Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaistaustainen miniäehdokas, vinkkejä!

Vierailija
22.01.2020 |

Poikani on tavannut mukavan naisen lomamatkallaan ja tapailu on edennyt siihen että haluaa esitellä minut hänelle. En kuitenkaan ole eriyimen kulttuurihai tai kielitaitoinen. Haluaisinkin neuvoja miten oppia tuntemaan tämän mahdollisen miniä. Hän on siis libanoninsta. Olen onnellinen jos molemmat heistä löytävät elämänkumppanin toisistaan ja ehkäpä lapsenlapsia jonain päivänä <3

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musliminanen ei voi uskontonsa mukaan avioitua kuin toisen muslimin kanssa.

Tämä on fakta.

Ketään ei kiinnosta sinun "faktasi".

Vierailija
22/25 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös monikulttuurisessa suhteessa. Meitäkin jännitti aluksi vanhempien suhtautuminen. Minun äiti jopa opiskeli vähä englantia.

Minulle kävi onni, että vanhemmat ovat alusta asti toivottaneet mieheni tervetulleeksi, ja jos tulimme syömään tehneet jotain hyvää suomalaista ruokaa (ei liian eksoottista) mutta kuitenkin huolehtineet, että on myös joitain hänen kulttuuriinsa/tapoihinsa kuuluvia juttuja. Kysyivät minulta, pitääkö varata jotain ruokaa erikseen, jota eivät normaalisti syö. Miehelle varattiin marmeladia leivän päälle ja vaaleaa leipää, vaikka meidän perhe syö ruisleipää. Pieniä juttuja, joista hän tuntee olonsa tervetulleeksi.

Lisäksi kannattaa kysyä paljon kysymyksiä, osoittaa kiinnostusta, eikä yhtään välittää kielioppivirheistä. Kyllä se oma lapsi auttaa ja tulkkaa! Kukaan ei ajattele mitään pahaa, jos et osaa täydellisesti kieltä. Älä kuitenkaan kommentoi kulttuuria niin, että teet negatiivisia yleistyksiä, vaan ole avoimin mielin. Voi puhua vaikka mistä; perheestä, harrastuksista, matkustelusta, opiskelusta, oman maan tyypillisestä ruoasta, nähtävyyksistä ym. Jos tulee hiljainen hetki, niin ei se haittaa jos on muuten hyväntahtoinen ilmapiiri.

Minulla tuli melkein tippa silmään, kun omat vanhempani olivat niin mukavia. Miehen vanhemmat halusivat hirveästi tietää Suomesta, ja omasta maasta, luonnosta, designista, Sibeliuksesta ym. olikin kiva kertoa kun he olivat kiinnostuneita.

Hyvin se menee! Tyttöä varmasti jännittää myös ja haluaa tehdä sinuun vaikutuksen myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Ja luterilainen nainen tai mies ei voi uskontonsa mukaan olla sukupuoliyhteydessä ennen avioliittoa.

Tämä on fakta.

Näissä itämaissa suhtaudutaan perinteiseen huomattavasti vakavammin kuin lipilaarissa Suomessa. Suku ei välttis ole yhtä suvaitsevainen.

Vierailija
24/25 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Ja luterilainen nainen tai mies ei voi uskontonsa mukaan olla sukupuoliyhteydessä ennen avioliittoa.

Tämä on fakta.

Näissä itämaissa suhtaudutaan perinteiseen huomattavasti vakavammin kuin lipilaarissa Suomessa. Suku ei välttis ole yhtä suvaitsevainen.

Ihan samalla tavalla kuin Suomessa on hyvin erilaisia perheitä liberaaleista konservatiivisiin, niin niitä on myös "itämaissa"

Vierailija
25/25 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta.

Tämä on fakta.

Älä persu unta näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme