Joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon
Eli siis joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon. Heräsin yöllä enkä saanut enää unta, niin päätin lukea kirjaa. Yhtäkkiä aloin kuulla rapinaa ovelta, sitten postiluukun metalliläppä kolahti pari kertaa ja sen jälkeen kuului askelia. Ajattelin ensin, että joku on käynyt jakamassa lehtiä/mainoksia tms, mutta kello oli n. yksi yöllä eikä lattialla näkynyt mitään. Sitten huomasin, että postiluukku on apposen auki. Kuka tällaista tekee ja miksi?
Kommentit (459)
Vierailija kirjoitti:
Miksi oviin pitää edes tehdä tuollaisia luukkuja? Ne tekevät ilkivallan ja murtautumisen helpoksi. Miksei laiteta aulaan lokeroita postia varten?
Lokerot aulaan, jotta postin näpistäminen olisi helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oviin pitää edes tehdä tuollaisia luukkuja? Ne tekevät ilkivallan ja murtautumisen helpoksi. Miksei laiteta aulaan lokeroita postia varten?
Joo. Olen kuullut, että Postinen ja paperilaskut ovat kuumaa kamaa katukaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne lokerot ulkomailla yleensä ole lukollisia?
Vierailija kirjoitti:
Minun kotiini yritettiin murtautua, kun olin kotona. Avasin oven ja murtomies lähti juosten.
Olit liian helppo. Miehet ei tykkää siitä, ei näköjään myöskään murtomiehet.
Voimia posteljoonille harhaisten asiakkaiden kanssa.
Harmi jos ei väli ovea! Lukkosepät asentaa esteen oven sisäpuolelle lukon kohdalle,poistiluukusta ei voi tirrikoda,eli ei voi asunto sisään tulla.Tiirikointi on että työntää jonkun kepin painaen lukon auki.Onko oikea sana tirrikoida. Minulla on väliovi ja ei pieni käsi.Mahtuu hyvin postiluukustani sisään.Kun sen sisäpuolen lippa nousee ylös.Hankein lukoon kohdalle esteen. Maksoko markan aikana 100mk.Tais sisältyä tukiraudat oven ulkopulelle,ettei saranoiten kautta ovea nosteta ylös ja sisään tulla. Vakutukset on, on takalukot ymm.Joten vakuutus turva.Mitän ryöstetävää ei ole.Koska olen aina ollut köyhä.Kuitenkin työllä itseni elätänyt ja elän työ-eläkellä.Mutta kotini on kotini ,vaikka köyhä ja on raiskaus jos tänne murtaudutaan verranoisesti!Kun henkilöllä ei väliovea, voit myös sisäpuolelle jonkun raskaan kankaan,ymm.Peitää poisiluukun,niin ettei sua kenties sieltä postiluukun kautta ihailtaisi tai muutoin kytätäis..
Olet varmaankin nainen ja se joka kurkkasi oli mies... ihanaa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä maailma on menossa, jos posteljoonitkin hiippailee rapussa yöllä? Lehdet tulee varhain aamuyöstä, mutta mikäs postimies se sellainen on joka luukuista kurkkii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä maailma on menossa, jos posteljoonitkin hiippailee rapussa yöllä? Lehdet tulee varhain aamuyöstä, mutta mikäs postimies se sellainen on joka luukuista kurkkii?
Kerroppa sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa sinä?
Ehkä se sote-ratkaisu saatiin vihdoin, mutta posteljoonit kurkkii luukuista ikkunoiden sijaan? Ideahan oli, että posteljooni tarkistaa näin, että asiakkailla on kaikki hyvin.
kannattaa varata oven viereen 5mm metalli tankoa 30cm josta toinen pää on hiottu hieman teräväksi ja lapset voi askarrella puusta pään käsityötunnilla siihen ja seuraavalla kerralla kun käsi hamuaa oven kahvaa, voi rennolla ranneliikkellä sipaista sen akselin käden läpi jolloin tekijä ei poistu paikalta huomaamatta.
sitten voi hyvilä mielin mennä takaisin nukkumaan ja aamulla kun lähtee töihin vetää akselin veke pikku kätsestä ja potkaisee narkkarin rappusista alaspäin pois tieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnsi munansa postiluukusta sisään ja kusi pussit tyhjäksi siihen eteisen matolle!
Sun ehkä pitäis kerrata ihmisen fysiologia, pusseista ei mitään kusta tule!
Kiitän kannatuksesta! Jälleen kolahti nippu setelirahaa voittamani vedon kunniaksi! Arvasinhan minä,että kyllä tähänkin yksi tiukkapipo taas kommentoi ;) Hahahahahahahahhahaaaa!!!!!!!!!!!!!!
Meillä yläkerran hullu mummo suihkuttaa postiluukusta pahanhajuista hajuvettä. Kukaan ei usko, enkä pysty todistamaan, koska todistusaineisto haihtuu. Täytyis muuttaa, jos olis rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnsi munansa postiluukusta sisään ja kusi pussit tyhjäksi siihen eteisen matolle!
Sun ehkä pitäis kerrata ihmisen fysiologia, pusseista ei mitään kusta tule!
Kiitän kannatuksesta! Jälleen kolahti nippu setelirahaa voittamani vedon kunniaksi! Arvasinhan minä,että kyllä tähänkin yksi tiukkapipo taas kommentoi ;) Hahahahahahahahhahaaaa!!!!!!!!!!!!!!
No olihan toi nyt yhtä vajaa kommentti kuin "kusi kohtunsa tyhjäksi".
Mulle kävi kerran myös näin, tosin mulla sattui olemaan suora näkyvyys postiluukulle ja ehdin kääntyä katsomaan. Silloin ajattelin, että joku sieltä varmasti tiirasi, mutta saattoihan se toisaalta olla vaikka joku mainostenjakaja, joka jo postia luukkuun työntäessään huomasi "ei mainoksia" -lapun. Tiedä häntä.
Kaverin postiluukusta joku kusi sisälle eteiseen ja tapaus herätti järkyttyneisyyttä, syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä tyhmä, mutta miten välioven olemassaolo estää tuollaisen?
Narkkarit ei näe sisään.
Talossani on väliovi, pieni postiluukku ja lukon saa auki vain avaimella. Talossa on myös ovikoodi.
Olen aivan saman kuullut. Jossain on vielä melko isot postiluukut, voi saada käden ulottumaan pitkälle.