Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Kela aloittanut oman aktiivimallin?

Vierailija
23.01.2020 |

Nyt, kun rahaa menee enemmän peruspäivärahaan ja työmarkkinatukeen, onko Kelassa päätetty hakea säästöjä muualta?

Toimeentulotukea saavat tuntuvat saaneen nyt vuodenvaihteen tienoilla erityisen paljon viestejä Kelalta, että jos ei löydy halvempaa asuntoa, Kela ei ota enää koko vuokraa huomioon tt-tukea myöntäessään.

Olisiko tuo tiukentunut linja nyt vain säästötoimenpide. Aika harvalla on mahdollisuuksia ja halua lähteä kotoaan, jossa on vuosia asunut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään säästökampanjaa, vaan monelle on varmasti jo aiemmin huomautettu, että vuokra ylittää kuntakohtaiset normit ja annettu siirtymäaika on nyt päättymässä

Vierailija
2/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki maksetaan tulijoille, kiristetään paikallisten oloja.. verot on ilmeisesti olemassa ainoastaan vieraita varten. Ei suomalaisia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa kaikki kela vei minut ikuiseentuhoon.

Kostan vielä.

Vierailija
4/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuorten miesten asemaa parannetaan?

Vierailija
5/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo!! Lappiin pitäisi muuttaa?! Jättää omat sukulaiset ja elämä. Meen Lappiin asumaan jotta TE-toimisto voi sitten terrorisoida etten ole töissä.

Voi kun kuolisi kohta ei tarvitse tätä kärsimystä elää. Pelkkää pätkätyö tehneenä jo pitkään.

Vierailija
6/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään säästökampanjaa, vaan monelle on varmasti jo aiemmin huomautettu, että vuokra ylittää kuntakohtaiset normit ja annettu siirtymäaika on nyt päättymässä

Tuo on ihan oikein, jos elämä on kiinni toimeentulotuesta niin on todellakin aiheellista pistää kulut kuriin ja etsiä edullinen asunto. Ja ihan turha alkaa sitä "ei Helsingissä ole edullisia asuntoja" - valitusta, miten moni toimeentulotuen varassa eläjä on pakotettu asumaan Helsingissä?? Jos ei ole töitä niin muutto edullisemmalle paikkakunnalle vaan, tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi ja jos töitä sattuu olemaan, niin etelä-suomessa toimii julkinen liikenne vallan mainiosti

Vierailija
7/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssin aktiivimalli? Varmaan joku Alembicin aktiivibasso.

Vierailija
8/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just joo!! Lappiin pitäisi muuttaa?! Jättää omat sukulaiset ja elämä. Meen Lappiin asumaan jotta TE-toimisto voi sitten terrorisoida etten ole töissä.

Voi kun kuolisi kohta ei tarvitse tätä kärsimystä elää. Pelkkää pätkätyö tehneenä jo pitkään.

Suomessa on muutakin kuin Helsinki ja Lappi 😂

Väitän, että jokaiselta paikkakunnalta löytyy sekä kalliita, edullisia ja jopa halpoja vuokra-asuntoja.

Jos elät yhteiskunnan varoilla menet niihin halpoihin ja jos elätät itsesi niin valitset edullisen tai kalliin, eiks niin?

Vierailija
9/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa ei koskaan huomioida täysimääräisesti. Kela antaa 6kk aikaa muuttaa edullisempaan asuntoon, ja jos ei löydy, vuokra korvataan asuinpaikan vuokranormeihin nähden (Helsingissä 670e/kk).

Voi toki jäädä sitä kalliimpaankin asumaan, mutta silloin maksat jokaisen ylimenevän sentin tt-tuen perusosasta eli ruokarahoistasi, ja se on todellista kärvistelyä se.

Vierailija
10/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että jokaiselta paikkakunnalta löytyy sekä kalliita, edullisia ja jopa halpoja vuokra-asuntoja.

Jos elät yhteiskunnan varoilla menet niihin halpoihin ja jos elätät itsesi niin valitset edullisen tai kalliin, eiks niin?

Minä en ainakaan muuta kotoani mihinkään. Sata euroa kuussa säästetään sitten vaatteista ja muista menoista. Työllistyminen vaikeutunee ja toki työpaikkojakin on taas entistä vähemmän, kun kulutusta hillitään. No, ehkä ilmasto kiittää, kum en osta ensi talvenakaan uusia kenkiä. Vanhoilla voi kulkea, kun pysyn märemmät kelit sisällä, kun kengät vuotavat.

Vierailija
11/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TE-toimiston postit tulee pikana. Ainakin virkailijan itsensä mielestä. Kimpassa ovat.

Vierailija
12/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaan sitten pakko KELAn osoittaa se halvempi asunto. Jos ei kelpaa niin juttuhan olis sitten siinä.

Vierailija
13/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri se, että pieniä asuntoja vapautuu todella vähän. Olen itse hakenut pienempää asuntoa juuri kuluja pienentääkseni, mutta niitä ei vaan vapaudu :( turhauttaa.

Vierailija
14/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan muuta kotoani mihinkään. Sata euroa kuussa säästetään sitten vaatteista ja muista menoista. Työllistyminen vaikeutunee ja toki työpaikkojakin on taas entistä vähemmän, kun kulutusta hillitään. No, ehkä ilmasto kiittää, kum en osta ensi talvenakaan uusia kenkiä. Vanhoilla voi kulkea, kun pysyn märemmät kelit sisällä, kun kengät vuotavat.

No toihan on ihan sun oma valinta ja elä ihan vapaasti oman valintasi kanssa VALITTAMATTA muille, miten kela kurjistaa sun elämää

Vierailija
15/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä perheellinen tt-tukiasiakas niin vaan muuta pois Helsingistä. Muuttakaa itse. Olen helsinkiläinen. Olen aina ollut, vanhempani sekä isovanhempani myös.

Eihän täällä kohta ole kuin mammukoita ja landeja, sekö on mitä haluatte? Kuulostaa paratiisilta.

Vierailija
16/16 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä perheellinen tt-tukiasiakas niin vaan muuta pois Helsingistä. Muuttakaa itse. Olen helsinkiläinen. Olen aina ollut, vanhempani sekä isovanhempani myös.

Eihän täällä kohta ole kuin mammukoita ja landeja, sekö on mitä haluatte? Kuulostaa paratiisilta.

No itseasiassa mulle on ihan sama vaikka koko kaupunki lakkautettaisiin, en tarvitse kuin Helsinki - Vantaan lentokentän niiltä nurkilta elämääni.

Jos muilta kentiltä pääsisi yhtä laajasti lentelemään, en tarvitsisi sitäkään