Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa nätisti, EI KIITOS? juhannusvieraista..

Vierailija
21.06.2006 |

Meidän tuttavaperhe soitti eilen ja kyseli mitä tehdään juhannuksena, todettiin että ollaan kotona, että jos saadaan lapset hoitoon niin sitten otetaan vähän enemmän ja jos ei saada niin sitten vietetään juhannus lasten kanssa

No, tämä tuttavaperheen äiti sitten kutsui itse perheensä meille kylään JOS ei saada lapsia hoitoon.. ei muuten, mutta mä en jaksa niiden lapsia, niillä on 4 lasta jotka huutavat, sotkevat, rikkovat ja juoksevat ympäriinsä ja valittavat, että on tylsää, eivät usko mitään jne. Meillä on todella pieni talo ja koira joka villiintyy vieraiden sisällä juoksemisesta (ts. puolustaa omiaan vierailta, joten rähisee jos vieraat lapset rehaavat koko ajan edestakaisin, kuten tämän perheen lapset tekevät) Koiralle ei ole talossa erikseen rauhallista paikkaa, joten sekin on hankalaa. Lisäksi en tahdo muutenkaan niitä muksuja meille rehaamaan.

Nyt en kuitenkaan haluaisi viedä lapsia hoitoon, vaan haluaisin viettää omien lasteni ja miehen kanssa rauhallisen juhannuksen kotona grillaillen ja saunoen oman perheen kesken, mutta tämä tuttavaperhe saa tietää, ellemme vie lapsia hoitoon ja varmasti suuttuvat jos vaikka vaan sanoisimme, että veimme ne hoitoon vaikkei vietäisikään ja toisaalta, en halua heille valehdella. Tiedän myös, että he loukkaantuvat verisesti jos sanon, etten tahdo heitä meille. Miten ihan oikeasti tän asian järjestän? Onko mun vaan pakko viedä lapseni hoitoon että vältyn siltä apinalaumalta kotonani?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai voitko sanoa valkoisen valheen säästääksesi toisten ihmisten tunteita.

Vierailija
2/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on heidän häpeänsä, jos loukkaantuvat. Sanot, että haluat viettää aikaa oman perheesi kanssa, kun muutenkin yhteinen aikanne on rajallista. Ja pyydät heitä tulemaan joku toinen viikonloppu kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim yksi lapsistanne oksenti yöllä :)

Ei kai kukaan mahatautia haluu tulla hakemaan?

Vierailija
4/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että teidän lapsilla jotain vatsaoireita ettei vain olisi vatsatauti tulossa, luulisi tuon pikku valheen pitävän vieraat loitolla.

Vierailija
5/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapseni eivät ole hoidossa! :( Hitto, millä sitä voi vaan sanoa EI?? Kyllä se on ihan kiva, että he käyvät välillä parin tunnin visiitillä lasten kanssa jne. mutta että koko juhannukseksi?.. ei kiitos!

ap

Vierailija
6/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vielä täsmentää, jos tunnet sen tarpeelliseksi, että olitte ihan alunperin suunnitelleet viettävänne juhannusta ihan vain oman perheen kesken.

Vierailija:

ja se on heidän häpeänsä, jos loukkaantuvat. Sanot, että haluat viettää aikaa oman perheesi kanssa, kun muutenkin yhteinen aikanne on rajallista. Ja pyydät heitä tulemaan joku toinen viikonloppu kylään.

Vierailija
7/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. perhe ei siitä välittäisi kun " kyllä ne pöpöt jossain vaiheessa kuitenkin jostain tulee" ... eli eipä auta sekään.

ap

Vierailija
8/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen syvällä rintaäänellä kannustan sinua sanomaan rehellisesti " ei" . Se ei oikeesti kirpaise kun kerran ja kun oot tehnyt sen useampaan kertaan, elämäsi muuttuu paljon mielekkäämmäksi. Mä olin sellainen etten osannut kieltäytyä mistään ja se ahdisti. Sitten vaan aloin opetella sanomaan ei ja nyt on paljon mukavampaa, kun " saan" toimia juuri niinkuin itse haluan. Ystävätkin ovat tallella ;). -5-

Vierailija
9/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa viettää ihan oman perheen kesken juhannusta.

Pönttohän se sun kaveris on jos suuttuu/loukkaantuu.

Vierailija
10/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tuntemuksesi. Mä en oikein ymmärrä ihmisiä, jotka kutsuvat itsensä kylään jonnekin esim. juuri juhannuksena. Mullakin kävin näin, enkä osannut sanoa ei. Harmitti, mutta päätin sitten että " okei, yksi juhannus" . No, tämä " ystäväni" teki oharit ja ilmoitti eilen, ettei itse pääse tulemaan. Oli vain helpotus mulle itse asiassa...

Vierailija
11/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voit kysyä että tulisivatko he jonakin toisena päivänä käymään, mikäli haluat.

Tuossa ei ole mitään väärää eikä se ole epäkohteliasta. Tee se nyt heti! Puhelin käteen ja soittamaan tai tekstaamaan!

Vierailija
12/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ette oo kerinny lastenkaan kanssa puuhailemaan mitään pitkään aikaan ja mies on töistä väsynyt.

Vierailija
13/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat vaan " meille ei juuri nyt sovi" , ei selityksiä. Ystävät ei kysele ja muut ei usko kuitenkaan.

Tai sitten nro 11 eli tarkoitus oli viedä hoitoon mutta hoitaja perui viime hetkellä, etkä enää ilmoittanut heille, koska ajattelit heillä olevan kuitenkin jo muuta sovittuna ;)

Vierailija
14/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, ettei nyt sovi nyt ja sanot, että otetaan joskus toiste.

Vierailija
15/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat niin moukkia että loukkaantuvat niin oma on tappionsa.

Älä ole liian kiltti!

Vierailija
16/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on totta. Ja sitten pysyt kannassasi.

Vierailija
17/24 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot syitä, röyhkeä alkaa perustelemaan, miksi he kuitenkin voivat tulla. Väsymys? Eihän meistä vaivaa ole, minä kyllä autan ruuissa ja laittamisissa. Haluataan olla omissa oloissa? Höpö höpö, lomat eessä, ehditte nyhjätä keskenänne ihan tarpeeksi. Kipeenä? Mitä pienistä, onhan noita tauteja aina.

Kiltti ihminen lamaantuu viimeistään tuossa vaiheessa, kokemusta on. Siksi vaan napakasti: Nyt ei käy. Jos kysyy miksi, toistat: Nyt ei käy, katsotaan toisella kertaa.

Vierailija
18/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemme lapset hoitoon :( .. se oli se pienempi paha..

ap

Vierailija
19/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia että " mitähän joku muu ajattelee" ?

Vierailija:

viemme lapset hoitoon :( .. se oli se pienempi paha..

ap

Vierailija
20/24 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduit viemään lapsesi hoitoon koska et osaa sanoa ei! Onko tuossa päätä tai häntää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi