Miksei ammattikoulussa opi mitään?
Aikaa käytetään kaikkeen meta paskaan ja itse alaa kaavitaan vaan pinnalta silloin tällöin (perjantaisin ei tunteja). Miksi näin. Ei työelämä voi enää arvostaa tällaisia tutkintoja.
Kommentit (29)
Kyllä mä ainakin opin. Kävin koulun hyvin, sain hyvän todistuksen ja ollut jo viisi vuotta työelämässä. Keskituntiansio vajaan vuoden ajalta nyt vajaa 18€, ihan tyytyväinen olen.
Perustuntipalkka on siis 15€, mutta lisien ansiosta keskituntiansio on ton verran.
Lisään vielä sen, että ne oppilaat, jotka ovat kiinnostuneet opiskelemastaan alasta ja tahtovat työllistyä niin saavat koulusta irti varmasti paljonkin, kun taas sitten ne, jotka menevät kouluun vain koska johonkin on mentävä niin tuskin saavat sieltä mitään oppia.
Vastauksena alkup. kysymykseen: koska siellä ei opeteta mitään.
Ammattikoulusta jäi juuri se käteen että mitään ei päässyt tekemään. aina kun tehtiin niin opettajaa ei sitten ollut paikalla opettamassa, 20 tyyppiä eri paikoissa ja opettaja suhaa niiden väliä ja tekee omiaan niin joo-o. työharjotteluun kun lähdit siellä ei annettu tehdä mitään. Valmistuttuasi pitäisi mennä töihin mutta et osaa oikeastaan mitään ja edellytetään että "tämä pitäisi osata" Itselläni tällaisia kokemuksia tietenkin oma aloitteisuus merkitsee paljon mutta tuntuu ettei sekään tuottanut tulosta ja kaiken lisäksi opettajaa ei edes kiinnostanut että et käynyt koulussa, kun yleensä luulisi että otettais takin hihasta kiinni ja tuumattais että "hei mikä tää juttu nyt on".
Ammattikoulua käy oppilaat, joista moni tarvisi käytännön opetusta ihan kädestä pitäen. Mutta kun sitä ooetusta on vähemmän ja vähemmän, niin miten ne muka oppivat?