Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla lähihoitajia/lähihoitajaopiskelijoita?

Vierailija
23.01.2020 |

Hei, kiinnostaisi kuulla kokemuksia nykyajan lähäriopinnoista! Olen syksyllä vaihtamassa koulua kasvatusalalle, eli minusta pitäisi tulla nuoriso-ohjaaja. Lukiossa keskiarvoni on ollut 8,3. Lopetin motivaation puutteen takia ja minulla oli pari vuotta aikaa kypsytellä mielessäni mitä haluan ja nyt minusta tuntuu, että olen löytänyt unelma-alani. Haluaisin kuulla millaista opiskelu nykyään on, tehdäänkö paljon ryhmätöitä, minkä verran opiskellaan yleissivistäviä aineita (saan näistä itse tosin jonkin verran hyväksilukuja), millaisia työharjoittelut ovat ja ylipäätään millaista opiskelu nykyään on. Tiedän, että ammattikoulutuksen taso on nykyisin melko heikko, mutta varmasti jos itse näkee vaivaa paljon, voi saada paljonkin irti opinnoista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tässä joulun jälkeen lähinnä katsottu videoita youtubesta. Rankkaa on.

Vierailija
2/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa vaiheessa vaihtaa koulua? Näyttää huonolta CV:ssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lukio on ollut todella raskasta ja olen suorittanut kursseja sellaiseen tahtiin, että opiskeluaikani olisi 4 vuotta ja olen nyt toisella luokalla. Lukeminen tuntuu pakkopullalta ja tähän mennessä olen pärjännyt pelkästään hyvällä tuurilla ja kuulomuistilla. Lukio ei tunnu ollenkaan minulle sopivalta ja koulu aiheuttaa kohtuutonta stressiä ja ahdistusta. Käyn tämän kevään loppuun kuitenkin lukiossa. En jaksa murehtia siitä miltä tämä näyttää CV:ssä, koska minulla on paljon hyvää työkokemusta ja muita meriittejä, joten tuskin homma kaatuu koulun vaihtamiseen kesken kauden, monillakin nuorilla on ''etsikkoaika'' ja se on varsin ymmärrettävää.

Ap

Vierailija
4/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan jatkaa opintoja esimerkiksi amkissa jos ei ole riittävästi haastetta amiksessa ja nykyään voi opiskella ihan läpi elämän. Varmasti pärjäät tosi hyvin amiksessa jos lukiossa noin hyvä keskiarvo kun amiksen taso on mitä on. Heittämällä pääsee parhaaksi oppilaaksi.

Vierailija
5/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suunnitelmissa on jatkaa opintoja ammattikorkeakoulussa ja onhan näitä erikoisammattitutkintoja ja täydentäviä koulutuksia tosiaan vaikka minkälaisia nykyaikana tarjolla, tuskin siis jätän opintoja ''vain'' amikseen. Miten työharjoittelut käytännössä suoritetaan, pitääkö siis esimerkiksi nuorisotyöhön suuntautuvien käydä harjoittelussa myös vanhusten ja vammaistyön puolella? Tarvitseeko nuorisotyöntekijä hygieniapassin?

Ap

Vierailija
6/12 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä tuossa vaiheessa vaihtaa koulua? Näyttää huonolta CV:ssä.

Höpöhöpö. Moni menee lukioon vaan koska ei keksi muutakaan. Nyt kun ap on keksinyt alan mikä kiinnostaa on ihan ok hakea sinne. Sitten kun valmistuu hakee niillä papereilla töitä. Kuka työnantaja syynää jotain heti peruskoulun jälkeistä cv:tä, kun ollaan vielä ihan lapsia? Osa on 15v, ne päätöksetkö määrittelee ihmisen loppu elämän ja joku oikeasti kyselisi perusteluja miksi tuossa iässä on muuttanut mieltään koulun suhteen? :D 

Vierailija
7/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas sanoisin, että harkitse vielä lukio-opintojen jatkamista. Olet jo pitkällä ja keski-arvokin hyvä.

Jos menee kokonaisuudessaan neljä vuotta, niin mitä sitten? Ei se ole nopeuskilpailu.

Etenkin jos olet jo päättänyt jatkaa kolmannelle asteelle, niin mieluummin sinun sijassasi kävisin nyt lukion loppuun ja pyrkisin sieltä valmistuttua sitten eteenpäin. Jos nuorisotyö kiinnostaa, niin esimerkiksi amk - alat yhteisöpedagogi tai sosionomi.

Mikä tahansa opiskelu voi jossain vaiheessa tuntua puuduttavalta ja pakkopullalta, jopa se unelma-alan opiskelu.

Vierailija
8/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v sitten valmistunut lähihoitaja. Koulutus oli superhelppo. Ei tarvitse lukea tai nähdä vaivaa kiitettävän saadakseen. Ainoa päänvaiva oli työssäoppimisjaksot.

Vierailija
9/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sun tulee tehdä ytot loppuun asti, vaikka jonkun verran saat jo hyväksilukuja. Hygieniapassin suoritti kaikki heti alussa, ei ongelmaa.

Todella paljon ryhmätöitä.

Vierailija
10/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas sanoisin, että harkitse vielä lukio-opintojen jatkamista. Olet jo pitkällä ja keski-arvokin hyvä.

Jos menee kokonaisuudessaan neljä vuotta, niin mitä sitten? Ei se ole nopeuskilpailu.

Etenkin jos olet jo päättänyt jatkaa kolmannelle asteelle, niin mieluummin sinun sijassasi kävisin nyt lukion loppuun ja pyrkisin sieltä valmistuttua sitten eteenpäin. Jos nuorisotyö kiinnostaa, niin esimerkiksi amk - alat yhteisöpedagogi tai sosionomi.

Mikä tahansa opiskelu voi jossain vaiheessa tuntua puuduttavalta ja pakkopullalta, jopa se unelma-alan opiskelu.

Miksi miinukset?

Vierailija
11/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lukio loppuun. Ehdit nuoriso-ohjaajaksi sen jälkeenkin. Elämänkokemus on tärkeä juttu sos alalla, paremmin pärjää kun on itsellä ikää, näkemystä ja kokemusta. Lähäriopinnot on kuitenkin läpihuutojuttu normaaliälyiselle. Kun pohjalla on lukio, saat paljon hyväksilukuja. Opiskeluaika n. 1,5 vuotta.

Vierailija
12/12 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut jo yli kymmenen vuotta sitten ja silloin koulutus oli jollain tavalla jopa vaativaa. Useampi jätti sen kesken. Nykyajan opiskelijoilta olen kuullut että vaatimustaso on laskenut aika paljon ja sen huomaa myös siinä kun he tulevat työssäoppimaan. Aika onnetonta väkeä on osa, joukossa tietysti myös niitä huipputyyppejä. Mutta semmonen käsitys on jäänyt, että oppiminen on nykyään aika lailla itseohjautuvaa ja omasta panoksesta kiinni mikä on lopputulema. Ala sinällään on hyvä, lähes ainoita aloja kohtalaisella palkalla missä on varma työllisyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi