri 80 päivässä, Turtlesit, Digimon, Nalle Puhin uudet seikkailut ja Muumilaakson tarinat olivat aivan huippuja.
Salee enemmänkin on, mutta ei vaan tule tähän hetkeen mieleen.
29v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoiko kukaan muu sitä saksalaista(?), suomeksi dubattua Pinocchiota?
Katsoin nauhalta :) Samassa Pikku Kakkosen tyylisessä ohjelmassa esitettiin myös Tiny Toons suomeksi ja jostain syystä englanninkielisiä, näyteltyjä sarjoja hevosista sekä Tarzan-sarja :D Muistaako tätä kukaan?
Ohjelman nimi on Harlekiini, vuosina 90-94 tullut lastenohjelma: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/missa-he-ovat-nyt-essi-wuorela-oli-…
Harlekiinissa tuo hevossarja oli Musta Ori. Lisäksi näytettiin piirretty James Bond junioria :)
Wattoo-wattoo, hattuset (chapi chapo), huopamuumit, rosvo ruudolf, professori baltazar, kössi kenguru, käytöskukkanen ja pikkunallen seikkailut. Nalle luppakorvakin oli hyvä.
Olen ysärin lapsi ja pääsin kokemaan Pokemon-huuman ihan Suomen ensiesityksestä asti. Olin jotain 8-vuotias silloin ja sarjasta tuli heti kertaheitolla mun lemppari. Noista ajoista on todella lämpimiä muistoja.
Ennen Pokemonia kasvoin pääasiassa Muumien parissa ja Muumilaakson tarinoita on edelleen mukava katsella silloin tällöin myös näin 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olen ysärin lapsi ja pääsin kokemaan Pokemon-huuman ihan Suomen ensiesityksestä asti. Olin jotain 8-vuotias silloin ja sarjasta tuli heti kertaheitolla mun lemppari. Noista ajoista on todella lämpimiä muistoja.
Ennen Pokemonia kasvoin pääasiassa Muumien parissa ja Muumilaakson tarinoita on edelleen mukava katsella silloin tällöin myös näin 30-vuotiaana.
Meidän lapset ei saaneet katsoa pokemonia kun se oli semmosta tappelua ja sylkemistä. Naapurin poika oli aivan pokemon aivopesty. Ei mitään muuta ulkona tehny kun huusi jotain loitsuja silmät selälläön joku kepakko kädessä. Mikä siinä ohjelmassa oli ideana?
Muistaako kukaan tätä (olen ennenkin jossain toisessa ketjussa kysellyt, tuloksetta):
Neuvosto(?)-animaatio pingviineistä, pyöri TV:ssä kun olen ollut alle kouluikäinen n. vuosina 89-91.
Realistisesti ja taidolla piirretty sarja kertoi pingviiniyhdyskunnan selviytymistaisteluista ihmisiä, merileopardeja ja munia ryösteleviä kihuja vastaan. Kaipaan tätä, mutta en ole mistään löytänyt. Sensuuri lienee iskenyt, on ehkä ollut neuvostopropagandaa mutta ei sitä lapsi silloin tajunnut. Tämä sarja vei voiton jopa Peukaloisen retkistä, voi kun jostain saisi käsiinsä :)
Eniten jäi lapsena mieleen Olipa kerran avaruus, vaikka ei ollutkaan yhtä opettavainen kuin sitä ennen ja jälkeen tulleet Olipa kerran -sarjat (O.k. Ihminen ja O.k. Elämä). Myös Professori Balthazar oli pienenä suosikki, sitä konetta aina odotti joka jaksossa.
Animaaniset, Bittipää ja Batman.
Mewtwo pokemosta. En ole seurannut pokemonia koskaan, mutta lapsena joskus tuli katsottua jakso tai muutama, ja yhdessä jaksossa oli tuo hahmo, johon tykästyin ja edelleen se yhä on suosikkini.
Muovailuvahasta tehty animaatio Justus lohikäärmeestä. Se oli ihana.
En muista nimiä, mutta sarjassa eläimet olivat liikkuvalla tulivuorisaarella ja oliko päähenkilö jääkarhu. Toinen sarja oli myös hyvä, joka kertoi kylästä ja siellä yksi kyläläisistä oli keksijä. Tämän keksijän keksinnöt meni aina jotenkin pieleen. En tiedä muistanko oikein, mutta Kari Hietalahti ääninäytteli tätä keksijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapset ei saaneet katsoa pokemonia kun se oli semmosta tappelua ja sylkemistä. Naapurin poika oli aivan pokemon aivopesty. Ei mitään muuta ulkona tehny kun huusi jotain loitsuja silmät selälläön joku kepakko kädessä. Mikä siinä ohjelmassa oli ideana?
Mä tykkäsin Pokemonista, kun siinä oli niin erilaisia olentoja ja ne olennot oli niin ihastuttavia ja myös oli niin siistillä tavalla toiminnan täyteinen sarja.
Ainaskin sarjaa ollaan mainostettu muottiin, että ihmiset ja pokemonit elävät sulassa sovussa ja seurataan Ash nimisen pojan seikkailuja, jolla on lemmikkinä pikachu (pupua muistuttava olento).
Alun perin pelistä tuo sarja ollaan tehty. Lämmin henkinen sarja on, mutta näin aikuisena kun ajattelen yksityiskohtaisemmin, niin pokemonien väliset ottelut ovat kuin kukkotappeluita. Realistisesti ajateltuna: julmaa eläinten vapauden riistoa.
Silti hyvässä valossa sarja näyttää pokemonienkin kannalta, että otteleminen kuuluu pokemonien luontoon.
29v
Tupuna Vaissin livenä piirtämä Saniaissaari, jolla asuivat Miska ja Jonijoni
Yhdistän siihen vieläkin jazz-kappaleen Take Five
Rosvo Roope. Äänenä Jukka Virtanen.