Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma auto käyttöön vs. bussilla kulkeminen, kummin tekisit?

Vierailija
24.01.2020 |

Olen huomannut naapurini työskentelevän samassa paikassa kuin minä ja hän kulkee töihin autolla, minä bussilla ja lähdemme aamuisin samaan aikaan! Työaikamme alkaa samaan aikaan koska olen nyt muutaman kerran nähnyt naapurin työpaikallani vaikken aikaisemmin tiennyt hänen työskentelevän myös siellä. Tämä siis ihan vertailuksi ajomatkasta (ruuhka, kaupunkiajo, parkkipaikan etsiminen).
Työpaikalla parkkipaikka maksaa 30 eur/kk ja kävelyyn sieltä pukuhuoneelle menee 10-15 min.
Bussikortti maksaa kuukaudessa 50 eur ja menee lähes ovelta ovelle.
Ei ole mitään lapsien tarhaan viemisiä tai vastaavia reissuja töihin mennessä tai sieltä tullessa.
Ottaisitko auton käyttöön + parkkimaksut vai bussikortin?
Auto on joka tapauksessa olemassa (vapaa-ajan matkoja varten).

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussi, auton omistaminen on rasittavaa (on kokemusta) ja bussissa voi lukea.

Auto on joka tapauksessa olemassa, ks. muut viestini vapaa-ajan matkustamisesta.

Vierailija
22/24 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos busseja kulkee useamman kerran tunnissa ja aikataulut natsaa sujuvasti, bussi. Mutta jos bussiin ehtimisestä tulee jokapäiväinen stressinaihe, oma auto. 

Vastaavassa tilanteessa ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi autoa bussiin. Autolla 25km työmatkaan kuluu noin 30min. Bussilla 2h30m-3h kolme vaihtoa ja melkein kolme kilometriä kävelyä.

Vierailija
24/24 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto. Oon ite ollut nyt melkeen vuoden ilman autoa ja hermot alkaa m ennä noihin ruuhkabusseihin ja jurnuttamiseen.

Haisevat ja narkit häiritsevät. Näin siis täällä Hesassa. Säästän nyt autoon.