Alkon työntekijä kysyi minulta "Ootko muuten huomannut että maksat aina käteisellä" Mitä ihmettä?
Hämmennyin ja vastasin vaan, että niinpä taidan maksaa. (en käytä ollenkaan pankkikorttia) Miksi tuollaista piti kysyä?
Kommentit (59)
Kuinka usein sä oikein käyt siellä Alkossa? Itsellä ei satu edes samaa myyjää ikinä siihen kassalle. Tai ainakaan niin, että muistaisin että on sama ihminen kun viimeeksi.
Olisi kannattanut todeta ettei omista maksukortteja. Ajatteli varmaan, ettet halua tiliotteessa näkyvän alkon asioinnit. Mulle sanoi aikoinaan ruokakaupan kassa, että sulla on aina noita mässyjä. Totesin, että niin on. En silloin lihonut vaikka mitä söin, kassa varmaan ajatteli, että mulla oli bulimia.
Käteisen käyttö on tosi harvinaista nykyään. Varsinkin monessa pienemmässä liikkeessä voi mennä päivätolkulla niin, ettei kukaan maksa käteisellä. Siksi käteisen käyttäjät jäävät myyjillä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein sä oikein käyt siellä Alkossa? Itsellä ei satu edes samaa myyjää ikinä siihen kassalle. Tai ainakaan niin, että muistaisin että on sama ihminen kun viimeeksi.
En ole sama, mutta itse käyn noin kerran viikossa tai kahdessa ja tunnen kyllä myyjät lähialkoista. Usein niissä on samat myyjät niinkuin kaupoissa yleensäkkin.
Vierailija kirjoitti:
Käteisen käyttö on tosi harvinaista nykyään. Varsinkin monessa pienemmässä liikkeessä voi mennä päivätolkulla niin, ettei kukaan maksa käteisellä. Siksi käteisen käyttäjät jäävät myyjillä mieleen.
Jään varmaan hyvin mieleen kun yritän maksaa ensin kortilla ja kun siellä ei ole rahaa maksan sitten käteisellä.
Ei myyjä sais kommentoida ostoksia eikä maksutapaa.
Asiakkaan ei tarvitse vastata kysymyksiin.
Epäilee että välität alaikäisille?
Vierailija kirjoitti:
Ei myyjä sais kommentoida ostoksia eikä maksutapaa.
Ellei ole kaveri ja tee sitä työajan ulkopuolla...Kassa ei tuollaista kommentoi koskaan.
itse en koskaan käytä korttia, maksan laskuilla pakolliset ja loput käteisellä. Käteinen toimii "muut" budjettina. Pienenä poikkeuksena kirjatilaukset.
Vierailija kirjoitti:
Pölvästi.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo nyt niin ihme oo. Minä oon ollut pikkukylän Alkon kassa ja aivan hyvin jää mieleen varsinkin ne, jotka maksaa käteisellä vaikka ne kävikin harvemmin.
Luulee että haet alaikäisille ketkä antaneet käteistä? Jos usein käyt
Minäkin maksan käteisellä alko-ostokset, tai sitten luottokortilla. Pankkikortilla en maksa koska on puolison kanssa yhteinen tili ja hän näkisi ostosten määrän sieltä ja käytän liikaa alkoholia.
Mutta tuota en usko että alkon myyjä kommentoisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilee että välität alaikäisille?
Tämä. Käteinen on alaikäisten ja mummojen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama, mutta itse käyn noin kerran viikossa tai kahdessa ja tunnen kyllä myyjät lähialkoista. Usein niissä on samat myyjät niinkuin kaupoissa yleensäkkin.
No meidän alueella on sitten jotenkin tosi huono työilmapiiri Alkoissa, kahdessa eri myymälässä käyn ja käyntiväli ehkä 2 viikkoa. En ketään heistä tunnistaisi jos kadulla vastaan kävelisi. Eli täytyy olla ihan älytön vaihtuvuus noissa myymälöissä sitten. Kun käyntiajankohtakin on suht sama, perjantai-ilta tai lauantai aamupäivä.
Käteismaksu on nykyään sama kuin pukeutuisi Ronald McDonaldiksi asioidessaan. Poikkeava asiakas, joka jää mieleen.
mutta joo onhan noita nuijia myyjinä, eihän sinne joudu mitkään nerot muutenkaan. Niinku se ärrän kiskan duunari joka ihmetteli vuosimatkalipun ostamista ja totesi että eihän kellään voi olla semmoista summaa kuin 600 egee.
Raskasta on olla tekemisissä työväen umpinuijien kanssa.
Epäilee, että haluat piilottaa pankilta tiedot, että käyt Alkossa. Ei näy tiliotteella ostokset.