Kuvaillaan erityyppisiä työttömiä
Olen työtön itsekin ja pidän hassuna sitä, kuinka moni puhuu työttömistä kuin ne olisivat yhtenäinen joukko. Ikähaitarihan on kuitenkin 16-63, työhistoria, työttömyyden kesto, ihmisen työhalu, yleinen aktiivisuus, kaikki vaihtelee todella laidasta laitaan.
Kerrotaan täällä, millaisia työttömiä tunnemme tai itse olemme.
Kommentit (3)
En hae töihin koska olen perinyt sen verran paljon. Ei mitään järkeä tehdä töitä ainakaan minun tilanteessa. Harrastan mm. antiikin ja taulujen keräilyä huutokaupoista.
Kaikki työttömät eivät siis ole myöskään köyhiä.
28 vuotias mies muuttotappiokunnassa joka asuu halvalla ja nauttii maaseudun antimista. Olen 7kk vuodesta töistä koska työ kausiluontoista ja 5kk ansiosidonnaisella. En siis ikityötön.
Aloitan itse:
Olen 51-vuotias, suurehkossa kaupungissa asuva nainen. Elän kahdestaan mieheni kanssa. Mies on eläkkeellä.
Työhistoriaa minulla on tietenkin kymmeniä vuosia, työttömänä olen ollut nelisen vuotta. Viihdyn työttömänä. Terveyteni on parantunut ja on hienoa saada käyttää lopultakin aikaansa oikeasti merkittäviin asioihin.
Haen töitä aina joskus, muutama hakemus/kk nykyisin, mutta ilen liian vanha. Se ei haittaa minua, vaan suon työpaikat mielelläni ihmisille, kuten nuorille, jotka tarvitsevat työtä minua enemmän.