Miehen kolmekymppiset
Mieheni täyttää piakkoin 30v. Millaisia juhlia pyöreitä täyttäneet kumppaninne ovat viettäneet? Paljonko vieraita? Ja keitä vieraiksi, pelkät miehen kaverit vai myös sukua? Mitä miehelle lahjaksi? Vuokratut juhlatilat vai missä?
Ummikkona aikuisten synttäriä järjestämässä ja ehdotuksia kuulemassa
Kommentit (29)
Riippuu tosi kovasti siitä millainen miehesi on ja millaiset juhlanviettoperinteet heillä ylipäätään ovat olleet, mihin on tottunut, onko kokenut sellaiset omikseen?
Onko hänellä ollut itsellään jotain toiveita ja ajatuksia juhlien suhteen? onko yleensäkin innokas juhlimaan ja millä tavoin? Kuuluuko juhliin ennemin kakkukekkerit vai alkoholitarjoilutkin ?
Useinhan nuo kolmekymppiset ovat sellaiset aikuisten rennot illanvietot hyvällä porukalla. Ja kylläpä niihin monesti taitaa kuulua alkoholiakin.
Meillä oli mökki vuokrattuna, sinne tuli päivällä sellaisia sukulaisia vieraisille, jotka eivät välitä niin alkoholista, ihan vain kahville ja pienelle purtavalle. Sitten myöhemmin illalla tuli lähimpiä ystäviä n. 10 kpl, ja syötiin, juotiin, laulettiin, pelailtiin, ne saunoivat, jotka saunoivat. Kaikki jäivät heistä siis yöksi tuonne mökille, koska se oli aika kaukana ja tulivat omilla autoillaan.
Synttärijuhlat ovat lasten juttuja. Vain joidenkin todella huomiohakuisten ekstroverttien mielestä aikuisten ihmistenkin pitää muka kutsua joku iso revohka juhlimaan ja järjestää samalla typerää ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi kovasti siitä millainen miehesi on ja millaiset juhlanviettoperinteet heillä ylipäätään ovat olleet, mihin on tottunut, onko kokenut sellaiset omikseen?
Onko hänellä ollut itsellään jotain toiveita ja ajatuksia juhlien suhteen? onko yleensäkin innokas juhlimaan ja millä tavoin? Kuuluuko juhliin ennemin kakkukekkerit vai alkoholitarjoilutkin ?
Useinhan nuo kolmekymppiset ovat sellaiset aikuisten rennot illanvietot hyvällä porukalla. Ja kylläpä niihin monesti taitaa kuulua alkoholiakin.
Meillä oli mökki vuokrattuna, sinne tuli päivällä sellaisia sukulaisia vieraisille, jotka eivät välitä niin alkoholista, ihan vain kahville ja pienelle purtavalle. Sitten myöhemmin illalla tuli lähimpiä ystäviä n. 10 kpl, ja syötiin, juotiin, laulettiin, pelailtiin, ne saunoivat, jotka saunoivat. Kaikki jäivät heistä siis yöksi tuonne mökille, koska se oli aika kaukana ja tulivat omilla autoillaan.
Juhliessa alkoholi yleensä kuvioissa. Mökkeilystä mies voisi tykätäkin, sukumökkiä meillä ei ole. Onko kenelläkään suositella vuokramökkiä pääkaupunkiseudun alueelta? Olemme helsinkiläisiä
-ap
Olis aivan karseaa jos vaimo järjestäisi jotkut yllätysjuhlat. Todennäköisesti poistuisin itse paikalta jos näin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Synttärijuhlat ovat lasten juttuja. Vain joidenkin todella huomiohakuisten ekstroverttien mielestä aikuisten ihmistenkin pitää muka kutsua joku iso revohka juhlimaan ja järjestää samalla typerää ohjelmaa.
Juuri näin. Vahvasti haiskahtaa taas provolta tämä aloitus. Vai että ihan juhlatilat ja vieraita ja sukulaisia mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Me tykätään kyllä muutenkin kutsua ihmisiä vieraisille ja viettämään kanssamme aikaa. Järjestetään pikkujouluja, vappujuhlia, juhannusjuhlia, syyskauden päättäjäisiä, puutarhajuhlia jne. Miksi emme siis viettäisi synttäreitäkin. Hyvä tapa saada porukkaa koolle.
Mutta minullakin on esim. sisaruksia, jotka eivät ole yhtään kiinnostuneita juhlien järjestämisestä/viettämisestä. Näin me ihmiset olemme (onneksi) erilaisia. Se mikä on yhdelle mukavaa ei tarvitse olla toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Vahvasti haiskahtaa taas provolta tämä aloitus. Vai että ihan juhlatilat ja vieraita ja sukulaisia mukaan...
Elämä on usein ihan tarpeeksi raskasta muutenkin, minusta ihmisten pitää rohkeasti juhlia aina, jos siltä tuntuu! Jo ihan pelkästään vaikka siitä ilosta että on ystäviä, joiden kanssa juhlia.
Olen kysellyt mieheltä ja hän sanonut ettei tiedä miten kolmekymppisiään viettäisi. Viimeksi kaksikymppisiään juhli isommin baarissa. Olen tarjonnut mahdollisuutta että jos haluaa vaikka ihan äijäkaveriporukan kesken viettää voin lasten kanssa mennä siksi aikaa toisaalle niin asunto vapaassa käytössä. Hänen sisaruksillaan oli puolisoiden tekemissä yllärikolmekymppisissä vuokratut tilat ja noin kuusikymmentä vierasta. Sen verran tiedän ettei mies halua yhtä isoa juhlaa isännöidä
-ap
Minulla ei ole mitään mielikuvaa siitä mitä tein kun täytin 30 v. Tai 31 tai 32 v.
Joku sauna/juhlatila, jonne sitten miehen maun mukaista ruokaa catering-firmalta tmv. Ja juomaa.
Kerrottakoon vielä että mieheni tykkää kotoilla, oli ennen menevä mutta hänestä kehkeytynyt koti-isä ja nykyisin saa maanitella menoihin vapaa-ajalla joten siksi mielellään juhlapaikan sijainti Helsingistä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joku sauna/juhlatila, jonne sitten miehen maun mukaista ruokaa catering-firmalta tmv. Ja juomaa.
Olen koittanut katsella tällaista paikkaa, budjetti tilavuokraan 500€ niin onnistuuko sillä summalla Helsingistä päiväksi saamaan?
-ap
Toivottavasti pääset itsekin osallistumaan juhliin. Saatteko lapsia jonnekin, vaikka niin, että alkujuhlista olisivat paikalla? minullakin oli lapseni kolmekymppisillä mukana, mutta lähti sitten isäni ja siskoni mukaan, kun juhlien luonne muuttui.
Onhan yhteiset hetket tärkeitä, vaikka olisi lapsiakin. Ja et vaikuta sellaiselta ihmiseltä joka kontrolloi miestä niin, että hänellä ei olisi koskaan muulloin mahdollista viettää " miesteniltaa", jollei tee sitä kolmekymppisillään.
Pääkaupunkiseudulla vuokramökit ovat ainakin sen mukana mitä olen etsinyt aika hakusassa ja kalliita, mutta toisaalta olen etsinyt sesonkiaikaan. Mutta juhlapaikkoihin varmaan pääkaupunkiseudulla on paremmin tarjontaa kuin muualla Suomessa.
Olen 50 v mies ja aina ollut parisuhteessa tai avioliitossa, koskaan ei ole kukaan tehnyt synttärikakkua minulle
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v mies ja aina ollut parisuhteessa tai avioliitossa, koskaan ei ole kukaan tehnyt synttärikakkua minulle
Otan osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on usein ihan tarpeeksi raskasta muutenkin, minusta ihmisten pitää rohkeasti juhlia aina, jos siltä tuntuu! Jo ihan pelkästään vaikka siitä ilosta että on ystäviä, joiden kanssa juhlia.
Voi ja pitääkin juhlia, se ei todellakaan tarvitse tällaisia tekosyitä. Juhlat pystyyn vaikka joka päivä.
Palataan asiaan kun täyttää 50.