Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajan lääkekuluhelvetti

Vierailija
23.01.2020 |

Käytän itse biologista lääkettä ja joudun ostamaan tammikuussa omavastuun täyteen. Kirpaisee, mutta pakko, muuten psoriasis ei ole hoitotasapainossa.
Lapsellani on myös useampi lääkitys perussairautensa vuoksi ja hänen lääkkeensä maksavat lähelle omavastuuta vuodessa.
Toinen lapseni taas selviää jolkain muutamalla satasella, rasvoja lähinnä. Nämä ovat todella iso kuluerä pienipalkkaiselle yksinhuoltajalle!
Mielestäni yksinhuoltajien kohdalla, miksei muidenkin, alaikäiset lapset voisivat kerryttää sitä huoltajan lääkekattoa, eikä niin että jokaisella on oma lääkekatto. 4500 on järkyttävä määrä lääkkeisiin vuodessa kun käteen jää vaan 1700€/kk.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todella. Eikö isä osallistu kuluihin mitenkään?

Vierailija
2/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole varmaan ensimmäinen tammikuu kun näin käy. Elatusmaksujen nosto auttaisi, myös laskujen maksun järjestäminen niin, että vakuutukset ym. harvemmin erääntyvät tulevat maksuun johonkin sopivampaan aikaan.

Hae toimeentulotukea ja jos et saa Kelalta, sossusta täydentävää. 

Tiesitkö, että lääkkeitäkin voi saada laskulle ja osamaksulla? Niin saisit kalliille lääkkeelle pitemmän maksuajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei olisi kyllä varaa ostella lääkkeitä, jos töissä kävisi. Perustoimeentulotuella on apteekkisitoumus, eli kaikki reseptilääkkeet saa hakea ilmaiseksi.

Vierailija
4/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla menee lääkkeisiin 4500 euroa, kun yhdeltä ihmiseltä lääkekatto on vähän alle 600?

Vierailija
5/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki?

Sitä saa sosiaalivirastosta.

Yksinhuoltaja on arjensakari(tar), mutta liikaa sankaruutta on hyvä välttää.

Vierailija
6/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä yh-mammoilla on aina niin sairaita lapsia? Minulla on mieheni kanssa normaaleita lapsia.

Vierailija
7/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa sairastaa, niin kyllä netistä vaivoja löytyy.

Ihminenhän on aina pohjimmiltaan terve, jos niin haluaa

Vierailija
8/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla menee lääkkeisiin 4500 euroa, kun yhdeltä ihmiseltä lääkekatto on vähän alle 600?

Tämä. Ei ihme ettei rahat riitä jos 2700€ katoaa savuna ilmaan.

Vierailija
9/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä yh-mammoilla on aina niin sairaita lapsia? Minulla on mieheni kanssa normaaleita lapsia.

Valitettavasti sairaudet ja vammat lisäävät eroriskiä ihan tutkitusti. Arki käy helposti raskaaksi ja parisuhde jää toissijaiseksi ja päätyy useammin eroon kuin perheissä, joissa ollaan perusterveitä.

Vierailija
10/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaus katso sitä, tuleeko se yh-äidin lapselle tai sivuttaako se hänet.

Mun pojan sydänsairaus diagnosoitiin kuusi vuotta yh-mammaksi ryhdyttyäni.

Vierailija
11/11 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on todella. Eikö isä osallistu kuluihin mitenkään?

Ei osallistu, on 0 sopimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi