Hormonivalmisteet loppuneet Suomesta - hätätila!
Katsotaan meneekö tämä läpi. Kahdella muulla palstalla jäänyt menemättä.
Hikoilen ja sydän tykyttää kolmatta viikkoa, kun käyttämäni hormonikorvaushoito on loppunut koko maasta. Lääkärin kirjoittama toinen valmiste myös lopussa, ja taas odotan lääkärin soittoa jos löytyisi kolmas valmiste.
Töihin en kykene, olen siis saikulla. En pysty nukkumaan öisin, ja päivisin paitsi hikoilen, päänsärky ja ahdistus on kamala.
Luin että monet e-pilleritkin ovat loppuneet.
Miksi kukaan ei nosta meteliä, miksi mitään ei tapahdu, vai onko hormonihoito jokin ”hihhih, nuoret hankkikoot lapsen ja vanhat eukot hikoilkoot”?
Kommentit (109)
Hiihtoliitolla varmaan on. Mahtavatko myydä ulkopuolisille?
Evorel conti ainoa hormonikorvaushoitovalmiste, joka sopii minulle - mitään rinnakkaisvalmistetta tai edes vastaavaa ei ole. Vaihdevuosioireet on hyvin yksilöllisiä, eikä ne kaikilla mene itsestään tai hoidu ruokavaliolla tai liikunnalla. Itselle Evorelin saatavuushäiriö on aiheuttanut sen, etten ole nukkunut kohta puoleen vuoteen kuin n. 3 tuntia yössä, hikoilen niin, että vaatteeni ovat kauttaaltaan aivan märät. Öisin käyn suihkussa kolme kertaa. https://yle.fi/uutiset/3-9418490
Samoin eletään täälläkin - ihmeellistä että ranteistakin voi suurina pisaroina valua hiki. Ja kaikki vaatteet liimaantuu kiinni. Tsemppiä kanssakärsijäsisaret! 736
Mulla loppui hormonilaastarit nyt. Kaikissa käyttämissäni laastareissa on tällä hetkellä saatavuushäiriö. Pelottaa olla ilman. En saa nukuttua öisin ja ajattelen vain kuolemaa.
Saako Evorel Contia jo? Saatavuushäiriöstä ei ole enää merkintää Fimean sivuilla. Apteekki sanoi, ettei tukussa ole. Onko kukaan löytänyt mistään vielä? Hermot menee jo!
Meillä apteekki sanoi ettei laastaria löydy enää ollenkaan fimean tai maahantuojien luetteloista. Eli eikö sitä enää myydä muille kuin oman maan käyttöön . Oliko Irlanti valmistaja?
Ei hormonivalmiste, mutta taas puuttuu erästä peruslääkettä: kyseessä lasten refluksitautiin käytettävä neste. Tuollaista on paha pienelle lapselle korvata millään, koska markkinoilla on rinnakkaisvalmisteena vain purutabletteja, ja sitten taas vähän vastaava lääkeneste on yli 12-vuotiaille. Huoh!!
Vierailija kirjoitti:
Minä juoksin mielialalääkkeeni perässä ympäri kaupunkia. Sain varmaan viimeiset paketit.
Hullun juoksu😁.
Onko nyt tasainen mieli?
Se on teille aivan oikein.
Mitäs äänestitte sosialismin siihen maahan.
N. 53
Singapore
Taas on Fimean sivuilla ”tieto”, että Evorel Contin saatavuushäiriö loppuu 15.10. Mutta en usko. Olen odottanut tammikuusta asti.
Onko joku saanut sitä jostakin?
Vierailija kirjoitti:
Taas on Fimean sivuilla ”tieto”, että Evorel Contin saatavuushäiriö loppuu 15.10. Mutta en usko. Olen odottanut tammikuusta asti.
Onko joku saanut sitä jostakin?
Ei saa. Mulla loppui jo joulukuussa. Silloin sanottiin apteekissa, että oli jo pari kuukautta ollut loppu maahantuojalta. Eikä löytynyt mitään laastaria tilalle. Tähän vielä päälle korona.
Pillereitä on pitänyt syödä siitä asti. Nykyiset on suht ok, mutta gyne ehdotteli jo kovasti hormonikierukkaa. Kirjoitti reseptinkin valmiiksi. En ole kovin innostunut. Onko kellään kokemuksia Mirenasta vaihdevuosioireiden hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Se on teille aivan oikein.
Mitäs äänestitte sosialismin siihen maahan.N. 53
Singapore
Kyllä se on ihan kapitalismin vika tämäkin!
Nyt näkyy että ulkomailta voi tilata Evorel Contia. Maksaa vaan reilu tuplasti enemmän. Noin 99.857
Nyt saa Evorel Contia, ainakin Yliopiston apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä hormooneja mistään synny, ne on loppu nyt.
Hormoni ei hormooni.
Estalis ollut kohta vuoden määrätyssä vahvuudessa loppu. Sitä ei saa. Toimitusongelmat.
Aloitin Evorel Contin syyskuussa 2023, nyt sitten eka saatavuushäiriökokemus. Olin ehtinyt käyttää Evorel ia 7 kk ennen taukoa. Tällä viikolla pitäisi saapua... En ole milloinkaan hikoillut vaihdevuosien takia, mutta nukkuminen on surkeaa ja nivelkivut. Olen motivoitunut hormonikorvaushoidon käyttäjä. Mutta täysin alamaissa tämän katkoksen takia. Toivotaan pikaista lääkevalmisteen uudelleensaantia.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin Evorel Contin syyskuussa 2023, nyt sitten eka saatavuushäiriökokemus. Olin ehtinyt käyttää Evorel ia 7 kk ennen taukoa. Tällä viikolla pitäisi saapua... En ole milloinkaan hikoillut vaihdevuosien takia, mutta nukkuminen on surkeaa ja nivelkivut. Olen motivoitunut hormonikorvaushoidon käyttäjä. Mutta täysin alamaissa tämän katkoksen takia. Toivotaan pikaista lääkevalmisteen uudelleensaantia.
Vastasit neljä vuotta vanhaan aloitukseen, just joo.
Näin tein.
Aihepiiri on kuitenkin sama.
Saatavuusongelma.
Ainakin joku lukee vielä tätä.
Jos on vaihdevuodet niin syö hulluna soijaa.