Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon

Vierailija
22.01.2020 |

Eli siis joku kävi viime yönä kurkkimassa postiluukustani sisälle asuntoon. Heräsin yöllä enkä saanut enää unta, niin päätin lukea kirjaa. Yhtäkkiä aloin kuulla rapinaa ovelta, sitten postiluukun metalliläppä kolahti pari kertaa ja sen jälkeen kuului askelia. Ajattelin ensin, että joku on käynyt jakamassa lehtiä/mainoksia tms, mutta kello oli n. yksi yöllä eikä lattialla näkynyt mitään. Sitten huomasin, että postiluukku on apposen auki. Kuka tällaista tekee ja miksi?

Kommentit (459)

Vierailija
21/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni oli herännyt kerran samanlaiseen kolinaan ja katsomaan mennessä laiha narkkarin käsi tavoitteli ovenkahvaa luukun kautta :(

Ai hitto, tuo olisi niin upeeta! Voipi olla että se narkki ei vähään aikaan sillä kädellä piikittäisi yhtään mitään... :D

Vierailija
22/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen luukkuun joku kuva pelottavista silmistä tms. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä ole väliovea? Laita siihen joku verho, jos arveluttaa. Ja turvaketju päälle.

En ole ap mutta asunut useammassa kerrostalossa ja huomannut sen, että osaketaloissa on väliovija vuokrataloissa sitä ei ole.

Vierailija
24/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes laihan narkin käsi ylettää postiluukun kautta kahvaan tai lukkoon?

Riippuu postiluukun koosta ja sijainnista.

Vierailija
25/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään tai tässä lähipäivinä käy "sattumoisin" turvajärjestelmäkauppiaat pimpottelemassa.

Vierailija
26/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko käydä katsomassa oma postiluukku ja ei hitto niin pystyykin avaamaan oven sitä kautta! 

Vierailija
27/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä ole väliovea? Laita siihen joku verho, jos arveluttaa. Ja turvaketju päälle.

En ole ap mutta asunut useammassa kerrostalossa ja huomannut sen, että osaketaloissa on väliovija vuokrataloissa sitä ei ole.

höpöhöpö. Parissakymmenessä vuokra-asunnossa asunut ja kaikissa on ollut väliovi. 

Vierailija
28/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ek mun postiluukusta näe juuri mitään

Vierailija
29/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten vietin melko railakasta opiskelijaelämää.

Asuin kimppakämpässä toisen opiskelijan kanssa.

Yhdessä vaiheessa yksiömme postiluukusta selvästikin kurkittiin sisään. Näimme ja kuulimme kun luukku aukesi , usein myöhään illalla.

Meitä nauratti. Tänä päivänä ihmettelen ettemme vain avanneet ovea ja katsoneet kuka siellä oli.

Uskoimme että joku ihailija asialla.

Vierailija
30/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla rakennetussa kerrostalossa asuessa oli luukku mistä olisi voinut saada käden sisään, lukon päällä oli metallinen kupu jonka avaamiseen tarvitse kahta kättä estämään.

Nyt uudemmissa kerrostaloissa joissa olen asunut on sellaiset kaksi kerroksiset luukut joissa sisäpuolella alaspäin aukeava oma räppänä. Näistä ei edes näe sisälle jos koittaa kurkkia.

Vierailija
31/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi kerran noin myöhään illalla, ja siis ehdin ihan nähdä, että postiluukku heilahti, kun olin juuri kävelemässä huoneen poikki. Olin jonkin aikaa ihan kauhuissani, mutta päätin, että jospa mainostenjakaja huomasi ”ei mainoksia” -lappuni vasta ehdittyään jo raottaa luukkuani...

Ei kyllä kuulunut muita postimieheen viittaavia ääniä silloin, mutta tapahtuman mahdollisuus oli kai pakko jollakin selityksellä torjua mielestä, kun satuin olemaan alasti kotonani.

Vierailija
32/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole tarjolla postiluukun turvabokseja??

Vierailija
33/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Börje Svensson siellä mittaili millaisen pommin saa sopimaan sisään.

Vierailija
34/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni oli herännyt kerran samanlaiseen kolinaan ja katsomaan mennessä laiha narkkarin käsi tavoitteli ovenkahvaa luukun kautta :(

Tän takia kannattaa pitää vasaraa siinä hattuhyllyllä.

Tai asentaa oveen turvalukko. Itse en uskaltaisi nukkua ilman sitä.

Vierailija
35/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se yritti tiputtaa kirjettä tms joka ei mahtunut sisään?

36/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on "muotia" ettei väliovea asunnoissa ole..

Itseäni pelottaa koska mun postiluukusta mahtuisi käsi ja oven pystyy aukaisemaan

Ja pelottaa siksi koska tässä taloyhtiössä tapahtunut ilkivaltaa ja asuu narkkeja

Vierailija
37/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32787 kirjoitti:

Nykyään on "muotia" ettei väliovea asunnoissa ole..

Itseäni pelottaa koska mun postiluukusta mahtuisi käsi ja oven pystyy aukaisemaan

Ja pelottaa siksi koska tässä taloyhtiössä tapahtunut ilkivaltaa ja asuu narkkeja

No ei ole mistään "muodista" kyse, vaan uudet paloturvallisuusmääräykset kieltää väliovet.

Vierailija
38/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takia kannattaa pitää vasaraa siinä hattuhyllyllä.

Tai asentaa oveen turvalukko. Itse en uskaltaisi nukkua ilman sitä.

Turvalukko on hyödyllinen, turvaketjun saa poikki putkipihdeillä. Jos palotikkaat tai parveke ikkunan vieressä, ei ikkunaa välttämättä kannata jättää auki. Älkää myöskään laittako niitä " Olemme lomalla, kämppä tyhjänä, tervetuloa "- postauksia someen.

Vierailija
39/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se totta että oven saisi  auki postiluukun kautta?  Kenen käsi siitä muka mahtuu :D

Jos ulko-oven lukossa on kahva, niin ei luulisi olevan kummoinen homma tunkea rautalangan pätkä postiluukusta, millä ylettää vetämään kahvasta.

Pyöräytettävän nupin kääntäminen on jo vähän haastavampaa.

Vierailija
40/459 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaiset postiluukut saa melko näppärästi ja hiljaakin rusautettua sijoiltaan, jolloin käsi mahtuukin vääntämään oven sisäpuolelta auki jo isommillakin käsillä varustettu ihminen. Asunnossa nukkuva ihminen varmasti kuulee äänen, mutta viereisissä asunnoissa tuskin kiinnitetään huomiota pariin postiluukun kolahdukseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä