Lukekaa tuo Ylen raportti luisteluvalmentajasta
Siellä teille uhrien haastatteluja.
Kyllä tuollainen HIRVIÖ ei minun lastani valmentaisi enää sekuntiakaan.
Ihmettelen vanhempia, jotka asettavat menestyksen lastensa mielenterveyden edelle puolustaen tätä hirviötä.
Ette ole lapsianne ansainneet.
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kouluaikana, 70-luvulla, tuontyylinen englanninopettaja. Voi hyvä jumala niitä kauhun tunteja. Valitsi muutaman lellikin ja muille oli kuin ilmestyskirjan peto.
Oliko Lapualta?
Ei kai tuo Mirjami nyt enää edes kehtaisi jatkaa valmennustehtävässään.
No toki tuntuu kyllä niin häikäilemättömältä, että tuskin tuo nyt mitään edes välittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Aviomieshän on naisen uhri itsekin. Mennyt tuon lehtijutun mukaan urheilemaan seuraan 21-vuotiaana, ja valmentaja, vanhempi nainen auktoriteettiasemassa, iski häneen heti silmänsä. Todella vastenmielistä!!! >:(
Molemmat iskivät silmänsä toiseen, ei vain nainen. Ja aikuisia olivat, ja pitkään jo naimisissa. Älä höpötä turhia.
Uhrit ovat ne kiusatut luistelijat, ei mies.
Käsittämätöntä että tuon näköinen matami käskee tyttöjä laihduttamaan. Itse on kuin...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo Mirjami nyt enää edes kehtaisi jatkaa valmennustehtävässään.
No toki tuntuu kyllä niin häikäilemättömältä, että tuskin tuo nyt mitään edes välittäisi.
Voi tottakai se jatkaa. Ämmähän sanoi, että tytöt on syyllisiä kun kaatuilevat tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että tuon näköinen matami käskee tyttöjä laihduttamaan. Itse on kuin...
Minä taas kiinnitin huomioni tuohon( missä on yksityiskuva kaikista) että sopisi paremmin, että on äiti ja poika, kuin mies ja vaimo.
Puolustajat puolustavat häntä edelleen. Viimeksi eilen lasten vanhemmille uhiteltiin että jos M ei saa palata, jää loppukauden kisat lapsilta kisaamatta. No, sehän ei mene niin. Ei sitä Mirua sinne jään laidalle todellakaan tarvita.
Yksi hassunhauska muisto tästä valkusta teille: minorijoukkue oli menestynyt koko kauden aivan loistavasti, voittanut kaikki kisat ja joukkuehenki oli hyvä. Päävalmentaja ei ollut ollut kisatilanteissa mukana kertaakaan. No, kauden loppukilpailuun hän halusi tulla tätä ikäsarjan voitokkainta joukkuetta ”psyykkaamaan”, sillä seurauksella että joukkueesta puolet eli 10 kaatui kisasuorituksessa! Sellaista en ollut koskaan aiemmin nähnyt! En enää muista mikä oli valkun selitys, mutta hän oli selvästi saanut lapset jo etukäteen paniikkiin ja loppuilta menikin sitten itkien.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hassunhauska muisto tästä valkusta teille: minorijoukkue oli menestynyt koko kauden aivan loistavasti, voittanut kaikki kisat ja joukkuehenki oli hyvä. Päävalmentaja ei ollut ollut kisatilanteissa mukana kertaakaan. No, kauden loppukilpailuun hän halusi tulla tätä ikäsarjan voitokkainta joukkuetta ”psyykkaamaan”, sillä seurauksella että joukkueesta puolet eli 10 kaatui kisasuorituksessa! Sellaista en ollut koskaan aiemmin nähnyt! En enää muista mikä oli valkun selitys, mutta hän oli selvästi saanut lapset jo etukäteen paniikkiin ja loppuilta menikin sitten itkien.
Niin just. Ja vanhemmatko haluavat tuon " psyykkaajan" vielä takaisin? Ei kai voi olla totta?
Vierailija kirjoitti:
Puolustajat puolustavat häntä edelleen. Viimeksi eilen lasten vanhemmille uhiteltiin että jos M ei saa palata, jää loppukauden kisat lapsilta kisaamatta. No, sehän ei mene niin. Ei sitä Mirua sinne jään laidalle todellakaan tarvita.
No ei ne kisat nyt kai yhdestä hirviöstä ole kiinni? Onhan siellä nyt paljon muitakin valmentajia. Kisatkin menisivät paremmin kun se hirviö ei olisi häiritsemässä.
Tuota naista täällä ei voi puolustaa KUKAAN MUU, kuin itse.
Vaikea uskoa muuta. Niin tai sitten on samanhenkisiä sairaita jotka puolustavat.
Pelottavaa.
Jostain niitä samanhenkisiä aina riittää...
Mua ei yllätä yhtään että tätäkin sairasta pas..aa joku puolustaa. Ainahan näitä on ollut.
Jospa M menee ja tappaa itsensä, niin ei tartte lasten enää kärsiä.
Enpä muuten haluaisi olla HSK:n hallituksessa nyt. Valmentaja rimpuilee luultavimmin työsuhteen päättymistä vastaan kaikin voimin. Jos saa potkut, oikeudenkäyntiin menee rahaa, jos neuvotellaan, erorahoja saa pulittaa. Tosin luulisi oikeudenkäyntikulujen lopulta rapsahtavan tuolle kiduttajalle.
Varmasti luistelijoiden vanhemmilta tulee painetta molempiin suuntiin myös.
Ei siellä hallituksessa kukaan haluakaan olla, mut osa taitaa olla joko lahjottu tai pakotettu mukaan.
Ystäväni tytär oli tuon naisen valmennuksessa ja ystävälläni oli senverran järkeä päässään, että tytär vaihtoi harrastusta.
Ystäväni sanoi, että tytär muuttui täysin.
Kirestä, itkuherkästä, huonosti nukkuvasta tytöstä tuli jo kuukauden aikana iloinen ja kaikinpuolin helpottuneen oloinen lapsi.
Olivat osittain tietoisia nsisen " metodeista" mutta eivät tienneet läheskään tätä kaikkea mikä nyt tullut julkisuuteen.
Tytär ei silloin uskaltanut puhua kotona mitään. Kerran tuli romahdus, kun oli käynyt puntarissa jälleen, eikä paino ollut tippunut tarpeeksi. Oli maannut lattialla puntarin vieressä, itkenyt ääneen ja luvannut tappaa itsensä kun on niin läski.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni tytär oli tuon naisen valmennuksessa ja ystävälläni oli senverran järkeä päässään, että tytär vaihtoi harrastusta.
Ystäväni sanoi, että tytär muuttui täysin.
Kirestä, itkuherkästä, huonosti nukkuvasta tytöstä tuli jo kuukauden aikana iloinen ja kaikinpuolin helpottuneen oloinen lapsi.
Olivat osittain tietoisia nsisen " metodeista" mutta eivät tienneet läheskään tätä kaikkea mikä nyt tullut julkisuuteen.
Tytär ei silloin uskaltanut puhua kotona mitään. Kerran tuli romahdus, kun oli käynyt puntarissa jälleen, eikä paino ollut tippunut tarpeeksi. Oli maannut lattialla puntarin vieressä, itkenyt ääneen ja luvannut tappaa itsensä kun on niin läski.
Lisään vielä. Eikä todellakaan ollut läski.
Ennemmin hurjasti alipainoinen.
Minä taas olen ihmetellyt sitä että miksi nämä muut valmentajat eivät puuttuneet asiaan.
Varmasti kuulivat ja näkivät.
Tämän tyyppistä valmennus-ja kasvatuskulttuuria on esim. Venäjällä. Ja he pärjäävät. Jos mielii menestyä, pitää fyysisen suorituskyvyn ja taidon lisäksi olla myös kyky kestää henkisesti tiukkoja kisatilanteita. Nöyryys, kova kuri ja siihen alistuminen ovat ainoita keinoja kasvaa henkisesti riittävän vahvaksi voittamaan. Yleisesti ottaen Suomalaiset ei pärjää esim. taitoluistelussa maailman huipulla, koska valmennus ei ole riittävän ankaraa.
Just katsoin ohjelman amerikkalaisesta kultista. Siellä monta sataa ihmistä kuuliaisesti teki mitä yksi hurahtanut mielipuoli käski. Oli aivopessyt heidät täysin.
Kieltämättä tuli mieleen tämä tapaus.
Kyykytti heitä murtumispisteeseen saakka.
Tuollainen pitäisi lailla kieltää.