Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käänteinen kaamosmasennus

Vierailija
22.01.2020 |

Mulla on käänteinen kaamosmasennus. Ahdistun kun kevät tulee ja valon määrä lisääntyy. Huhtikuu ja toukokuu on silkkaa painajaista. Haluis vaan hautautua peiton alle. Sytskuussa on jo ihanan pimeää. Tammikuussa alan ahdistumaan jo kevään tulosta. Vertaistukea?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Syksy ja talvi on mulle rauhan ja levon aikaa. Kevään ja kesän kirkkaus ja aurinko ahdistaa ja tekee olon levottomaksi enkä saa nukuttua kunnolla. Viimeiset pari kesää ovat olleet ihan kauheita kun koko ajan on paistanut aurinko. En kyllä helteestäkään tykkää, mutta vaikeimmalle tuntuu tosiaan tuo räikeä raa'an valon määrä. Ja tosiaan muakin alkaa ahdistaa jo heti vuodenvaihteen jälkeen tietoisuus siitä, että kohta se taas alkaa..

Vierailija
2/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoverit! Kaamos rauhoittaa mua! :) Keväällä kamala ahdistus. Näin on ollut lapsesta asti. Voimia tulevaan kevääseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen sama. Kevät ja kesä on todella tuskallista aikaa koska valoa on liikaa. Syksyllä alkaa vointi kohentua ja virkistyä kun valon määrä vähenee. Talvella on energisimmillään. Maaliskuussa alkaa olla jo liikaa valoa.

Vierailija
4/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama, mutta parannuttuani masennuksesta aloin pitämään valosta ja kesästä

Vierailija
5/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on mulle aina hankalaa aikaa. Huomaan jo nyt varhaisia oireita. Tilanne pahenee pahimmilleen silloin kun kellot siirretään kesäaikaan.

...hän miettii miksi toinen täällä valon lapsi on, ja toinen yötä rakastaa...

Vierailija
6/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai ihan tutkittukin että se valon lisääntyminen aiheuttaa monella masennusta.

Minulla on kaamosmasennus, ja kevät ja syksy ja talvi...

Yleensä kesällä vähän helpottaa mutta viime kesä oli vaikea.

Vierailija
7/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet kyllä oikeassa paikassa jos pimeydestä pidät.

Vierailija
8/8 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Pimeään aikaan nukun lyhyempiä yöunia, kesällä unen tarve kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi