Työnantajat hyötyneet 6 mijardia työntekijöiden tuloista.
Työeläkemaksu on kokonaisuudessaan samalla tasolla kuin tänä vuonna, mutta kilpailukykysopimuksen mukainen siirto työnantajan maksusta työntekijän maksuun kasvattaa työntekijän maksua 0,20 prosenttiyksikköä vuonna 2018.
Esimerkki miten siirtyy työnantajan velvotteet työntekijälle joka maksaa niitä työnantajan puolesta.
Se tarkoittaa että työnantajalle jää enemmän käteen. Kiitos kaikille kokoomuksen äänestäjille.
Seuraavaksi aletaan varmaankin väittämään kuten aamuteeveessä, ettei se että työntekijä maksaa kuluja työnanatajan puolesta, ole muka lisää työnantajalle.
Kommentit (4)
Kiky tarkoittaa että työntekijä maksaa pienestä palkastaan osan työnantajan velvotteista ja tekee vielä ilmaiseksi tuloa tuottavaa työtä tämän päälle.
Tuo on muuten hauska tuo ap:n ja muiden vastaavien järjenjättiläisten ajatusmaailma, jossa jonkin maksun tai velvoitteen siirtäminen yrittäjälle = kuuluu asiaan ja täysin oikein ilman mitään muttia. Sitten kun se maksu, jota ei todennäköisesti koskaan olisi pitänytkään yrittäjille ulkoistaa palautuukin osin niille, joita se koskettaa = ihmisoikeusrikos! soittakaa Haagiin! En kyllä ymmärrä miksi tätä suomalaista koulujärjestelmää on aiemmin maailmallakin kehuttu, kun se oikeasti on tuottanut yllin kyllin ap:n kaltaisia älykääpiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten hauska tuo ap:n ja muiden vastaavien järjenjättiläisten ajatusmaailma, jossa jonkin maksun tai velvoitteen siirtäminen yrittäjälle = kuuluu asiaan ja täysin oikein ilman mitään muttia. Sitten kun se maksu, jota ei todennäköisesti koskaan olisi pitänytkään yrittäjille ulkoistaa palautuukin osin niille, joita se koskettaa = ihmisoikeusrikos! soittakaa Haagiin! En kyllä ymmärrä miksi tätä suomalaista koulujärjestelmää on aiemmin maailmallakin kehuttu, kun se oikeasti on tuottanut yllin kyllin ap:n kaltaisia älykääpiöitä.
Se että työntaja hyötyy yksin yhteisesti toteutetusta työntekijän tuottamasta tukosesta, ei ole yhteiskuntaa. Se että työntekijä menettää talouskasvun palkankorotukset ostovoiman mutta maksaa sen sijaan tuottamansa tuloksen kuluja jotta yöntekijälle jäisi enemän taskuun, ei ole yhteiskuntaa. Työntekijä saa vqin enemmän tehdä ilmaiseksi ja maksaa siitä. Yllätävää että noinkin itsekäs mlkku, kuin sinä on edes Suomessa tuollaisen minä minä maailmansa kanssa.
Meidän suurin ongelma on tässä yhteiskunnasssa tuollaiset minä minä tyypit joiden takia emme toimi yhteisönä vaan epäluottamus sisällämme kasvaa ja kalvaa yhteiskuntaamme. Kiky sopimukset joissa vain työntekijä ja vieläpä vain tiettyjen alojen työntekijät kustantavat asioita heikentävät yhteikuntaamme eivät vahvista sitä.
Kaikki talkoisiin sanoo sipilä ja orpo ja sauli niinistö, ja lopulta vain köyhät ja pienipalkkaiset maksavat rikkaiden voitot.
Sipilä: "I am shocked!"