Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei kuukautiset ole mikään kone, että ne olisi aina kellon tarkkoja" sanoi hoitaja kun aikaa soitin

Vierailija
22.01.2020 |

Viime vuoteen asti oli kuukautiset "kellon tarkat" eli alkoi aina 12pv ja loppui 18pv, oli todella runsaat.
Kierukka oli vuoden joten kuukautisia ei ollut, jpuduin sen poistamaan ja kun kuukautiset tasoittui ne tuli taas 2pv ja loppui 8pv.

No nyt on ollut tosi epäsäännölliset, ja nyt edelliset alkoi 15pv joulukuuta ja loppui 17pv. Tämän kuun kuukautiset ei ole vielä tulleet.

En ole raskaana, koska en ole harrastanut seksiä.

Soitin aikaa varatakseni ja sanoi noi, sanoi että jos ei 6kk menkkoja kuulu niin varaa sitten aikaa.

Kun taas netissä sanotaan että jos kellon tarkat kuukautiset häviää niin pitäisi varata aika tutkimuksiin.

Oon sen verran nuori etten toivo mitään vaihdevuosia. Oon alle 30v.
En nyt tiedä mitä pitäisi tehdä joten kysyn täältä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä noi päivät on??

Vierailija
2/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulla oli hormonikierukka, kun kerran sinä aikana ei kuukautisia tullut? Hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen voi pistää kierron sekaisin, pitkäksikin aikaa.

Ja siis miten on mahdollista, että sinulla on "säännöllinen" kierto, jos menkat alkaa aina kuun 12. päivä ja loppuu 18. päivä? Osassa kuukausista kun on 30 päivää ja osassa 31, helmikuussa vain 28 (tai 29), eli kierron pituushan vaihtelee sitten kuukausittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko laihduttanut rajusti tai harrastanut liikuntaa tosi paljon? Kuukautiset voi jäädä tulematta. Mulle kävi näin.

Vierailija
4/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne voi tulla aina samoina päivinä kun kuukaudet on kumminkin eri pituisia? Kuukautisten poisjääntiin voi olla vaikka mitä syitä, ehkä yleisimpinä stressi (suuret elämänmuutokset yms). Jos on vasta pari kertaa olleet epäsäännölliset niin en olisi huolissani. Jos jokin muu muuttuu, esim määrä tai kipu, niin sitten voi jotain olla vialla.

Vierailija
5/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sitten yksityiselle. Munkin mielestä panikoit turhasta. Vaikka sinulla on aina ennen ollut kellontarkat kuukautiset, ei sen muuttuminen ole mitenkään ihmeellistä. Hormonitoiminta muuttuu iän myötä. Tottakai se voi tuntua oudolta, kun ennen on ollut niin sännölliset.

Vierailija
6/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, ei tosiaan ole muutaman päivän heitto mikään syy hakeutua tutkimuksiin 😂

Vierailija
7/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskierto on kyllä yleensä pidempi kuin mainitsemasi 12 tai 18 vrk. Mainitsemasi päivät osuvat noin kierron keskivaiheille, ovulaatioon. Kuukaudessa on vuodessa vaihtelevasti 28-31 päivää ja kuukautiset eivät tule kalenteripäivinä, vaan kierron päivinä, joten googlaa kuukautiskierron laskeminen!

Vierailija
8/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele nyt vaikka alkuun, että miten kuukautiskierto toimii ja miten se lasketaan.

Vierailija
9/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa sellaiselta ihme feikkiviestiltä (ei ihan ole provokaan), että joku vaan jostain syystä haluaa esittää että hänellä on tuollainen ongelma. Ei sitten vaan tullut ihan ajatelleeksi loppuun asti, ettei menkat mene päivämäärän mukaan.

Vierailija
10/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ne alkoi aina 12 päivä ja loppui 18 päivä.

Nteeksi että kysyin

Eli on normia että kuukautiset kestää 2pv tai ei ollenkaan.

Anteeksi että oon paska.

Vierailija
11/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun on mukava asioida kanssnne.

En kysy enää ikinä teiltä mitään.

Vierailija
12/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä sattumaa, että sulla on 10-15 vuoden ajan tullut menkat aina samana päivämääränä, vaikka kierron pituus on vaihdellut 28-31.

Vierailija
13/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ikinä käynyt näin ja kun joku asia muuttuu niin on huolissaan ja sitten vaan sulle nauretaan kun et osaa laskea kuukautiskiertoa oikein. Oot vtun pelle kun oot noin huono näissä naisten normitietouksissa. Hahaha.

Vierailija
14/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä niin ristiriitaista tietoa, että hyvin vaikea sanoa oikeastaan mitään. Kellontarkat kuukautiset, jotka kuitenkin tulleet aina samana päivänä...

Vierailija
15/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kellontarkka että jos tulee aina samana päivänä ja loppuu samaan aikaan. Se on kuule aika kellontarkkaa.

Vierailija
16/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ne alkoi aina 12 päivä ja loppui 18 päivä.

Nteeksi että kysyin

Eli on normia että kuukautiset kestää 2pv tai ei ollenkaan.

Anteeksi että oon paska.

Eihän ne hyvä tavaton ole kellontarkat, jos ne on aina samana kuukauden päivänä tuleet.

Esim. 12.1. - 11.2. tulee 31 päivää, kun taas 12.2.-11.3. tulee 28 päivää (tänä vuonna 29 kun on karkausvuosi). Jos ne olisi kellontarkat, ne tulisi esim. tiistaina neljän viikon välein, siis esim. 14.1. ja seuraavat 11.2.

Vierailija
17/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kenenkään kuukautiset kuukauden päiviä seuraa, vaan kierron päiviä.

Vierailija
18/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa menkoissa ei ole kyllä mitään "kellon tarkkaa".

Vierailija
19/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on kellontarkka että jos tulee aina samana päivänä ja loppuu samaan aikaan. Se on kuule aika kellontarkkaa.

Sinun henk.koht. mielipiteelläsi kellontarkasta ei tässä kohtaa ole merkitystä. Kuukautisten kohdalla se, mistä puhut, ei ole kellontarkkaa nähnytkään.

Vierailija
20/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja oli oikeassa. Ihminen ei ole kone, joka toimii vuodesta toiseen aina tismalleen samalla tavalla. Etkä sinäkään taida olle enää mikään teinityttö? Ikä tuo mukanaan muutoksia.