Mies rakastui minuun hetkessä, lopahtaako yhtä nopeasti?
Onko teillä kokemuksia miehistä, jotka rakastuvat teihin päätä pahkaa hirveän nopeasti? Ja ihan järjettömästi? Tai oletteko itse kokeneet sellaisen rakastumisen?
Minä tapasin muutama viikko sitten miehen, joka jo julistaa rakkauttaan. Hän sanoo, että tietää mitä haluaa, ja haluaa minut. Hän ilmaisee hyvin selkeästi, että haluaa olla kanssani ja on rakastunut. Totesin, että tämä tuli vähän äkkiä, niin hän vastasi siihen, että joo tietää, että tuli äkkiä, mutta hän tietää niin selkeästi tunteensa, niin miksei sanoisi suoraan. Hän myös ottaa yhteyttä watsapilla monesti päivässä ja kyselee miten menee, selvästi ikävöi.
Minäkin olen hyvin ihastunut häneen, mutta olen hiukan epäluuloinen, kun olen saanut niin usein siipeeni rakkausrintamalla. Lisäksi olen itse paljon hitaasti lämpiävämpi ihminen, ja on vaikea uskoa, että noin nopeasti roihahtaneet tunteet olisivat kestäviä pidemmällä aikavälillä. Pelkään, että tässä käy niin, että ihastun häneen koko ajan enemmän, ja hänen tunteensa yhtäkkiä sammuvatkin yhtä nopeasti, kuin alkoivat.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä. Vaimoni tavattuani tiesin vartin kuluttua että tässä on tuleva vaimoni. Siitä on nyt yli 45 vuotta ja vielä en ole mieltäni muuttanut.
Mistä tiesit sen?
Hän voi olla ihan oikeasti ihastunut, ja ihastuminen voi johtaa pitkään hyvään suhteeseen.
Minulla on kokemusta miehestä, joka halusi minut itselleen heti ja nyt, rakastui ensisilmäyksellä eikä malttanut millään odottaa tapaamisia. Vähitellen paljastui, ettei hän jaksa odottaa mitään muutakaan. Kaikki piti saada heti, ja käytös muuttui omistushaluiseksi ja mustasukkaiseksi. Vuosien jälkeen havahduin, kun alkoholista ja uhkapeleistä oli kehittynyt hänelle riippuvuus, eikä tämä mies millään ymmärtänyt että suhde oli ohi. Mies ei kuitenkaan ollut millään tapaa narsisti, ihan mahdottoman malttamaton vain.
Pyydä hidastamaan tahtia ja katso kuinka mies reagoi. Itse en ainakaan tykännyt, kun se ihana alkuhuuma meni hätiköintiin. Normaalisti ihmiset eivät myöskään jumiudu parisuhteisiin niin kuin minä tein. Onnea joka tapauksessa. :)
Love bombing on erittäin tyypillistä toimintaa narsisteilla, mutta voi myös olla, että mies on vain rakastunut rakastumiseen (tai pikemminkin ihastumiseen). Hyvin harvat on sitten niitä, jotka ovat aidosti vain löytäneet "sen oikean" ja siksi innoissaan.
Sinuna olisin varovainen. Älä missään nimessä tee mitään isoja päätöksiä tässä vaiheessa (esim. naimisiinmenosta, lapsista, asunnon hankkimisesta tai sellaisesta luopumisesta). Jos mies olisi persoonallisuushäiriöinen, hän haluaisi sinut äkkiä nalkkiin. Narsisti (tai muu pershäröinen) voi esittää oikein ihanaa pitkänkin aikaa, ennen kuin totuus luonteesta paljastuu.
Yleensä jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, niin myös on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, enpä tiedä. Vaimoni tavattuani tiesin vartin kuluttua että tässä on tuleva vaimoni. Siitä on nyt yli 45 vuotta ja vielä en ole mieltäni muuttanut.
Mistä tiesit sen?
En ole hän, mutta sen vaan jotenkin tietää. Että tuossa on jotenkin erityinen ihminen. Ja kaikki on luontevaa, kosketus, yhdessäolo ilman erillisiä sopimisia jne. Mutta vaatii toki sitä, että tunne on molemminpuolinen.
Mun mies rakastui muhun saman tien, itse lämpenin hitaammin. Mutta yli 20 vuotta on oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
No on tapahtunut noin ja se meni huonosti, mies oli henkisesti epätasapainossa. Mutta toisaalta kaksi elämäni oikeaa rakastumista on tapahtunut niin, että molemmat tiesivät heti ensimmäisellä hetkellä, että tämä on nyt tässä. Niihin ei kyllä liittynyt mitään ahdistelevaa käytöstä.
Tuossa on nyt kaksi ongelmaa: se, ettet sinä tunne miehen olevan erityinen ja se, että mies pommittaa sinua.
En minäkään rakastunut toiseen elämäni miehistä heti, mutta heti ekalla minuutilla tiesin, että hänessä on jotain sellaista erityistä, että olimme heti ensimmäisestä päivästä asti päivittäin yhteydessä. Rakkaus tuli noin kolme viikkoa, kuukauden myöhemmin. Mutta jo sitä ennenkin tiesin, etten haluaisi päästää häntä menemään vaan hän jotenkin kuuluu yhteyteeni.
Kyllä minullakin on sellainen tunne ollut alusta lähtien, että tässä on jotain tosi erityistä. Ja kuten sanoin, olen myös häneen ihastunut. Hyvin ihastunut. Siksi pelkäänkin, että saan siipeeni. Vanhat traumat ja sydänsurut kuiskuttelevat taka-alalla. Hidastempoisesta luonteestani huolimatta tämä on alusta lähtien tuntunut hyvin voimakkaalta jutulta. Enkä muista näin voimakasta ihastusta olleen minulla hetkeen. Olen samaan aikaan ihan sekaisin ihastuksesta, mutta myös paska jäykkänä. Mies ei ole missään vaiheessa kertaakaan antanut minulle minkäänmoisia tuntemuksia, etten voisi luottaa häneen. Eikä sellaisia perinteisiä kissahiiri-leikkejä, mitä yleensä deittaillessa on enemmän tai vähemmän ollut. Kaikki on jotenkin selkeää, ehkä vain asiat etenee vähän liian nopeassa tempossa. Hän vain löi hyvin pian korttinsa pöytään ja ilmaisi, että asia on näin, että haluan sinut.
Eihän sitä voi ikinä tietää. Mies ei ollut koskaan (kuulemma) rakastunut kehenkään, mutta nopeasti rakastui minuun. Alle kuukauden sisään olin jo muuttanut hänen luokseen itselleni vieraaseen maahan :D En näin vanhana enää uskaltaisi, mutta nuorena sitä oli huolettomampi ja olinhan itsekin korviani myöten rakastunut. Nyt 15v myöhemmin olemme edelleen hyvin rakastuneita toisiimme.
Vierailija kirjoitti:
Joka sääntöön on poikkeus. Se ei tee siitä säännöstä yhtään sen perusteettomampaa.
Vesna Vulovic oli lentoemäntä, joka 1972 putosi 10 km:n korkeudessa koneesta, ja selvisi hengissä. Tuon perusteella ei kuitenkaan kannata yrittää samaa, ei välttämättä edes laskuvarjon kanssa, saati sitten ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tapahtunut noin ja se meni huonosti, mies oli henkisesti epätasapainossa. Mutta toisaalta kaksi elämäni oikeaa rakastumista on tapahtunut niin, että molemmat tiesivät heti ensimmäisellä hetkellä, että tämä on nyt tässä. Niihin ei kyllä liittynyt mitään ahdistelevaa käytöstä.
Tuossa on nyt kaksi ongelmaa: se, ettet sinä tunne miehen olevan erityinen ja se, että mies pommittaa sinua.
En minäkään rakastunut toiseen elämäni miehistä heti, mutta heti ekalla minuutilla tiesin, että hänessä on jotain sellaista erityistä, että olimme heti ensimmäisestä päivästä asti päivittäin yhteydessä. Rakkaus tuli noin kolme viikkoa, kuukauden myöhemmin. Mutta jo sitä ennenkin tiesin, etten haluaisi päästää häntä menemään vaan hän jotenkin kuuluu yhteyteeni.
Kyllä minullakin on sellainen tunne ollut alusta lähtien, että tässä on jotain tosi erityistä. Ja kuten sanoin, olen myös häneen ihastunut. Hyvin ihastunut. Siksi pelkäänkin, että saan siipeeni. Vanhat traumat ja sydänsurut kuiskuttelevat taka-alalla. Hidastempoisesta luonteestani huolimatta tämä on alusta lähtien tuntunut hyvin voimakkaalta jutulta. Enkä muista näin voimakasta ihastusta olleen minulla hetkeen. Olen samaan aikaan ihan sekaisin ihastuksesta, mutta myös paska jäykkänä. Mies ei ole missään vaiheessa kertaakaan antanut minulle minkäänmoisia tuntemuksia, etten voisi luottaa häneen. Eikä sellaisia perinteisiä kissahiiri-leikkejä, mitä yleensä deittaillessa on enemmän tai vähemmän ollut. Kaikki on jotenkin selkeää, ehkä vain asiat etenee vähän liian nopeassa tempossa. Hän vain löi hyvin pian korttinsa pöytään ja ilmaisi, että asia on näin, että haluan sinut.
Teillä ei silti ole kiirettä mihinkään. Tapailkaa/seurustelkaa, tutustukaa, käyttäkää ainakin seuraavat kaksi vuotta siihen, että seurustelette ilman paineita yhdessä asumiseen saati perheen perustamiseen. Jos sitten edelleen tuntuu hyvältä, niin on aika siirtyä eteenpäin.
Miehet halua vaan sitä yhtä asiaa
Mull sama kokemus tosin tapahtui pizzeriassa, turkkilainen työntekijä julisti suurin piirtein rakkautta minuun kun minut näki, tarjosi ilmaisen juoman ja tyrkkäs puhelimensa ja sanoi et anna numerosi... Ahdisti kovasti siinä tilanteessa ja pakko oli antaa numero... Kysyi asuinko yksin ja voiko tuoda illalla pizzaa... Kehui mun kauneutta(mikä ei totta en oo kaunis)
Juteltiin vähän niitä näitä ja sit kekkasin sanoa et on poikaystävä(mun ystävä poika) naama venähti ja suhtautui muhun sitten nuivasti:D
Hauskinta tässä on se että ennekin käynyt tuolla syömässä yksin, mut ollut peruskohtelias kuten asiakkaille kuuluu olla
Pelotti et se laittaa viestiä mut onneks ei oo laittanut. Toivon mukaan on poistanut mun numeron
Vierailija kirjoitti:
Love bombing on erittäin tyypillistä toimintaa narsisteilla, mutta voi myös olla, että mies on vain rakastunut rakastumiseen (tai pikemminkin ihastumiseen). Hyvin harvat on sitten niitä, jotka ovat aidosti vain löytäneet "sen oikean" ja siksi innoissaan.
Sinuna olisin varovainen. Älä missään nimessä tee mitään isoja päätöksiä tässä vaiheessa (esim. naimisiinmenosta, lapsista, asunnon hankkimisesta tai sellaisesta luopumisesta). Jos mies olisi persoonallisuushäiriöinen, hän haluaisi sinut äkkiä nalkkiin. Narsisti (tai muu pershäröinen) voi esittää oikein ihanaa pitkänkin aikaa, ennen kuin totuus luonteesta paljastuu.
Jotain samantapaista joskus mietiskellyt että jotkut ihmiset ovat koukussa omiin tunteisiinsa, tavallaan elämysnarkkeja.
Haetaan se ihastumisen, rakastumisen tunne, tunteen kohde on tavallaan sivuseikka.
Sitten kun se oma huuma rupeaa tasoittumaan niin haetaan vika siitä joka äsken oli vielä alkumyllerryksen aiheuttaja.
Sitten kohde vaihtuu ja sama kuvio toistuu isoilla tunteilla.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kyllä. Narsistien ja psykopaattien kanssa. Varaudu HD tason elämykseen elämässäsi. Kauhua ei puutu eikä kieroilua. Asennoidu jo siihen, että sinulta menee työ, omaisuus, luottotiedot, maine ja mielenterveys, mutta opit kaiken aseista, huumeista ja tiedät miten hävittää ruumis. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi ikinä tietää. Mies ei ollut koskaan (kuulemma) rakastunut kehenkään, mutta nopeasti rakastui minuun. Alle kuukauden sisään olin jo muuttanut hänen luokseen itselleni vieraaseen maahan :D En näin vanhana enää uskaltaisi, mutta nuorena sitä oli huolettomampi ja olinhan itsekin korviani myöten rakastunut. Nyt 15v myöhemmin olemme edelleen hyvin rakastuneita toisiimme.
Ihana, että sinä sait tehty tuon. Minä en aikanaan pystynyt toteuttamaan asiaa käytännössä ja se on ainoa elämäni tekemätön asia, mikä tosissaan harmittaa. Uskon vahvasti, että siinä olisi ollut ainesta johonkin hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Narsistien ja psykopaattien kanssa. Varaudu HD tason elämykseen elämässäsi. Kauhua ei puutu eikä kieroilua. Asennoidu jo siihen, että sinulta menee työ, omaisuus, luottotiedot, maine ja mielenterveys, mutta opit kaiken aseista, huumeista ja tiedät miten hävittää ruumis. Onnea matkaan!
Älä nyt😄 Siis suurin osahan noista nopeista rakkauksista on täyttä teatteria itsekkäistä syistä mutta aina kantsii pitää mielessä että kyllä jotkut ihan vilpittömästi kokevat noin.
Sehän on tavallaan hienoa jos joku aito tuollainen juttu kohdalle sattuu, epätodennäköistä mutta se on täysin mahdollista🙂
Love bombing. Mulle tapahtui sama, mentiin melko nopealla aikataululla sitten kihloihin ja naimisiin. Pari vuotta tuosta miehellä diagnosoitiin narsistinen persoonallisuushäiriö. Yhdessä ollaan vielä mutta eihän tämä helppoa ole ollut. Olisin varuillani.
Sanoisin että luota omaan intuitioon ja etene kaikessa rauhassa. Ei kenenkään ole pakko sitoutua heti vaikka toinen olisikin hullun lailla rakastunut sinuun. Jos mies ei pysty odottamaan sitä, että olette täysin samalla aaltopituudella tunteidenne kanssa niin eiköhän ne miehen huonot puolet sieltä puske esille aika nopeaa.
Esim. tulee mieleen että läheisriippuvainen ihminen saattaa haluta sitoa toisen ihmisen välittömästi, eikä täten kestä odottamista, vaan haluaa vastauksen hetimiten seurustelustanne.
Saattaa alkaa painostaminen, ilkeileminen ja lopulta jättäminen hänen toimestaan.
Eli etene kaikessa rauhassa.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain samantapaista joskus mietiskellyt että jotkut ihmiset ovat koukussa omiin tunteisiinsa, tavallaan elämysnarkkeja.
Haetaan se ihastumisen, rakastumisen tunne, tunteen kohde on tavallaan sivuseikka.
Sitten kun se oma huuma rupeaa tasoittumaan niin haetaan vika siitä joka äsken oli vielä alkumyllerryksen aiheuttaja.
Niin, että tavallaan jos tietää jotain henkilön suhdehistoriasta, siitä vois päätellä, onko kyseessä tuommoinen tunneaddiktio.
Jos miehellä on menneisyydessä nopeasti syttyneitä romansseja ja salamarakastumisia, niin todennäköisesti sen hetkinen juttu on sitä samaa.
Jos taas ihmiselle ei ole ominaista helppo ja nopea rakastuminen, niin kyseessä saattaa olla tosijuttu.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että tavallaan jos tietää jotain henkilön suhdehistoriasta, siitä vois päätellä, onko kyseessä tuommoinen tunneaddiktio.
Jos miehellä on menneisyydessä nopeasti syttyneitä romansseja ja salamarakastumisia, niin todennäköisesti sen hetkinen juttu on sitä samaa.
Jos taas ihmiselle ei ole ominaista helppo ja nopea rakastuminen, niin kyseessä saattaa olla tosijuttu.
Siinäkin tapauksessa, että mies ei ole vaihtanut uuteen eikä jättänyt salamarakkauksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että luota omaan intuitioon ja etene kaikessa rauhassa. Ei kenenkään ole pakko sitoutua heti vaikka toinen olisikin hullun lailla rakastunut sinuun. Jos mies ei pysty odottamaan sitä, että olette täysin samalla aaltopituudella tunteidenne kanssa niin eiköhän ne miehen huonot puolet sieltä puske esille aika nopeaa.
Esim. tulee mieleen että läheisriippuvainen ihminen saattaa haluta sitoa toisen ihmisen välittömästi, eikä täten kestä odottamista, vaan haluaa vastauksen hetimiten seurustelustanne.
Saattaa alkaa painostaminen, ilkeileminen ja lopulta jättäminen hänen toimestaan.Eli etene kaikessa rauhassa.
Hyvä neuvo👍
Voihan Ap ajatella asiaa myöskin tavallaan sairaan hauskalta kantilta😄
Jos mies on nyt ilmoittanut nyt rakastavansa sinua ja itse koet ihastusta mieheen niin ratkaisu on siinä.
Hänhän rakastaa sinua juuri tuollaisena! Aattelppa asia siltä kannalta jos sinä ihastuksen sijaan rakastut siihen mieheen! Väistämättä käytöksesi muuttuu, et vaan pysty olemaan samanlainen kuin ihastuneena.
Miten mies siihen sitten suhtautuu kun et enää ole se sama nainen johon hän rakastui!
Taataksesi sen että mies jatkossa kokee rakastavansa sinua, älä muutu 😄
Olen kylla itse nainen, mutta samalla lailla se mieskin salamarakastui, ja taisi olla jopa ensimmaisena kayttamassa sita rakastaa-sanaa.