Haittaako sinua, jos mies käyttää päähinettä sisätiloissa?
Kommentit (67)
Riippuu päähineestä ja miehen puhtaustottumuksista. Jos hiuksia ja päähinettä pestään usein, niin mikäs siinä. Ensimmäisenä tästä ajatuksesta pölähti nenään kunnon päänahkatalin haju.
Itse asiassa se kyllä ärsyttää. Kysymys on kai siitä että minut on jo joskus 5-vuotiaana opetettu että miehet ottavat sisään tullessaan päähineen pois, oli sitten kyseessä koti, koulu, työpaikka, mikä tahansa. Esim. aikuisen miehen sisätiloissa käyttämä lippalakki tuntuu vähän samalta kuin jos yhteisellä lounaalla jonkun pöytätavat olisivat ihan nollatasoa. Kyllä sen tajuaa ettei sen lippiksen takia keneltäkään ole henki lähtemässä mutta jotenkin tulee mieleen että mukavampaa olisi jos tavat olisivat kunnossa. M39.
Todella ruma tapa. Toisaalta nykyään kaikki rumuus on kyllä muotia, mitä vähemmän kiinnittää huomiota ulkoasuunsa ja tapoihinsa, sitä rohkeampi on. Muu on armotta ties mitä nillittämistä ja pönöttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on etuoikeus käyttää päähinettä sisällä.
Naiset saavat pitää hatun päässään koko juhlanajan, myös ruokaillessaan sekä tanssiessaan, kellonajasta riippumatta.
Onneksi sinulla on joku joka kertoo miten elää, ettei tarvitse itse ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Todella ruma tapa. Toisaalta nykyään kaikki rumuus on kyllä muotia, mitä vähemmän kiinnittää huomiota ulkoasuunsa ja tapoihinsa, sitä rohkeampi on. Muu on armotta ties mitä nillittämistä ja pönöttämistä.
"Todella ruma tapa." Naurattaa, mitkä prioriteetit sinun elämässäsi vallitsevat.
Ööh, mä vähän ihmettelen miten miehen hattu sisällä olisi pahempi tai rumempi kuin naisella jumppatrikoot joka paikassa.
Tottumiskysymys kai se on, mutta seksististä ajatella, että se haittaisi vain miehellä. Ihan samalla tavalla naisilta voi pyytää päähineen poistoa kuin miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Todella ruma tapa." Naurattaa, mitkä prioriteetit sinun elämässäsi vallitsevat.
Sellaiset mitkä vallitsi aikoinaan kaikilla muillakin, kun aikoinani sain tapakasvatuksen. Eli voit olla huoleti, kyl mä pärjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin. Huonotapaista ja sivistymätöntä. Oli sitten kyseessä mies tai nainen, aikuinen tai teini. Ruokapöydässä vielä pahempi.
Kyllähän se etiketin mukaan naisille sopii. Herrasmies ei käytä mitään päähinettä sisällä.
Niin, miehiähän taas naisen ei kuulu ottaa huomioon, eikä heitä kohtaan tarvitse olla yhtään kohtelias .
Eli antaa kaksinaismoralismin rulettaa vaan ihan täysillä .
Eli :nainen toimikoon aina niinkuin hänestä kulloinkin parhaalta tuntuu , miten mieli tekee ja huvittaa, tai sen mukaan mitä nyt päähän sattuu pälähtämään.
Siis mistään miehille asetetuista ns. käyttäytymisäännöistä piittaamatta, sillä kaikkihan ne ovat vain niitä...
Mikä on käyttäytymisessä ns. herrasmiehen naispuolinen vastine ?
Onko se rouvasnainen... ???!
Hei ,mitä jos hylättäis kauikki tuollainen 1800-luvun porvariston herraskainen 'koketeeraus' ja 'briljeeraaminen' ja oltaisiin vaan ihan kaikki:
lähimmäisensä huomioivia kanssaihmisiä ja osattaisiin aina ottaa muutkin huomioon niin ettemme vahingossakaan koskaan (ainakaan tarkoituksella )LOUKKAISI omalla käytöksellä ketään ja jos epähuomiossa niin tekisimme jollekin, niin osaisimme silloin pyytää reilusti anteeksi .
Eli ettemme nyt ainakaan : tekisi kenellekään mitään sellaista , mitä emme haluaisi kenenkään itsellemme tehtävän.
Yksinkertainen ohje , eikö totta ?
Meillä mies ei käytä hinettä paitsi ulkona sateella tai pakkasella.
On aika junttia juu. Vähän sama kuin että pitäisi aurinkolaseja päällä sisällä ja yöllä.
Niin paitsi että jos kuuluu työaseen tai hygieniasääntöihin.
Esimerkiksi on ihan ok että palomiehellä on kypärä päässä palavassa talossa.
Miehet pukeutuu itseään varten, ei naisia miellyttääkseen! You go Bros!
Kainalokarvat näkyville! Älkää alistuko seksistisille ja ulkonäköpaineita aiheuttaville sairaille vaatimuksille ja ahtaisiin muotteihin! BoyPOWER!
Ei haittaa. Mulle lapsena opetettiin, että hattu pois päästä sisällä, sukupuolesta riippumatta. En ymmärtänyt sitä silloinkaan. Ihan yksi lysti jos jollain on hattu päässä, ei häiritse mua.
Ainakin se haittaa, jos joku pikkutyttö larppaa pikaa koulussa, mutta kuitenkin haluaa pitää hattua päässä sisällä.
Mies ei käytä päähinettä sisätiloissa, ellei ole kirurgi, leipuri kokki tms. Tämän opetin jo pikkupojilleni.
Pitääkö ketjun naiset naisten legginsejä sopivana pukeutumisena? Tai tissivakotoppeja?
Tai sonninrengasta ja shokkiväritukkaa naisella sopivana juhlatilaisuuksissa?
Toki maailman suurin asia on tietysti miehet ja miesten lippis tai muu päähine.
Eli naiset haluavat ajaa miehet edelleenkin ahtaisiin, seksistisiin muotteihin ja odottavat miehiltä herrasmieskäytöstä. Samaan aikaan elävät itse kuin siat pellossa perse paljaana.
Haittaa. Mun ruokapöydässä ei kukaan syö hattu päässä. Muutenkin päällysvaatteet riisutaan kun ollaan sisällä, hattu myös.
Riippuu tilanteesta, paikasta, käytön syystä ja päähineestä. Paitsi sille jättikokoiselle meksikolaissombrerolle hyvää syytä sisällä käyttöön EI ole.