Mies auttaa lastenhoidossa
Miten paljon miehen ne auttaa lastenhoidossa? Minulla ei koskaan omaa aikaa, jotta mies vahtii lasta on minun ilmoiteytava ajoissa menoistani, mieluiten viikkoa aikasemmin ja kysyä milloin miehellä sopii. Itse hän vaan häipyy joskus ilmoittamattakin omiin menoihin. Lisäksi jättää minulle huilehdittavaksi yhteisen lasten lisäksi lapsipuoleni.
Kommentit (29)
Kävikö edes mielessä miksi se miehen ex otti eron? :D
Meillä mies ei ole ikinä auttanut lastenhoidossa. Hän hoitaa lapsia siinä missä minäkin.
Mies ottaa vastuun töistä tultuaan. Hoitaa taaperon syömiset, iltatoimet ja nukutuksen sekä isompien lasten iltatoimet ym. Itse yleensä lepään tai lähden salille heti kun mies tulee kotiin.
Viikonloppuisin nukutaan pitkään (yleensä klo 9 saakka, joskus pidempään jos unta riittää) vuoropäivinä, ja lähdetään lasten kanssa ulos yhdessä.
Olen kotiäiti, lapset 1v, 4v ja 6v
Vierailija kirjoitti:
Mies ottaa vastuun töistä tultuaan. Hoitaa taaperon syömiset, iltatoimet ja nukutuksen sekä isompien lasten iltatoimet ym. Itse yleensä lepään tai lähden salille heti kun mies tulee kotiin.
Viikonloppuisin nukutaan pitkään (yleensä klo 9 saakka, joskus pidempään jos unta riittää) vuoropäivinä, ja lähdetään lasten kanssa ulos yhdessä.
Olen kotiäiti, lapset 1v, 4v ja 6v
Onko teillä sitten viikonloppuisin niin, että mies saa levätä? vai onko sen työ niin leppoisaa ettei tarvitse tavallaan muuta lepoa.
Mies osallistuu, ei ole mikään apulainen.
Tämä lapsipuolen jättäminen sinun vastuulle alkoi vasta saatuanne yhteisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotiäiti, lapset 1v, 4v ja 6vOnko teillä sitten viikonloppuisin niin, että mies saa levätä? vai onko sen työ niin leppoisaa ettei tarvitse tavallaan muuta lepoa.
...vuo-ro-päi-vi-nä
Lapsi vuoden, mies ei koskaan nukuttanut lasta saatika hoitanut kertaakaan koko yön yöheräämiset. Jos haluaisin salille olisi piidettävä apua iso vanhemmilta jotka eivät halukkaita vahtimaan lasta kuin pakon edessä.(mies huomauttelee painostani ja käy strippiklubeilla) Mies on myös paljon kotoa pois työmatkojen takia. Ja Jos tällön lapsipuoleni ãiti on töissä olisi minun velvollisuus huolehtii myös lapsipuilestani. Mies ei näe ongelmaa. Itsekin palaillut pikku hiljaa töihin, mutta mielenterveys ei kestä.
Ap
Silloin kun miehelläni on lastenhoitovuoro, hän todellakin hoitaa lapsia ihan itse, eikä suinkaa auta minua lastenhoidossa. Ja kaikki lapset ovat yhteisiä meillä. Toki välillä on tilanteita, että osa lapsista on minun vastuulla, ja osa isänsä vastuulla.
Toki minä olen laittanut omat iltamenoni kalenteriin, josta miehenikin ne näkee, jotta tietää olla järjestämättä itselleen menoja niiksi illoiksi. Toki, jos työreissu sattuu sellaiselle päivälle, kun minulla on iltameno, hän kertoo siitä, ja sitten pyrimme hankkimaan lapsenvahdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotiäiti, lapset 1v, 4v ja 6vOnko teillä sitten viikonloppuisin niin, että mies saa levätä? vai onko sen työ niin leppoisaa ettei tarvitse tavallaan muuta lepoa.
...vuo-ro-päi-vi-nä
Joo, anteeks. tsemppii teidän perheelle , toivottavasti leppoistuu pian :)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi vuoden, mies ei koskaan nukuttanut lasta saatika hoitanut kertaakaan koko yön yöheräämiset. Jos haluaisin salille olisi piidettävä apua iso vanhemmilta jotka eivät halukkaita vahtimaan lasta kuin pakon edessä.(mies huomauttelee painostani ja käy strippiklubeilla) Mies on myös paljon kotoa pois työmatkojen takia. Ja Jos tällön lapsipuoleni ãiti on töissä olisi minun velvollisuus huolehtii myös lapsipuilestani. Mies ei näe ongelmaa. Itsekin palaillut pikku hiljaa töihin, mutta mielenterveys ei kestä.
Ap
Olisiko aika miettiä että josko elämänlaatusi paranisi jos pääsisit moisesta riesasta eroon..?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja sun pitää kysellä keskustelupalstalta onko tuo ok? Kuule, jää siihen vaan. Ansaitsette toisenne.
Nyt ap ymmärrät miksi eka vaimo on entinen! Tuskin sinäkään kauaa jaksat tuossa suhteessa, harmi vain että lapsen teit ennen kuin miehen tavat paljastuivat!
Mies olettanut alusta asti että hoidan myös lapsipuolen jopa silloin kun olin viimeisillään raskaana. Jopa tyõmatkojen ajan. Vaikka lapselle myös oma äiti, joka tekee osa aikaista
Ap
Toivosin itse olevani, joskus vielä samassa asemassa kuin veljeni. - Hänellä on vaimonsa kanssa yhteisiä lapsia, joista huolehtivat ja kasvattavat (jne) yhdessä. - Ei veljeni ole vaimonsa (lapsiensa äidin), mikään (huolto-)apulainen, vaan aikuinen mies, joka suunnilleen yhtä paljon osallistuu lapsien hoitoon ja heistä huolehtimiseen. Kun sanon suunnilleen tarkoitan sitä, että välillä veljeni huolehtii lapsista enemmän välillä hänen vaimonsa. Sanalla sanoen voisi puhua yhteiselosta lapsien rinnalla. Kyse ei heillä ole mistään nolla- summa pelistä, missä tarkasti seurattaisiin ja vahdittaisiin, ettei vaan jompi kumpi vanhemmista tekisi välillä enemmän (tai vähemmän) kuin toinen. Koska elävät ns. ruuhavuosiaan, niin kumpikin heistä tiedostaa, että aina välillä toisen täytyy joustaa mutta siitä ei luultavsti tulisi mitään, jos vain toinen joustaisi ja kuinka todennäköisesti menisi liian haastvaksi, jos kaiken pitäsi mennä jatkuvasti fifti-fifti.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mies olettanut alusta asti että hoidan myös lapsipuolen jopa silloin kun olin viimeisillään raskaana. Jopa tyõmatkojen ajan. Vaikka lapselle myös oma äiti, joka tekee osa aikaista
Ap
Ja tuollaisen miehen kanssa teit lapsen :Då
Luin otsikon alun ensin: "Mies autisti.." 😂
-Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja tuollaisen miehen kanssa teit lapsen :Då
Mä tein lapsen vaikka mies kuoli, kun olin kolmannella kuulla
En oo koskaan katunut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa toki levätä aina kun haluaa, kuten minäkin. Jos olisi töiden jälkeen väsynyt, voisin mennä salille vasta myöhemmin, no big deal. Tekee töitä raksalla.
Auttaa? Oikeesti ei se isä ole mikään äitin pikkuapuri vaan tasa-arvoinen vanhempi siinä missä äitikin.