Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ulkomailla, voinko tulla takaisin suomeen lapsieni kanssa?

Vierailija
23.01.2020 |

Olen miettinyt, miten minulle ja lapsilleni käy, jos eroan miehestäni. Voinko palata takaisin Suomeen alaikäisten lapsieni kanssa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, Suomi on vapaa maa. Sinun pitää itse tulla Suomeen.

Vierailija
2/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, Suomi on vapaa maa. Sinun pitää itse tulla Suomeen.

Sen tiedän, mutta huoli siitä, voivatko lapseni tulla myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei syytetä lastenkaappauksesta?

Vierailija
4/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus ratkotaan nykyisessä asuinmaassasi. Hoida se ensin kuntoon, muuten lapset palautetaan Suomesta takaisin nykyiseen asuinmaahanne.

Vierailija
5/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu mikä valtio on kyseessä, millainen on paikallinen laki ja millainen huoltajuusjärjestely tulee olemaan. 

Vierailija
6/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa asut? Voit itse lähteä maasta, mutta lapset eivät ilman toisen vanhemman suostumusta.

Vierailija
7/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu se ei ole lapsieni vaan LASTENI !!!

Vierailija
8/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu niin itse päättämällä teet lapsikaappauksen.

Eli suostuttele mies ensin muuttamaan Suomeen

Vierailija
9/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa lasteni ollessa pieniä. Asianajaja, jolta hain apua kehoitti vetoamaan mieheen sillä perusteella, että Suomessa työmahdollisuuteni olisivat paremmat.

Vierailija
10/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin varma, että mieheni ei anna lastemme muuttaa Suomeen kanssani. Tarkoittaako tämä sitä, että olen sitten jumissa täällä siihen asti, kun ovat täysi-ikäisiä? Ap

Vierailija
11/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haagin sopimus määrää, että lasten huoltajuus ratkaistaan siinä maassa, missä he ovat vakituisesti asuneet ennen huoltajuusriitaa. Eli ensin huoltajuudesta pitää sopia tai riitatilanteessa mennä oikeuteen ja sitten vasta Suomeen.

Jos palaat Suomeen lasten kanssa ilman huoltajuuden ratkaisua, ex voi vaatia lasten palauttamista.

Vierailija
12/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa lasteni ollessa pieniä. Asianajaja, jolta hain apua kehoitti vetoamaan mieheen sillä perusteella, että Suomessa työmahdollisuuteni olisivat paremmat.

Kiitos vinkistä! Pääsittekö muuttamaan Suomeen loppujen lopuksi? Miten teillä onnistuu tapaamiset yms?

Vierailija
13/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma, että mieheni ei anna lastemme muuttaa Suomeen kanssani. Tarkoittaako tämä sitä, että olen sitten jumissa täällä siihen asti, kun ovat täysi-ikäisiä? Ap

Ei tarkoita, jos hankit lasten huoltajuuden oikeudessa.

Vierailija
14/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi viedä lapsia ilman miehen lupaa. Yleensä sellaista lupaa ei saa oikeudessakaan, vaikka veisi asian sinne. Juttele asianajajan kanssa. Facebookista löytyy varmasti myös ulkosuomalaisten ryhmiä, joissa on paremmin tietoa asiasta kuin täällä.

Vierailija
15/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ikävä kyllä voi mennä niin. Monella on mennyt.

Vierailija
16/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit tulla. Mutta mitään yhtä oikeaa vastausta siit' voitko vai etkö voi tuoda mukanasi myös lapset ei ole., näillä tiedoilla antaa mitä annoit. Avioero ei ole luultavsti missään maassa sama asia kuin, että lapsisen ja naisen (lasten äidin) ero miehestä (lasten isästä) automaattisesti ilman seuraamuksia miehestä. Kannattaa selvittää asia tarkkaan, koska jos teet liian hätäsiä ja pikaisia ratkaisuja, niinsaatat muun ohella saada syytteen lapsien kaappauksesta.  

Vierailija
17/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi viedä lapsia ilman miehen lupaa. Yleensä sellaista lupaa ei saa oikeudessakaan, vaikka veisi asian sinne. Juttele asianajajan kanssa. Facebookista löytyy varmasti myös ulkosuomalaisten ryhmiä, joissa on paremmin tietoa asiasta kuin täällä.

Höpsis. Jokaisessa maassa on eri lait.

Vierailija
18/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ensin ehdottaa matkaa Suomeen jollakin tekosyyllä ja sitten täällä ollessa ilmoittaa halusta erota.

Vierailija
19/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun muuttamsita tuskin voidaan estää mutta lapsien muuttaminen kanssasi on eri juttu. - Sen maan oikeuslaitos, jossa nyt asutte kiistatilanteessa määrää sen kuinka ratkea huoltajuus tapauksessanne. Ja huoltajuutta päätettäessä myös se, voivatko lapset muuttaa kanssasi toisaalle vai ei.

Vierailija
20/47 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös, missä maassa olette menneet naimisiin. Sen maan lakeja noudatetaan. Ilman yhteishuoltajuussopimusta tai yksin- ,  tai ilman lasten isän suostumusta Suomenkin lakien mukaan kyseessä on lapsikaappaus.

Asianajaa suosittelisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän