Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mainittavaa työtä, ei opiskelupaikkaa, mutta sopivaa saada lapsi?

Vierailija
23.01.2020 |

Ei varmaan kannata hukata nuoruuttaan, kun voi käyttää ajan hyödyllisesti? Lapsen saaminen olisi varmasti hyvä nyt, kun on aikaa, samalla kun luen pääsykokeisiin? Vanhempani takaavat, että rahat riittävät yli ammattiin valmistumisen ja mies lupasi jo, että voitaisin yrittää. Hänellä on työpaikka, mutta hän hakee myös jatko-opintoihin. Minulla on satunnaisia töitä. Talous ja suhde ei huoleta, vaikka en tekisikään töitä, mutta ammatti on saatava ja en vain tahdo sitä ennen vanhettua lapsettomana.

nuori 23 v

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 21 - vuotiaana, toisen 24v ja kolmannen 26v. Kotiäiti olin 5,5 vuotta ja lähdin opiskeleen. Sain opinnot tehtyä ja sen jälkeen olenkin ollut töissä koko ajan. Lasten isä tänä lapsi aikana on joutunut työttömäksi, opiskellut kaksi ammattia ja ollut välillä työtön.

Ei elämästä tiedä miten menee. Puitteet voi olla tosi hyvät ja työt sitten mennä alta. Asuntovelat niskassa on paha lapsia hankkia, jos siis meinaa ensin ne talot ja autot laittaa ennen kuin lapsia hankkii. Töitä voi painaa keski-iässä kun. Lapsia ei silloin tehdä.

Vierailija
42/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä ammattia tarvitset, jos talous ei huoleta? Me tehtiin 2 lasta, vaikka molemmat oli pitkäaikaistyöttömiä, sillä kyllä Suomessa aina toimeen tulee jos ei tahallaan sössi asioitaan. Nyt on molemmat hyvässä työssä, mutta mielestäni silloin työttömänä elämä oli mukavampaa, kun oli lapselle enemmän aikaa, eikä sitä rahan puutetta edes kauheasti huomannut.

Kyllä muut maksaa kun itsellä ei ole varaa. Näinhän tää sosiaalisuomi toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse pummimaan, kun on säästöjä ja viimeiset pelot vei vanhempieni mielipide, että en ole riippuvainen miehenikään tuloista, koska he tukevat tarvittaessa myös. Meille molemmille tuleville vanhemmille on siis myös taloudellisesti mahdollista opiskella! Säästäväisyys on periytynyt:)

ap

Vierailija
44/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap oot tehnyt kaikki nää vuodet peruskoulun jälkeen, jos oot nyt 23 ilman tutkintoa ja työtä?

Vierailija
45/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä ammattia tarvitset, jos talous ei huoleta? Me tehtiin 2 lasta, vaikka molemmat oli pitkäaikaistyöttömiä, sillä kyllä Suomessa aina toimeen tulee jos ei tahallaan sössi asioitaan. Nyt on molemmat hyvässä työssä, mutta mielestäni silloin työttömänä elämä oli mukavampaa, kun oli lapselle enemmän aikaa, eikä sitä rahan puutetta edes kauheasti huomannut.

Kyllä muut maksaa kun itsellä ei ole varaa. Näinhän tää sosiaalisuomi toimii.

No koska yhteiskunta on rakennettu siten, ettei läheskään kaikille ole töitä, niin on vain kohtuullista, että muut maksavat. Useimmat mieluusti ottaisivat työn jos sellaisia olisi tarjolla, mutta eipä ole, kun jo pelkästään aukko cv:ssä tai huono supliikki riittää tänä päivänä tekemään ihmisestä kelvottoman työmarkkinoille.

Mitä lasten saantiin tulee, niin toki ihmisellä on oikeus lisääntyä ja perustaa perhe vaikka olisikin se aukko cv:ssä.

Vierailija
46/46 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä lukion jälkeen vuoden pitkää päivää ja hyvin rahaa säästäen, koska asuin kotona. Sitten  olin vuoden ulkomailla ja opiskelin kielen, sain enemmän säästöön kuin kulutin ja palasin Suomeen. Muutin yhteen mieheni kanssa.  Olen tehnyt erilaisia, ei koulutusta vaativia töistä, joista on tullut palkkaa vaihtelevasti, mutta en ole koskenut säästöihini.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän